Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:23

Blue_Eyes schreef:
Het is een verschrikking wat er gebeurd is in Keulen, maar het betekent wat mij betreft nog steeds niet dat we vluchtelingen maar buiten moeten laten staan. Er zijn raddraaiers meegekomen en dat zal niemand ontkennen (dat was al niet zo), maar als je leest waar mensen in Syrie doorheen moeten, vind ik nog steeds niet dat je kunt zeggen: 'Nee, een paar van jouw landgenoten hebben hier vrouwen verkracht, dus sterf jij maar lekker in je eigen oorlog.'
Ik denk wel dat we, zoals Merkel doet, stevig op moeten treden tegen degenen die zoiets uitvreten. Hopelijk gaat daar ook een afschrikwekkend effect vanuit.
En ik ben ook heel benieuwd naar wat nou uiteindelijk het hele verhaal gaat zijn.

Je kan het beste het nieuws volgens op de duitse zenders,daar vertellen ze veel meer dan op de nederlandse zenders.
Je kan idd. niet tegen de echte vluchtelingen zeggen,rot jij ook maar op.En wat Merkel doet is goed! ze pakt de raddraaiers aan en niet de echte vluchtelingen.Want die echte vluchtelingen schamen zich dood voor dat zootje ongeregeld.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:31

gohya schreef:
Mist schreef:
Hoorde het al op het NOS een uur geleden; 14 jarige (!!) syrische asielzoeker (NL) opgepakt voor verkrachting van 2 meisjes van 14 en 15 jaar. 2 andere asielzoekers ook opgepakt

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... land.dhtml

Die 14 jarige zou betrokken zijn bij de misbruik van de meisjes.Ik zie niet staan dat hij die meisjes verkracht heeft?

heb het aangepast, zeiden ze op BNR wel.

@blue_eyes; vergeet Hamburg en Finland ook niet. Als je verhalen van slachtoffers wil zien/lezen, zijn er een paar te vinden op hln.be

Afschrikwekkende werking ? in de landen waar ze vandaan komen is het normaal dat ze vrouwen niet respecteren, zeker als ze niet van top tot teen bedekt zijn, en waar handen afgehakt worden bij diefstal. Onze taakstrafjes bij bureau halt zullen ze weinig van onder de indruk zijn vermoed ik.

Er is maar 1 land dat deze ellende kan stoppen, de financiers van IS en al onze westerse moskeeen met radicale imams, het land wat tevens ook onze westerse economie in handen heeft (vanwege de olie strategie en onze afhankelijkheid daarvan) namelijk Saudi, het land wat al tientallen jaren zich doet voorkomen als "vriend" van het westen maar in werkelijkheid een aantal dubbele agenda's heeft.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:32

gohya schreef:
ceasario schreef:

En dat wordt ff verteld met 2 vingers in de neus. |(

Uhm, wat bedoel je hier mee? ik vat um niet.

Het leek wel een bericht van een borderliner.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:05

Mist schreef:
Hoorde het al op het NOS een uur geleden; 14 jarige (!!) syrische asielzoeker (NL) opgepakt voor misbruik van 2 meisjes van 14 en 15 jaar. 2 andere asielzoekers ook opgepakt

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... land.dhtml

Dus ze zijn ook vrij in eventueel rondreizen door de EU?
Die jongen komt uit NL als asielzoeker, maar is opgepakt bij de Zwitserse grens?
Waar heeft die knul die reis van betaald dan?
Of is hij ook een soort van 'kwijt': wel geregistreerd, maar ze weten ff niet waar hij is?
Het moet niet gekker worden...

geerke

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:17

het meest verontrustende vind ik nog dat er eerst een foute berichtgeving is dat het noord Afrikaanse mannen zijn.Terwijl de politie heel goed wist dat het merendeel Syriërs waren.Maar ze mochten niets zeggen.
Wat is dat toch?Ik heb het idee dat we gewoon voor de gek gehouden worden,wat zit hier achter?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:19

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:38

Benieuwd hoe de vluchtelingen ,,knuffelaars,, dat nu weer goed gaan praten...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:46

rapido schreef:

ben ook heel benieuwd...hier moet je toch een hele flinke draai aangeven om het positief te maken :7

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:51

En dus scheren we weer alle vluchtelingen over 1 kam... hoe bedoel je voorspelbaar xD

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:55

geerke schreef:
rapido schreef:

ben ook heel benieuwd...hier moet je toch een hele flinke draai aangeven om het positief te maken :7

Verklaring zal wel een langere blabla versie van "incident" door misverstanden oid worden. En ondertussen gaat dit gedrag gewoon door. Het wordt ook steeds duidelijker dat een groot deel van het verhaal door de politieleiding in de doofpot gestopt wordt. Het is dat social media nu toegang tot getuigen vanuit politie zelf zo vrij toegankelijk maakt dat het gewone bagatelliseren vrijwel mislukt.
Mixje90 schreef:
En dus scheren we weer alle vluchtelingen over 1 kam... hoe bedoel je voorspelbaar xD

Doofpot is voor alle partijen net zo funest als alles over 1 kam scheren.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:58

Omgekeerd worden er ook genoeg dingen in een doofpot gestopt... speelt elkaar een beetje weg vind ik :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:03

ceasario schreef:
gohya schreef:

Uhm, wat bedoel je hier mee? ik vat um niet.

Het leek wel een bericht van een borderliner.

Wat heeft iemand met Borderline hier nou weer mee te maken?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:33

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:34

geerke schreef:
rapido schreef:

Dat lukt ze vast wel. Met zoveel tunnelvisie lukt het gewoon altijd wel.

Mixje90 schreef:

Wie beweert hier nu dan dat ALLE vluchtelingen verkrachters zijn.
Het wordt wel heel simpel gesteld. Iedereen die kritisch is over het vluchtelingenbeleid wordt afgeschilderd als dom, racistisch en gooit daarmee automatisch alle vluchtelingen op 1 hoop.
Problemen benoemen mag niet want dan ben je gelijk aan het discrimineren.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:42

Die indruk wekken mensen wel als ze het hebben over DE vluchtelingenknuffelaars, ZIJ, HUN cultuur etc.... Dat zie ik dan als alle vluchtelingen over 1 kam scheren :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:45

Dit soort jongens mogen ze van mij stenigen. Wat er is gebeurd is gewoon horror, ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn.

Maar vluchtelingen zijn zoveel meer dan alleen halfjes die hun poten niet thuis kunnen houden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:47

Loretta schreef:
Het wordt wel heel simpel gesteld. Iedereen die kritisch is over het vluchtelingenbeleid wordt afgeschilderd als dom, racistisch en gooit daarmee automatisch alle vluchtelingen op 1 hoop.

Men moet juist kritisch zijn en de problemen benoemen, wie zegt dat je dat niet moet zijn? Je moet er alleen wel eerlijk in zijn en dat zijn heel veel mensen niet. Als 1 moslim iets doet heb je alle poppen aan het dansen, terwijl als 1000 niet moslims iets doen vergeet men het vaak na 1 dag. Daarmee zeg ik niet dat die moslim daarvoor niet aangepakt moet worden, dat sowieso! alleen moet dat net zo hard gedaan worden als de 1000 andere niet moslims.

Hoe verklaar jij dat je zo weinig hoort in de media over 98% van de terreur waarmee we te maken hebben in het westen waarbij de dreiging niet uit een "moslim" hoek komt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:50

Tcm62 schreef:
lieveli schreef:
Ik snap je, maar dat is wel hoe ik het zie. Ik heb het al eerder gezegd, hoe nationalistischer, hoe slechter het gebruik van het Nederlands. Of beter gezegd, de moedertaal want dit beperkt zich niet tot het Nederlands.

Hier moet ik echt even heel erg om lachen...ik zou er bijna ook een vergelijking op gaan maken _/-\o_

Ga vooral je gang.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:53

Mixje90 schreef:
Loretta schreef:

Men moet juist kritisch zijn en de problemen benoemen, wie zegt dat je dat niet moet zijn? Je moet er alleen wel eerlijk in zijn en dat zijn heel veel mensen niet. Als 1 moslim iets doet heb je alle poppen aan het dansen, terwijl als 1000 niet moslims iets doen vergeet men het vaak na 1 dag. Daarmee zeg ik niet dat die moslim daarvoor niet aangepakt moet worden, dat sowieso! alleen moet dat net zo hard gedaan worden als de 1000 andere niet moslims.

Hoe verklaar jij dat je zo weinig hoort in de media over 98% van de terreur waarmee we te maken hebben in het westen waarbij de dreiging niet uit een "moslim" hoek komt?

dat moslims een beetje in een kwaad daglicht staan kan niemand wat aan doen,alleen zijzelf

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:56

Klopt Geerke... Maar de moslims anders behandelen dan de anderen... Dat is onderscheid maken op basis van religie.... Volgens mij kan dat een heel negatief woord hebben....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:57

Mixje90 schreef:
Loretta schreef:

Omdat de grote terreurdaden van de afgelopen jaren een moslimachtergrond hebben.
Het waren in Parijs geen duivenmelkers die de aanslagen gepleegd hebben.

Ja heel af en toe komt er eens een terreurdaad uit een andere hoek. Deze worden dan meestal gelijk aangegrepen om te zeggen dat niet al het terrorisme een moslimachtergrond heeft.
Als er dan mensen kritisch kijken naar wat de Islam de afgelopen jaren heeft gebracht is dat gelijk weer racisme want het mag bijna niet benoemd worden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:01

Dus... 2% is veel en 98% is afentoe?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:01

Mixje90 schreef:
Klopt Geerke... Maar de moslims anders behandelen dan de anderen... Dat is onderscheid maken op basis van religie.... Volgens mij kan dat een heel negatief woord hebben....

Maar daar wordt ja hier ja juist tegen geprotesteerd.
Bijvoorbeeld een aantal pagina's terug.
Dat ziekenhuis waarbij een Belg gelijk de deur gewezen wordt als die zich aggresief gedraagt maar zodra het een allochtoon is kijkt de directie weg en zegt dat ze daar niets aan kunnen doen anders hebben ze gelijk weer een claim tegen racisme aan de broek.

Het zijn juist de voorstanders van de multiculti die mensen anders behandelen vanwege hun geloof of uiterlijk. Wie is er dan aan het discrimineren vraag ik mij dan af.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:03

Mixje90 schreef:
Dus... 2% is veel en 98% is afentoe?

Waar haal jij die 98 procent vandaan dan? Wie hebben er hier nog meer grote aanslagen gepleegd met vele doden dan? Die aanslagen in Parijs moet je wel een hele hoop kleine aanslagjes tegenover zetten wil het een beetje in verhouding komen te staan.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:04