996981 schreef:koeke schreef:Dank voor je toelichting! Helemaal met je eens dat het wonderlijk is dat dit eerst aan de orde moet komen. Wat mij betreft écht de ondergrens die gerespecteerd moet worden. Ik begreep dat BBB en PVV dat niet zo nodig vinden. Kennelijk lappen sommige kamerleden hun eed of belofte op de Grondwet gewoon aan hun laars.
Hoezo? Er is toch niks gebeurd waarmee de grondwet wordt overschreden?
Overigens is de grondwet mbt azielzoekers niet zo zwart wit. Er hangen allerlei wetten onder. Voor wie het interessant vindt:
https://www.nederlandrechtsstaat.nl/gro ... ngenrecht/
... het vermogen tot discrimineren van Wilders is ruimer dan alleen asielzoekers.
Doodleuk moskeeën willen sluiten, de Koran verbieden en het bekende 'minder Marokkanen' - het vloekt met artikel 1.
Dus wat mij betreft is er in het verleden 'te veel' gebeurd waarbij de Grondwet met voeten werd getreden.
En Wilders' optreden in Kijkduin was ook... laten we zeggen niet bepaald fraai.
Inmiddels heb ik een tweet voorbij zien komen van wat men dan de milde Wilders noemt, die mij heftig deed denken aan de uitspraak 'Ik beschouw de Joden als volledig mens.'
(Je kunt stommere dingen zeggen, maar 'hoezo moet zo'n open deur worden ingetrapt?')