Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:21

Het is niet zo standaard dat in de ontspoorde gezinnen de moeders ook werken.
Kan wel maar zeker echt geen vast gegeven.

Overigens werkte in mijn tijd veel moeders ook al wel.
Mijn moeder althans wel. En bij vriendinnetjes ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:26

elnienjo schreef:
En geen vluchtelingen meer toelaten.

Van mij mogen vluchtelingen komen die voor oorlog en geweld zijn gevlucht. Maar economische vluchtelingen zijn wat mij betreft niet welkom.
En als ze zich misdragen is voor mij de grens dat ze eruit moeten.
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
En er mag nu ook wel eens gekeken worden naar wat Nederland nog op kan vangen qua ruimte

elnienjo

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:28

Ze kunnen vluchtelingen beter ergens in veilig islamgebied opvangen met Europese geldsteun. Hier kosten ze uiteindelijk meer geld en we hebben er groeiende overlast van. Zelfs 3e generatie blijkt het slecht te doen, dus waar houdt het dan op?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:29

_Penotti schreef:
Waarom?

Dat deed men vroeger toch ook niet en de nu oudere ontspoorde toch ook niet massaal?
Ondernemen doen de ouders maar met hun kinderen, dat hoef je niet op de staat te gooien.

Daarnaast is het maar een kleine groep, de rest gedraagt zich fijn. ook in minder gunstige omstandigheden.
Als er dan ergens geld heen mag doe het naar die groep en laat die etters zien dat als je je gedraagt er voordelen aan zitten, niet als je je misdraagt.

Ik heb het gevoel dat jij het probleem helemaal niet wil oplossen. Het lijkt er meer op dat jij je wil ergeren en bepaalde groepen de schuld geven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:32

Dan voel je behoorlijk verkeerd.

Ik zie een oplossing niet in belonen bij verkeerd gedrag. Dat zal niet in jou beleving passen voel ik dan?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:37

Jij straft veel liever, want dan wordt gedrag niet beloond, ook al lost het de problemen niet op. En als er iets dat de problemen wel oplost, dan ben jij er tegen, want dat beloond verkeerd gedrag. Dat klinkt in mijn oren toch alsof jij de problemen liever laat bestaan dan oplost, waarna je weer uitgebreid kan klagen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:38

Karl66 schreef:
Jij straft veel liever, want dan wordt gedrag niet beloond, ook al lost het de problemen niet op. En als er iets dat de problemen wel oplost, dan ben jij er tegen, want dat beloond verkeerd gedrag. Dat klinkt in mijn oren toch alsof jij de problemen liever laat bestaan dan oplost, waarna je weer uitgebreid kan klagen.

Maar wat dan voor mensen die zich uit zichzelf altijd al netjes gedragen? Die krijgen geen beloning. Dus misdaad loont!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:39

_Penotti schreef:

Ik zie een oplossing niet in belonen bij verkeerd gedrag. Dat zal niet in jou beleving passen voel ik dan?

Hoe zie je dat niet belonen voor je dan?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:44

elnienjo schreef:
Karl66 schreef:

Maar wat dan voor mensen die zich uit zichzelf altijd al netjes gedragen? Die krijgen geen beloning. Dus misdaad loont!

Want die mensen profiteren niet van emancipatieprojecten voor hun wijk en sociale doelgroep :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:47

purny schreef:
_Penotti schreef:

Hoe zie je dat niet belonen voor je dan?

B.V. in samenwerking met ontwikkelingshulp werken / helpen bij de weder opbouw in landen die dat nodig hebben , Libanon b.v.. of landen na een natuurramp
helpen bij de aanleg van waterinstallaties in Afrika helpen met opzetten van bedrijfjes ontwikkelen van de landbouw, huizen bouw, verpleging/zorg ontginning, bosaanplant, muziekonderricht, muziek maken
instrumenten bouwen
inzetten waarvoor je geleerd hebt,
maak er leerprojecten van

dan wel met de juiste hulpverleners die ze in het gareel houden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-20 12:07, in het totaal 3 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:55

Karl66 schreef:

Jij bent wel altijd lekker persoonlijk valt me op als er niet in jou straatje gekletst word, goed bezig!
En app je nu de hulptroepen?

Nee ik klaag niet uitgebreid ik geef een mening net als jij. Maar die staat inderdaad haaks op dat van jou dat klopt.
We hebben straatcoaches gehad, theedrinken gehad, snoepreisjes gehad en dat werkt allemaal niet. Het word alleen erger.
Oppakken en laten werken in een kas als voorbeeld hebben we nog niet gehad voor dat werkschuwe tuig. S ávonds vast overdag werken. Weet je dat moeten best veel mensen :)*
(Juist die groep die niet crimineel is maar wel zwaar heeft om rond te komen.)
Waarom dat niet eens 10 jaar proberen?
We doen u al generaties wat niet werkt, dus daarmee doorgaan is geen oplossing.
Dus jij denkt wel oplossingen te geven, maar dat is het toch blijkbaar niet.

Verzin wat anders zou ik zeggen. Kom eens uit je eigen bubble ipv van te wijzen naar andere die niet in jou bubble zitten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:12

Verplichte tewerkstelling waar ze zo donders moe van worden dat ze geen puf meer hebben om rottigheid uit te halen, hun geld op een legale manier verdienen. Zal wel niet mogelijk zijn maar echt, een werkstraf, 20 uur vegen , dat vinden ze nog stoer ook. Kijk eens, ik heb straf.

Voor alle jongeren wel te verstaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:15

Sorry, ik heb geen hulptroepen dus ik kan ze ook niet appen om mij te hulp te komen.

Wat ik wel weet is dat elk onderzoek laat zien dat flink straffen en hard aanpakken dus niet helpt. Wat wel helpt is een hoge pakkans, consequent aanpakken en uitzicht geven via emancipatie, dus precies het tegenovergestelde van wat jij wilt.

Het is best lekker om op zijn tijd even ongegeneerd te klagen en te schelden op die rotcriminelen. Maar op het moment dat je de problemen wil oplossen moet je toch gewoon weer gaan kijken wat werkt. En dat is niet heel hard aanpakken, want dat werkt niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:19

Sinds wanneer is te werk stellen heel hard aanpakken?
Of word iedereen die hard werkt voor weinig dan elke dag heel hard aangepakt? Ja is misschien dan wel het juiste antwoord. Dat kan ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:20

Dat beide ouder werken was in de jaren 70..80 ook al hoor. Mijn beide ouders werkte ook. Ik zat vaak alleen met mijn broer en als je je verveelde dan was dat maar zo, ging je niet op het criminele pad. Dat moest je maar accepteren. Was zowiezo kwa opvoeding een andere tijd wamt als je een brutale bek gaf kreeg je een klets voor je harses en de meesters en juffen moest je met U aanspreken of meneer en mevrouw.
Zo was er in die tijd ook armoede in gezinnen. Grote armoe, waarvan het gas en licht thuis werd afgesloten omdat er niet betaald kon worden. Die kinderen had ik ook in de klas. Zijn allen ook op het rechte pad gebleven en goed terecht gekomen.

Tegenwoordig is er maar gezeik. Kinderen worden niet meer fatsoenlijk opgevoed want pa en ma hebben meer interesse in hun mobiel en voelen zich meest erg schuldig naar de kids om wat dan ook en dus worden ze maar lekker verwend en hun zin gegeven. Etters krijg je er van!

Zo waren er ook al gast arbeiders in die tijd e.d maar ik ken mij niet herinneren dat die overlast bezorgde. Let wel, ik woonde in Amsterdam.
Ik vind het dus echt gelul dat armoede e.d er aan bij draagt jeugd ontspoort.
De opvoeding, die ontspoort!!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:24

Popstra schreef:
Dat beide ouder werken was in de jaren 70..80 ook al hoor. Mijn beide ouders werkte ook. Ik zat vaak alleen met mijn broer en als je je verveelde dan was dat maar zo, ging je niet op het criminele pad. Dat moest je maar accepteren. Was zowiezo kwa opvoeding een andere tijd wamt als je een brutale bek gaf kreeg je een klets voor je harses en de meesters en juffen moest je met U aanspreken of meneer en mevrouw.
Zo was er in die tijd ook armoede in gezinnen. Grote armoe, waarvan het gas en licht thuis werd afgesloten omdat er niet betaald kon worden. Die kinderen had ik ook in de klas. Zijn allen ook op het rechte pad gebleven en goed terecht gekomen.

Tegenwoordig is er maar gezeik. Kinderen worden niet meer fatsoenlijk opgevoed want pa en ma hebben meer interesse in hun mobiel en voelen zich meest erg schuldig naar de kids om wat dan ook en dus worden ze maar lekker verwend en hun zin gegeven. Etters krijg je er van!

Zo waren er ook al gast arbeiders in die tijd e.d maar ik ken mij niet herinneren dat die overlast bezorgde. Let wel, ik woonde in Amsterdam.
Ik vind het dus echt gelul dat armoede e.d er aan bij draagt jeugd ontspoort.
De opvoeding, die ontspoort!!

+:)+ +:)+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En dat is het!!
De rest die er tegenwoordig allemaal bij gehaald word, al dat gepamper. Dat werk niet. Is ondertussen wel duidelijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:26

Nee, dwangarbeid dat helpt. Net als bij een onwillig paard er flink met de zweep over, want daar leert zo'n dier tenminste wat van. Dat werkt bij een paard niet en dat werkt bij het oplossen van criminaliteit ook niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:28

Dat heet gewoon werken voor de kost.
Ipv lamballen op straat en streken, en erger, uithalen.

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon kiezen zelf te gaan werken, dat is ook een oplossing.
Of een studie te volgen.
Alles behalve op straat terroriseren.

Dus best veel keuzen en vrijheden. Net zoveel als andere jongere die bovenstaande wel doen. :j

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:31

En dan krijgen ze een lager schooladvies, kunnen ze niet of nauwelijks aan stageplaatsen komen en op het moment dat ze aan de slag willen, wordt hun sollicitatiebrief direct opzij geschoven vanwege de naam die eronder staat. Ja dat gaat echt goed werken als we niet verder komen dat ze naar school moeten en moeten gaan werken...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:38

Ach kom op.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt met alle mogelijk culturen allemaal HBO+
Alle namen kwamen daar voorbij. Elke huidskleur.
Maar een strafblad hadden ze niet, wel mooi CV opgebouwd en daar heeft echt niet opgestaan door wangedrag te werk gesteld bij een kas.
Maar gewoon de diploma's die ze gehaald hebben.

Altijd maar weer die hand boven de kop.
Ja discriminatie gebeurt, maar ik als vrouw in een mannenberoep zal daar ook wel eens om uitgesloten zijn geweest. Jammer dan. Pas ik daar ook niet tussen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:38

Ik denk overigens dat een strafblad of aantekening ook niet helpt ivm een baan...

Over dat lagere schooladvies, ik haal nog even de video aan... de taal die de jeugd tegenwoordig gebruikt, helpt ook niet heel erg bij het vinden van een vakantie/stage/reguliere baan, denk ik?
Maar hetzelfde taalgebruik zorgt er wel voor dat je bij een groep hoort, en dat is wel de aard van het beestje, dus daar valt verder niet veel aan te doen misschien..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:39

Er zijn er anders zat die wel aan de slag zijn gekomen op leuke banen. Die werden toch ook niet geweigerd vanwege hun naam onder de sollicitatie!?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:46

Ondanks alle tegenwerpingen , naam , kleur , lager schooladvies, ik ben nog steeds van mening dat vooral dat lagere schooladvies gebeurt bij groepen waarvan de ouders geen vinger aan de pols houden . Ben jij een echt vmbo mens , niets mis mee maar wil je zelf havo doen dan is er vaak veel meer mogelijk. Zo niet dan vmbo op hoogste niveau en dan naar de havo. Maar er moet wel ondersteuning vanuit de thuissituatie zijn en dat ontbreekt vaak volledig .

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:51

Toch wel prettig als je een uitzondering op de regel kent om naar te wijzen. Dus die verhalen over uitzendbureaus, die gevraagd worden om niet met allochtone sollicitanten te komen en dat dan ook niet doen, de onderzoeken, waaruit blijkt dat sollicitanten op naam worden afgewezen, de onderzoeken waaruit blijkt dat allochtonen een lager schooladvies krijgen, de problemen die allochtone leerlingen hebben om een stageplek te krijgen, die zijn allemaal niet waar, want _Penotti kent mensen bij het bedrijf waar ze werkt, waar dat niet voor geldt.

Bigone, een te laag schooladvies komt bewijsbaar meer voor in sociaal zwakkere buurten, de buurten waar allochtone Nederlanders oververtegenwoordigd zijn. Laten dat nou ook net de wijken zijn waar de ouders wat minder hard lopen te pushen dat hun kind zo begaafd is en echt naar een hogere vorm van onderwijs moet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:52

MBO 2 kan iedereen bijna halen.
En juist in die banen word weinig geselecteerd op naam.
Maar het vette snelle geld haal je daarmee niet.
Je rijd er geen patserbak mee, hebt geen goud om. Je bent blij als je de huur betaald krijgt, net als Henk die zwoegt voor 10,50 bruto per uur(ja die is in 2 andere topics ook al in als naam :P )
En dat is dan ineens bij sommige mensen wel het probleem, niet kunnen showen.
Maar moeten we daarom maar knuffelen en aai over de bol geven omdat ze dan liever crimineel zijn voor dat snelle geld?
Dat doen we nu al járen en is dus niet de oplossing gebleken, dus door naar wat anders.