Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:17

Bedankt voor de reacties! Vrees dat ik ze wel door kan sturen maar dat ze het toch niet geloofd.. Haar zoon is een fervent FvD aanhanger, en neemt haar er helaas helemaal in mee..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:17

Mariska_28 schreef:
Ik sprak net een vriendin, pro Trump, en die zei dat er hele verdachte dingen gebeurde met de stemmen in meerdere staten.. Dat de aantallen opeens een tijd stil bleven, en er toen opeens heel veel stemmen (bijna) alleen voor biden bijkwamen. Dat als onderbouwing dat er dus duidelijk gefraudeerd wordt.. Ik geloof het niet, maar weet iemand hier weer meer van? Met Google kon ik er niets over vinden?

De stemmen die zijn uitgebracht per post of andere middelen worden nu geteld. Dat is niet zomaar een willekeurige verzameling: het zijn met name Democratische kiezers die die andere middelen hebben gebruikt om het risico op corona of misstanden bij stembureau's te vermijden, terwijl veel Republikeinen hebben gekozen voor het stemmen op de dag zelf.
De stemmen die nu geteld worden zijn daarmee dus niet van dezelfde samenstelling als de stemmen die er eerder waren, en dat wordt nu gebruikt om verdachtmakingen mee te uiten (die dus niet kloppen.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:18

HorseTimeXL schreef:
Tenzij het Hooggerechtshof met Trump mee gaat en dan echt alles overnieuw moet worden gedaan. Zou die kans er nog zijn? Aan de andere kant als ze opnieuw tellen. Dan zou je uit mogen gaan van dezelfde aantal natuurlijk

Bij M werd uitgelegd vanavond dat hij helemaal niet naar het Hooggerechtshof kan gaan. Hij moet per staat eerst naar de "gewone" rechtbank.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:18

SimoneeM schreef:
Als Biden wint krijg dit ook echt nog wel een staartje. No way dat Trump zich daarbij neerlegt. Tis echt schandalig, dat land is eigenlijk al geen democratie meer te noemen.

Ik weet nog dat een klasgenoot een spreekbeurt hield over de amerikaanse verkiezingen en uitlegde dat er eigenlijk maar twee partijen zijn, tóen dacht ik al... :?, eind jaren 80, dat is toch geen democratie?

Het is alsof je hier moet kiezen tussen VVD en D'66 ofzo. Of in dit geval zelfs nog erger, Rutte of Baudet...
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 04-11-20 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:19

USP heeft op zijn donder gekregen van de rechter, er zijn schijnbaar nog behoorlijk wat poststemmen niet bezorgd. Gunstig voor Biden, ik begreep dat als de winstmarge hoger is dan 0,5 of 1% dat de andere kandidaat niet eens een hertelling kan eisen?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:22

Arabesk schreef:
SimoneeM schreef:
Als Biden wint krijg dit ook echt nog wel een staartje. No way dat Trump zich daarbij neerlegt. Tis echt schandalig, dat land is eigenlijk al geen democratie meer te noemen.

Ik weet nog dat een klasgenoot een spreekbeurt hield over de amerikaanse verkiezingen en uitlegde dat er eigenlijk maar twee partijen zijn, tóen dacht ik al... :?, eind jaren 80, dat is toch geen democratie?

Het is alsof je hier moet kiezen tussen VVD en D'66 ofzo. Of in dit geval zelfs nog erger, Rutte of Baudet...

Dat sowieso. Om nog maar te zwijgen iver hoe moeilijk het democraten wordt gemaakt om te stemmen. En door dat gekke kiesmannen systeem is je stem als grote stedeling sws minder waard dan wanneer je in een klein dorpje in de middle of nowhere woont. Blijft een gek systeem daar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:24

Arabesk: ik kwam vandaag op het boek van Ezra Klein, 'why we're polarized'. Boek nog niet gelezen maar wel even gespiekt en misschien ook iets voor jou.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:25

Naast wat eerder genoemd wordt op de vorige pagina zitten er in de poststemmen ook mensen die in het buitenland wonen en dit zijn vaak ook Biden stemmers.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:28

Ja. Een twee partij systeem (in de praktijk) is ook gewoon heel raar. Hier in Nederland kan iedereen met een idee die dat goed kan verwoorden het in principe tot de regering schoppen.

In theorie zijn er meer partijen, maar die kunnen nooit de funds bij elkaar krijgen om daadwerkelijk een slag te kunnen slaan, laat staan dat mensen het risico lopen dat “de tegenpartij” gaat winnen doordat er verdeeldheid in “je eigen kamp” ontstaat.

Ook zorgen meerdere partijen automatisch ook voor een meer gebalanceerd regeren want je moét wel samenwerken om tot een meerderheid te komen. Sterker nog, hier zou in theorie de leider van de tweede grootste partij toch minister president kunnen worden áls de tweede partij het voor elkaar krijgt een meerderheids coalitie te vormen. Wij stemmen dan ook meer op een partij dan op een persoon. De persoon met de meeste stemmen hier is niet per definitie minister president.

Enige manier dat het ooit in de VS zou kunnen veranderen is als ten eerste kiesmannen in elke staat verdeeld worden over de stemmen en als zowel Democraten als Republikeinen tegelijkertijd intern grote ruzie krijgen en tegelijkertijd besluiten te splitsen. Nooit dus.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 04-11-20 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:28

SimoneeM schreef:
Dat sowieso. Om nog maar te zwijgen iver hoe moeilijk het democraten wordt gemaakt om te stemmen. En door dat gekke kiesmannen systeem is je stem als grote stedeling sws minder waard dan wanneer je in een klein dorpje in de middle of nowhere woont. Blijft een gek systeem daar.

Je moet er hier toch niet aan denken dat de farmers defense force afdeling meer invloed heeft dan de stedeling, alsjeblieft zeg....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:30

Shiloh schreef:
Ja. Een twee partij systeem (in de praktijk) is ook gewoon heel raar. Hier in Nederland kan iedereen met een idee die dat goed kan verwoorden het in principe tot de regering schoppen.

In theorie zijn er meer partijen, maar die kunnen nooit de funds bij elkaar krijgen om daadwerkelijk een slag te kunnen slaan.

Ook zorgen meerdere partijen automatisch ook voor een meer gebalanceerd regeren want je moét wel samenwerken om tot een meerderheid te komen. Sterker nog, hier zou in theorie de leider van de tweede grootste partij toch minister president kunnen worden áls de tweede partij het voor elkaar krijgt een meerderheids coalitie te vormen. Wij stemmen dan ook meer op een partij dan op een persoon. De persoon met de meeste stemmen hier is niet per definitie minister president.

Wat weet je er veel van Shiloh, werk je zelf ook in die richting? Echt interessant om je posts te lezen :)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:30

Michigan kan elk moment gecallt worden, daar zijn bijna alle stemmen geteld. Biden heeft een voorsprong van 38.000. Ook Georgia Kan nog spannend worden, Biden loopt daar in en staat nog maar ( :')) 7 80.000 stemmen achter. Ook in Pennsylvania loopt Biden aardig in.

Ik zie dat in Nevada opeens 75% van de stemmen geteld zijn, maar de aantallen nog hetzelfde zijn. Even op onderzoek uit hoor

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:31

Arabesk schreef:
SimoneeM schreef:

Je moet er hier toch niet aan denken dat de farmers defense force afdeling meer invloed heeft dan de stedeling, alsjeblieft zeg....

Oh god, no. Dat zijn een beetje de Proud Boys met trekkers van de Lage Landen :+ . Gelukkig hebben we geen wapens hier waar Jan en alleman mee rondloopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:32

Er zijn in enkele Staten nog meer partijen maar die slaan geen deuk in een pakje boter.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:32

Tango1979 schreef:
USP heeft op zijn donder gekregen van de rechter, er zijn schijnbaar nog behoorlijk wat poststemmen niet bezorgd. Gunstig voor Biden, ik begreep dat als de winstmarge hoger is dan 0,5 of 1% dat de andere kandidaat niet eens een hertelling kan eisen?

Trump heeft toch US postal gekort in hun 'funding' zodat ze het bijna niet voor elkaar konden krijgen om alle post op tijd bij de tellingen te krijgen?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:33

Arabesk schreef:
Eigenlijk... als Biden maar met zo'n kleine meerderheid wint, dan verdient de VS gewoon nog 100 jaar Trump, écht, fokking ezels, laat ze erin stikken in die gek.

Bedenk je wel even dat Biden al iets van 2 miljoen stemmen voor ligt en dat stemmen actief wordt belemmerd in bepaalde gebieden :n
De VS heeft zo'n 320 mln inwoners, Trump heeft nu circa 66 mln stemmen. Niet bepaald de meerderheid van de populatie dus he :=
Oja en vergeet niet dat wij óók last ervan hebben als die idioot daar zit.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:33

HorseTimeXL schreef:
Wat weet je er veel van Shiloh, werk je zelf ook in die richting? Echt interessant om je posts te lezen :)

:)

Nee helemaal niet. Ben software developer :') Ik wil dit soort dingen altijd gewoon snappen, dus dan zoek ik het uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:34

Shiloh schreef:
HorseTimeXL schreef:

:)

Nee helemaal niet. Ben software developer :') Ik wil dit soort dingen altijd gewoon snappen, dus dan zoek ik het uit.

Fijn, gelukkig voor ons .

HorseTimeXL

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:37

Ja inderdaad. Erg verhelderend de posts. Vind het soms nog best ingewikkeld allemaal!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:42

Ik denk dat Michigan binnen is hoor... alleen de regio Detroit is nog niet helemaal geteld (stedelijk, dus zal wel voornamelijk Dem stemmen zijn), is het enige plekje dat ik zie dat nog niet op 100% staat. Dat zijn 16 kiesmannen en is ie écht dichtbij.

Edit: en Pennsylvania heeft 85% geteld met nog maar 6% voorsprong van Trump... en ook weer voornamelijk stemmen die nog uit de steden moeten komen. En die poststemmen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 04-11-20 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:43

Amyyy schreef:
Ook Georgia Kan nog spannend worden, Biden loopt daar in en staat nog maar ( :')) 7 80.000 stemmen achter. Ook in Pennsylvania loopt Biden aardig in.

Georgia is al vrijwel de hele dag, ondanks regelmatige updates, vrij stabiel een verschil van 80000, het zou spannend kunnen worden, maar aangezien het amper fluctueert, vraag ik me af of daar nog veel gaat veranderen.

Het verschil in Pennsylvania is veel groter, maar daar lijkt het dat er ook nog heel veel geteld moet worden én is daar in de afgelopen uren een achterstand van ruim 700.000 teruggebracht tot 350.000. Als het klopt dat daar nog 15% geteld moet worden kan dat zomaar nog spannend worden inderdaad.

Ik denk ook dat Michigan niet meer zal veranderen. Het grootste open vraagteken blijft Nevada. Als die blauw blijft heeft Biden het precies.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:44

Magrathea schreef:
Arabesk schreef:
Eigenlijk... als Biden maar met zo'n kleine meerderheid wint, dan verdient de VS gewoon nog 100 jaar Trump, écht, fokking ezels, laat ze erin stikken in die gek.

Bedenk je wel even dat Biden al iets van 2 miljoen stemmen voor ligt en dat stemmen actief wordt belemmerd in bepaalde gebieden :n
De VS heeft zo'n 320 mln inwoners, Trump heeft nu circa 66 mln stemmen. Niet bepaald de meerderheid van de populatie dus he :=
Oja en vergeet niet dat wij óók last ervan hebben als die idioot daar zit.

Blijkbaar is de opkomst met 150-160 miljoen historisch hoog, 160 miljoen zou neerkomen op 67% en dat is al 120 jaar niet voor gekomen. Totaal mogen er ongeveer 240 miljoen mensen daar stemmen. 67 miljoen is daarmee 28.5% van de totale stemgerechtigden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:45

Spannend hoor! Ik had vanmorgen echt het idee van nog 4 jaar Trump, maar krijg nu wel steeds meer hoop. Zou zo fijn zijn als het Biden lukt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:46

North Carolina dan, ook maar 80 000 stemmen verschil :oo met nog 6% te gaan.

@Mizora, ah dank je, ik kon zo gauw niet vinden hoeveel stemgerechtigden de VS heeft.
Maar eh, ja, 28,5% voorstanders van Trump is al een heel ander beeld := (niet dat het voor Biden veel beter is, maar toch)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:49

Magrathea schreef:
North Carolina dan, ook maar 80 000 stemmen verschil :oo met nog 6% te gaan.

Ja, daar kan in theorie ook nog wat gebeuren, maar daar zijn al de hele dag geen updates geweest ook.

Ter vergelijking, Wisconsin stond ook al de hele dag op 95% zonder updates en die is nu ineens compleet terwijl er in de stem getallen niks veranderd is. Volgens mij kun je niet echt vertrouwen op die “zoveel procent compleet” getallen.