Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:MyWishMax schreef:Ja, de prijzen zijn alweer iets langer aan het stijgen. Ik was vorige week erg verbaasd toen ik weer meer dan 2 euro per liter moest betalen voor benzine. Dacht dat het heel langzaam aan het zakken was maar helaas toch weer aan het stijgen.
iets meer dan 2? Het is alweer 2,15
Gelukkig gaat 1 juni de benzine met 30 cent omlaag in Duitsland en woon ik 8 kilometer van de grensik kan niet wachten. Het is daar nu rond de 2,10 ook.
Sizzle schreef:enzino schreef:Kunstmest heeft als duurste ingrediënt aardgas (nitrogen fertilizer) en gas is nu erg duur.
Goede reden om van kunstmest weg proberen te komen.
Eigenlijk is het best wel erg dat we als mensheid vooral gericht zijn om koste wat kost in stand te houden wat was, ipv te kijken wat mogenlijk is en wat we misschien aan kunnen grijpen om anders te doen.
Zag laatst een startup in Lingerie met productie in Duitsland. Het motto (in samenvatting): we kunnen hier auto‘s maken, dan kunnen we toch verdorie ook wel een onderbroek naaien.
We zijn veel te afhankelijk geworden van globalisering.
Sizzle schreef:enzino schreef:Kunstmest heeft als duurste ingrediënt aardgas (nitrogen fertilizer) en gas is nu erg duur.
Goede reden om van kunstmest weg proberen te komen.
Eigenlijk is het best wel erg dat we als mensheid vooral gericht zijn om koste wat kost in stand te houden wat was, ipv te kijken wat mogenlijk is en wat we misschien aan kunnen grijpen om anders te doen.
Zag laatst een startup in Lingerie met productie in Duitsland. Het motto (in samenvatting): we kunnen hier auto‘s maken, dan kunnen we toch verdorie ook wel een onderbroek naaien.
We zijn veel te afhankelijk geworden van globalisering.
Ipsilonka schreef:In de straat zijn we met de hobbyboeren al bezig geweest met bodemonderzoek en hoe dan te bemesten. En vooral geen kunstmest om het bodemleven te verbeteren. Super leuk traject. En dit jaar ook weer bloemenlint ingezaaid, zag er vorig jaar super leuk uit langs de weg.
Spenk schreef:Ooh ik dacht je nu bedoelde. 1,5 week geleden was het inderdaad hier ook zoiets. Maar het is de afgelopen week flink gestegen.
Loretta schreef:Dinopino schreef:In weze is de akkerbouw een soort bio-industrie met planten i.p.v. dieren.
Hoe wil jij de wereldbevolking voeden als ik vragen mag?