Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:En geen vluchtelingen meer toelaten.
_Penotti schreef:Waarom?
Dat deed men vroeger toch ook niet en de nu oudere ontspoorde toch ook niet massaal?
Ondernemen doen de ouders maar met hun kinderen, dat hoef je niet op de staat te gooien.
Daarnaast is het maar een kleine groep, de rest gedraagt zich fijn. ook in minder gunstige omstandigheden.
Als er dan ergens geld heen mag doe het naar die groep en laat die etters zien dat als je je gedraagt er voordelen aan zitten, niet als je je misdraagt.
Karl66 schreef:Jij straft veel liever, want dan wordt gedrag niet beloond, ook al lost het de problemen niet op. En als er iets dat de problemen wel oplost, dan ben jij er tegen, want dat beloond verkeerd gedrag. Dat klinkt in mijn oren toch alsof jij de problemen liever laat bestaan dan oplost, waarna je weer uitgebreid kan klagen.
elnienjo schreef:Karl66 schreef:Jij straft veel liever, want dan wordt gedrag niet beloond, ook al lost het de problemen niet op. En als er iets dat de problemen wel oplost, dan ben jij er tegen, want dat beloond verkeerd gedrag. Dat klinkt in mijn oren toch alsof jij de problemen liever laat bestaan dan oplost, waarna je weer uitgebreid kan klagen.
Maar wat dan voor mensen die zich uit zichzelf altijd al netjes gedragen? Die krijgen geen beloning. Dus misdaad loont!
purny schreef:_Penotti schreef:Dan voel je behoorlijk verkeerd.
Ik zie een oplossing niet in belonen bij verkeerd gedrag. Dat zal niet in jou beleving passen voel ik dan?
Hoe zie je dat niet belonen voor je dan?
Karl66 schreef:Jij straft veel liever, want dan wordt gedrag niet beloond, ook al lost het de problemen niet op. En als er iets dat de problemen wel oplost, dan ben jij er tegen, want dat beloond verkeerd gedrag. Dat klinkt in mijn oren toch alsof jij de problemen liever laat bestaan dan oplost, waarna je weer uitgebreid kan klagen.
Popstra schreef:Dat beide ouder werken was in de jaren 70..80 ook al hoor. Mijn beide ouders werkte ook. Ik zat vaak alleen met mijn broer en als je je verveelde dan was dat maar zo, ging je niet op het criminele pad. Dat moest je maar accepteren. Was zowiezo kwa opvoeding een andere tijd wamt als je een brutale bek gaf kreeg je een klets voor je harses en de meesters en juffen moest je met U aanspreken of meneer en mevrouw.
Zo was er in die tijd ook armoede in gezinnen. Grote armoe, waarvan het gas en licht thuis werd afgesloten omdat er niet betaald kon worden. Die kinderen had ik ook in de klas. Zijn allen ook op het rechte pad gebleven en goed terecht gekomen.
Tegenwoordig is er maar gezeik. Kinderen worden niet meer fatsoenlijk opgevoed want pa en ma hebben meer interesse in hun mobiel en voelen zich meest erg schuldig naar de kids om wat dan ook en dus worden ze maar lekker verwend en hun zin gegeven. Etters krijg je er van!
Zo waren er ook al gast arbeiders in die tijd e.d maar ik ken mij niet herinneren dat die overlast bezorgde. Let wel, ik woonde in Amsterdam.
Ik vind het dus echt gelul dat armoede e.d er aan bij draagt jeugd ontspoort.
De opvoeding, die ontspoort!!