Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:15

Je ontspoort eerder (of gaat het criminele circuit in), als je opgroeit in Rotterdam-Zuid in een gezin op bijstand-niveau met weinig vooruitzichten, dan als je opgroeit in Blaricum als zoon van een tandarts ;)

Maar we gaan wel erg offtopic.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:15

Uit goedgeisoleerde woningen krijg je warmte zoals van 'n hittegolf niet snel uit (tenzij je een airco hebt geinstalleerd) Leven speelt zich in het zomerseizoen af in de tuin, dus extra burenoverlast.

Hogere pakkans lijkt me een goed begin. Ik ben er voor het leger daarvoor in te zetten, voor de politie is vanuit de relgroepen totaal geen respect meer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:17

Cer schreef:
Ik had het over straatraces in redelijk nieuwe Mercedessen en Audi's bijvoorbeeld.. dus nee, dat verband met een lagere energierekening zie ik niet helemaal :)

je kunt ook verbanden leggen die er niet zijn... :)

En die auto's hebben ze niet kunnen traceren dmv camerabeelden?
Ik zou die auto's mooi in beslag nemen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:17

Beweer je nu dat jongeren in hele dure auto's die racen, zich in het criminele circuit begeven .. Dat weet je niet zeker... Ik weet dat niet, ik weet wel dat je daar niet op mag profileren..

Edit: die auto's staan gewoon op filmpjes op internet / social media (net zoals bijv het hele 'gedoetje' rond de drillgroepen, met foto's, naam en toenaam (oh ja, en die ene gast die zn auto onder invloed van lachgas in de gracht gereden had :') geniale foto).. maar als er niet gehandhaafd wordt, wordt er ook niks in beslag genomen..
Laatst bijgewerkt door Cer op 12-08-20 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:18

elnienjo schreef:
Uit goedgeisoleerde woningen krijg je warmte zoals van 'n hittegolf niet snel uit (tenzij je een airco hebt geinstalleerd) Leven speelt zich in het zomerseizoen af in de tuin, dus extra burenoverlast.

Hogere pakkans lijkt me een goed begin. Ik ben er voor het leger daarvoor in te zetten, voor de politie is vanuit de relgroepen totaal geen respect meer.

Hoe zie je dat voor je? Patrouilleren op straat met wapens? Nee daar wordt het gezellig van...

Een goed geïsoleerde woning isoleert trouwens 2 kanten op

Cer

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:20

Nou, het leegvegen van de straten in Scheveningen rond oud&nieuw zorgde wel voor wat meer rust :j Dus het kan wel een beetje helpen..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:20

Cer schreef:
Beweer je nu dat jongeren in hele dure auto's die racen, zich in het criminele circuit begeven .. Dat weet je niet zeker... Ik weet dat niet, ik weet wel dat je daar niet op mag profileren..

Sorry? Het is profileren als je zegt dat het alleen Noord Afrikaanse jongens zijn die dat doen en ik heb werkelijk geen idee welke huidskleur die gastjes hebben. Beetje jammer dat je me nu woorden in de mond legt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:21

Magrathea schreef:
Sorry? Het is profileren als je zegt dat het alleen Noord Afrikaanse jongens zijn die dat doen en ik heb werkelijk geen idee welke huidskleur die gastjes hebben. Beetje jammer dat je me nu woorden in de mond legt

Dat is volgens mij "etnisch profileren" en dat schreef ik niet :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:25

Magrathea schreef:
Hoe zie je dat voor je? Patrouilleren op straat met wapens? Nee daar wordt het gezellig van...

Alleen snelle reactie en probleemplekken aanpakken, niet standaard patrouilleren (tenzij er in 'n bepaalde wijk constant gezeik is)

Ook een goed geisoleerde woning is na 'n paar dagen hittegolf niet meer te harden en je krijgt die warmte er dan niet zomaar meer uit. Ben erg blij een airco te hebben laten installeren in elk geval.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:41

Magrathea schreef:
elnienjo schreef:

Mee eens, daar wordt het niet gezelliger van + ik denk dat het type uniform ook niet uit maakt, als mensen geen respect kunnen opbrengen dan kunnen ze het blijkbaar gewoon niet. Of daar nu een ambulancemedewerker staat die klappen krijgt, een politieagent of een soldaat. Waarom zouden ze daar dan wel respect voor hebben?

Over een geïsoleerde woning ben ik het ook met je eens, warmte die er niet in komt die hoeft er ook niet uit, geluiden die niet naar binnen komen hoef je je ook niet aan te ergeren, en zo door. Of dat de oplossing is weet ik niet, ik zou zelf liever zien dat ze dan beginnen met opknappen van woningen van armere mensen die zich wel normaal kunnen gedragen. Als in, belonen van goed gedrag, en niet een stel criminelen en overlast gevende mensen voor trekken op de vele mensen met een laag inkomen die wél hun best doen in het leven. Voor mijn gevoel is dat juist heel oneerlijk naar mensen toe die zich wel aan alle regels houden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:44

Citaat:
ik zou zelf liever zien dat ze dan beginnen met opknappen van woningen van armere mensen die zich wel normaal kunnen gedragen. Als in, belonen van goed gedrag, en niet een stel criminelen en overlast gevende mensen voor trekken op de vele mensen met een laag inkomen die wél hun best doen in het leven. Voor mijn gevoel is dat juist heel oneerlijk naar mensen toe die zich wel aan alle regels houden.

Precies!

Mensen die net zo goed laag opgeleid zijn. Ook de eindjes aan elkaar moeten knopen.
Die in de ochtend wel vroeg op moeten terwijl die etters herrie schoppen in de nacht.
Die daarom net zo goed makkelijk geld in de criminaliteit goed zouden kunnen gebruiken, maar besluiten dat niet te doen.

Ga aub dat gajes niet aan alle kanten helpen.
Van die projecten zijn er ook al geweest, flopte behoorlijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:05

_Penotti schreef:
Citaat:
ik zou zelf liever zien dat ze dan beginnen met opknappen van woningen van armere mensen die zich wel normaal kunnen gedragen. Als in, belonen van goed gedrag, en niet een stel criminelen en overlast gevende mensen voor trekken op de vele mensen met een laag inkomen die wél hun best doen in het leven. Voor mijn gevoel is dat juist heel oneerlijk naar mensen toe die zich wel aan alle regels houden.

Precies!

Mensen die net zo goed laag opgeleid zijn. Ook de eindjes aan elkaar moeten knopen.
Die in de ochtend wel vroeg op moeten terwijl die etters herrie schoppen in de nacht.
Die daarom net zo goed makkelijk geld in de criminaliteit goed zouden kunnen gebruiken, maar besluiten dat niet te doen.

Juist door die projecten heb je in Nederland niet bijv. de toestanden als in Frankrijk met de Balieus.

Je moet voorkomen dat (kinderen van ) mensen aan de onderkant van de maatschappij (verder) ontsporen.

Juist daarom moet er nog steeds geïnvesteerd worden in o.a. goed onderwijs en betaalbare woningen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:09

Oh en het werkt zo goed, snoepreisjes en wat hebben ze allemaal gehad.
Dat zien we.

Onderwijs is er voor iedereen.
Betaalbare woningen moeten er inderdaad meer komen, maar ook voor iedereen.
Die criminele lui zijn niet de enige die het zwaar hebben in Nederland.
De mensen die werken voor een min loon maar braaf blijven hebben het veel zwaarder.
Maar wat krijgen die??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:13

Daarom is het ook jammer dat jeugdwerk zo uitgekleed is. Er zou wat meer ondernomen moeten worden met de jeugd

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:23

Waarom?

Dat deed men vroeger toch ook niet en de nu oudere ontspoorde toch ook niet massaal?
Ondernemen doen de ouders maar met hun kinderen, dat hoef je niet op de staat te gooien.

Daarnaast is het maar een kleine groep, de rest gedraagt zich fijn. ook in minder gunstige omstandigheden.
Als er dan ergens geld heen mag doe het naar die groep en laat die etters zien dat als je je gedraagt er voordelen aan zitten, niet als je je misdraagt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:30

_Penotti schreef:
Citaat:

Precies!

Heh? Maar zo werkt dat toch niet? En trouwens, welke geflopte projecten heb je het dan over?
Ontspoorde gezinnen lekker in hun sop gaar laten koken tot ze op magische wijze ineens weer goed bezig zijn, nee dat gaat vast werken :j
Ik denk trouwens ook niet dat het werkt als je brave buren wel isolatie van de woningbouw krijgen en jij niet terwijl jij alleen een strafblad hebt van een winkeldiefstal vroeger en je "brave" buren stiekem een drugshandeltje hebben. Gelukkig wordt e.e.a. hier gewoon per straat / wijk aangepakt.
En zelfs al ben jij wel overlastgevend en je brave buren niet, ik denk eerder dat mensen zich nóg meer in de steek gelaten voelen en nóg minder inzet gaan tonen om goed mee te draaien als ze zien dat het de buren die net iets meer geluk hadden in het leven wél die geïsoleerde woning krijgen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:36

Citaat:
welke geflopte projecten heb je het dan over?

beloofde vakanties als ze niet zouden relschoppen met oud op nieuw en dat soort krankzinnige dingen.

De jeugd uit de buurt die netjes waren maar waar ook ouders geen vakantie konden betalen hadden dus de straf op netjes zijn. Relschoppers werden beloond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:59

repatriëring zou dat helpen, (mogelijk als strafmaat, geen luxe reisjes)

met behoud - voor b.v. 5 jaar - van een uitkering en hulp vanuit ontwikkelingsamenwerking zodat ze in het land van herkomst zich kunnen ontplooien
voelen zij zich/zijn ze ook niet ontheemd

Syrie, Libanon kunnen goed hulp gebruiken bij de wederopbouw

de bouwwereld hier zucht hier onder strenge regels, te weinig ruimte, in samenwerking met ontwikkelingshulp, een mooi leer project opzetten

niet alleen in de bouw, ziekenhuizen, landbouw om zelfvoorzienend te worden, entertainen humor en muziek
humor en muziek genres ontplooien nu eenmaal beter in het land van herkomst

goedopgeleiden die terug wil een kans geven
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:02

Repatriëring met een zak geld ? Dan komen ze hier met miljoenen heen, gebeurde de afgelopen jaren ook door kansloze asielzoekers , zorg dat je in Nederland komt dan word je gratis naar huis vervoert met een vergoeding waar je een hele poos voor moet werken in je eigen land. Gelukkig stopgezet .
En dit zijn niet allemaal immigranten maar veel in Nederland geboren gasten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:08

Er zou sowieso een strenger importbeleid moeten komen met alleen plichten en geen rechten tot je hier 10 jaar hebt bijgedragen aan de maatschappij. Net zoals in Australie. Ook geldend voor de Antillen en Suriname, we hebben de afgelopen maanden kunnen ervaren dat deze mensen zich hier ook niet thuis voelen en ze hebben 'n veel te grote mond.

En geen vluchtelingen meer toelaten. Doe dan idd maar 'n zak geld naar de regio zelf zodat moslims in 'n islamomgeving blijven ipv dat ze hier druk op de westerse samenleving uit kunnen oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:10

bigone schreef:
Repatriëring met een zak geld ? Dan komen ze hier met miljoenen heen, gebeurde de afgelopen jaren ook door kansloze asielzoekers , zorg dat je in Nederland komt dan word je gratis naar huis vervoert met een vergoeding waar je een hele poos voor moet werken in je eigen land. Gelukkig stopgezet .
En dit zijn niet allemaal immigranten maar veel in Nederland geboren gasten.

je moet ze ook niet met een zak geld terug sturen - dat is gelukkig stopgezet - 5 jaar ze helpen om een bestaan op te bouwen

leren dat geld hier niet gratis is en dat ze in het land van herkomst ze mogelijk n.v.v.t het geld ook daar "uit de muur kunnen halen"

ontwikkelingshulp kun je beter in het land van herkomst investeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:13

elnienjo schreef:
Er zou sowieso een strenger importbeleid moeten komen met alleen plichten en geen rechten tot je hier 10 jaar hebt bijgedragen aan de maatschappij. Net zoals in Australie. Ook geldend voor de Antillen en Suriname, we hebben de afgelopen maanden kunnen ervaren dat deze mensen zich hier ook niet thuis voelen en ze hebben 'n veel te grote mond.

En geen vluchtelingen meer toelaten. Doe dan idd maar 'n zak geld naar de regio zelf zodat moslims in 'n islamomgeving blijven ipv dat ze hier druk op de westerse samenleving uit kunnen oefenen.

Suriname bied met deze nieuwe regering mogelijk ook meer nieuwe kansen om repatriëring mogelijk te maken en te helpen aan de wederopbouw/ontwikkeling van het land en zijn bewoners

Ontwikkelingshulp zou daar ook meer op moeten focussen, zodat de druk op de westerse wereld minder wordt

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:18

Maar wat nu voor veel problemen geeft zijn niet alleen die hier net zijn, maar juist een derde generatie.

Daarnaast is hulp om veilig terug te keren voor vluchtelingen zeker van belang, en ik denk zelfs nog beter als opvang kan het in landen kan met een zelfde culturele achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:43

_Penotti schreef:
Maar wat nu voor veel problemen geeft zijn niet alleen die hier net zijn, maar juist een derde generatie.

Daarnaast is hulp om veilig terug te keren voor vluchtelingen zeker van belang, en ik denk zelfs nog beter als opvang kan het in landen kan met een zelfde culturele achtergrond.

ook die hier geboren zijn en niet willen luisteren/integreren ect., zou het voor recidieven een strafmaat kunnen zijn

ze behouden uit een soort van "schijnveiligheid" twee paspoorten - helaas kunnen ze daar nog steeds veel mensen mee om hun vinger winden-

kinderen/mensen helpen in het land van herkomst - of dicht bij- in hun eigen taal in hun eigen cultuur met hun eigen normen en waarden, ethiek ect. helpt beter, is voor hun meer een veiliger/vertrouwder plek om te herstellen- dan deze kinderen te ontheemden, in een vreemd land met een vreemde taal ect.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-20 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:18

_Penotti schreef:
Waarom?

Dat deed men vroeger toch ook niet en de nu oudere ontspoorde toch ook niet massaal?
Ondernemen doen de ouders maar met hun kinderen, dat hoef je niet op de staat te gooien.

Daarnaast is het maar een kleine groep, de rest gedraagt zich fijn. ook in minder gunstige omstandigheden.
Als er dan ergens geld heen mag doe het naar die groep en laat die etters zien dat als je je gedraagt er voordelen aan zitten, niet als je je misdraagt.

Tijden zijn veranderd. Vroeger was het normaal dat moeder bij de kids bleef. Tegenwoordig moet je al zowat 2 inkomens hebben wil je een beetje kunnen leven.
De jeugd gaat zich vervelen. En de een uit dat zo en de andere zo. Daarom zou jeugdwerk weer een goede stap in de richting zijn