Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:[
Mij geeft het in ieder geval de hoop en het vertrouwen dat er een eind komt aan alle ellende waar de wereld nu mee te maken heeft. En dat is fijn.
Kuggur schreef:Babootje schreef:[
Mij geeft het in ieder geval de hoop en het vertrouwen dat er een eind komt aan alle ellende waar de wereld nu mee te maken heeft. En dat is fijn.
Ik vind het helemáál niet fijn dat politici die grootmachten besturen en over doemsdag wapens beschikken, religies aanhangen met apocalyptische idealen.
Integendeel, ik vind dat EXTREEM verontrustend.
Ik hang geen "joepie, ik kan niet wachten op het einde der tijden" godsdienst aan!
nikkel schreef:Babootje: niemand kent tijd, noch duur van het laatste oordeel. Vrije schrijfwijze mijnerzijds, omdat ik de feitelijke tekst vergeten ben.
Babootje schreef:Daar heb je helemaal gelijk in Kuggur. Dat is inderdaad extreem verontrustend.
Helaas trek je mijn quote nogal uit zn verband.![]()
Inderdaad waar dat de politieke grootmachten religie gebruiken om hun daden te rechtvaardigen. Maar dit samenstel is nu juist iets dat God niet zal laten bestaan. Sterker nog, ze krijgen de kans niet om de wereld te vernietigen. Armageddon is de dag van God en niet van de politieke grootmachten. Het is een eind van dat samenstel, niet een eind van de wereld of van de mensheid. Het is ook een selectieve vernietiging ter wille van de zachtaardigen, waarvan de bijbel zegt dat ze zullen blijven bestaan. Dat vooruitzicht vind ik persoonlijk dus fijn.
Citaat:Ik denk dat het een goed idee is religie uit dit topic te houden
pien_2010 schreef:Citaat:Ik denk dat het een goed idee is religie uit dit topic te houden
Babootje, ik ben het hier mee eens. Ik merk dat we allemaal zoveel respect hebben voor jou, als het gaat om je wetenswaardigheden over deze oorlog, dat ook ik niet of weinig reageer op je bijbel teksten en we terughoudend ons opstellen (vrij uniek voor Bokt).
Dit omdat het voor jou DE waarheid is waarmee je leeft, terwijl ik die teksten in dit topic lastig vind. Maar ook niet rot wil doen vanwege mijn respect voor jouw inspanning hier.
Kuggur schreef:Ik vraag me af wanneer dat tegen-offensief los gaat.
In de media wordt er van de zijde van de Ukraine sterk benadrukt dat ze er niet klaar voor zijn, en meer voorbereidingstijd nodig hebben.
Dat zou ik óók zeggen, maar alleen vlak voor ik aanval...
Kuggur schreef:Ik vraag me af wanneer dat tegen-offensief los gaat.
In de media wordt er van de zijde van de Ukraine sterk benadrukt dat ze er niet klaar voor zijn, en meer voorbereidingstijd nodig hebben.
Dat zou ik óók zeggen, maar alleen vlak voor ik aanval...