ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

windhond

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:48

Ik snap ook niet dat die mensen met zichzelf kunnen leven. Je geweten gaat toch knagen lijkt mij

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 11:51

windhond schreef:
Ik snap ook niet dat die mensen met zichzelf kunnen leven. Je geweten gaat toch knagen lijkt mij

Dat is ook het zwakke punt, hoe meer mensen op de hoogte hoe meer kans dat vroeg of laat iets naar buiten komt.
Maar ja ze zijn lid van sekte/organisatie en dat maakt het een stuk moeilijker.

Het wachten is op de eerste afvallige, dat kan nog jaren duren.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:42

gefeliciteerd windhond Haha!

ik denk toch dat de ouders op de een of andere manier er iets mee te maken hebben

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 12:53

Wat ik me afvraag, áls ze schuldig zijn, of ze dan niet gelijk van oplichting beschuldigd zouden kunnen worden?
Al die mensen die hun hotel en advocaten betaald hebben....

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:05

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:53

Ann schreef:
Als de McCann's schuldig zijn, begrijp ik ook niet dat vrienden zich daarvoor lenen, meineed is een ernstige zaak. Maar misschien zijn ze overtuigd van hun onschuld en klopt wat ze beweren, al komt dat onwaarschijnlijk over (ook in mijn ogen inmiddels).

Ik kan mij voorstellen dat je iets dergelijks niet kunt geloven van mensen waarmee je bevriend bent. Overtuigd van hun onschuld, kunnen sommige mensen heel ver gaan in de dingen die ze hebben gezien. Meineed is het overigens pas als er voor een rechter een verklaring wordt afgelegd.
Ik heb het interview ook gezien en ik moet eerlijk zeggen dat je uit hun beider strakke gezichten vanalles zou kunnen opmaken. Men heeft het over Kate maar ik vond vooral Gerry vrij koel en rationeel. Onder de strakheid en uiterlijke ongevoeligheid zal best verdriet zitten om de dood van Madeleine.

Voor wat betreft de sekte: Ik heb ergens gelezen dat Gerry een vrij hoge in rang is bij de vrijmetselarij, een vrij geheimzinnig genootschap van met name mensen uit de elite / upperclass, waarvan wordt beweerd dat zij grote invloed hebben zelfs tot op regeringsniveau. Deze hebben zoals wel wordt beweerd zo hun eigen wetten en regels om "problemen" op te lossen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:11

natasja1991 schreef:
gefeliciteerd windhond Haha!

ik denk toch dat de ouders op de een of andere manier er iets mee te maken hebben

Thanx Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:14

Hé, een jarige! Ook van mij van harte! Haha!

Zou die 'sekte' echt zoveel invloed kunnen hebben?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:16

Het moeten wel mensen met enorm veel macht zijn die sektes in Engeland. Ja

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:35

Ann schreef:
Hé, een jarige! Ook van mij van harte! Haha!

Zou die 'sekte' echt zoveel invloed kunnen hebben?

Van mij ook felicitaties windhond Go jij! Go jij!

Ann wat dacht je?
Als je zo bij de Paus binnenwandelt, Prins Charles voor jouw zaak gaat onderhandelen met de Portugese verantwoordelijke minister, etc etc.
Er wordt veel meer boven onze hoofden gesjoemeld dan we willen weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 15:48

Vrijmetselarij is ook in Nederland. Het wordt wel een beetje overschat in bovenstaande post Knipoog Bovendien valt het met de geheimzinnigheid wel mee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:03

faye schreef:
Vrijmetselarij is ook in Nederland. Het wordt wel een beetje overschat in bovenstaande post Knipoog Bovendien valt het met de geheimzinnigheid wel mee.

Zal ook best wel. Alhoewel er ook wel weer van die 'spookverhalen' de ronde doen. Niemand weet eigenlijk precies hoe invloedrijk ze zijn. Het zijn vaak wel mensen uit de elite, upperclass die een hoge positie hebben. Dan kun je je wel voorstellen dat de invloed niet gering is. Beetje vergelijkbaar met de rotary. Daar speelt men elkaar ook zo'n beetje de bal toe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:32

nou met een beetje vrienden kom je ver, ken bv iemand die had kanker en geen één dokter kon wou opereren, man had goede vriend die een bekende chirurg kent, hup die vriend belt naar emigraten, die chirurg zegt aah zal mijn assistent laten terug bellen want ben nu aant opereren, uur later assistent belt naar die mensen en zij krijgt operatie

nu nis met dit te maken, maar laat wel zien hoe invloedrijk vrienden zijn

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 16:51

In een uitgebreid artikel in de correio da manha wordt professor Francisco Moita Flores geinterviewd over zijn uitspraak (circus act) n.a.v. het televisieinterview op Tele3.
"De McCanns zijn gestopt met het zoeken naar Madeleine. Zij dringen ons te doen geloven dat zij niets te maken hebben met haar dood.
De McCanns zijn een proces van zelfkastijding begonnen. Het circus dat zij om zichzelf heen hebben opgezet sinds de verdwijning van hun dochter, keert zich nu tegen hen. Nu hebben zij een interview gegeven aan Tele3. Georganiseerde, ingestudeerde vragen, een dociele interviewer en keer op keer dezelfde woorden. Niet een enkele verklaring met betrekking tot de verblijfplaats van haar dochter. Een conversatie gevuld met gemeenplaatsen, klinkklare zinnen, maar geen enkel woord over de reden waarom zij drie kinderen in een buitenlands appartement alleen hebben gelaten zonder oppas.
Gedurende twee maanden was de favoriete circus act de ontvoeringstheorie. Sky New (gebeld voordat de autoriteiten zijn ingelicht), de wereld pers, politieke autoriteiten in beide landen en de politie riepen met 1 woord: ONTVOERING!. Vind onze dochter. Nooit eerder hebben zoveel mensen over de hele wereld uitgekeken naar 1 kind. Maar het verhaal dat als waarheid was aangenomen is slecht verteld. Een schets die getekend is onder aanwijzing van de hoofd getuige (van de ontvoering) is aangevoerd als motto en motief. Nu vinden we uit (juist door de McCanns publiciteitsmachine) dat dit niet meer is dan een tekening van een stripfiguur. Het kon een tekening zijn van captain Haddock, kuifje of ieder ander figuur. En het team van prive detectives, adviseurs, consultants etc houden vol dat hij ergens in Spanje of Marokko verblijft. Waarom. Wat is de basis van deze veronderstelling. Wat voor objectieve of subjectieve redenen liggen ten grondslag aan deze bewering?
Ik kan niet begrijpen, hoe ervaren advocaten het dit doodsbange koppel toestaan toe te zien hoe hun geloofwaardigheid verdwijnt dag na dag en door te gaan met dit ritueel van pijn te presenteren aan degenen die toekijken zonder te antwoorden op vragen.
Zij antwoorden niet omdat zij verdachten zijn en het recht hebben om te zwijgen. Via de media zeggen ze wat ze kwijt willen en gebruiken hiervoor goedgezinde jounalisten voor hun stage acts.
Maar geen enkel woord over de feiten.
Niemand twijfelt eraan dat zij lijden. Weinigen hebben twijfels over de waarheid waarover zij weigeren te antwoorden.
Het zal een tijd duren voordat deze zaak van de voorpagina's verdwijnt. De McCanns zijn gestopt met het zoeken naar Madeleine en proberen ons ervan te overtuigen dat zij niets met haar dood van doen hebben. Omdat zij onschuldig zijn? Misschien, maar dit is niet de manier (het ontwijken van essentiele vragen, toneeltranen en de weigering van het beantwoorden van meer agressieve vragen) om ons van hun onschuld te overtuigen, integendeel. En beweer niet dat zij justitionele geheimhouding moeten bewaren.
Als wij onschuldig zijn, schreeuwen wij ons leed in de diepten van de hel. We bouwen er geen propaganda circus van slechte smaak omheen.'

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:13

Een ander artikel uit de Diaro de Noticias van 28 oktober.

Kort komt het erop neer dat de resultaten van de forensische analyses die zijn gedaan in Birmingham en waarop nu al een maand met smart wordt gewacht door de Policia Judiciaria (PJ) niet conclusief zijn om aan te tonen dat het kind dood is en de ouders aan te beschuldigen van moord, zo vermelden bronnen aan de Britse pers. Dit heeft overigens Ribeiro zelf al verklaard toen hij de nieuwe coordinator van het proces Rebelo voorstelde. Op dat moment zij hi "er is geen conclusief bewijs op het moment"
Bij deze gelegenheid verklaarde Reibeiro eveneens dat het eindrapport van de analyses die zijn uitgevoerd naar bloedresten, haren en lichaamssappen die zijn verzameld in het appartement van waaruit Maddie verdween op 3 mei en in de auto die door de ouders 3 weken later is gehuurd snel werd verwacht.
Maar nu 17 dagen later, beschikt de PJ nog steeds niet over de genoemde resultaten, hetgeen zenuwslopend is voor de onderzoekers. Om de situatie nog erger te maken, zijn de formaliteiten die nodig zijn voor de trip van het PJ team naar Engeland om de McCanns opnieuw te verhoren erg omslachtig en langdurig. Vrijdag jl. zei de president van de ASFIC Carlos Anjos tot deze krant dat als de McCanns werkelijk wilden helpen, zij naar Portugal moesten komen om de vragen te beantwoorden die de PJ nog wil stellen.
De Portugese politie die doelwit is van de aanvallen van de Britse pers sinds het begin van deze zaak is wederom "neergezet" in de Britse pers door uitspraken van Lord Stevens 1 van de meest prestigieuze politieagenten in de UK met meer dan 30 jaar ervaring als toponderzoeker, die zegt dat de McCanns onschuldig zijn omdat er geen sterk bewijs is in de zaak.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:08

24Horas meldt dat de portugese autoriteiten nog steeds geen inzicht hebben gekregen in de telefoonregisters van de McCanns van de laatste 5 maanden; dit wordt opgehouden door allerlei formaliteiten die zo een internationale zaak met zich brengen. Niet alleen is het wachten op deze opgevraagde informatie, maar ook op de DNA resultaten vanuit Birmingham. Alhoewel er wel wat informatie is uitgelekt naar de onderzoekers, is het officiele eindrapport nog steeds niet beschikbaar gesteld aan de portugese autoriteiten.

Inmiddels wordt opnieuw de portugese politie in de Britse media beschuldigd van blunders. Zo zouden zij de door de McCanns gehuurde wagen zelf naar het forensisch lab hebben gereden in plaats van opgeladen en daarmee zelf wellicht het materiaal hebben bevuild. Ook zouden zij een botsing hebben gehad met het busje van Murat.

Verder is bekend gemaakt door de Daily Mail dat de McCanns het Maddie fonds naast het betalen van hun advocaten ook gebruiken voor het betalen van hun aanzienlijke hypotheek.

Zo, dat was ie weer

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:37

De McCanns stoppen wel erg snel met zoeken dan Nagelbijten / Gniffelen Kind is een half jaar weg ofzo?
Neem aan dat ze zelf ook willen weten hoe het met Maddie is afgelopen (lijklucht, vochtsporen in auto etc..) en pas opgeven als ze alles maar dan ook alles geprobeerd hebben?
Tenzij ze er iets mee te maken hebben..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:25

Er hebben ik weet niet hoeveel mensen in die auto gereden, wat maakt het uit als er nog eentje dat ding bestuurd? En wat doet het er toe dat er al of niet een botsing is geweest? Maar goed we weten al dat de Britse pers niks beters te doen heeft.

Dat stuk van Moita Flores wat Babootje heeft geplaatst is trouwens gewoon een column in de Correio da Manhã van zondag. Het gaat niet om een interview. (Er zijn ook geen vragen gesteld zoals je kunt zien)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:57

o.k. collumn dan... kon ik niet zien in de Engelse vertaling ervan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 20:45

Citaat:
Verder is bekend gemaakt door de Daily Mail dat de McCanns het Maddie fonds naast het betalen van hun advocaten ook gebruiken voor het betalen van hun aanzienlijke hypotheek.

Aha. Zoiets vermoedde ik al, hypotheek was zelfs voor mijn bedorven brein te ver gezocht. Ziek
Wat als dit geld op raakt, een volgend kindje ehhhh...kwijtraken zodat de rekeningen weer betaald kunnen worden?

Wat ik niet snap is dat ze aan de ene kant ongeveer alles uit de kast trekken om de sympathie van de hele wereld te winnen, maar dus niet begrijpen dat de gemiddelde mens hier echt van gruwelt.
Ze waren pas echt sympathiek geweest als ze al dat geld voor bredere steun voor alle vermiste kindjes hadden gegeven.
Dat ze dit geld er zo snel doorheen jagen is ook niet echt een teken dat ze Maddie op lange termijn nog willen vinden.

Ben ik even blij dat ik dit soort doelen nooit steun. Nagelbijten / Gniffelen

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:03

McCanns betaalden hypotheek met Madeleine Fonds
Uitgegeven: 30 oktober 2007 09:57
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2007 10:25

LONDEN - De ouders van de verdwenen Madeleine McCann hebben met geld uit het Madeleine Fonds twee termijnen van hun hypotheek betaald.
Dat bevestigde de woordvoerder van de familie, Clarence Mitchell, dinsdag naar aanleiding van berichten in de Britse media.

Nadat Kate en Gerry McCann in de zomer formeel als verdachten werden aangemerkt door de Portugese politie, is geen geld meer gebruikt uit het fonds om de hypotheek te betalen.
"Ze hebben geaccepteerd dat ze door de veranderde situatie niet meer het recht hebben om ondersteuning van dergelijke aard te ontvangen", aldus Mitchell.

Donaties
Het fonds is bedoeld om Madeleine terug te vinden en de ouders daarbij te ondersteunen. Uit het fonds zijn onder andere publiciteitscampagnes en het salaris van de campagneleider betaald. Het fonds heeft ongeveer 1,5 miljoen euro aan donaties van onder anderen Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling in kas.

Verlof
Het artsenechtpaar McCann heeft na de verdwijning van hun dochter op 3 mei van dit jaar onbetaald verlof opgenomen. Volgens de Britse krant Daily Mail zal Gerry McCann binnenkort weer gaan werken als cardioloog en ruim 100.000 euro per jaar verdienen.
De hypotheek van het ruim 700.000 euro kostende huis zou zeker 2800 euro per maand zijn.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/1293346/21/McCann ... Fonds.html)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:13

Correio da Manhã verteld hgoe de inspecteurs gisteren aan het werk geweest zijn en de theorie van een zuid Afrikaanse privé detective.
Andere privé detectives hebben een ander (waarschijnlijk amerikaans) blond kindje gevonden in Marokko. Ze weten niet wie ze is.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:45

Ik krijg steeds meer moeite met de ouders van Maddie, toch blijf ik nog steeds stiekum hopen dat ze onschuldig zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:47

onschuldig zou natuurlijk het beste zijn en maddie gevonden zonder traumas, hopelijk is dat kindje dan ook van iemand die het kwijt is en kan die naar huis

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:15

katiavl schreef:
onschuldig zou natuurlijk het beste zijn en maddie gevonden zonder traumas, hopelijk is dat kindje dan ook van iemand die het kwijt is en kan die naar huis

Voor het meiske hoop je nog steeds dat alles goed komt, toch.

Maar wat is bekend over het nieuwe meisje? Weten ze niet wie zij is, omdat ze dat nog niet aan de ouders gevraagd hebben, zoals bij het vorige meisje, of is dit kind echt een kwijtgeraakt kindje?