Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:53

PattyOosten schreef:
Nou heb ik dat artikel gelezen, maar als er staat dat "het besluit niet van toepassing is op dieren die geslacht worden overeenkomstig joodse of islamitische wijze" dan vraag ik me dat toch af. Kun je dan even quoten waar jij dat uit opmaakt? Als de joodse wijze zou zijn; pleur een schaap uit de Python (ik overdrijf even he) dan mag dat toch nog? Het besluit is niet op hun van toepassing toch?

Als een halal of koshere slachter bij je thuis komt (je hebt een boerderie, geen balkon) en het schaapje wordt netjes geslacht, is dat toch okee?

Dat komt omdat je A. het verkeerde artikel leest en B. je die zin verkeerd interpreteert. Ze bedoelen er nl niet mee dat er voor ritueel slachten een uitzondering gemaakt wordt. Ze bedoelen ermee dat voor ritueel slachten een ander artikel is. Namelijk "Besluit ritueel slachten". En dat vind je hier: http://www.st-ab.nl/wettennr02/0095-015 ... achten.htm je zult hier lezen dat het in een slachthuis moet en dat er een keuringsdierenarts of keurmeester bij moet zijn.

Edit: Een schaap geeft sowieso al ruim 10 liter bloed. Waar laat je dat als je op je balkonnetje slacht? En de rest van het slachtafval ( darmen, poten, etc )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:59

Superwoman,
waar moeten deze mensen dankbaar voor zijn? En wie moeten ze dankbaar zijn? De Nederlandse bevolking of jou? En hoe dankbaar? Een advertentie in de krant? Een schouderklopje?
Of bedoel je, dat de Pakistaanse bevolking dankbaar moet zijn voor (het beetje) hulp dat ze krijgen?
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd, denk ik.

Eerlijk gezegd, snap ik niets van jouw bericht.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:09

Electra63 schreef:
Superwoman,
waar moeten deze mensen dankbaar voor zijn? En wie moeten ze dankbaar zijn? De Nederlandse bevolking of jou? En hoe dankbaar? Een advertentie in de krant? Een schouderklopje?
Of bedoel je, dat de Pakistaanse bevolking dankbaar moet zijn voor (het beetje) hulp dat ze krijgen?
Die hebben wel wat anders aan hun hoofd, denk ik.

Eerlijk gezegd, snap ik niets van jouw bericht.

Ik snap niet eens dat de VN überhaupt geld geeft. Pakistan is een broeinest en veilige haven voor Bin Laden en zijn aanhangers.

Als we hier varkenspest krijgen is dat de straf van Allah maar als zij een overstroming hebben is het een natuurramp. Een bevolking die zo overtuigd is van z'n superioriteit t.a.v. het Westen dopt ook z'n eigen boontjes maar.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:10

Het is duidelijk dat jij niks snapt van mijn bericht Electra63.

Met je laatste bericht ben ik het eens!
Al neemt dat niet mijn gevoel weg.
Wat mijn gevoel weg zou nemen is dat wanneer er een ramp gebeurd er moslims zouden opstaan om te helpen en om geld te geven. Wanneer de moslimgemeenschap zich duidelijker zou afzetten tegen de radicaal denkende moslims met hun harde woorden dat bijv mensen een ramp verdienen. :n

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:17

janderegelaa schreef:
Ik snap niet eens dat de VN überhaupt geld geeft. Pakistan is een broeinest en veilige haven voor Bin Laden en zijn aanhangers.

Als we hier varkenspest krijgen is dat de straf van Allah maar als zij een overstroming hebben is het een natuurramp. Een bevolking die zo overtuigd is van z'n superioriteit t.a.v. het Westen dopt ook z'n eigen boontjes maar.

Dat gevoel heb ik ook, alleen vind ik niet dat je de bevolking kan laten stikken. Dat gaat mij tever.
Echter vind ik wel dat er eisen mogen worden gesteld aan de regering als je (VN) zoveel investeerd in de bevolking en het land wat zij zelf niet doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:21

Janderegelaar,
Ik had niets anders verwacht van jou. Geef jij sowieso wel eens iets aan een ander?

Ik denk altijd maar zo: de bevolking daar is de dupe van zo'n natuurramp, je zal maar als kind geboren worden in Pakistan, Haïti, Ethiopië.
Mijn enige zorg is: komt het geld terecht bij de mensen die het nodig hebben? Daarom geef ik liever aan organisaties als Artsen zonder Grenzen.
Alleen, dan heb je wel medische zorg, maar nog geen eten, water, kleding etc.
En of de bevolking dan moslim of een ander geloof heeft, doet voor mij niet ter zake.
Een mens in nood, is een mens in nood.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:23

Is het zo dat alle Moslims dan roepen dat Allah het zo besloten heeft?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:26

D00R schreef:

Waarom denk je dat de VN maar 350 miljoen heeft toegezegd terwijl er naar Haïti al miljarden overgemaakt is?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:28

janderegelaa schreef:
D00R schreef:

Waarom denk je dat de VN maar 350 miljoen heeft toegezegd terwijl er naar Haïti al miljarden overgemaakt is?

Komt er ook hulp vanuit moslimlanden? En dan bedoel ik hulp zonder dat er tegenprestaties op welke manier dan ook worden verwacht.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:31

Ik vind het trouwens in en intriest als mensen zouden besluiten niets te geven aan mensen in nood omdát het moslims/joden/zwarten/of weet ik veel wat zijn.
En erg christelijk is die gedachte overigens ook niet. Ze is ook niet humanistisch, zelfs niet humaan.

Als het water ons (letterlijk) aan de lippen staat, zijn we allemaal maar gewoon mensen. Die hun bezittingen zijn kwijtgeraakt, familieleden en vrienden verloren zijn of misschien wel kinderen of echtgenoten, die niet eens weten of hun naasten wel in leven zijn...

Die zich niet eens druk kunnen maken over hun toekomst, omdat ze eerst maar eens moeten zien te overleven. En dat met miljoenen anderen...

Hier is een en ander te lezen over geld voor Pakistan:
http://www.nytimes.com/2010/08/20/world ... tions.html

Volgens deze bron is de hulp uit Moslimlanden nihil... wat trouwens lijnrecht indruist tegen de Islamitische grondslagen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:43

D00R schreef:

Ja. Als je er eentje ziet roepen dan doen ze dat álllemaaaaaal! |o |o

Veel moslimlanden hebben zelf al genoeg ellende.(En dan heb ik het niet over een lcd schermpje minder kunnen kopen) Als je naar dit geluidsfragment luistert: http://nos.nl/audio/178898-wat-geven-mo ... .html.html De rijke moslim landen sturen wel veel geld zoals Koeweitt.

Toch blijf ik het een scheve redenatie vinden... Omdat jullie een corrupte moslim regering hebben bekijken jullie het maar met je ramp.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:45

Krips schreef:
Toch blijf ik het een scheve redenatie vinden... Omdat jullie een corrupte moslim regering hebben bekijken jullie het maar met je ramp.

je kunt je ook afvragen waarom we moslim extremisten zouden moeten faciliteren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:46

randalinpony schreef:
Als het water ons (letterlijk) aan de lippen staat, zijn we allemaal maar gewoon mensen. Die hun bezittingen zijn kwijtgeraakt, familieleden en vrienden verloren zijn of misschien wel kinderen of echtgenoten, die niet eens weten of hun naasten wel in leven zijn....

Dat vind ik ook! :j
Echter moet je er wel voor waken dat de regering er niet beter van wordt om je vervolgens weer tegen te werken.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:50

janderegelaa schreef:
Krips schreef:

je kunt je ook afvragen waarom we moslim extremisten zouden moeten faciliteren.

Geef het geld aan organisaties die de bevolking helpen waar de regering niet aan kan zitten. Dan heb je niets met moslim extremisten te maken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:51

Krips schreef:
De rijke moslim landen sturen wel veel geld zoals Koeweitt.

Ruim 3 miljoen euro van Koeweit en 300.000 euro van de OPEC, meer heeft de islamitische wereld niet over voor het door rampzalige overstromingen getroffen islamitische Pakistan.

Gecondoleerd en veel sterkte schreef de Saoedische koning Abdullah vier dagen na de ramp in een telegram aan de Haitaanse president en daar bleef het bij.

Het zijn de westelijke christelijke overheden die de bevolking van Pakistan ( en Haïti ) helpen.

Bron: De pers

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:51

Nou als het goed is gaat de hulp nú rechtsstreeks naar de getroffen mensen... maar we weten natuurlijk uit eerdere rampen dat een deel van dat geld nooit de slachtoffers bereikt.

En pakistan heeft niet zon beste naam op gebied van transparant bestuur. ;)

http://www.azcentral.com/news/articles/ ... n0819.html

Bovenstaande is een wat genuanceerder artikel over de situatie daar en de hulp van buurlanden. Ook over de redenen voor de VS om daar vrijgevig te zijn nu.

Enkele aziatische ontwikkelingsbanken hebben ook al grote leningen toegezegd voor de wederopbouw, want als het water weg is, is er daar niets maar dan ook niets over.

Verder wordt uit dit artikel duidelijk dat moslimlanden sowieso weinig op hebben met de VN en hun eigen kanalen hebben voor liefdadigheid.
Hoewel die nu een beetje verstop zitten kennelijk, aangezien de Pakistanen zelf ook een noodkreet naar hun buren hebben laten uitgaan.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:53

janderegelaa schreef:
Krips schreef:
De rijke moslim landen sturen wel veel geld zoals Koeweitt.

Ruim 3 miljoen euro van Koeweit en 300.000 euro van de OPEC, meer heeft de islamitische wereld niet over voor het door rampzalige overstromingen getroffen islamitische Pakistan.

Gecondoleerd en veel sterkte schreef de Saoedische koning Abdullah vier dagen na de ramp in een telegram aan de Haitaanse president en daar bleef het bij.

Het zijn de westelijke christelijke overheden die de bevolking van Pakistan ( en Haïti ) helpen.

Bron: De pers

Janderegelaa: die informatie is inmiddels dus achterhaald, weet ook niet van wanneer je artikel is?
Er is redelijk wat pressie op de rijke buren van Pakistan.
China heeft tot nu toe slechts 2 miljoen toegezegd maar bij een vorige ramp heeft dit land wél veel in de wederopbouw in Pakistan gestoken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:54

Toch vliegt daar al een paar dagen de volledige helicoptervloot van Koeweit met hulpgoederen uit Koeweit naar de gebieden waar geen enkel ander vervoermiddel kan komen
Misschien dat Koeweit en andere landen daar geen reclame mee maken zo van zie ons eens goed doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:57

randalinpony schreef:
Hier is een en ander te lezen over geld voor Pakistan:
http://www.nytimes.com/2010/08/20/world ... tions.html

Volgens deze bron is de hulp uit Moslimlanden nihil... wat trouwens lijnrecht indruist tegen de Islamitische grondslagen.

Idd En dat steekt mij.
Lijkt dat "hun" geloof er alleen toe doet als het in "hun" voordeel is.
Dat is me hier in Nederland iig ookal opgevallen, dat diefstal mag etc maar mag maar wel die hoofdoek dragen en mee doen aan de ramadan waar we extra rekening mee moeten houden als werkgever. Dat zijn individuen, maar de stille tocht voor de tasjesdief die ook veroordeeld was voor een gewapende overval waren er 1000den die werd gestart in/vanaf de moskee.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:01

Lees ook even het artikel in de post eronder Superwomen, daarin wordt 'geen hulp' weer genuanceerd.

Mij valt erg op dat verschillende bronnen heel verschillende informatie/bedragen geven over deze ramp, en het ligt maar aan de politieke achtergrond van de bron, wat voor hulp de moslimlanden bieden.

In ieder geval zijn bepaalde landen in het Midden-Oosten helemaal niet gewoon om hun hulp via de VN te geven dus die cijfers zeggen sowieso niet alles.

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:05

Superwoman,
Ik snap niet wat hoofddoek dragen, tassendief etc. met hulp aan Pakistan te maken hebt.

superwoman

randalinpony schreef:
In ieder geval zijn bepaalde landen in het Midden-Oosten helemaal niet gewoon om hun hulp via de VN te geven dus die cijfers zeggen sowieso niet alles.

niet alles, maar ook op lokatie schitteren ze (iig bij andere rampen) door afwezigheid.

D00R

janderegelaa schreef:

Weet ik niet. Jij wel? Ik kan daar meerdere verklaringen voor bedenken.
Dit gegeven wil echter niet zeggen dat het zo is dat dat komt omdat Allah het zo besloten heeft.
Kan best hoor, dat dat wel zo is. Maar ik kan het nergens terugvinden en ga er ook niet zomaar in mee.

CNN meldde na onze verkiezingen dat Nederland anti-Islam heeft gestemd.
Ik hoop toch dat niet de hele wereld dit soort berichtgeving dan ook maar direct voor waar aanneemt, zoals jij doet met de uitspraak dat alle Moslims dan roepen dat Allah het zo besloten heeft.

kanniet schreef:
Komt er ook hulp vanuit moslimlanden? En dan bedoel ik hulp zonder dat er tegenprestaties op welke manier dan ook worden verwacht.

Geen idee. Jij wel?
Ik kan nergens vinden of dat wel of niet zo is.
Was pas geleden al heel verbaasd te horen dat in de tijd dat Limburg overstroomde een aantal jaar geleden, er geld kwam uit veel Afrikaanse landen. Maar wellicht zullen die dat ook alleen hebben gedaan, omdat ze een tegenprestatie verwachtte?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:06

daphna schreef:
Klopt helemaal, alleen zeggen moslims bismillah, en in principe mag in de islam iedereen slachten zolang deze persoon weet hoe en wat. Een boer kan dus zijn eigen kip slachten en op eten. Een joodse slachter wordt daarintegen aangesteld door het rabbinaat. Ook zijn joden strenger na de slachting, vet mag niet gegeten worden en een bepaalde spier ook niet. Een jood mag dus geen halal eten, een moslim wel kosher! Ik ben trouwens vegetariër :D

jantergouw schreef:
Thuisslachten is in alle gevallen verboden in Nederland. Ook een boer mag thuis niet slachten.
Dat het voor de islam wel mag is niet belangrijk. De Nederlandse wet gaat boven de islamitische wet, derhalve is thuisslachten illegaal.

Dat was de vraag niet. Alle moslims in Nederland, behalve ik, staan met slachtfeest bij het slachthuis. De slachthuiswet in een Nederlandse wet dat staat niet vast in de halacha of de sharia.
Laatst bijgewerkt door Daphna op 21-08-10 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:06

Electra63 schreef:
Superwoman,
Ik snap niet wat hoofddoek dragen, tassendief etc. met hulp aan Pakistan te maken hebt.

gaat om het geloof gebruiken wanneer het uitkomt.