Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:16

Het gaat ondertussen ook weer lekker in groep Wolf.
Ursula von der Leyen wordt in de reacties met Goebels vergeleken. Weet niet of dat op Facebook zomaar mag, maar de beheerder Rick van Mallsen vindt het wel best, want die grijpt niet in maar plaatst er gewoon een reactie onder.

DubbelFun

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:25

Kun je dat op FB nergens melden ??

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:32

DubbelFun schreef:
Kun je dat op FB nergens melden ??

Ja dat kan je bij zo'n reactie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:35

Ziet de beheerder dan wie dat meldt?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 20:39

DuoPenotti schreef:
Ziet de beheerder dan wie dat meldt?

Nope, die zien dat niet.
Maar FB laat het meestal gewoon gebeuren. Net als identiteitsfraude.
Geen punt vindt Facebook.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:02

Phoe indrukwekkend die roedel. Ik zou ze niet graag tegen komen of hier in de buurt hebben, zo op de foto blijf ik het wel gave dieren vinden maar niet in het echie.
Ik vind deze er trouwens veel meer uit zien als de wolf hoe ik hem bedenk, die eenlingen vind ik soms best niet zo knappe scharminkels om te zien. Deze zien er heel gezond en stevig uit. Zou dat een verschil in genetica zijn of doen ze het zo veel 'beter' op die plek?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:12

Ik denk ook dat ze nu al veel meer in de wintervacht zitten dan eerder?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 08:24

zichtmelding Vledder Dr gisteravond
Citaat:
Vledder Drenthe
27-10-2024
21.30

Zichtmelding wolf
Hier stak zojuist een wolf de weg over, +- 21.30 uur. De groep koeien aan de rechter kant van de weg (rijrichting richting vledder) rent overstuur door het land. Voor mij is de eigenaar onbekend.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

W.Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/VVtAfG ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 09:47

De aanhef klikt wat wappi-achtig.
Maar na het lezen van de tekst is het toch genuanceerder.
Aan het woord Marianne Zwagerman, gespreksleider van de BBB-bijeenkomst die onlangs in Woudenberg gehouden is.

YouTube link is een samenvatting van de bijeenkomst.
Citaat:
28 oktober 2024/Nederand Marianne Zwagerman - Dwars Nieuws.

Verdeeldheid, angst, leugens, censuur. De wolf is de nieuwe Covid *documentaire*
26 okt 2024

Vorige week dook ik in de discussie over de wolf tijdens een emotionele avond op de Utrechtse Heuvelrug. Ik merk dat de wolf mij bezighoudt, omdat er zoveel aspecten samenkomen. De kloof tussen de stad en het platteland bijvoorbeeld. De zorgen en de wolvenervaringen van de plattelanders versus de stadse dromers met hun wensbeelden, bedacht in veilige kantoortorens. Maar ook angst en veiligheid. In die zin doet de wolvendiscussie me aan de coronatijd denken, waar angst als instrument werd ingezet.

Er is sprake van censuur. Mensen worden onder druk gezet om hun echte verhaal niet te vertellen. De boeren krijgen de schuld. Het ligt aan de boeren zelf, dan hadden ze maar een hek neer moeten zetten om hun vee te beschermen. En wat zeuren ze trouwens, als er nu ineens een schaap dood is, terwijl ze zelf meewerken aan de vleesindustrie, waarbij in Nederland miljoenen dieren per jaar worden geslacht! Dat het allemaal iets genuanceerder ligt merk je als je gewoon eens luistert naar de slachtoffers van de wolf.

En al die deskundigen, die zeiden dat de wolf echt niet gevaarlijk is, dat hij schuw zou zijn voor mensen. En ons wel met rust zouden laten? Nou, die deskundigen zijn ook wel een beetje geschrokken van wat er is gebeurd sinds de wolf in Nederland is. Ik sprak met Erwin van Maanen, roofdierdeskundige en ecoloog. Hij houdt van wolven. Hij bestudeert ze al 30 jaar. Hij schreef er boeken over. En ook hij dacht dat het niet zo’n vaart zou lopen in Nederland met de gevaren van de wolf. Nu waarschuwt hij voor ongelukken.
Van Maanen zegt ook dat er in de media veel desinformatie wordt verspreid over wolven. Bijvoorbeeld dat een wolf nooit over een hekwerk heen zou springen. Terwijl al jaren bekend was uit een Franse studie dat ze dat wel doen. Van Maanen wist het, maar niemand wilde luisteren.

Hij zegt: ‘Er is in Nederland een situatie ontstaan waar de wolf eigenlijk ontheemd is, hier gevestigd in een druk gecultiveerd, technogeen landschap. Waar zoveel verwevenheid zit tussen de wolvenleefgebieden en mensen, dat er nu conflicten beginnen te ontstaan die een keer kunnen uitmonden in een flink ongeluk. Daar ben ik bang voor. De ecologische draagkracht is er niet voor de wolf in Nederland. Er is een nieuwe lichting wolven, die raakt gewend aan mensen, die komen in suboptimale omstandigheden terecht. Die wolven gaan leren op landbouwhuisdieren jagen’.

En nee, hekken helpen niet. Niet alleen springt de wolf er dus overheen. Het is simpelweg ommogelijk om duizenden kilometers weiland af te zetten met hekken waar veel stroom op staat. Los van het feit dat je niet in een land wilt leven waar de mensen achter hekken met stroom ‘veilig’ opgeborgen zitten: in die hekken komt ook al het kleine wild vast te zitten. De egeltjes, de konijntjes, de reekalfjes.

Een melkveehouder die echt zijn dieren wil beschermen moet ze op stal houden. Maar is dat wat we willen? Koeien moesten toch juist weer in de wei? Boeren krijgen minder geld voor melk van koeien die binnen staan, omdat Nederlanders willen betalen voor koeien in de wei.

Waarom gaat de wolf boven alles? Welke agenda zit daarachter? Ik schreef het al eens: als de wolf wint, wint de Groene Maffia. De mensen worden teruggedrongen in betonnen leefomgevingen, waar kinderen zich moeten zien te vermaken op veldjes met kunstgras en rubberen tegels. Met steeds meer mensen moeten we in gestapelde huizen wonen, boven op elkaar. Steeds kleiner, steeds hoger, zodat we -als we geluk hebben- vanuit het raam in de verte nog een stukje natuur kunnen zien.

Ondertussen zaait de wolf verdeeldheid. De voorstanders en de tegenstanders komen steeds heftiger tegenover elkaar te staan. De feiten lijken er niet meer toe te doen. Media spelen een opmerkelijke rol, de incidenten worden klein gehouden, want we moeten vooral blij zijn met de wolf. Luister eens naar de verhalen van de kampeerboer en de veearts op de Utrechtse heuvelrug, die in deze documentaire duidelijk getraumatiseerd hun verhaal doen.
https://www.youtube.com/watch?v=e12vfmmVG6o

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/cZBJan ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 10:28

Berner Sennen en een ram gepakt in Zandhuizen Frl. Beide leven nog.
Citaat:
1 ram en 1 hond gepakt Zandhuizen

Bron app meldingen wolven in Westerveld
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:33

Ach, die blik van die Berner ook |(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:35

Och nee toch... Wat verschrikkelijk weer van die schaap maar ook de hond. Ben benieuwd naar het verhaal er achter, hoe de hond er bij betrokken is geraakt. Sterkte voor de eigenaar.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:35

mooney schreef:
Ach, die blik van die Berner ook |(

Ja echt he... die heeft pijn. Arm dier. |(

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:36

Kan gelijk het volgende rode kruis op het bord, van de wolven pakken geen grote honden. Zoals die man in de geleide wolf podcast noemde.
.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 10:42

En waarschijnlijk is de hond zwaarder gewond dan het erop de foto uitziet.
Denk aan hondje dat gedood is bij Harderwijk of het beeld van de hond in Zweden die gepakt werd en het niet na kon vertellen.
Ogenschijnlijk amper gewond, hond is gevild en onderhuids was het een slagveld.

Gisteren toevallig nog met de fokker van onze Berner over de wolf gesproken.
Die van ons heeft erg snel warm en is zeker zomers liever 24/7 buiten.
Ze loopt los op het erf als we niet thuis zijn. Dat kan allemaal niet meer als er een wolf in het bos komt wonen.
Nu vind ik het al spannend. Zeker als er zichtmeldingen van km of 8-10 van ons vandaan zijn geweest.
Dan moet ze naar binnen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:53

O die hond. Dat maakt me echt heel verdrietig. En boos.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:54

Ram liep bij de schapen in het land.
De hond is direct naast de voordeur aangevallen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:59

Ach wat zielig voor de hond en baasjes.

Ik hoop dat de Berner zich snel beter vond, want hij heeft ontzettend veel pijn als je zo naar hem kijkt.

Ik vind het wel bizar dat ik dit soort meldingen dus nergens in media verder voorbij zie komen. Je kan het "ons" stedelingen bijna niet eens kwalijk nemen dat er laconiek over wordt gedacht, aangezien je niks hoort of ziet als je niet je best er voor doet om de info te zoeken. |o

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:01

OOh wat zielig, ja zet er maar honden bij zeggen de "deskundige" dan.

Deze hoort zeker groot in de media...arme dieren allemaal, keer op keer...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:02

Ach die arme hond.... ben ook benieuwd naar t verhaal. En idd wat hierboven wordt gezegd, komt dit ook in t nieuws ??? Of wordt dit ook al 'gewoon'.... :(

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:09

Ik mag hopen dat hij opgepakt word in iig geen wolf of geen wolf in cultuurlandschap oid.
Dan ga ik hem iig delen met een berg tags erbij van media en politieke partijen.

Dat doe ik wel vaker.
Of het nu heeft, geen idee.
Maar hopelijk komt het dan toch ergens wel terecht.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:09

Die Berner, jakkes... Ik hoop dat er onderhuids niet veel meer schade is inderdaad dan nu lijkt.

Jammer dat het bericht niet openbaar op FB staat, ik had dit graag gedeeld.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:11

tienus63 schreef:
En waarschijnlijk is de hond zwaarder gewond dan het erop de foto uitziet.
Denk aan hondje dat gedood is bij Harderwijk of het beeld van de hond in Zweden die gepakt werd en het niet na kon vertellen.
Ogenschijnlijk amper gewond, hond is gevild en onderhuids was het een slagveld.

Gisteren toevallig nog met de fokker van onze Berner over de wolf gesproken.
Die van ons heeft erg snel warm en is zeker zomers liever 24/7 buiten.
Ze loopt los op het erf als we niet thuis zijn. Dat kan allemaal niet meer als er een wolf in het bos komt wonen.
Nu vind ik het al spannend. Zeker als er zichtmeldingen van km of 8-10 van ons vandaan zijn geweest.
Dan moet ze naar binnen.

Ik vind hem er op de foto al behoorlijk gehavend uitzien. Maar herinner me ook de foto's van de overleden jachthond waar sectie op verricht is. Zonder vacht zag je pas hoe toegetakeld het dier werkelijk is. Het is gewoon verschrikkelijk... |(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 11:14

En het ontstekingsrisico van de bijtwonden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:18

tienus63 schreef:
En het ontstekingsrisico van de bijtwonden.

Ja zeker... De hond zou heel goed nagekeken moeten worden voor de wondverzorging. Elke bijtwond, hoe klein ook, kan zo lelijk worden. Nog afgezien van de interne verwondingen of bloedingen die hij/zij kan hebben. Echt afschuwelijk gewoon.