Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:35

Babootje schreef:
(daarmee insinuerend dat als het allemaal waar was het slachtoffer Borsato uit de weg zou zijn gegaan, want natuurlijk volgens echte deskundigen in zo'n relatie niet zo is).
Integendeel inderdaad, bizar dat ze dat erbij halen.
Je moet wel echt een apart slag mens zijn om zulk werk te kunnen doen.
Overigens niet negatief bedoeld, want die mensen moeten er ook zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:45

Volgens mij gaat het pleidooi om 15.00 uur verder.
Maar als je noemt dat de appjes niet bij de verdediging ter sprake zijn gekomen dan is het ook de moeite om te benoemen dat het OM 500 uur aan telefoontaps niet aan het dossier heeft toegevoegd omdat daar geen belastende informatie in zat. Dat een verdedigende partij dat erbij haalt is logisch, want er zou inderdaad ontlastende informatie in kunnen staan. Maar zelfs als dat niet het geval is, het enige wat zij moeten doen is twijfel zaaien en niet de onschuld bewijzen.
Het OM beschuldigt en moet dus onomstotelijk bewijs leveren.
En waar er experts zijn die stellen dat het stevig bewijs is, heb ik ook al een advocaat horen zeggen dat het bewijs flinterdun is.

Ik denk dat we met elkaar eens zijn dat MB moreel grensoverschrijdend is geweest. Ongepast en een volwassen kerel had beter moeten weten hoe hij met zo'n jong iemand om had moeten gaan.
Maar of het ook over de grens van strafbaar is gegaan kan ik niet zeggen. Dat is aan de rechters die deze zaak behandelen.

Ik doe dus geen uitspraak over schuldig of onschuldig. Hooguit dat het vreselijk verkeerd en ongepast is geweest.
En schuldig of niet zijn imago ligt in puin, nog voor er een rechtszaak is geweest. Dus gestraft is hij al. Vermoed daarom ook de m.i. vrij lage strafeis van maar 5 maanden.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:51

Dat komt ook daardoor ja. Trial by media rekenen rechters best zwaar mee.

Om 15 uur gaat het OM een reactie geven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:53

Appjes waarbij een volwassen kerel een meisje van 15 aanzet tot zo iets zou m.i wel strafbaar moeten zijn.

De rest daar vind ik wat van maar naast iemand gaan zitten bloot of niet dat is niet strafbaar. Wel blijkt nu dat hij andere gevoelens voor haar heeft gekregen naarmate ze veranderde van meisje in een vrouw daar had hij dus afstand moeten houden want hij wist als volwassen man wel dat dat niet ok is. En met dat in je achterhoofd dan die whats appjes mee nemen in de gedachtegang daarbij vind ik en ik ben gelukkig geen rechter dat hij wel degelijk over de grens van strafbaar heen is gegaan.

Wanneer is iets eigenlijk ontucht?

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:55

Dat denk ik ook.
Er wordt ook helemaal niet gesproken over de berichten waarin hij haar aanmoedigde zichzelf te bevredigen en haar een goede vrijpartij aanraadde.
Of dat hij haar op haar billen sloeg, of over de droom en het daarop volgende onderzoek, of hoe hij niet is weggebleven nadat het meisje voor het eerst haar borsten aan hem toonde, of hoe hij naar haar toe ging ondanks dat hij wist dat ze naakt in bed lag, etc.
Laatst bijgewerkt door Saga op 30-10-25 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:56

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:59

BrankaZ schreef:
Volgens mij gaat het pleidooi om 15.00 uur verder.

Het pleidooi van de verdediging is klaar. Het OM gaat hier nog op reageren. Nu pauze idd om 1500 uur weer verder. Ben benieuwd naar de reactie van het OM.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:13

Saga schreef:
Dat denk ik ook.
Er wordt ook helemaal niet gesproken over de berichten waarin hij haar aanmoedigde zichzelf te bevredigen en haar een goede vrijpartij aanraadde.
Of dat hij haar op haar billen sloeg, of over de droom en het daarop volgende onderzoek, of hoe hij niet is weggebleven nadat het meisje voor het eerst haar borsten aan hem toonde, of hoe hij naar haar toe ging ondanks dat hij wist dat ze naakt in bed lag, etc.

"De dochter had grote borsten en daar liep ze mee te koop", zegt Borsato.
Rechter: "U heeft ook gelijk meneer Borsato, ze had ongelooflijke borsten, u gaat vrijuit."

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:15

En als het één keer was geweest, dan overkomt het je, of in ieder geval is dat dan een mogelijkheid.
Maar dan sta je op en loop je weg en geef je aan dat eventuele vervolg-ontmoetingen in het openbaar zullen zijn.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:35

Gruis schreef:
Saga schreef:
Dat denk ik ook.

"De dochter had grote borsten en daar liep ze mee te koop", zegt Borsato.
Rechter: "U heeft ook gelijk meneer Borsato, ze had ongelooflijke borsten, u gaat vrijuit."

:') :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:43

Belleman:
De zaak is hervat. De OvJ begint nu eerst over de beschuldiging van tunnelvisie. Dat weerspreekt ze. Het OM heeft het onderzoek naar het dagboek geïnitieerd en besloten om gesprekken van moeder en dochter af te luisteren.
----
Dat wist ik niet. Dat zullen waarschijnlijk dan de 500 telefoontaps zijn die aan de zaak zijn toegevoegd. Het OM had deze nl. nog toegevoegd. Daarvan heeft het OM aangegeven daar geen relevante zaken in gehoord te hebben. Dat betreffen dus afgeluisterde gesprekken tussen moeder en dochter

Het OM zegt daarover: Wij doen namelijk aan waarheidsvinding en zoeken ook naar ontlastend bewijs", zegt de OvJ. Ook zegt ze dat het OM meewerkte aan verzoeken van de verdediging, zoals meewerken aan de contra-expertise van het dagboek

Dat wil niet zeggen dat het OM overal in meeging. Zo werd een aantal getuigen afgewezen. "Maar we hebben een open visie gehouden." Maar de OvJ blijft erbij, het OM gelooft het slachtoffer en vindt haar aangifte "volstrekt betrouwbaar".

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:46

Van Koppen (de dagboekdeskundige die de authenticiteit van het dagboek in twijfel trekt) gaat kort door de bocht als hij concludeert dat er een grote fout in de tekst op de telefoon van de vrouw staat, stelt het OM. Van Koppen stelde in twijfel te zijn dat deze tekst door dezelfde persoon is geschreven als het dagboek. Het OM vindt dat de ontwikkeling van de vrouw (ze is inmiddels 26) in de tussenliggende jaren daarbij over het hoofd wordt gezien.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:35

Dit is ook precies hoe ik erin sta:
Citaat:
Het OM gaat nu in op hoe de rol van de moeder wordt geschetst aan de kant van de verdediging van Borsato. "De moeder van het slachtoffer staat deze week niet terecht", benadrukt de officier van justitie. "Kijk naar uzelf", zegt ze tegen Borsato. Ze neemt het hem kwalijk dat hij bleef terugkomen naar het huis waar alles gebeurde waarvan hij zelf ook stelde dat het ongepast was.
**
Niets hiervan kan goedmaken dat hij met zijn handen aan een minderjarig meisje heeft gezeten, stelt de officier van justitie. "Zo'n meisje had hij moeten beschermen." Ze zegt dat hij weg had moeten gaan in plaats van toehappen.

En voor zover de discussie liep over of het meisje wel of geen kind was:
Citaat:
Ze haalt nogmaals het appje aan waarin Borsato het meisje aanmoedigde zichzelf te bevredigen. "Dit heeft hij op eigen initiatief naar een minderjarig slachtoffer gestuurd."
Laatst bijgewerkt door Saga op 30-10-25 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:36

Hij vind zichzelf vooral erg zielig tijdens zijn spreekrecht nu. Agossie. :(:)

Als je ook af en toe wilt lachen tussen deze treurigheid door dan moet je Saskia Belleman volgen op X. Zij reageert altijd heerlijk op domme opmerkingen. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 17:05

nevica schreef:
Hij vind zichzelf vooral erg zielig tijdens zijn spreekrecht nu. Agossie. :(:)

Als je ook af en toe wilt lachen tussen deze treurigheid door dan moet je Saskia Belleman volgen op X. Zij reageert altijd heerlijk op domme opmerkingen. :D

Ja de omschrijving van een woedende Borsato is best beeldend. :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Vrijspraak Marco Borsato!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Ik vind dat het goed is om te laten zien dat niet elke miep zomaar kan gaan roeptoeteren en vrouwen de macht hebben om mannen valselijk te beschuldigen of op zn minst zaken te overdrijven/of uit hun verband te trekken. Anders zou het hek van de dam zijn. Maar dat is mijn mening.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Nu maar hopen dat hij zich kan herpakken. Maar zijn leven en carriere zijn heel grondig beschadigt hierdoor. Benieuwd hoe het nu verder gaat. Hoger beroep? Schadeloosstelling? Opgelucht adem halen en proberen wat van je leven te maken weer met opgeheven hoofd

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:02

Zonnetje81 schreef:
Ik vind dat het goed is om te laten zien dat niet elke miep zomaar kan gaan roeptoeteren en vrouwen de macht hebben om mannen valselijk te beschuldigen of op zn minst zaken te overdrijven/of uit hun verband te trekken. Anders zou het hek van de dam zijn. Maar dat is mijn mening.

Compleet 100% eens. Hoe hij eerder in dit topic ook werd weggezet, ik vond het gewoonweg stuitend

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

Het is in Nederland, en waarschijnlijk ook in veel andere landen, ontzettend lastig om als slachtoffer met bewijs te komen dat zulke dingen zijn gebeurd.
Ik vind dat hij vér de grenzen over is gegaan met alle uitspraken die zijn gedaan richting haar, de adviezen die hij heeft gegeven, etc.
Triest dat dit de uitspraak is.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:17

Ik vind het triest dat een uitspraak niet geaccepteerd wordt. De rechter stelt dat er te weinig bewijs is, dat is vrijspraak.
Ik ben het met je eens dat hij zich ongepast heeft gedragen, maar ongepast is niet strafbaar. En door de cancelcultuur is hij al gestraft en dat zal ook nog wel een poosje zo blijven.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

Hij is vrijgesproken ivm te weinig bewijs.
Wat er precies gebeurd is en met welke intenties weten we niet.

De grootste verliezer blijft het meisje.

Al ben ik blij met deze uitspraak. Voor mijn gevoel is die moeder knettergek (en marco veel te naief en zeker over een grens gegaan), maar de deuk in zijn reputatie en carrière en boe lang dit heeft geduurd is zijn straf geweest

Ik ben benieuwd indd. Komt er hoger beroep? Pakt Marco zijn carrière weer op?

Edit: eigenlijk helemaal eens met wat Brankaz zegt.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:19

Wie accepteert de uitspraak niet dan?

Ik vind idd ook dat hij gestraft is op andere manieren, dus hij komt er sowieso niet ongeschonden uit.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Mijn beleving is dat als je een uitspraak triest vindt, je het er dus niet mee eens bent. Misschien had ik dat zo neer moeten zetten?

Ik ben blij dat er rechters zijn die zulke zaken objectief kunnen beoordelen, want de publieke opinie was duidelijk. Niet voor niets treedt hij niet meer op.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Zonnetje81 schreef:

Ik denk de andere kant op, dat het een drama is voor slachtoffers. Dat het OM zich heeft vergaloppeerd en nu zullen er nog altijd veel vrouwen zijn die denken, laat die aangifte maar zitten.