Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiek80 schreef:Dat er flink gevochten wordt houdt in dat zowel de seperatisten als Oekraïne zich niet houden aan de wapenstilstand van 2 tot 4 dagen. Deze wapenstilstand kwam trouwens van de kant van de seperatisten, Oekraïne heeft volgens mij geen wapenstilstand aangeboden na de ramp (maar ik kan dat gemist hebben), dus ik snap voor een deel wel dat de seperatisten niet zo happig zijn op het toelaten van mensen in het rampgebied, mensen die danwel onafhankelijk zijn (nl onderzoekers bijv) maar begeleidt worden door mensen uit Kiev.
Kiev was trouwens ook degene die er deels voor zorgde dat de onderzoekers gisteren/vandaag pas terecht konden, ze wilden niets op touw zetten want ze konden de veiligheid niet garanderen, op zich logisch hoor daar niet van, maar de seperatisten hadden al eerder toegezegd onderzoekers toe te laten en een wapenstilstand van 2 tot 4 dagen afgekondigd.
Raponsje schreef:Fiffill schreef:Ik snap sowieso niet zo goed waarom de VS zich altijd overal mee moet bemoeien...
Die zoeken overal ruzie en als ze eenmaal ruzie hebben dan zijn ze het slachtoffer.
ElineS schreef:Ik zie niet zo in waarom mensen kwaad zijn dat de lichamen in wagons werden geladen en verplaatst?
Wat moeten ze dan, een land in oorlog moet limousine's voor ze uitrukken?! Of prachtige lijkenwagens? Ze hebben toch niet anders dan dit vervoersmiddel... En ze kunnen ze toch ook niet dagenlang in de hitte laten liggen, dan blijft er niets van over. Dan zwellen de lichamen op, gaan ze rotten. Dat is pas onrespectvol. Ze liggen nu/straks in de koeling, zo blijft er tenminste iets over van de overledenen.
ceasario schreef:Voordeel...We behoren gelukkig tot de groep die geen hapklare brokken eten.
Shadow0 schreef:xSlvna, die gedachte heb ik inderdaad ook een beetje. Wat we ook zouden ontdekken, we kunnen er heel weinig mee. Het verandert ook weinig aan het verdriet en het gemis denk ik. Verkeerde plaats, verkeerde tijd, volstrekt niet betrokken mensen zijn gestorven als gevolg van de oorlog en agressie in dat gebied, maar hoeveel voegen de exacte details nog toe?
R12312 schreef:ceasario schreef:Voordeel...We behoren gelukkig tot de groep die geen hapklare brokken eten.
In mijn beleving heeft Rusland er geen zak aan om dat vliegtuig uit de lucht te schieten. Dus of het is echt een ongeluk vanuit de Seperatisten en hebben ze het verkeerde vliegtuig uit de lucht gehaald. Of Oekraine heeft er toch wat mee te maken. Want die hebben er wel baat bij.
https://twitter.com/Reuters/status/491256289666678785Citaat:Black boxes to be handed over to Malaysian authorities later tonight in Donetsk.
https://twitter.com/Reuters/status/491257522318495744Citaat:Bodies of 282 victims of #MH17 crash to be handed over to Dutch authorities
PocoGaucha schreef:Ik weet ook echt niet meer wat waar is en wat niet. Bijvoorbeeld dat filmpje van die anne applebaum, waarin ze zegt dat het de schuld is van rusland omdat ze al die wapens hebben geleverd. en chaos hebben gemaakt. vervolgens zegt Rusland dat ze geen wapens hebben geleverd en er geen raket vanaf de grond is afgevuurd en dat er een oekrainisch gevechtsvliegtuig bij mh17 vloog. En dat gedoe in die luchtverkeerstoren en dat gesprek wat eerder al was geupload. De enige conclusie die we kunnen trekken is dat er ergens gelogen wordt. En ik denk dat de waarheid nooit achterhaald wordt en misschien is dat maar goed.
Wat ik me nu afvraag is of ze nu alle lichamen hebben geborgen. Wat ik ook heel naar vond, is dat er waarschijnlijk een paar lichamen zo erg verbrand zijn dat er niets meer van terug te vinden is. Dan weten ze eigenlijk nooit of ze ze allemaal hebben en kunnen ze er nog over het hoofd gezien hebben.
@Geerke, dat heb ik inderdaad ergens gelezen, dat zou zijn omdat ze sattelietbeelden hadden van de wapens die Rusland aan de seperatisten zou hebben gegeven. Als dat waar is.
Shadow0 schreef:xSlvna, die gedachte heb ik inderdaad ook een beetje. Wat we ook zouden ontdekken, we kunnen er heel weinig mee. Het verandert ook weinig aan het verdriet en het gemis denk ik. Verkeerde plaats, verkeerde tijd, volstrekt niet betrokken mensen zijn gestorven als gevolg van de oorlog en agressie in dat gebied, maar hoeveel voegen de exacte details nog toe?
geerke schreef:hebben jullie ook gehoord dat amerika al woensdag niet meer vloog boven de oekraine?En dat ze Europa aanraden dat ook niet meer te doen maar daar werd geen gehoor aan gegeven?
xSlvna schreef:Ja maar er is zo vaak dreigement als niks gebeurd. Als alle rampen voorkomen moeten worden moet iedereen thuis blijven zitten en tegen niemand praten en niks doen.
Ergens vraag ik me af waarom dit een 'ramp' is, ook 9/11... Zo veel doden zijn het niet als je er van uit gaat dat de wereld 6 miljard bewoners heeft en iedere dag zo ontiegelijk veel mensen dood gaan (natuurlijke dood, oorlog, geen eten, ziekte)