Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:12

R12312 schreef:
ceasario schreef:
Voordeel...We behoren gelukkig tot de groep die geen hapklare brokken eten.

In mijn beleving heeft Rusland er geen zak aan om dat vliegtuig uit de lucht te schieten. Dus of het is echt een ongeluk vanuit de Seperatisten en hebben ze het verkeerde vliegtuig uit de lucht gehaald. Of Oekraine heeft er toch wat mee te maken. Want die hebben er wel baat bij.

Dat zijn voor mij eigenlijk ook de enige 2 opties.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:13

Wel als Rusland nu gevraagd wordt in te grijpen in Oekraïne. Ze kunnen dan legitiem het gebied innemen/controleren. (zo ziet mevr Applebaum dat)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:16

Nikass schreef:
Wel als Rusland nu gevraagd wordt in te grijpen in Oekraïne. Ze kunnen dan legitiem het gebied innemen/controleren. (zo ziet mevr Applebaum dat)

Ook mijn gedachten, voor wat betreft een reden dat vliegtuig bewust neer te schieten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:19

geerke schreef:
Als dit waar is had deze ramp voorkomen kunnen worden...daar draait mijn maag van om...

Had gekund - en niet. Er zijn allemaal kleine schakeltjes die tot deze ramp geleid hebben die dus allemaal ook anders hadden kunnen gaan (en ja, wat mij betreft is het een ramp, 300 doden. Al besef ik heel goed hoe betrekkelijk het leed is - alleen als de afgelopen paar dagen zijn er bv al meer dan 500 doden gevallen in Gaza), maar tegelijkertijd was het onvermijdelijk: het is daar oorlog, mensen hebben wapentuig en vroeg of laat vallen daar doden mee. Er zijn ook al heel veel doden gevallen trouwens. Maar ook dat er slachtoffers vallen bij mensen die er niets mee te maken hebben. En het is ook niet het eerste verkeersvliegtuig dat neergeschoten is, en het zal, ben ik bang, ook niet het laatste zijn want ik heb niet het idee dat we echt wijzer aan het worden zijn.

Dan waren het wellicht andere mensen geweest die het slachtoffer waren geworden. Dan was het misschien niet een vliegtuig met zoveel Nederlanders geweest. Of was het iets anders geweest. Dus ik denk dat het niet zoveel zin heeft om hele series met 'wat als' te bedenken.

En inderdaad: je kunt niet altijd alles vermijden, omdat je dan uberhaupt niets meer kunt.

(Wat mij wel een goed idee lijkt, is om meer te zoeken naar manieren om weer wat meer vrede en minder wapens op aarde te krijgen. Volgens mij is dat veel zinniger.)

geerke

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:22

minder wapens...tja...Nederland exporteert de meeste wapens van Europa dacht ik.
Fabrieken dicht 12.000 gezinnen zonder inkomen.Dat is ook leed.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:24

_San87_ schreef:
Nikass schreef:

Ook mijn gedachten, voor wat betreft een reden dat vliegtuig bewust neer te schieten.

Ik heb zo'n idee dat Poetin altijd de gedachte heeft gehad dat de seperatisten uiteindelijk hun doel zouden bereiken. Gewoon een kwestie van geduld. Dus ik geloof er niet zo in dat hij op deze manier de boel heeft willen zeker stellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:26

Elk leed z'n eigen waarde... Ik offer graag wat welvaart op voor het welzijn in een betere wereld met minder mensen die kapotgeschoten worden. Wapens zijn niet alleen een middel, ze maken ook dat mensen conflicten blijven bekijken als 'wie heeft de grootste'. Dat moeten we veranderen - waar wapens zijn vallen doden. Ook onschuldigen. Nu zijn wij het, vaak genoeg zijn het ook anderen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:26

En juist als er niemand meer wapens heeft, is er wel een gek die dan de hele wereld overneemt omdat deze in het geheim allemaal wapens had...

Ben benieuwd wat er wordt gezegd tijdens de persconferentie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:28

Suusie22 schreef:
En juist als er niemand meer wapens heeft, is er wel een gek die dan de hele wereld overneemt omdat deze in het geheim allemaal wapens had...

Dat betwijfel ik - vooral als je echt je best doet om conflicten behoorlijk op te lossen. Tot nu toe zie je dat oorlog helemaal niks oplost, nergens. Dus dat werkt in elk geval niet. Als we al die energie die we nu stoppen in hoe we mensen het efficientst kunnen doden, hoe we militairen zo goed mogelijk leren om mensen niet meer als mensen te zien, juist hadden besteed aan het beter maken van de wereld waren we al heel wat verder.

Maar elke keer willen mensen blijkbaar liever geloven in geweld en meer geweld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:30

xxCYNNxx schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb zo'n idee dat Poetin altijd de gedachte heeft gehad dat de seperatisten uiteindelijk hun doel zouden bereiken. Gewoon een kwestie van geduld. Dus ik geloof er niet zo in dat hij op deze manier de boel heeft willen zeker stellen.

Ik bedoel er niet mee dat ik geloof dat het zo is gegaan, of zo. Enkel dat ik Rusland niet onschuldig acht omdat ze er niks mee te winnen hebben.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:33

Een wereldwijd verbod op massavernietigingswapens lijkt mij een mooi begin van een betere wereld!

Heaas zit de wereld vol met idioten en mensen die belang hebben bij wapenhandel.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:34

Hmm gaan echt alle slachtoffers naar Nederland of alleen de Nederlandse, of heb ik dat gemist?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:36

magda_90 schreef:
Hmm gaan echt alle slachtoffers naar Nederland of alleen de Nederlandse, of heb ik dat gemist?

Lijkt mij dat alle lichamen naar Nederland worden gebracht omdat je zo niet kunt zeggen welke nationaliteit bij welk lichaam hoort (dat wordt pas na identificatie bekend en de identificatie word in NL gedaan)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:37

magda_90 schreef:

Aangezien de lichamen nog niet geidentificeerd zijn lijkt het mij dat alle lichamen naar Nederland komen.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:40

fransje23 schreef:
magda_90 schreef:

Aangezien de lichamen nog niet geidentificeerd zijn lijkt het mij dat alle lichamen naar Nederland komen.

Alle lichamen gaan naar NL toe, ze kunnen niet zo zien wie NL is, en wie niet. Maar er zaten ook veel losse lichaamsdelen bij :(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:41

De andere landen zullen daar zeker vrede mee hebben, Nederland kent vooraanstaand forensisch onderzoek. Sowieso zijn er weinig slechtere locaties dan waar het was natuurlijk.

Ik hoop dat er niks geks gebeurt op de route (onderbuikgevoelens)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:41

Er zouden zo'n 200 slachtoffers op de trein zijn, dus nog niet "alle"...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:43

Nikass schreef:
Er zouden zo'n 200 slachtoffers op de trein zijn, dus nog niet "alle"...

Het zouden er best de 282 kunnen zijn die hier en daar werden genoemd, maar dat is allemaal onbevestigd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:44

Dus van waar ze nu zijn, naar donesk... Wat nog steeds rebellengebied is.
Ik heb er ook geen goed gevoel bij -O-

Ze hebben gister 200 zakken geteld, waar er wordt geroepen dat er vandaag bij gekomen zijn. En dan is het niet zeker of er echt in 1 zak, 1 lichaam zit..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:47

Ik heb ook het gevoel dat er onderweg nog wel wat gaat gebeuren, dat het spoor weer wordt geblokkeerd ofzo, maar hoop zo dat het een snelle reis zal worden.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:47

Trein gaat toch naar Charkov? Of is het ineens weer veranderd?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:50

xxCYNNxx schreef:
Trein gaat toch naar Charkov? Of is het ineens weer veranderd?

Eerst richting Donetsk, daarna richting Charkov. Zal nog wel wat vertraging verwachten nabij Donetsk, een plaats in de handen van de rebellen..

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:56

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:56

aah ok

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:57

Ok bedankt, ik kon niet de bevestiging vinden.