PattyOosten schreef:Nou heb ik dat artikel gelezen, maar als er staat dat "het besluit niet van toepassing is op dieren die geslacht worden overeenkomstig joodse of islamitische wijze" dan vraag ik me dat toch af. Kun je dan even quoten waar jij dat uit opmaakt? Als de joodse wijze zou zijn; pleur een schaap uit de Python (ik overdrijf even he) dan mag dat toch nog? Het besluit is niet op hun van toepassing toch?
Als een halal of koshere slachter bij je thuis komt (je hebt een boerderie, geen balkon) en het schaapje wordt netjes geslacht, is dat toch okee?
Dat komt omdat je A. het verkeerde artikel leest en B. je die zin verkeerd interpreteert. Ze bedoelen er nl niet mee dat er voor ritueel slachten een uitzondering gemaakt wordt. Ze bedoelen ermee dat voor ritueel slachten een ander artikel is. Namelijk "Besluit ritueel slachten". En dat vind je hier: http://www.st-ab.nl/wettennr02/0095-015 ... achten.htm je zult hier lezen dat het in een slachthuis moet en dat er een keuringsdierenarts of keurmeester bij moet zijn.
Edit: Een schaap geeft sowieso al ruim 10 liter bloed. Waar laat je dat als je op je balkonnetje slacht? En de rest van het slachtafval ( darmen, poten, etc )