Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:27

Wat is de gedachte achter het blijven plaatsen van deze links?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:30

Ik denk zoals het topic startte, laten zien dat er problemen zijn en dat niet iedereen die hier binnen komt een nuttige bijdrage levert ..
De problematiek rondom die centra laten zien..
dat denk ik?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:32

naranja1 schreef:
chanicha schreef:
Het lijkt wel of Rutte en Kaag bewust ons land naar de kloten willen helpen -:(-
Dit soort praktijken weet toch iedereen dat de deuren wagenwijd openstaan en de grootste terroristen/moordenaars hier een veilig heenkomen zoeken :n

Wow racisme in comming..

Je bedoelt: Reality is coming!

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:34

Citaat:

Nee bedoel het precies zoals ik het schrijf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:39

Qerty schreef:
Wat is de gedachte achter het blijven plaatsen van deze links?

Cer schreef:
Ik denk zoals het topic startte, laten zien dat er problemen zijn en dat niet iedereen die hier binnen komt een nuttige bijdrage levert ..
dat denk ik?

precies dat.
gewoon een bericht van vandaag en de meeste andere van deze week.
Zo hoog zit het dus.

In andere topics word dat ook gedaan met nieuwsberichten, hier zou dat niet mogen?
Realiteit bevalt niet?

Goed doen we een andere;
https://www.ed.nl/eindhoven/tijdelijk-d ... ~a0953cdf/

Citaat:
Tijdelijk daklozen in hotel Van der Valk Eindhoven: ‘De nood is hoog’
EINDHOVEN - Hotel Van der Valk in Eindhoven huisvest tijdelijk 26 daklozen in evenveel hotelkamers die vanaf eind dit jaar gerenoveerd worden. Het gaat om zogeheten economisch daklozen: mensen die vaak wel een baan hebben, maar door omstandigheden tijdelijk geen woning.

De groep economische daklozen wordt steeds groter. Alleen al in Eindhoven heb je het over zo'n 850 gevallen.

Waar moeten die heen?

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:43

Cer schreef:
dat denk ik?

Maar een nieuw artikel delen wat exact dezelfde situatie en locatie beschrijft als je bericht een pagina eerder is toch ook niet echt een nuttige bijdrage?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:44

Zeg je dat ook tegen de krant dan?
Is gewoon een artikel van vandaag.

Zei je dat ook in de corona topics? Of energie topics, daar staan ook links die allemaal op hetzelfde neer komen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:46

naranja1 schreef:
Citaat:

Nee bedoel het precies zoals ik het schrijf.

Ok, dat kan, dus zeg ik stop met het racisme argument. Het gaat om wat dat volk doet! niet waar ze geboren zijn.
En met 'dat volk'bedoel ik de groep waar het de afgelopen pagina's over gaat, zgn veilige landers/gelukzoekers.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:49

Ja, ook in andere topics zeg ik er iets van als mensen een eenzijdige en polariserende weergave van de werkelijkheid geven.
Het zou zomaar kunnen dat ons kabinet vannacht valt op de asielcrisis. Dus net doen alsof het meerendeel van NL wegkijkt van de problematiek is helemaal niet nodig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:52

Die vallen niet, ze zouden al 20 keer eerder zijn gevallen.
En nu doen ze dat zeker niet, want dan weten ze ook wel dat D66 en GroenLinks weinig meer te zeggen heeft.
En ze gaan ook niks doen, dus ja ze kijken weg.

En deze nieuwsberichten zijn feiten die een groep mensen niet wil erkennen.
Die hebben pas een eenzijdige kijk :j Als we het dar over hebben

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 21:33

Er was een tijd je niks kon zeggen zonder er gelijk vol achterdocht "linkje" geroepen werd :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:44

https://www.ad.nl/binnenland/groep-oorlogsvluchtelingen-uit-oekraine-aangehouden-voor-plannen-is-aanslagen~aa5ed271/

Een 29-jarige man uit Tadzjikistan en zijn 31-jarige vrouw uit Kirgizië zijn donderdagochtend vroeg aangehouden op verdenking van terrorisme. Het echtpaar kwam na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne naar Nederland en woont met een tijdelijke verblijfsvergunning in Breda. Ze worden ervan verdacht een aanslag te hebben voorbereid, aldus het Openbaar Ministerie

Fijn he die open grenzen...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:23

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 22:05

Rutte is gewoon slim. Weet toch dat 80% van de Nederlanders klaar is met die asiel instroom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:06

Het kabinet nu laten vallen levert hem veel extra stemmen op. Die stemmen krijgt hij weer terug bij de verkiezingen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 22:13

purny schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/groep-oorlogsvluchtelingen-uit-oekraine-aangehouden-voor-plannen-is-aanslagen~aa5ed271/

Een 29-jarige man uit Tadzjikistan en zijn 31-jarige vrouw uit Kirgizië zijn donderdagochtend vroeg aangehouden op verdenking van terrorisme. Het echtpaar kwam na het uitbreken van de oorlog in Oekraïne naar Nederland en woont met een tijdelijke verblijfsvergunning in Breda. Ze worden ervan verdacht een aanslag te hebben voorbereid, aldus het Openbaar Ministerie

Hoezo, open grenzen...?
Pushbacks,
verdronkenen in de Middellandse Zee,
(en wie er doorheen weet te komen krijgt te maken met een serie onduidelijke regels
en moet jarenlang wachten en duimen draaien want je mag niets).

Wees toch blij dat die paar mensen die er doorheen komen
... driekwart van de vluchtelingen ter wereld wordt ter plaatse opgevangen...
gewoon (of ongewoon, kan ook nog)
onder politietoezicht staat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 05:39

Janneke2 schreef:
purny schreef:

Hoezo, open grenzen...?
Pushbacks,
verdronkenen in de Middellandse Zee,
(en wie er doorheen weet te komen krijgt te maken met een serie onduidelijke regels
en moet jarenlang wachten en duimen draaien want je mag niets).

Wees toch blij dat die paar mensen die er doorheen komen
... driekwart van de vluchtelingen ter wereld wordt ter plaatse opgevangen...
gewoon (of ongewoon, kan ook nog)
onder politietoezicht staat.

Mensen uit Oekraïne hebben niet te maken met pushbacks enzovoorts. Dat bedoel ik met open grenzen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:35

Mensen uit Oekraïne hebben niet te maken met pushbacks. Heb je wel door dat ze het land uit moesten omdat er een oorlog is? :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:53

Raineri schreef:
Mensen uit Oekraïne hebben niet te maken met pushbacks. Heb je wel door dat ze het land uit moesten omdat er een oorlog is? :')

Weet ik maar de gemiddelde Oekraïner krijgt makkelijker een verblijfsvergunning dan de andere groep. En zo weet je niet wat er binnen komt en is gekomen. Dat bedoel ik met open grenzen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:21

Een Oekrainer is een Europeaan.
Die mochten ook zonder oorlog al zonder visum 3 maanden binnen lopen, genoeg om een bom te gooien.
Ook Europeanen plannen aanslagen, kijk maar naar Duitsland waar ze laatst een netwerk aan extreem rechtse Duitsers hebben opgerold. Of de kelder met wapens in Oostenrijk recent (rechtsextreme oostenrijkers).
Ik vind het juist een goed ding dat ze het blijkbaar op tijd wisten, dat zegt juist dat het systeem functioneert.
Als je alles wilt buitenhouden, dan ook de grenzen naar Belgie dicht, daar kunnen ook geradikaliseerde boeven wonen. Je hoogblonde buurman kan net zo goed een aanslag plannen.

Als iemand gericht kwaad wil komt diegene ook met dichte grenzen gewoon binnen hoor. Is het niet met een vals paspoort, dan wel met gekaapt vliegtuig.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-07-23 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 15:26

purny schreef:
Raineri schreef:

Weet ik maar de gemiddelde Oekraïner krijgt makkelijker een verblijfsvergunning dan de andere groep. En zo weet je niet wat er binnen komt en is gekomen. Dat bedoel ik met open grenzen

Duidelijk. En dat is natuurlijk volledig waar wat je zegt. Oekraïners zijn met volledig open armen haast ontvangen itt andere oorlogsvluchtelingen.
Achtegrondcontrole lijkt me goed, maar hoe diep zou dat moeten gaan? Stel iemand was als tiener een boefje en nu vluchteling? Telt dat mee? Ik weet niet zo goed hoe dat nu gaat. Hoewel veel natuurlijk gewoon binnenkomen, asiel wel of niet aanvragen en blijven.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:19

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met opvang van asielzoekers in de buurt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:22

Ja fijn de akert vol.... had het al gelezen.
Maar om het goed te maken mogen er ook studenten bij wonen.
Maar wees gerust coa stuurt al meteen beveiligers er heen....dat zegt genoeg toch.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 18:21

Josien_ schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met opvang van asielzoekers in de buurt?

Heb ze niet in de buurt. Werk ermee, beveiliging

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 19:23

Josien_ schreef:

Jazeker, in mijn woonplaats is een AZC.
Mensen veroorzaken op geen enkele manier overlast.