Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:46

Gelukkig maar

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:04

Zoe_97 schreef:
Even een schopje met een gerelateerde update.

Sallah abdeslam en nog 2 andere zijn net opgepakt in Molenbeek

Ben ik de enige die denkt dat dit een plan is?

Hij zal daar toch niet zomaar gaan zitten wachten tot ze hem vinden.. daar waar ze hem ook het meest verwachten?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:33

Ik vond het ook heel apart om te horen dat hij daar nog steeds zat. Dacht dat hij al lang ver weg van daar was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:38

Het huis was eigendom van de gemeente en werd gehuurd door iemand anders. Wie weet waar die intussen allemaal heeft gezeten. Hij heeft de Franse nationaliteit, die kan dus vrij door Europa gereisd hebben met een auto.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:51

Ik vind het echt niet verwonderlijk dat hij gewoon nog onder onze neus zat in Molenbeek. Lijkt me ongeveer het slimste wat je kan doen, want daar heeft hij toch een heel netwerk aan mensen die hem steunen en onderdak kunnen geven. In het buitenland heeft hij dat niet.

Als iedereen denkt dat je ver weg bent in Syrië, dan gaat niemand dicht bij huis zoeken. De enige reden dat ze hem gevonden hebben was door puur toeval. Ze hadden dinsdag een huiszoeking gedaan in een pand in Vorst, waarvan de politie dacht dat het een leegstaand gebouw was. Toen ze daar binnenvielen, werd de politie meteen onder vuur genomen en zijn er 2 mannen op de vlucht geslagen. Later, na sporenonderzoek, bleek dat er een glas was met vingerafdrukken van Abdeslam op, en zo zijn ze bij dat huis van vandaag terecht gekomen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:18

Dat is nou ju8ist het gene wat ze niet verwachten maar nu hebben ze hem. er zijn er nog 4 opgepakt net in het nieuws

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:33

Inderdaad, proberen naar het buitenland te vluchten was risicovoller dan om te blijven. Zeker omdat hij hier een heel netwerk had van mensen die hem hielpen.

Hij zat op 100m van zijn ouderlijk huis, kan moeilijk geloven dat niemand van zijn familie dit niet wist.
Hopelijk worden al diegene die hem geholpen hebben, ook opgepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:36

Ik zou niet te snel oordelen. Ja, in principe zijn de ouders/familie fout dat ze hem mogelijks wisten zitten. Maar wat als ze door IS nauwlettend in de gaten worden gehouden? Dat er gedreigd wordt dat hen wat overkomt als hij opgepakt wordt ofzo? Want IS zal er ook wel naar gezocht hebben, hij heeft immers zijn deel van de job niet goed uitgevoerd. Als het klopt dat ie bang geworden is en is gaan lopen natuurlijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:42

Ja, wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten. K heb geen enkele compassie met hem.
Hij had/ heeft ook geen compassie met de slachtoffers.

Zijn entourage heeft kort na zijn arrestatie al een bekende (misdaad)advocaat aangesproken, één die een normale mens niet kan betalen. Zo'n advocaat die de schuld in de schoenen van slachtoffers legt en ocharme hij had "een slechte jeugd" :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:51

Is hij gecontacteerd door de familie of aangewezen aan de familie? Heb er maar vaag iets over horen passeren.
Elke advocaat die zo'n klant heeft zal proberen om alles uit de kast te halen, het is zijn job en hij wordt er voor betaald. Wil echter niet zeggen dat ze er achter staan, achter wat die persoon gedaan heeft. Vrijspraak zal nooit kunnen in dit geval, hooguit proberen om de maximumstraf te ontlopen.

Ontoerekeningsvatbaar verklaren en interneren is misschien nog beter dan gewoon veroordelen. Met goed gedrag kunnen ze vrijkomen. Bij ontoerekingsvatbaar niet als men blijft volhouden aan een gevaar voor zichzelf en de mensheid. In de gevangenis is radicaliseren en aanstoken nog wel eens makkelijker en gevaarlijker dan in een "gesticht". 't Is kiezen tussen 2 kwaden, liefst van al verzoop ik die kerel ook maar dat mag helaas niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:04

Ja, voor wat niet, verklaar hem ontoerekinginsvatbaar, dat zijn ze ineens allemaal 8)7

Entourage heeft advocaat zelf aangesproken. Weer wat meer mediabekendheid voor die advocaat, daar doen ze het juist voor. Een advocaat kan ook weigeren om iemand te verdedigen.

Frankrijk heeft zijn uitlevering al gevraagd, hopelijk zijn daar heel strenge straffen en zijn ze daar minder vergevingsgezind dan hier in België. Hier komen ze immers nogal vlug vrij als ze zich in de gevangenis gedragen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:11

Op het nieuws zeiden ze dat zijn uitlevering maanden kon duren. Want de Belgische speurders willen eerst info uit hem krijgen voordat ze hem aan Frankrijk geven. Want eens hij daar is kunnen ze dat niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:24

Joh, alsof deze man ooit nog vrij gaat komen? Ook als hij in België vervolgd wordt... Hij is de enige nog levende terrorist in het groepje dat de aanslagen in Parijs gepleegd heeft. Daar komt nog eens bij dat zijn aanwezigheid Brussel al een enorm lange tijd gigantisch op de kop zet. Ook als de Belgische politie zo 'vergevingsgezind' is zal hij de rest van zijn leven in een instelling doorbrengen hoor.
Kan hij nog zo'n goede advocaat hebben, die kan hooguit onderhandelen over de marginale dingen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:27

Pas op, hij heeft onlangs een grote drugsbende vrij gekregen en ze mochten hun drugsgeld nog behouden ook, dus zou daar niet zo zeker van zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:28

Emmaa__, het Belgisch gerecht heeft een tijd terug wel een vrouw vrijgelaten die medeplichtig was aan de ontvoering en moord op 4 kinderen/jongeren uit de zaak Dutroux, wegens goed gedrag. Halve land stond toen ook op zijn kop.

Goed gedrag is goed gedrag, als je aan de voorwaarden voldoet kom je vrij om het even simpel te zeggen. Ongeacht wat je ooit hebt uitgevreten. Dutroux laten ze alleen zitten omdat ie daar veiliger is dan buiten de gevangenis.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:29

Daarmee dat het tijd wordt, dat er levenslang komt zonder enige kans op vrijlating. De slachtoffers hadden ook immers geen kans op weg komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:30

chanel1985 schreef:
Pas op, hij heeft onlangs een grote drugsbende vrij gekregen en ze mochten hun drugsgeld nog behouden ook, dus zou daar niet zo zeker van zijn.

Een grote drugsbende is echt wel even iets anders dan de meest gezochte man van heel de wereld, denk je nou echt dat deze man geen tijd in een gevangenis gaat doen? :')

En ja, goed gedrag is goed gedrag. Toch zal er in dit soort gevallen nog wel wat meer keuring komen voordat hij vrij kan komen. Als hij niet uberhaupt levenslang zonder voorwaarden krijgt zal hij heel langzaam teruggebracht worden in de samenleving. Denk dat dit hetzelfde is als Dutroux, deze man zal gelijk afgeknald worden door vigilantes die graag voor eigen rechter speelt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:39

In België bestaat geen levenslang zonder mogelijkheid tot vrijlating.

Tijd wel, of at voldoende tijd gaat zijn is een ander paar mouwen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:54

hij gaat toch richting Frankrijk duh ..
heb altijd gezegd dat ie nog mooi in Molenbeek/of directe omgeving zat ..het is zo'n wespennest daar en met al die herenhuizen met kelders en zolders zo makkelijk om iemand te " verstoppen "..Men weet immers toch niet wie en met hoeveel ze in die huizen zitten :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:44

Lekker opsluiten die gast en de sleutel weg gooien

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:07

Varekaj schreef:
Emmaa__, het Belgisch gerecht heeft een tijd terug wel een vrouw vrijgelaten die medeplichtig was aan de ontvoering en moord op 4 kinderen/jongeren uit de zaak Dutroux, wegens goed gedrag. Halve land stond toen ook op zijn kop.

Goed gedrag is goed gedrag, als je aan de voorwaarden voldoet kom je vrij om het even simpel te zeggen. Ongeacht wat je ooit hebt uitgevreten. Dutroux laten ze alleen zitten omdat ie daar veiliger is dan buiten de gevangenis.

Er zijn genoeg criminelen, moordenaars net zoals abdeslam moordenaar is, die nooit nog een voet buiten de gevangenis zullen zetten hoor. Waaronder Dutroux, maar ook minder bekenden zoals Pandy of Horion en met hun tof andere.

Levenslang zonder kans op vrijlating bestaat inderdaad niet. Wel wordt er in extreme gevallen meerdere keren 100 jaar gegeven worden (of in 1 keer zo'n hoog aantal jaren) waardoor na 1/3 van de straf (periode waarna ze voorwaardelijk vrij kunnen gelaten worden) de dader zo oud zou zijn dat de kans enorm is dat ie dan al dood is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:29

Zoe volgens mij kan dat niet bij ons hoor, wel in amerika
Volgens mijn strafwetboek: levenslange opsluiting voor criminele daden is mogelijk, tijdelijke opsluiting gaat tot dertig jaar

Ik zal vlug nog eens kijken of ik wat meer info vind, altijd leuk, dat studieontwijkende gedrag :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:34

Damned schreef:
Zoe volgens mij kan dat niet bij ons hoor, wel in amerika
Volgens mijn strafwetboek: levenslange opsluiting voor criminele daden is mogelijk, tijdelijke opsluiting gaat tot dertig jaar

Ik zal vlug nog eens kijken of ik wat meer info vind, altijd leuk, dat studieontwijkende gedrag :D

Een student rechten heeft me dat ooit verteld dus ik nam het gewoon aan :p

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:47

Straffen terroristisch misdrijf:
Levenslange opsluiting is mogelijk
Elke normale gevangenisstraf wordt eigenlijk verhoogd.

Maar: gestraft met 5-10 jaar + geldboete:
1. Persoon die grondgebied verlaat met oog op plegen van ter. misdrijf in belgie of buitenland
Muv bedreigingen van het plegen van een opgesomd ter. Misdrijf

Ook deelneming aan enige activiteit die ermee temaken heeft krijgt 5-10 jaar

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:51

dus moest hij in België veroordeeld worden met de minimumstraf zou hij in theorie in 2018 weer buitne kunnen staan?