Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:09

Maar je moet niet kijken naar de cijfertjes alleen. Als je mijn stukje van de NOS gehoord hebt dan hoor je ook verklaringen voor het weinig geven van bepaalde moslimlanden. En janregelaar jou bron van de pers klopt inderdaad niet..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:12

sarabande schreef:
Toch vliegt daar al een paar dagen de volledige helicoptervloot van Koeweit met hulpgoederen uit Koeweit naar de gebieden waar geen enkel ander vervoermiddel kan komen
Misschien dat Koeweit en andere landen daar geen reclame mee maken zo van zie ons eens goed doen.

Ben jij daar als waarnemer actief?

Waarschijnlijk heb je het gelezen in de Koeweit Times. Alleen staat daar dat het Amerikaanse helicopters zijn...
http://www.kuwaittimes.net/read_news.ph ... Y2NzYzNw==

Echt achterhaald is het bedrag ook niet al geven ze nu ietsje meer maar nog geen fractie van wat het westen geeft:

Many of Pakistan's regional allies and neighbors, including China, Iran and Saudi Arabia, as well as other developing countries, have sent only a trickle of aid in the crucial first weeks of the crisis.

The lack of help from Pakistan's allies in the Islamic world has been frustrating to the country's officials.

State media in Saudi Arabia reported Tuesday that the country had raised $20.5 million to support the Pakistani flood victims. But that was the kingdom's first significant donation, and it came three weeks into the crisis. Pakistan considers Saudi Arabia one of its closest allies, and the Saudis have in the past lavished money on charities and religious organizations in Pakistan.

Before the Saudi announcement, no Islamic nation had given Pakistan more than the $5 million donation made by Kuwait, according to U.N. records.

"It is really sad that even our brother Islamic countries provide very little aid in this hardest time," Mohammed Usman, 58, said recently as he sat outside his badly damaged home in the northwestern town of Charsadda. "We expected more, but what we are hearing is nothing."

RECENTE BRON: 19 augustus: http://www.azcentral.com/news/articles/ ... z0xEJKRVHE

Dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar het klopt duidelijk niet.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:14

kanniet schreef:
Daphna schreef:
De gevallen die jij beschrijft zijn voorgekomen in niet erg islamitisch correcte landen. Wist je dat er islamitische mensen rechten organisaties zijn die ook voor deze mensen op komen?

Welk islamitisch land is wel correct in jouw visie? Ik zou echt willen dat de moslims hun geloof practiseerden zoals jij dat doet. Helaas ben jij niet de doorsnee maar hoor jij bij de uitzonderingen. Zoals ik, en velen met mij, de informatie binnenkrijg lijken alle islamitische landen (volgens jouw uitleg) in oorloggsstaat te zijn.
Ik durf zelfs te stellen dat jij niet kan deelnemen aan een echte, nu al bestaande, islamitische maatschappij zonder dat je behoorlijk in conflict gaat komen jezelf óf met je mede moslims.

Naar mijn mening is dat op dit moment geen enkel land. Zo denken alle moslims die ik ken, inclusief die in moslim landen wonen er over. Niets aan te doen. Ik practiseer passend in de samenleving, en met mij velen, ik ben geen uitzondering. Veel islamitische landen zijn inderdaad in oorlogsstaat, dit is echter geen heilige oorlog en vooralsnog geen reden dat ze hen burgers zo behandelen. Dat is een trieste zaak, waar islamitische mensenrechten organisaties nog veel te doen hebben. Waarom zou ik in conflict komen met mezelf of mede moslims?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:21

janderegelaa schreef:

Gewoon van het NOS journaal, dus bel ze even dat je het beter weet

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:21

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Gewoon van het NOS journaal, dus bel ze even dat je het beter weet

Misschien moet je het artikel hierboven maar even lezen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:29

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:51

More U.S. Helicopters Arrive in Pakistan To Support Flood Relief
14 augustus 2010
Two U.S. Navy MH-53E Sea Dragon helicopters arrived in Pakistan today as part of the continued U.S. humanitarian assistance to Pakistan in support of flood relief from the monsoon floods.

The two aircraft are part of the contingent of 19 helicopters urgently ordered to Pakistan on Wednesday by U.S. Secretary of Defense Robert Gates. The incoming aircraft flew into Pakistan today from aboard the USS Peleliu, which is positioned in international waters in the Arabian Sea. They will join the four U.S. Marine Corps CH-53E helicopters and one other MH-53E helicopters which arrived earlier this week at Ghazi Air Base, bringing to seven the total number of aircraft in Pakistan from the USS Peleliu.

The remaining aircraft will arrive over the next few days and will include 12 U.S. Marine Corps CH-46 Sea Knight helicopters. The U.S. helicopters will operate in partnership with the Pakistan military throughout the country’s flood-affected areas.

Since August 5, the U.S. military helicopters have rescued more than 3,500 people and transported more than 412,000 lbs. of emergency relief supplies in spite of bad weather.

For more information please visit http://www.state.gov/pakistanflooding

PRN: 2010/1112

sarabande

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:06

De piloten van de helikopters op de NOS spraken helaas geen Engels, dus wellicht zijn er meer helikopters bezig, het is wat groter dan b.v. Texel daar he.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:26

sarabande schreef:
De piloten van de helikopters op de NOS spraken helaas geen Engels, dus wellicht zijn er meer helikopters bezig, het is wat groter dan b.v. Texel daar he.

Nee, dat klopt, het waren Pakistanen:

The remaining aircraft will arrive over the next few days and will include 12 U.S. Marine Corps CH-46 Sea Knight helicopters. The U.S. helicopters will operate in partnership with the Pakistan military throughout the country’s flood-affected areas.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:39

De piloten van de Koeweitse helikopters, ik dacht het niet. Die militairen hielpen op de grond.
Maar ik ben blij dat ik je wat afleiding kan bezorgen op deze zonnige zaterdag
Ik ga lekker naar buiten
mooie dag nog

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 14:01

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Superwoman,
waar moeten deze mensen dankbaar voor zijn? En wie moeten ze dankbaar zijn? De Nederlandse bevolking of jou? En hoe dankbaar? Een advertentie in de krant? Een schouderklopje?
Of bedoel je, dat de Pakistaanse bevolking dankbaar moet zijn voor (het beetje) hulp dat ze krijgen?
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd, denk ik.

Eerlijk gezegd, snap ik niets van jouw bericht.

Ik snap niet eens dat de VN überhaupt geld geeft. Pakistan is een broeinest en veilige haven voor Bin Laden en zijn aanhangers.

Als we hier varkenspest krijgen is dat de straf van Allah maar als zij een overstroming hebben is het een natuurramp. Een bevolking die zo overtuigd is van z'n superioriteit t.a.v. het Westen dopt ook z'n eigen boontjes maar.

Dat vind ik dus ook. Bovendien hebben ze daar in Pakistan wel miljarden om aan het kernbom programma uit te geven. Laat ze daar maar mee stoppen, kunnen ze miljarden aan hulp geven aan de bevolking. Iedere euro die we nu geven als noodhulp, geven we indirect aan een kernbom. Wat de regering niet hoeft uit te geven aan hulp, kunnen ze in het kernbom project stoppen. Van mij nog niet één eurocent die kant op!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:45

jantergouw schreef:
janderegelaa schreef:
Ik snap niet eens dat de VN überhaupt geld geeft. Pakistan is een broeinest en veilige haven voor Bin Laden en zijn aanhangers.

Als we hier varkenspest krijgen is dat de straf van Allah maar als zij een overstroming hebben is het een natuurramp. Een bevolking die zo overtuigd is van z'n superioriteit t.a.v. het Westen dopt ook z'n eigen boontjes maar.

Dat vind ik dus ook. Bovendien hebben ze daar in Pakistan wel miljarden om aan het kernbom programma uit te geven. Laat ze daar maar mee stoppen, kunnen ze miljarden aan hulp geven aan de bevolking. Iedere euro die we nu geven als noodhulp, geven we indirect aan een kernbom. Wat de regering niet hoeft uit te geven aan hulp, kunnen ze in het kernbom project stoppen. Van mij nog niet één eurocent die kant op!

Kortom, laat die mensen maar verzuipen, het zijn tenslotte Moslims? :wow: :wow: :wow: :wow:
Hoezo kleur bekennen?

Vooralsnog is er nog lang niet voldoende om de mensen daar ook maar van de meest basale voorzieningen zoals schoon drinkwater te voorzien, laat staan ze allemaal goed te voeden, kleden en medicijnen toe te dienen.
Zolang het geld niet in de corrupte zakken van Pakistaanse ambtenaren glijdt maar nog in noodpakketten en vaccinaties wordt gestoken, is bovenstaande alleen maar zure, verbitterde en haatdragende stemmingmakerij.

Bovendien kunnen de mensen die nu in bomen hangen er bar weinig aan doen dat hun regering het geld zo besteedt.
Wat zeg je? Dat zouden ze moeten doen? Ja, vast en zeker. Maar daar is dit nu even niet het moment voor, dus laten we ons nu maar even concentreren op het voeden en drenken van de behoeftigen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:47

@jantergouw:Buiten het kernbomprogramma, 5 jaar geleden was er een grote aardbeving in Pakistan. Toen is er er wel geld gestuurd voor de wederopbouw maar de slachtoffers wonen nog steeds in tentenkampen. Waar is al dat geld gebleven?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:14

Tja wederopbouw na een grote ramp is niet zo eenvoudig, zoals ook de autoriteiten in New Orleans je zouden kunnen vertellen:
http://www.wsws.org/articles/2008/aug20 ... -a30.shtml

Uit het (wat gekleurde, maar ik geloof dat dat in deze draad niet echt een probleem is :') ) artikel:

Citaat:
The homeless population in the city stands at 12,000 in 2008. In spite of the immense need both of the homeless and the thousands of families still subsisting in temporary FEMA trailers, New Orleans has 8,000 fewer low-income public housing units, and the city is pressing ahead to close remaining subsidized apartment complexes. In addition, nearly 14,000 families depend on Disaster Housing Assistance Program vouchers, which expire in March 2009. According to Brookings Institution data, 86 percent of these households are living in hard-hit Orleans and Jefferson parishes.

Beyond the burden of repairing homes, homeowners also face growing housing burdens in the form of insurance rates. Following Katrina, insurance premiums for Gulf Coast homeowners more than quadrupled.

As a result of the housing inflation, many workers have been priced out of living in the city proper, leading to a shortage of workers in childcare, education, maintenance, and other critical occupations. Many working class families, who lost everything in the storm and were unable to secure insurance and funds to rebuild, had no choice but to pull up roots.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:20

Wederom een poster in dit topic die appels met peren vergelijkt om haar gelijk te krijgen maar daarbij de plank volledig misslaat. Ik kan me niet herinneren dat we een inzamelingsactie hebben gehouden voor New Orleans en dat is hier nu even de issue. Of we geld moeten geven aan Pakistan of niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 15:22

Elk jaar ontvangt Pakistan zo’n 1,5 miljard dollar aan hulp en geeft het voor meer dan vijf miljard dollar aan defensie uit. Het simpele feit is natuurlijk dat als je je centen aan wapentuig – inclusief atoombom – uitgeeft, dan geef je het niet uit aan dijken en sluizen. En daarom kunnen we nu een hulpactie gaan starten om een paar miljoen bij elkaar te sprokkelen.

Waar het op neer komt is simpel. Overstromingen zijn voorspelbaar in de zin dat je weet dat ze eens in de zoveel jaar gebeuren en beheersbaar in de zin dat je weet hoe je dijken en sluizen moet maken. Zolang de Pakistaanse bevolking niet haar leiders ter verantwoording roept, zullen dit soort natuurrampen enorme schade blijven veroorzaken en zullen er keer op keer duizenden mensen sterven

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:53

Randalinpony schreef:
Kortom, laat die mensen maar verzuipen, het zijn tenslotte Moslims? :wow: :wow: :wow: :wow:
Hoezo kleur bekennen?

Nergens schrijf ik dat ik geen cent geef omdat het moslims zijn, toch haal je dit aan.
het lijkt mij dat als je islam of moslim leest daar waar het niet staat, je pas echt geobsedeerd bent door de materie. ;-)

janderegelaa schreef:
@jantergouw:Buiten het kernbomprogramma, 5 jaar geleden was er een grote aardbeving in Pakistan. Toen is er er wel geld gestuurd voor de wederopbouw maar de slachtoffers wonen nog steeds in tentenkampen. Waar is al dat geld gebleven?

Dat zullen ze heus wel nuttig besteed hebben. ;-) AfbeeldingAfbeelding

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:17

janderegelaa schreef:
Wederom een poster in dit topic die appels met peren vergelijkt om haar gelijk te krijgen maar daarbij de plank volledig misslaat. Ik kan me niet herinneren dat we een inzamelingsactie hebben gehouden voor New Orleans en dat is hier nu even de issue. Of we geld moeten geven aan Pakistan of niet.

Nee hoor, dat was een reactie op jouw opmerking dat in Pakistan de rommel van de vorige ramp nog niet was opgeruimd. Dat is nou eenmaal niet zo makkelijk, zoals de situatie in een rijk en westers land met een prima infrastructuur en vele malen minder corruptie aantoont.
De VS wilden overigens geen noodhulp, maar die hebben wel zelf binnenlandse inzamelingsacties gehouden. En volgens mij hadden ze ook best buitenlandse hulp kunnen gebruiken, of toch in ieder geval de armen want daar hebben ze er in de VS ook genoeg van.

Bovendien geef je geld nú niet voor atoombommen, maar voor voedselpakketten. Er zijn hulporganisaties die het geld in noodhulp kunnen omzetten, zonder dat je daar de Pakistaanse corrupte regering voor hoeft te spekken.
Regeringen van dit soort landen geld geven voor ontwikkelingshulp heeft de arme bevolking nooit veel opgeleverd, zoals ook na de grote tsunami bleek.

Mooi hoe jij dit ook weer in een zwart-wit stelling weet om te buigen. De vraag hoeft namelijk niet te zijn: wel of geen noodhulp voor Pakistan, maar wel: hoe maken we hulp voor Pakistan mogelijk zonder een corrupt regime te spekken?

Of: moeten de vrouwen en kinderen die nu in vluchtelingenkampen dreigen om te komen, leiden onder het regime waaronder ze leven?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 16:26

Dat antwoord is echt heel makkelijk.
We geven geen hulp!
daarmee dwingen we de pakistaanse regering om over de brug te komen, en iedere euro die ze kwijt zijn aan hulp voor hun volk kunnen ze niet in een atoombom of andere wapens steken.
En als Nederland dan toch hulp wil geven, dan doen ze dat maar uit het potje van 4,6 miljard euro die we voor ontwikkelingshulp beschikbaar stellen. Dat lijkt mij het potje om dat soort dingen uit te betalen.
Ik voorspel dat de pakistan aktie die volgende week op radio en tv gaat zijn, een grote tegenvaller gaat worden wat opbrengsten betreft.
Misschien de zoveelste wakker worder voor een deel van Nederland om weer een stapje dichterbij de realiteit te komen wat er onder het grootste deel van het volk leeft.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:39

Wat leeft er dan onder het grootste deel van het volk jantergouw?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:44

@Jantergouw: En waarom zou een regering die zich werkelijk nog nooit wat gelegen heeft laten liggen aan zijn bevolking, nu ineens wél zijn humane kant laten zien? Of zelfs maar een fractie van de hulp bieden die nodig is?
Als wij die mensen laten stikken, laat iederéén ze dus stikken.

Jouw post getuigt van inhumane opvattingen en van het moedwillig willen inzetten van miljoenen levens om een bepaalde politiek door te drukken.
Hebben die mensen niets aan en je kan je afvragen of de bevolking daar wel in enige positie is om machthebbers in te wisselen of zelfs maar te kritiseren. Wat dat betreft zeggen Pakistani die staan te juichen om een kernbom ook niet alles (zoals eerder werd gepost door iemand). Je mening uiten in Pakistan is tamelijk riskant.

http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... PDF+V0//NL

Vooral ook het vrouwelijke deel van de bevolking heeft het al moeilijk genoeg en hoeft in mijn ogen zeker niet de dupe te worden van politieke pressie op Pakistan:
http://ipsnews.be/index.php?id=35&no_ca ... d%5D=20946

Je kunt wel kanttekeningen zetten bij de effectiviteit van grootschalige hulp via de Pakistaanse regering want daarvan is natuurlijk niets goeds voor de getroffen mensen te verwachten. Maar gelukkig zijn er ook hulporganisaties waar je aan kunt doneren die via andere wegen werken.

Goede vraag, Door.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:06

Die vraag kwam bij mij ook onmiddelijk op. Tevens de vraag of het voor Jantergouw anders zou zijn als het hier om een christelijk, hindoeistisch of joods land zou gaan.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:24

D00R schreef:
Wat leeft er dan onder het grootste deel van het volk jantergouw?

Dat ze geen zin hebben om geld te geven aan extremistische regimes die het belangrijker vinden om atoombommen te produceren dan dat geld in de ontwikkeling van het volk te steken.
Dat je geen geld gaat gooien in een bodemloze put, waar uiteindelijk alleen de directeuren van de hulporganisaties het leeuwendeel van in hun zak steken en er van iedere euro die je geeft, ongeveer 80 cent op gaat aan logistieke kosten.
Als je kijkt naar al het geld dat er voor Haïti opgehaald is en er nog steeds maar een heel klein deel daadwerkelijk de bevolking ten goed is gekomen, dan wordt je op den duur wel wakker. Waar die organisaties mee te maken hebben is dat door het internet nu allerlei informatie tot de mensen komt waarvan ze helemaal niet willen dat ze dat te weten komen. Voorheen was dat makkelijk, men kreeg alleen informatie van krant, radio en tv, en daar was links het die de scepter zwaaide. Die logen ons massaal voor, die tijden zijn geweest en komen nooit meer terug. Dit is het tijdperk van openheid en waarheid. Helaas is voor velen de waarheid een bittere pil en komt het besef dat men jaren en jaren voor het lapje gehouden is.

Randalinpony schreef:
@Jantergouw: En waarom zou een regering die zich werkelijk nog nooit wat gelegen heeft laten liggen aan zijn bevolking, nu ineens wél zijn humane kant laten zien? Of zelfs maar een fractie van de hulp bieden die nodig is?
Als wij die mensen laten stikken, laat iederéén ze dus stikken.

Heel jammer voor die mensen, echt waar. Maar natuurrampen zijn een natuurlijk verschijnsel waar wij niets aan kunnen doen. Wist je dat we in Nederland meer ouderen hebben die nu zwaar in de problemen gaan komen omdat hun pensioen met 14% gekort gaat worden en ze ook nog eens met bezuinigingen op hun AOW te maken gaan krijgen? waar zijn de inzamelacties voor hen? We praten over een groep die veel groter is dan de slachtoffers in Pakistan! Maar ik vind het best, als Wilders slim is zal hij die ouderen duidelijk maken dat er nog maar één partij is waar ze hun recht kunnen halen, en dat dat de PVV is. Hoe groot die partij dan gaat worden, dat is niet eens in je wildste fantasie voor te stellen. Hij moet ze beloven dat we ontwikkelingshulp naar nul draaien (4,6 miljard in de zak), de immigratie op nul zetten (7 miljard jaarlijkse onkosten) en de integratie en uitkeringen verscherpen en stopzetten. Hoeveel miljard daar in om gaat kunnen we niet eens becijferen.

Krips schreef:
Die vraag kwam bij mij ook onmiddelijk op. Tevens de vraag of het voor Jantergouw anders zou zijn als het hier om een christelijk, hindoeistisch of joods land zou gaan.

Als het een land was met een regime als dat in pakistan, zou ik er precies hetzelfde over denken. Nogmaals, ik heb in mijn argumenten nergens gezegd dat het mij er om ging dat het moslims zijn, want dat is in deze geheel irrelevant.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:36

Citaat:
Dat ze geen zin hebben om geld te geven aan extremistische regimes die het belangrijker vinden om atoombommen te produceren dan dat geld in de ontwikkeling van het volk te steken.
Dat je geen geld gaat gooien in een bodemloze put, waar uiteindelijk alleen de directeuren van de hulporganisaties het leeuwendeel van in hun zak steken en er van iedere euro die je geeft, ongeveer 80 cent op gaat aan logistieke kosten.

Aha. En waar haal je deze wijsheid dan precies vandaan?
Ik ben er niet zeker van dat je geen gelijk hebt, maar ik weiger dit aan te nemen omdat "het merendeel van de bevolking dit vindt", volgens jou.
Zou je hier een concretere onderbouwing van kunnen geven? Gewoon wat roepen en dat mooi neerzetten als zijnde dé waarheid kunnen veel mensen.

Ik twijfel echter of het zo is dat het grootste gedeelte van de bevolking je mening deelt.
Zelfs als er weinig geld binnen komt, wil dat niet zeggen dat die mensen jouw mening delen natuurlijk.

En ik leef duidelijk in een wereldje dat niet telt als "het grootste gedeelte van de bevolking". Bizar zeg...

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 17:44

Afgelopen week waren er diverse programma's op de radio en als je de inbellers had gehoord, dan zou je tot dezelfde conclusie zijn gekomen als ik. Nu kun je wel zeggen dat dat dan alleen maar bepaalde inbellers waren, maar dan moet ik je er op wijzen dat de VARA het liefst veel positieve inbellers zou laten horen. dat ze dat niet deden was alleen maar omdat ze nu eenmaal niet belden. Je kunt dan ook zeggen dat de voorstanders van geld geven niet de moeite hebben genomen om in te bellen, wat dan heel veel zou zeggen over hun bereidheid om te helpen. Als er weinig geld opgehaald wordt, dan moet je je afvragen waarom die andere inzamelingen wel veel geld opbrachten. Al met al, alles bij elkaar optellende, kun je dan maar tot één conclusie komen. Het grootste deel van het volk wil niet. Je kunt ook een dromer zijn en altijd de overduidelijke tekenen onder het kleed schuiven, wat heel leuk is voor je eigen gemoedsrust, helaas gaat de echte wereld gewoon door met echte wereld te zijn. Het ontkennen wil niet zeggen dat het ook niet zo is. Struisvogelpolitiek noemt men dat.