Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
journee schreef:Daarnaast is het misschien niet onverstandig om te bedenken dat als D66 deze kans laten schieten, PVV aan zet is om te pogen een coalitie te vormen.
nps schreef:Sorry, waar precies maakt D66 verwijten?
journee schreef:Gnome schreef:Maar Buma zegt toch dat ie nu geen formatie ziet. Dat betekent dan toch ook dat D66 het ook gewoon niet ziet vliegen over rechts? Is ook hun goed recht. Net als dat VVD en JA21 over links mag weigeren.
Dat mag inderdaad. Maar ga dan geen andere partij het verwijt maken dat ze blokkades opwerpen, terwijl je dit zelf achter de schermen ook doet. Dat is in mijn optiek gewoon hypocriet. Daarnaast is het misschien niet onverstandig om te bedenken dat als D66 deze kans laten schieten, PVV aan zet is om te pogen een coalitie te vormen.
fransje23 schreef:journee schreef:Daarnaast is het misschien niet onverstandig om te bedenken dat als D66 deze kans laten schieten, PVV aan zet is om te pogen een coalitie te vormen.
PVV zal met een nog groter probleem zitten dan D66...
Ze hebben de VVD maar ook de andere partijen uit het kabinet zo hard laten vallen dat een meerderheid vinden onmogelijk is.
journee schreef:nps schreef:Sorry, waar precies maakt D66 verwijten?
Wanneer hij dat gezegd heeft bedoel je?
https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politiek/10585622/jetten-d66-hekelt-blokkades-van-yesilgoz-vvd-bijna-niets-mogelijk-na-29-oktober
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/14005/artikel/2586729-jetten-d66-haalt-uit-naar-yesilgoz-onbegrijpelijk-hoe-ze-vvd-isoleert
Gnome schreef:journee schreef:Dat mag inderdaad. Maar ga dan geen andere partij het verwijt maken dat ze blokkades opwerpen, terwijl je dit zelf achter de schermen ook doet. Dat is in mijn optiek gewoon hypocriet. Daarnaast is het misschien niet onverstandig om te bedenken dat als D66 deze kans laten schieten, PVV aan zet is om te pogen een coalitie te vormen.
Mijn reactie was op nps eerder. Ben het helemaal met je eens. Ik verwijt niemand blokkades als die opgeworpen worden ivm te grote verschillen tussen de partijen. Links of rechtsom niet. Naar mijn idee draagt veel inleveren op je eigen ideeën namelijk niks bij aan stabiliteit.
fransje23 schreef:De vijf partijen gaan vandaag met elkaar om tafel.
Het is wel frappant dat Buma zegt dat de partijen op inhoud nader tot elkaar komen maar er toch blokkades blijven.
Er moet uiteindelijk wel beweging komen want het land heeft een kabinet nodig.
Nieuwe verkiezingen gaat het probleem waarschijnlijk niet oplossen. De uitslag wordt waarschijnlijk net zo verspreid,met misschien op rechts verschuivingen tussen de partijen.
Libra76 schreef:De laatste peilingen laten een daling zien bij GroenLinks PvdA en Pvv. En een stijging voor de FvD.
Ik las laatst, waar weet ik niet meer, dat er mensen geloven dat er gefraudeerd was bij de afgelopen verkiezingen. Weet iemand waarom mensen dat denken? En wat hun bewijs daarvoor is?

Gnome schreef:Ik heb "voor de lol" daarom even de meerderhedenzoeker van de NOS erop los gelaten.PVV zie ik echt geen succes mee nee. Zou niet weten waar die de zetels vandaan moeten grabbelen.
Libra76 schreef:De laatste peilingen laten een daling zien bij GroenLinks PvdA en Pvv. En een stijging voor de FvD.
Ik las laatst, waar weet ik niet meer, dat er mensen geloven dat er gefraudeerd was bij de afgelopen verkiezingen. Weet iemand waarom mensen dat denken? En wat hun bewijs daarvoor is?
_San87_ schreef:Lastig iets over te zeggen wanneer je niet weet wat ze zei.