Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:07

WOW 1 dagje later en meteen 120 pagina's er bij!
Ik heb een leuk feestje gehad daar in Haren, op het Kerkplein zat de sfeer er goed in! Helaas begon men zich te vervelen en de ME uit te dagen toen de muziek weg was en toen zijn wij hem maar gepeerd naar de stad!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:07

Die figuurlijke ezel.... -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:09

Ladybird schreef:
En wat ik ook vind denk is dat het Groningen is, Geen Amsterdam/randstad. Wij kennen niet zoo godsgruwelijk grote rellen. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de ME in Groningen zat. Wij zijn hier denk ik niet op voorbereid. kijk in de randstad. DAar is wel vaker een Rel, wel es waar niet met zooveel mensen, maar er was (volgens mij) maar een klein groepje die echt aan het Rellen was. dat heb je vaker in de randstad, na voetbalwedstrijden, af en toe heb je last van die mensen tijdens een protestactie.
Dit hebben wij in Groningen gewoon (bijna) niet.. En ik denk ook dat wij er daarom dus niet helemaal op berekend hadden..

Dat is dus ook de grote miscalculatie geweest van de burgemeester en politie. Daarom heeft dit ook zo uit de hand kunnen lopen, er is geen crowd control toegepast terwijl dat wel had gemoeten. De politie heeft laten gebeuren dat een veel mensen zich konden verspreiden in het dorp en daardoor werd het overzichtelijk en mede daarom heeft het uit de hand kunnen lopen. De politie kon vrij goed volgen hoeveel mensen op weg waren naar Haren zowel per trein als met de auto en daar hadden ze iets mee moeten doen. Haren is immers geen dorp waar je stiekem of per ongeluk terecht komt. De situatie is volledig onderschat en met de informatie die er was, is te weinig gedaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:14

ME is ook wel aanwezig bij risico wedstrijden van FC Groningen, dan staan ze ook wel paraat op Groningen CS.
De eerste keer in Haren, dat zal vast wel, maar zeker niet de eerste keer in de (politie)regio Groningen stad e.o.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:17

Zijn er nou wel of geen doden? :o?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:18

Geen doden emr

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:18

Project X Eindhoven is volgende week vrijdag..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:19

Nee zeker niet eerste keer.
Toen FC Groningenstadion nog in de Oosterparkwijs was, kwam er zeker wel ME aan te pas.
Zelfs jaren geleden. Ik citeer m'n moeder: "Bij wedstrijd met ADO den Haag kwamen regelmatig de ME en politie te paard door de voortuinen."
En zij wonen er zeker al 25 jaar niet meer.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:19

SunxLove schreef:
Geen doden emr

Gelukkig! Lees af en toe wat op google en fb maar dat zijn geen betrouwbare bronnen overal staat wat anders..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:20

NathalietjeB schreef:
er is vanavond in alkmaar project x leren mensen nou niks??

Het zal toch zeker niet -:(-

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:21

Verschrikkelijk hoe het gegaan is, en belachelijk dat ze er nu in andere steden mee door gaan, ik nodig mijn vrienden voor een feesie wel ouderwets via een kaartje uit.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:22

Als er aan een tuinhekje een bordje hangt "nat" gaan mensen voelen of dat inderdaad zo is...
Met dit was het precies zo....
Ipv het bordje er niet op te plakken werd het breed uitgemeten en wilden mensen kijken of er inderdaad geen feest was.

Haren is een gemeente, is openbaar en niemand hoeft toestemming te hebben of te krijgen om naar welk dorp, stad of streek te gaan.

Ipv niet poberen het wiel opnieuw uit te vinden hadden ze beter hun tijd kunnen besteden om tot een passende oplossing te komen.
Dat er veel mensen konden komen was bekend, verwachten dat het wel mee zou vallen naief...

Dat er dan een groep is die zich compleet misdraagd was helaas te verwachten, die zijn er helaas altijd..

Had de gemeente dan zijn hoofd gebogen door toch iets te organiseren, ik vind van niet....
Schade proberen te beperken, 3 stappen vooruit denken ipv afwachten.

Ik heb medelijden met de slachtoffers van gisteravond, en wil ze veel sterkte wensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:26

Alane, de gemeente hoefde geen alternatief feest te organiseren, maar had wel de bezoekers naar 1 plek moeten leiden om ze daar onder controle te houden. Dat had gemoeten en dat hebben ze nagelaten. Naar ik begrijp komt dat ook omdat de gemeente de berichten op de sociale media faliekant heeft onderschat.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:27

@Lovely, klopt helemaal. Ten eerste zijn we hier niks gewend en ten tweede jaagde de ME de relschoppers de wijk in ipv het voetbalveld op.
Een collega van mij is ook kapot gemept door 2 ME-ers toen hij struikelde. Eigen schuld dat hij er bij was, maar het arme jong stond filmpjes te maken van een andere groep rellende jongeren en werd dus in de rug aangevallen. 5 hechtingen in het hoofd en een blauwe rug. Pff!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:29

Meloen schreef:
Project x alkmaar zou wel een "grap" zijn toch?

er gaan mensen die ik ken heen zo

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:30

Serieus? Ik wens ze veel plezier. Daar zijn ze nu voorbereid op wat kan gaan komen!
Volgende week ook al in Gouda.. Stelletje idioten. 1x is leuk genoeg hoor!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:31

Ladybird schreef:
En wat ik ook vind denk is dat het Groningen is, Geen Amsterdam/randstad. Wij kennen niet zoo godsgruwelijk grote rellen. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de ME in Groningen zat. Wij zijn hier denk ik niet op voorbereid. kijk in de randstad. DAar is wel vaker een Rel, wel es waar niet met zooveel mensen, maar er was (volgens mij) maar een klein groepje die echt aan het Rellen was. dat heb je vaker in de randstad, na voetbalwedstrijden, af en toe heb je last van die mensen tijdens een protestactie.
Dit hebben wij in Groningen gewoon (bijna) niet.. En ik denk ook dat wij er daarom dus niet helemaal op berekend hadden..

Kul!!
Deze chaos is nog nooit vertoond in NL op deze manier.
Heb zelf in het Oosterpark in Groningen gewoond en toen het stadion vd FC daar nog zat was er regelmatig gedoe, rellen en ME.
En wat dacht je van de TT in Assen, dat verloopt al jaren rustig, doordat met weet hoe je controle houdt over mensenmassa's.
Verder was er ME uit het hele land aanwezig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:32

topsylover schreef:
@Lovely, klopt helemaal. Ten eerste zijn we hier niks gewend en ten tweede jaagde de ME de relschoppers de wijk in ipv het voetbalveld op.
Een collega van mij is ook kapot gemept door 2 ME-ers toen hij struikelde. Eigen schuld dat hij er bij was, maar het arme jong stond filmpjes te maken van een andere groep rellende jongeren en werd dus in de rug aangevallen. 5 hechtingen in het hoofd en een blauwe rug. Pff!

Dat is wel een beetje klungelig van de ME :n.

Het was ook een beetje onnozel van de gemeente dat ze bang waren om agressie aan te wakkeren als ze teveel druk uit zouden oefenen op de bezoekers. Die agressie komt toch wel en volgens mij is die beter te handelen voordat iedereen een paar liter bier soldaat heeft gemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:33

Jaaa, krijgt die agent toch gelijk...

De predikant van Haren vroeg gister aan een agent of ze nog wat kon doen, waarop de agent reageerde: ach mevrouw, morgen hebben wij het toch gedaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:34

De politie is zeker een factor in het geheel, dat klopt.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:44

Iedereen roept maar waar de politie dit en de politie dat maar denk je nou serieus dat als die plannen van het verkeer stoppen, treinen etc zo snel geregeld is. Die hooligans en jongeren komen overal zo snel tevoorschijn dat het net ratten zijn. Tuurlijk, iemand moet hier weer de schuld krijgen. Nou dan is het nog altijd dat meisje die ervoor heeft gezorgd dat er zoveel mensen waren ookal was het een foutje en de jongeren zelf zijn schuldig aan de rellen/vernielingen en niemand anders. Als een groep wil rellen, dan rellen ze wel hoor, dat hou je niet tegen!!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:47

Hvnl is bezig met dit onderwerp!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:52

Er zegt een man " k heb alleen ME gezien, maar geen agenten " haha wat zijn de MEers dan! Ik zie op de foto niets anders dan gele jassen, en dat zijn toch echt de jassen van de plate pet!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:55

Dat meisje schuld?
Nee, echt niet... Zij is niet verantwoordelijk voor het wangedrag van een stel losgeslagen idioten :n

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:57

Hoor net dat er een man van 84 (zwaar) gewond ligt in het ziekenhuis door gisteravond.. Diep triest.