Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:21

Ik zie niet zo in waarom mensen kwaad zijn dat de lichamen in wagons werden geladen en verplaatst?

Wat moeten ze dan, een land in oorlog moet limousine's voor ze uitrukken?! Of prachtige lijkenwagens? Ze hebben toch niet anders dan dit vervoersmiddel... En ze kunnen ze toch ook niet dagenlang in de hitte laten liggen, dan blijft er niets van over. Dan zwellen de lichamen op, gaan ze rotten. Dat is pas onrespectvol. Ze liggen nu/straks in de koeling, zo blijft er tenminste iets over van de overledenen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:21

ceasario schreef:
Ik weet niet meer wat waar is..

Ik ook niet meer...............

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:23

Annemiek80 schreef:
Dat er flink gevochten wordt houdt in dat zowel de seperatisten als Oekraïne zich niet houden aan de wapenstilstand van 2 tot 4 dagen. Deze wapenstilstand kwam trouwens van de kant van de seperatisten, Oekraïne heeft volgens mij geen wapenstilstand aangeboden na de ramp (maar ik kan dat gemist hebben), dus ik snap voor een deel wel dat de seperatisten niet zo happig zijn op het toelaten van mensen in het rampgebied, mensen die danwel onafhankelijk zijn (nl onderzoekers bijv) maar begeleidt worden door mensen uit Kiev.
Kiev was trouwens ook degene die er deels voor zorgde dat de onderzoekers gisteren/vandaag pas terecht konden, ze wilden niets op touw zetten want ze konden de veiligheid niet garanderen, op zich logisch hoor daar niet van, maar de seperatisten hadden al eerder toegezegd onderzoekers toe te laten en een wapenstilstand van 2 tot 4 dagen afgekondigd.

Precies, en ik begrijp heel goed dat de seperatisten alleen de lichamen en de zwarte dozen aan de internationale organisaties wil geven en niet aan de Oekraine.

Saintelette

Raponsje schreef:
Fiffill schreef:
Ik snap sowieso niet zo goed waarom de VS zich altijd overal mee moet bemoeien...

Die zoeken overal ruzie en als ze eenmaal ruzie hebben dan zijn ze het slachtoffer.

Omdat de VS lange tijd hegemoon was.. Zowel economisch als politiek. Tsja als je dan ineens andere opkomende landen hebt die duidelijk een bedreiging vormen, dan zul je er alles aan moeten doen om die positie te behouden, dus je overal mee bemoeien ;)

ElineS

Ik vertrouw in ieder geval de Nederlandse media niet meer... Die hebben al heel wat onzin naar buiten gebracht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:24

Maar is Rusland niet altijd al sterk geweest?

En de media, tja, die weten evenveel als jij en ik. Niks, in iedergeval niet dé waarheid. Zullen zij ook nooit te weten komen, wij ook niet.

Van 9/11 is nog steeds geen waarheid, dus waarom men blijft hopen dat op iets als dit wel een eerlijk antwoord komt begrijp ik niet.

magda_90

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:26

Nederland 1 nu journaal weer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:27

ElineS schreef:
Ik zie niet zo in waarom mensen kwaad zijn dat de lichamen in wagons werden geladen en verplaatst?

Wat moeten ze dan, een land in oorlog moet limousine's voor ze uitrukken?! Of prachtige lijkenwagens? Ze hebben toch niet anders dan dit vervoersmiddel... En ze kunnen ze toch ook niet dagenlang in de hitte laten liggen, dan blijft er niets van over. Dan zwellen de lichamen op, gaan ze rotten. Dat is pas onrespectvol. Ze liggen nu/straks in de koeling, zo blijft er tenminste iets over van de overledenen.

Mijn gedachten , dan maar in koele wagons gesmeten beter dan liggen blijven en helemaal weg rotten. .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:27

xSlvna, die gedachte heb ik inderdaad ook een beetje. Wat we ook zouden ontdekken, we kunnen er heel weinig mee. Het verandert ook weinig aan het verdriet en het gemis denk ik. Verkeerde plaats, verkeerde tijd, volstrekt niet betrokken mensen zijn gestorven als gevolg van de oorlog en agressie in dat gebied, maar hoeveel voegen de exacte details nog toe?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:31

R12312 schreef:
ceasario schreef:
Ik weet niet meer wat waar is..

Ik ook niet meer...............

Voordeel...We behoren gelukkig tot de groep die geen hapklare brokken eten.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:32

ceasario schreef:

In mijn beleving heeft Rusland er geen zak aan om dat vliegtuig uit de lucht te schieten. Dus of het is echt een ongeluk vanuit de Seperatisten en hebben ze het verkeerde vliegtuig uit de lucht gehaald. Of Oekraine heeft er toch wat mee te maken. Want die hebben er wel baat bij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:34

Shadow0 schreef:
xSlvna, die gedachte heb ik inderdaad ook een beetje. Wat we ook zouden ontdekken, we kunnen er heel weinig mee. Het verandert ook weinig aan het verdriet en het gemis denk ik. Verkeerde plaats, verkeerde tijd, volstrekt niet betrokken mensen zijn gestorven als gevolg van de oorlog en agressie in dat gebied, maar hoeveel voegen de exacte details nog toe?

Net niks toch?

Niemand komt er door terug en ik denk dat niemand er beter of slechter van slaapt als ze 'de waarheid' weten.

Het kan Oekraïne zijn geweest die het express deed, Rusland die het express deed, een van die twee die het per ongeluk deed... En als een het express heeft gedaan (of per ongeluk) kun je weer gaan vragen 'Waarom is geschoten op een onbekend vliegtuig' of 'Waarom is geschoten op DIT vliegtuig'. En dan kun je vervolgens weer bedenken of het antwoord daarop waar is of niet, en weer waarom waarom waarom...

Ze zijn dood, handel het snel en goed af, zorg dat de overleden hier komen en de nabestaande goede zorg krijgen en hou er over op. Word niemand beter van. Als het daadwerkelijk express is gebeurd lokt het dadelijk (weer) oorlog uit, nah wat een feest.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:41

R12312 schreef:
ceasario schreef:

In mijn beleving heeft Rusland er geen zak aan om dat vliegtuig uit de lucht te schieten. Dus of het is echt een ongeluk vanuit de Seperatisten en hebben ze het verkeerde vliegtuig uit de lucht gehaald. Of Oekraine heeft er toch wat mee te maken. Want die hebben er wel baat bij.

Het is voor mij dezelfde "vuiligheid" als in Balkan..

En wat heeft het opgeleverd als laatste episode,,,Nederland is veroordeeld op een onderdeel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:51

hebben jullie ook gehoord dat amerika al woensdag niet meer vloog boven de oekraine?En dat ze Europa aanraden dat ook niet meer te doen maar daar werd geen gehoor aan gegeven?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:53

Ik weet ook echt niet meer wat waar is en wat niet. Bijvoorbeeld dat filmpje van die anne applebaum, waarin ze zegt dat het de schuld is van rusland omdat ze al die wapens hebben geleverd. en chaos hebben gemaakt. vervolgens zegt Rusland dat ze geen wapens hebben geleverd en er geen raket vanaf de grond is afgevuurd en dat er een oekrainisch gevechtsvliegtuig bij mh17 vloog. En dat gedoe in die luchtverkeerstoren en dat gesprek wat eerder al was geupload. De enige conclusie die we kunnen trekken is dat er ergens gelogen wordt. En ik denk dat de waarheid nooit achterhaald wordt en misschien is dat maar goed.

Wat ik me nu afvraag is of ze nu alle lichamen hebben geborgen. Wat ik ook heel naar vond, is dat er waarschijnlijk een paar lichamen zo erg verbrand zijn dat er niets meer van terug te vinden is. Dan weten ze eigenlijk nooit of ze ze allemaal hebben en kunnen ze er nog over het hoofd gezien hebben.

@Geerke, dat heb ik inderdaad ergens gelezen, dat zou zijn omdat ze sattelietbeelden hadden van de wapens die Rusland aan de seperatisten zou hebben gegeven. Als dat waar is.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:56

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:01

PocoGaucha schreef:
Ik weet ook echt niet meer wat waar is en wat niet. Bijvoorbeeld dat filmpje van die anne applebaum, waarin ze zegt dat het de schuld is van rusland omdat ze al die wapens hebben geleverd. en chaos hebben gemaakt. vervolgens zegt Rusland dat ze geen wapens hebben geleverd en er geen raket vanaf de grond is afgevuurd en dat er een oekrainisch gevechtsvliegtuig bij mh17 vloog. En dat gedoe in die luchtverkeerstoren en dat gesprek wat eerder al was geupload. De enige conclusie die we kunnen trekken is dat er ergens gelogen wordt. En ik denk dat de waarheid nooit achterhaald wordt en misschien is dat maar goed.

Wat ik me nu afvraag is of ze nu alle lichamen hebben geborgen. Wat ik ook heel naar vond, is dat er waarschijnlijk een paar lichamen zo erg verbrand zijn dat er niets meer van terug te vinden is. Dan weten ze eigenlijk nooit of ze ze allemaal hebben en kunnen ze er nog over het hoofd gezien hebben.

@Geerke, dat heb ik inderdaad ergens gelezen, dat zou zijn omdat ze sattelietbeelden hadden van de wapens die Rusland aan de seperatisten zou hebben gegeven. Als dat waar is.

Als dit waar is had deze ramp voorkomen kunnen worden...daar draait mijn maag van om...
Amerika bespioneert alles en nog wat.Ze weten daar heel goed wanneer er dreiging is.Had Europa maar geluisterd.. |(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:04

Ja maar er is zo vaak dreigement als niks gebeurd. Als alle rampen voorkomen moeten worden moet iedereen thuis blijven zitten en tegen niemand praten en niks doen.

Ergens vraag ik me af waarom dit een 'ramp' is, ook 9/11... Zo veel doden zijn het niet als je er van uit gaat dat de wereld 6 miljard bewoners heeft en iedere dag zo ontiegelijk veel mensen dood gaan (natuurlijke dood, oorlog, geen eten, ziekte)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:05

Ik vraag mij erg af hoe het voor de nabestaanden van de slachtoffers uit andere landen allemaal geregeld is.
Hier hebben de nabestaanden nog steun aan elkaar maar hoe zit het met bijv de nabestaande van die ene Nieuw-zeelander of Canadees? Krijgen hun ook wel informatie etc?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:06

Shadow0 schreef:

Dat is niet helemaal waar. In geval van een misdrijf -als het dat is- is het voor de verwerking voor de nabestaanden van groot belang dat er duidelijkheid is over wie de dader is en dat er een soort van straf volgt.
Of we er ooit allemaal achter komen betwijfel ik ook, maar het is niet zo dat het niets veranderd aan het verdriet. Het kunnen "afsluiten" op een gegeven moment is erg belangrijk voor slachtoffers.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:08

geerke schreef:
hebben jullie ook gehoord dat amerika al woensdag niet meer vloog boven de oekraine?En dat ze Europa aanraden dat ook niet meer te doen maar daar werd geen gehoor aan gegeven?

Er werd gezegd dat ML de enige maatschappij zou zijn die nog gewoon over dat gebied vloog, andere maatschappijen vlogen allemaal een heel stuk om....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:09

geerke schreef:

Wel door Duitsland en Frankrijk...

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:11

De zwarte dozen worden vermoedelijk vanavond overhandigd aan Maleisië

Bron; www.lindanieuws.nl

geerke

xSlvna schreef:
Ja maar er is zo vaak dreigement als niks gebeurd. Als alle rampen voorkomen moeten worden moet iedereen thuis blijven zitten en tegen niemand praten en niks doen.

Ergens vraag ik me af waarom dit een 'ramp' is, ook 9/11... Zo veel doden zijn het niet als je er van uit gaat dat de wereld 6 miljard bewoners heeft en iedere dag zo ontiegelijk veel mensen dood gaan (natuurlijke dood, oorlog, geen eten, ziekte)

het is een beetje de manier waarop...als hij gewoon gecrashed was,was het ook erg maar dat is dan het risico van het vliegen.Dit ''ongeluk'' was niet nodig geweest.

Celiien

Nu NOS: persconferentie om 19.20!