Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nps schreef:Dank voor de nuance. Ik zat dat bericht van de NOS nog eens te lezen en inderdaad, daar wordt benoemd dat alle partijen, ook jA21 en GL/PvdA inhoudelijke aanknopingspunten zien. Dat maakt het extra wrang.
Ben benieuwd vandaag!
nps schreef:Waar haal je vandaan dat VVD zo ontzettend veel moet inleveren? En nog betere vraag - waar haalt de VVD dat zelf eigenlijk vandaan? Ohja, dat vinden ze zelf.
? journee schreef:nps schreef:Dank voor de nuance. Ik zat dat bericht van de NOS nog eens te lezen en inderdaad, daar wordt benoemd dat alle partijen, ook jA21 en GL/PvdA inhoudelijke aanknopingspunten zien. Dat maakt het extra wrang.
Ben benieuwd vandaag!
Iedereen blijft bij hun standpunten.
https://www.ad.nl/politiek/ook-groepsgesprek-van-2-uur-haalt-niets-uit-formatie-zit-nog-steeds-vast-we-gaan-nadenken-dit-weekend~a5997ae9/
fransje23 schreef:De VVD wil geen minderheidskabinet maar wil ook niet samen met PVDA/GL welke optie is er dan nog over?
Met JA21 is er geen meerderheid..
_chou schreef:fransje23 schreef:De VVD wil geen minderheidskabinet maar wil ook niet samen met PVDA/GL welke optie is er dan nog over?
Met JA21 is er geen meerderheid..
Met JA21 is het ook geen minderheidskabinet en geen meerderheidskabinet, dus die kan nog.
Maar ben benieuwd wie er als eerste breekt, ik gok dat de minderheidskabinet als eerste op tafel komt te liggen.
_San87_ schreef:_chou schreef:Met JA21 is het ook geen minderheidskabinet en geen meerderheidskabinet, dus die kan nog.
Maar ben benieuwd wie er als eerste breekt, ik gok dat de minderheidskabinet als eerste op tafel komt te liggen.
Met JA21 is het wel een minderheidskabinet, toch? Dan heb je gedoogsteun nodig, en als ik het artikel goed lees, zitten partijen daar ook niet op te wachten.
_chou schreef:_San87_ schreef:
Met JA21 is het wel een minderheidskabinet, toch? Dan heb je gedoogsteun nodig, en als ik het artikel goed lees, zitten partijen daar ook niet op te wachten.
75 zetels is geen minderheid (want dat is met 74 zetels en minder), maar dan heb je wel altijd iemand nodig die met je meestemt, maar ik denk wel dat je kan gokken dat je die ene zetel op bijna alle onderwerpen wel kan vinden.
mce schreef:las ergens op een tegeltje:
"Als verkiezingen iets zouden veranderen waren ze allang verboden".
Tijd voor een totale verandering van politici die nu weer laten zien wiens belang ze voorstaan.
_chou schreef:Aah, dan heb ik dat ergens gemist, want ik ben dat nergens tegengekomen. Klinkt ergens wel logisch
_chou schreef:mce schreef:las ergens op een tegeltje:
"Als verkiezingen iets zouden veranderen waren ze allang verboden".
Tijd voor een totale verandering van politici die nu weer laten zien wiens belang ze voorstaan.
Wat stel jij dan voor? Een autocrate groep zonder verdere inspraak die alles bepalen?
Ik ben echt niet altijd fan van de democratie, maar het is echt de beste vorm die er is.
IMANDRA schreef:journee schreef:
Iedereen blijft bij hun standpunten.
https://www.ad.nl/politiek/ook-groepsgesprek-van-2-uur-haalt-niets-uit-formatie-zit-nog-steeds-vast-we-gaan-nadenken-dit-weekend~a5997ae9/
Haha dat gezicht van Buma spreekt wel boekdelen
. IMANDRA schreef:journee schreef:Iedereen blijft bij hun standpunten.
Haha dat gezicht van Buma spreekt wel boekdelen
_San87_ schreef:De VVD wil geen meerderheidskabinet, maar wil ook geen minderheidskabinet.
Dan houdt t wel heel erg op.
journee schreef:_San87_ schreef:De VVD wil geen meerderheidskabinet, maar wil ook geen minderheidskabinet.
Jesse Klaver Gl/PvdA steunt ook geen minderheidskabinet. Dan is er alleen de optie nog van een meerderheidskabinet met 5 partijen. Maar zolang D66 vasthoudt aan zijn bezwaar tegen Ja21 is er niets mogelijk. Van verschillende partijen had ik dit gedrag wel verwacht, maar van D66 niet. Daarom valt mij dit ook zo tegen van Rob Jetten. Dat je eerst je voorkeurs coalitie verkend begrijp ik, maar daarna moet je verder. Ik had namelijk echt de indruk dat hij wel openstond voor samenwerking in het landsbelang, dit gedrag vind ik dan teleurstellend.
journee schreef:_San87_ schreef:De VVD wil geen meerderheidskabinet, maar wil ook geen minderheidskabinet.
Jesse Klaver Gl/PvdA steunt ook geen minderheidskabinet. Dan is er alleen de optie nog van een meerderheidskabinet met 5 partijen. Maar zolang D66 vasthoudt aan zijn bezwaar tegen Ja21 is er niets mogelijk. Van verschillende partijen had ik dit gedrag wel verwacht, maar van D66 niet. Daarom valt mij dit ook zo tegen van Rob Jetten. Dat je eerst je voorkeurs coalitie verkend begrijp ik, maar daarna moet je verder. Ik had namelijk echt de indruk dat hij wel openstond voor samenwerking in het landsbelang, dit gedrag vind ik dan teleurstellend.