Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Doodstraf hoeft van mij ook niet, dan komen ze er te makkelijk vanaf. Mensen die ernstige misdaden hebben gedaan moeten echt levenslang de cel is, dus niet levenslang zoals hier in nl dat ze na 20 jaar weer vrij komen, maar echt tot je dood in zo'n klein pokkehokje.
joyce2 schreef:Hoe kan het dan dat mensen die levenslang krijgen, soms na 20 of 30 jaar weer vrij komen? Dat heb ik zo vaak op het nieuws gezien!
Edit: soms hoorde je dat mensen ook 2x levenslang kregen, hoe kan dat dan?
manzano schreef:"Goed gedrag" bestaat al heel lang niet meer in NLSowieso niet voor straffen.
En idd, NL is juist een uitzondering dat het wél echt levenslang is.
2 maal levenslang is iets wat je bijv. in Amerika hebt. Daar tellen ze feiten bij elkaar op. Hier wordt voor de feiten gezamelijk 1 straf opgelegd.
Verder zou het naar Nederlandse maatstaven heel raar zijn als iemand wordt veroordeeld voor een "nieuwe" straf (dus bijv. invoering doodstraf), terwijl die straf niet bestond op het moment dat je het feit pleegt. Dat maakt het natuurlijk allemaal wel heel willekeurig.
lesilla schreef:Wanneer word hij eigenlijk veroordeeld?
Cowboy55 schreef:lesilla schreef:Wanneer word hij eigenlijk veroordeeld?
Volgens mij hebben ze in Peru ook dat rare systeem....kom, hoe het het ook alweer.....ah ja! DEMOCRATIE met scheiding van de wetgevende, rechterlijke en uitvoerende macht. En ook daar wordt iemand pas veroordeeld nadat zijn schuld in een rechtzaak is vastgesteld. Zullen we daar dan maar eerst even op wachten?
lesilla schreef:Cowboy55 schreef:
Volgens mij hebben ze in Peru ook dat rare systeem....kom, hoe het het ook alweer.....ah ja! DEMOCRATIE met scheiding van de wetgevende, rechterlijke en uitvoerende macht. En ook daar wordt iemand pas veroordeeld nadat zijn schuld in een rechtzaak is vastgesteld. Zullen we daar dan maar eerst even op wachten?
Denk dat het duidelijk is dat ik de rechtszaak ermee bedoel, die sarcasme mag je dus achterwegen laten
Abeltje77 schreef:Nou, zelfs ik snapte wat lesilla wilde zeggen dat dus zó moeilijk kan het niet zijn
Cowboy55 schreef:Abeltje77 schreef:Nou, zelfs ik snapte wat lesilla wilde zeggen dat dus zó moeilijk kan het niet zijn
Nee, je snapte het niet, je interpreteerde alleen toevallig juist. Maar laat vooral verder zitten joh. En met 'zitten' bedoel ik natuurlijk 'op-en-neer rennen terwijl je het Wilhelmus zingt', maar dat moge dan ook duidelijk zijn.