Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiepfoudt schreef:@ IMANDRA:
Ik heb in die bewuste post geen twijfel over zelfmoord onder boeren gelezen, die kwam pas later als in:Citaat:Zeker. Maar de boer sterft niet uit. Het worden er hooguit (een stuk) minder. Dus die vergelijking slaat kant nog wal. En dan nóg sterft 'het boeren' of 'de mens als diersoort' niet uit en zou het hooguit gaan om een paar individuen die -helaas- zich van het leven beroven. Maar ook daar zie ik graag cijfers van voordat ik conclusies trek over het wel of niet zelfmoord plegen van boeren
Tiepfoudt schreef:Mijn vermogen om begrijpend te lezen is volgens mij niet minder dan die van jouw. Er wordt gesteld dat boeren in geen enkel opzicht worden opgeofferd ten behoeve van "milieu/klimaat/geld". Ik vind het behoorlijk kort door de bocht om dan alleen te denken aan het letterlijk beroven van het leven van een boer. Het lijkt me nogal wiedes dat dat niet aan de orde is. Wel is er sprake van het tot wanhoop drijven met eindeloze, complexe, tegenstrijdige regelgeving die te vaak de druppel is die een emmer doet overlopen. Dus aan jouw zou ik graag dezelfde vraag stellen die ik aan Askja stelde, met name de 2e vraag.
En ga vooral door met mij in de slachtofferrol duwen. Het laatste wat ik wil is zielig doen. Maar blijkbaar is het onmogelijk om de feiten op tafel te leggen, zonder zielig over te komen.
Tiepfoudt schreef:- Vind je het dan niet kort door de bocht om te stellen dat er geen levens op het spel staan, omdat het leven van de boeren niet in directe zin wordt bedreigd? Je bent niet in staat om verder te kijken naar de effecten van kromme regelgeving op de psychische toestand van een mens, een ondernemer, een boer in dit geval? Een mens (boer, advocaat, verpleegster, bouwvakker, etc...) psychisch tot wanhoop drijven is imo opofferen. Ik ben benieuwd wat jij ervan wil maken.
Kinke schreef:Nog even een doordenkertje over bepaalde vergelijkingen die de woordvoerder van FDF heeft gedaan. Ik ben die collectieve verontwaardiging wel een beetje zat:
Esther Ouwehand; PvdD: "De veehouderij is geen haar beter dan de Holocaust".
Roos Vonk; "De stallen in onze veehouderij zijn net zoals de concentratiekampen met de boeren als kampbeulen"
Commissaris van de Koningin Wim van der Donk; " de aanval van de boeren op mij als persoon ervaar ik als de situatie van 75 jaar geleden in Nederland"
Kinke schreef:Nog even een doordenkertje over bepaalde vergelijkingen die de woordvoerder van FDF heeft gedaan. Ik ben die collectieve verontwaardiging wel een beetje zat:
Esther Ouwehand; PvdD: "De veehouderij is geen haar beter dan de Holocaust".
Roos Vonk; "De stallen in onze veehouderij zijn net zoals de concentratiekampen met de boeren als kampbeulen"
Commissaris van de Koningin Wim van der Donk; " de aanval van de boeren op mij als persoon ervaar ik als de situatie van 75 jaar geleden in Nederland"
Kinke schreef:Tiepfoudt, het verschil zal zijn dat wij dit veel meer meekrijgen, dat het percentage zelfmoorden onder boeren is gestegen de laatste tijd. Ook hier iemand een paar kilometer verderop die zichzelf van het leven heeft beroofdTevens bij iemand anders een verhaal van in beslag genomen dieren ivm grote geestelijke problemen
fransje23 schreef:Punt is niet zo zeer het aantal boeren an sich maar de benodigde intensivering om een normale boterham te verdienen die haaks staat op milieumaatregelen en vaak ook de manier van boeren die iemand wenst.
Tel daarbij de verkeerde verdeling van de landbouwsubsidie. Hoe groter het bedrijf hoe meer subsidie.
Minder boeren dus niet de oplossing meer grondgebondenheid en meer richten op de EU m.i. wel.
IMANDRA schreef:Maar niemand doet hier volgens mij alsof het de slechtste man allertijden is: dat je dat leest op de Facebookpagina van wakker dier had ik natuurlijk niet kunnen ruiken haha. Denk dat iedereen hier ook met name doelde op de opmerking die niet zou kunnen en niet op de persoon zelf? Of ik moet het verkeerd gelezen hebben natuurlijk.