Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska_28 schreef:Ik sprak net een vriendin, pro Trump, en die zei dat er hele verdachte dingen gebeurde met de stemmen in meerdere staten.. Dat de aantallen opeens een tijd stil bleven, en er toen opeens heel veel stemmen (bijna) alleen voor biden bijkwamen. Dat als onderbouwing dat er dus duidelijk gefraudeerd wordt.. Ik geloof het niet, maar weet iemand hier weer meer van? Met Google kon ik er niets over vinden?
HorseTimeXL schreef:Tenzij het Hooggerechtshof met Trump mee gaat en dan echt alles overnieuw moet worden gedaan. Zou die kans er nog zijn? Aan de andere kant als ze opnieuw tellen. Dan zou je uit mogen gaan van dezelfde aantal natuurlijk
SimoneeM schreef:Als Biden wint krijg dit ook echt nog wel een staartje. No way dat Trump zich daarbij neerlegt. Tis echt schandalig, dat land is eigenlijk al geen democratie meer te noemen.
Arabesk schreef:SimoneeM schreef:Als Biden wint krijg dit ook echt nog wel een staartje. No way dat Trump zich daarbij neerlegt. Tis echt schandalig, dat land is eigenlijk al geen democratie meer te noemen.
Ik weet nog dat een klasgenoot een spreekbeurt hield over de amerikaanse verkiezingen en uitlegde dat er eigenlijk maar twee partijen zijn, tóen dacht ik al..., eind jaren 80, dat is toch geen democratie?
Het is alsof je hier moet kiezen tussen VVD en D'66 ofzo. Of in dit geval zelfs nog erger, Rutte of Baudet...
SimoneeM schreef:Dat sowieso. Om nog maar te zwijgen iver hoe moeilijk het democraten wordt gemaakt om te stemmen. En door dat gekke kiesmannen systeem is je stem als grote stedeling sws minder waard dan wanneer je in een klein dorpje in de middle of nowhere woont. Blijft een gek systeem daar.
Shiloh schreef:Ja. Een twee partij systeem (in de praktijk) is ook gewoon heel raar. Hier in Nederland kan iedereen met een idee die dat goed kan verwoorden het in principe tot de regering schoppen.
In theorie zijn er meer partijen, maar die kunnen nooit de funds bij elkaar krijgen om daadwerkelijk een slag te kunnen slaan.
Ook zorgen meerdere partijen automatisch ook voor een meer gebalanceerd regeren want je moét wel samenwerken om tot een meerderheid te komen. Sterker nog, hier zou in theorie de leider van de tweede grootste partij toch minister president kunnen worden áls de tweede partij het voor elkaar krijgt een meerderheids coalitie te vormen. Wij stemmen dan ook meer op een partij dan op een persoon. De persoon met de meeste stemmen hier is niet per definitie minister president.
Arabesk schreef:SimoneeM schreef:Dat sowieso. Om nog maar te zwijgen iver hoe moeilijk het democraten wordt gemaakt om te stemmen. En door dat gekke kiesmannen systeem is je stem als grote stedeling sws minder waard dan wanneer je in een klein dorpje in de middle of nowhere woont. Blijft een gek systeem daar.
Je moet er hier toch niet aan denken dat de farmers defense force afdeling meer invloed heeft dan de stedeling, alsjeblieft zeg....
Tango1979 schreef:USP heeft op zijn donder gekregen van de rechter, er zijn schijnbaar nog behoorlijk wat poststemmen niet bezorgd. Gunstig voor Biden, ik begreep dat als de winstmarge hoger is dan 0,5 of 1% dat de andere kandidaat niet eens een hertelling kan eisen?
Arabesk schreef:Eigenlijk... als Biden maar met zo'n kleine meerderheid wint, dan verdient de VS gewoon nog 100 jaar Trump, écht, fokking ezels, laat ze erin stikken in die gek.
Amyyy schreef:Ook Georgia Kan nog spannend worden, Biden loopt daar in en staat nog maar () 7 80.000 stemmen achter. Ook in Pennsylvania loopt Biden aardig in.
Magrathea schreef:Arabesk schreef:Eigenlijk... als Biden maar met zo'n kleine meerderheid wint, dan verdient de VS gewoon nog 100 jaar Trump, écht, fokking ezels, laat ze erin stikken in die gek.
Bedenk je wel even dat Biden al iets van 2 miljoen stemmen voor ligt en dat stemmen actief wordt belemmerd in bepaalde gebieden![]()
De VS heeft zo'n 320 mln inwoners, Trump heeft nu circa 66 mln stemmen. Niet bepaald de meerderheid van de populatie dus he
Oja en vergeet niet dat wij óók last ervan hebben als die idioot daar zit.
Magrathea schreef:North Carolina dan, ook maar 80 000 stemmen verschilmet nog 6% te gaan.