Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Toch vliegt daar al een paar dagen de volledige helicoptervloot van Koeweit met hulpgoederen uit Koeweit naar de gebieden waar geen enkel ander vervoermiddel kan komen
Misschien dat Koeweit en andere landen daar geen reclame mee maken zo van zie ons eens goed doen.
kanniet schreef:Daphna schreef:De gevallen die jij beschrijft zijn voorgekomen in niet erg islamitisch correcte landen. Wist je dat er islamitische mensen rechten organisaties zijn die ook voor deze mensen op komen?
Welk islamitisch land is wel correct in jouw visie? Ik zou echt willen dat de moslims hun geloof practiseerden zoals jij dat doet. Helaas ben jij niet de doorsnee maar hoor jij bij de uitzonderingen. Zoals ik, en velen met mij, de informatie binnenkrijg lijken alle islamitische landen (volgens jouw uitleg) in oorloggsstaat te zijn.
Ik durf zelfs te stellen dat jij niet kan deelnemen aan een echte, nu al bestaande, islamitische maatschappij zonder dat je behoorlijk in conflict gaat komen jezelf óf met je mede moslims.
sarabande schreef:De piloten van de helikopters op de NOS spraken helaas geen Engels, dus wellicht zijn er meer helikopters bezig, het is wat groter dan b.v. Texel daar he.
janderegelaa schreef:Electra63 schreef:Superwoman,
waar moeten deze mensen dankbaar voor zijn? En wie moeten ze dankbaar zijn? De Nederlandse bevolking of jou? En hoe dankbaar? Een advertentie in de krant? Een schouderklopje?
Of bedoel je, dat de Pakistaanse bevolking dankbaar moet zijn voor (het beetje) hulp dat ze krijgen?
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd, denk ik.
Eerlijk gezegd, snap ik niets van jouw bericht.
Ik snap niet eens dat de VN überhaupt geld geeft. Pakistan is een broeinest en veilige haven voor Bin Laden en zijn aanhangers.
Als we hier varkenspest krijgen is dat de straf van Allah maar als zij een overstroming hebben is het een natuurramp. Een bevolking die zo overtuigd is van z'n superioriteit t.a.v. het Westen dopt ook z'n eigen boontjes maar.
jantergouw schreef:janderegelaa schreef:Ik snap niet eens dat de VN überhaupt geld geeft. Pakistan is een broeinest en veilige haven voor Bin Laden en zijn aanhangers.
Als we hier varkenspest krijgen is dat de straf van Allah maar als zij een overstroming hebben is het een natuurramp. Een bevolking die zo overtuigd is van z'n superioriteit t.a.v. het Westen dopt ook z'n eigen boontjes maar.
Dat vind ik dus ook. Bovendien hebben ze daar in Pakistan wel miljarden om aan het kernbom programma uit te geven. Laat ze daar maar mee stoppen, kunnen ze miljarden aan hulp geven aan de bevolking. Iedere euro die we nu geven als noodhulp, geven we indirect aan een kernbom. Wat de regering niet hoeft uit te geven aan hulp, kunnen ze in het kernbom project stoppen. Van mij nog niet één eurocent die kant op!
Citaat:The homeless population in the city stands at 12,000 in 2008. In spite of the immense need both of the homeless and the thousands of families still subsisting in temporary FEMA trailers, New Orleans has 8,000 fewer low-income public housing units, and the city is pressing ahead to close remaining subsidized apartment complexes. In addition, nearly 14,000 families depend on Disaster Housing Assistance Program vouchers, which expire in March 2009. According to Brookings Institution data, 86 percent of these households are living in hard-hit Orleans and Jefferson parishes.
Beyond the burden of repairing homes, homeowners also face growing housing burdens in the form of insurance rates. Following Katrina, insurance premiums for Gulf Coast homeowners more than quadrupled.
As a result of the housing inflation, many workers have been priced out of living in the city proper, leading to a shortage of workers in childcare, education, maintenance, and other critical occupations. Many working class families, who lost everything in the storm and were unable to secure insurance and funds to rebuild, had no choice but to pull up roots.
Randalinpony schreef:Kortom, laat die mensen maar verzuipen, het zijn tenslotte Moslims?![]()
![]()
![]()
Hoezo kleur bekennen?
janderegelaa schreef:@jantergouw:Buiten het kernbomprogramma, 5 jaar geleden was er een grote aardbeving in Pakistan. Toen is er er wel geld gestuurd voor de wederopbouw maar de slachtoffers wonen nog steeds in tentenkampen. Waar is al dat geld gebleven?
janderegelaa schreef:Wederom een poster in dit topic die appels met peren vergelijkt om haar gelijk te krijgen maar daarbij de plank volledig misslaat. Ik kan me niet herinneren dat we een inzamelingsactie hebben gehouden voor New Orleans en dat is hier nu even de issue. Of we geld moeten geven aan Pakistan of niet.
D00R schreef:Wat leeft er dan onder het grootste deel van het volk jantergouw?
Randalinpony schreef:@Jantergouw: En waarom zou een regering die zich werkelijk nog nooit wat gelegen heeft laten liggen aan zijn bevolking, nu ineens wél zijn humane kant laten zien? Of zelfs maar een fractie van de hulp bieden die nodig is?
Als wij die mensen laten stikken, laat iederéén ze dus stikken.
Krips schreef:Die vraag kwam bij mij ook onmiddelijk op. Tevens de vraag of het voor Jantergouw anders zou zijn als het hier om een christelijk, hindoeistisch of joods land zou gaan.
Citaat:Dat ze geen zin hebben om geld te geven aan extremistische regimes die het belangrijker vinden om atoombommen te produceren dan dat geld in de ontwikkeling van het volk te steken.
Dat je geen geld gaat gooien in een bodemloze put, waar uiteindelijk alleen de directeuren van de hulporganisaties het leeuwendeel van in hun zak steken en er van iedere euro die je geeft, ongeveer 80 cent op gaat aan logistieke kosten.