Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:41

Dat is niet echt nieuw hoor, volgens mij is dat ook 1 van de heel vele creatieve nicknames die ik Kimmel in de afgelopen jaren heb horen bezigen want zijn team schudt er nogal wat uit de mouw := Orange Jesus, orange Mussolini....dat is nog niet eens het topje van het topje van de ijsberg.

edit hier een al wat ouder en alles behalve compleet lijstje
https://www.tvinsider.com/1140086/jimmy ... -birthday/

DubbelFun

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 15:52

Ik heb ze niet allemaal gelezen, maar er zitten zeker wat 'juweeltjes' tussen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 17:36

Ondertussen blijkt dat trump ondernemers een plaatje aan de wand heeft beloofd wanneer ze hem voor niets helpen de balzaal van 200 miljoen te bouwen. Dat zou hij zelf betalen toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 18:38

With a little help from his 'friends'....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:36

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 07:43

Ik struikelde toevallig over een interview met een amerikaanse advocaat waarin het ook nog even ging over het Jimmy Kimmel verhaal.

Zijn take on it was: dat het private companies zijn, die mogen aannemen en ontslaan wie ze willen, want het is nog steeds een free country. En niemand zegt dat Jimmy geen free speach heeft, want hij is niet aangehouden, heeft geen handboeien om, hij kan nog steeds zeggen wat hij wil. Alleen niet meer voor dit bedrijf.
Blijkbaar gaat het dan om Nexstar (media group) (de grootste van die 26 companies, is KtvZ en zit in Utah, in het mormonen gedeelte die dus al jaren naar Jimmy 'moesten' luisteren en er nu blijkbaar klaar mee waren (dat is een beetje geparafraseerd). Dus Jimmy mag zeggen wat hij wil, maar dan ergens anders..

Volgens mij is dat wel eens eerder ter sprake gekomen.. dat je als free speech mag zeggen wat je wil (op een paar uitzonderingen na) , maar bv je baas kan daar wel wat van vinden.

Ik vind dat lastig, ik snap dan beide kanten een soort van.. althans, het idee erachter. Ik weet niet wat er waar is en hoe dat precies werkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:04

Nouja het probleem is natuurlijk wel, dat die FCC knakker als een soort maffiabaasje gaat dreigen van 'we can do it the easy way or the hard way'. om die 'baas' van Kimmel onder druk te zetten om hem van de buis te halen....

Als zelfs figuren als Ted Cruz er van schrikken en het afkeuren....

Ik zou er overigens wel achter staan om een grens stellen aan 'hate speech' want wat er bij bvb. Biden werd gedaan dat vond ik echt walgelijk :n Alles dat die man deed werd vreselijk uit zijn verband getrokken en heel gemeen geknipt en geplakt om een beeld te schetsen alsof hij een soort lopende plant was.... en als je dan het onbewerkte filmpje er bij zocht bleek er eigenlijk weinig aan de hand te zijn -O-

Je hebt vrijheid van meningsuiting maar hatelijke onwaarheden over iemand verspreiden dat gaat er wel over vind ik en daar zou best iets tegen gedaan mogen worden, dat je sneller iets met 'laster' kan ofzo.... maarja dat is wel tricky natuurlijk.

Het is wel weer tekenend voor Trumpski en de Republikeinen dat ze het allemaal ge-wel-dig vonden en vinden om de meest vilijne dingen over de Dems de wereld in te slingeren, maar ze niet kunnen incasseren en vreselijk gaan piepen als zij zelf (terecht!) tegengas krijgen betreffende hun bizarre acties en uitspraken.

Het omslagpunt van wat je wel of niet de wereld in mag slingeren zou wat mij betreft liggen bij wel of niet de waarheid spreken. Maarja wie bepaalt wat de waarheid is...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:08

Er wordt door diverse Republikeinse aanhangers nu gezegd dat Kimmel van de tv is gehaald omdat hij de moord op Kirk verheerlijkte. Dat heeft Kimmel gelukkig niet gedaan, dat zou ik ook echt afkeuren.

Dit soort leugens zetten de partijen wel nog meer op scherp tegenover elkaar..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 08:35

Ja typisch republikeinen...alles verdraaien.

Kimmel heeft niets verheerlijkt. Hij heeft het gebeurde heel duidelijk afgekeurd en steun betuigt aan de familie van Kirk. Hij heeft niets verkeerds gezegd. Behalve dan dat hij niet aardig doet tegen Trumpski / Republikeinen / MAGA's....en daar heeft hij goede reden toe gezien hun wanstaltige gedrag.

Hier meer info over het Kimmel-gebeuren voor degenen die wat achtergrondinfo missen:
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... arlie-kirk

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 09:24

Overigens lees ik ook wel steeds meer reacties van Republikeinen die wat terughoudender worden omdat ze na 'Trump' ook nog een politiek leven ambiëren iets wat Ted Cruz ook al aanhaalde.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:06

Ik zie per toeval de speech die Trump geeft op de herdenking van Charlie. Eng mannetje, 45 min durende speech houden en met name richten op ik ik ik.

Een president die zegt ik haat mijn vijanden en gun ze niet het beste vind ik echt bizar voor een president.

Dat land gaat totaal naar de banketstaaf.

En wat een poppenkast, niet dat een herdenking gek is. Maar als je het ziet lijkt het wel een slechte film scène.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:08

Had de speech van Miller gezien op het “ feest” van trump bij de begrafenis dienst van Kirk. Trump kon z’n fatsoen weer eens niet vinden maar millers speech was plagiaat, recht uit de speech van Goebels .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:11

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:37

Als je de waarheid maar blijft verdraaien wordt het voor sommige mensen gewoon de waarheid. Dat zie je ook in Rusland.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 10:46

Rebecca Solnit schrijft (in het Engels) heel treffend:

Frank Wilhoit's famous rule: "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit:

There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."

Which is why it's wrong when we do it but not when they do it,

why we've just spent ten days being told that everyone everywhere must mourn the dead demagogue but we can gloss over the deaths by gun violence of children, Democratic politicians, the policeman trying to protect the CDC from an attack by a murderous anti-vaxxer, the three policemen just killed in Pennsylvania trying to protect a woman and her mother from her homicidal stalker ex-boyfriend, and all the others who might not be dead if it weren't for the over-availability of guns and the culture all but worshipping them as emblems of masculinity.

The message behind all this is that some lives matter more than others, which is the central ethos of narcissists, who are empathy-impaired.”

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:10

Babootje schreef:
Als je de waarheid maar blijft verdraaien wordt het voor sommige mensen gewoon de waarheid. Dat zie je ook in Rusland.

En zelfs in Nederland

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:37

Nado schreef:
The message behind all this is that some lives matter more than others, which is the central ethos of narcissists, who are empathy-impaired.”

En die doet me weer erg aan George Orwell denken...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:04

DubbelFun schreef:
Nado schreef:

En die doet me weer erg aan George Orwell denken...

Absoluut, Animal Farm: "Some are more equal than others". En dat boek ging over Rusland onder Stalin.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 13:10

De allegorie van deze veelgelezen en populaire klassieker in o.a. het Amerikaanse onderwijs is blijkbaar helaas weinig blijven hangen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:07

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:45

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 14:59

Denkt hij dat híj last heeft van autisme?? En hoopt ie dat nu te gooien op te hoog paracetamolgebruik van zijn moeder ??
Of heeft ie een middel tegen dementie ontdekt :D (dan zou hij echt een Nobelprijs krijgen) :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:08

Diverse autistische kenmerken kunnen volgens mij prima een gevolg zijn van een forse toename aan chemicaliën in ons systeem in de moderne tijd. Trumpski vindt zichzelf perfect dus het lijkt me sterk dat hij zoiets over zichzelf zou beweren :=

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:09

Ook een manier om ervoor te zorgen dat vrouwen die zwanger zijn thuis blijven: zorgen dat ze geen pijnstillers meer mogen nemen voor wat dan ook, en dus, of met pijn naar hun werk gaan, of met pijn op bed gaan liggen (als ze niet al een aantal jonge kinderen hebben, want dat is ook het plan...).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 15:31

maar dan even daarnaast, het is toch ook niet perse goed om pijnstillers te nemen tijdens de zwangerschap?
(althans, zoiets stond in dat rapport dacht ik te lezen)
Ik ben geen moeder, ik heb geen flauw idee. (je mag van alles niet tijdens een zwangerschap, heb ik het idee :P )