Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:O Nikass wat een verdrietig verhaal. Wat een doorzettingsvermogen moet zo'n jongen hebben gehad om al die kilometers in 8 jaar door te blijven gaan. Wat ik me afvraag, zouden zulke jongens niet gekoppeld kunnen worden aan bijvoorbeeld projecten in hun thuisland? Ze hebben ongetwijfeld een hoop levenservaring en hebben veel gezien onderweg. Ze kunnen daarmee misschien bij te dragen aan een betere situatie in hun land van herkomst. Ik weet natuurlijk niet om hoeveel mensen het gaat en waarschijnlijk zal ook niet iedereen geschikt zijn maar al kun je maar een enkeling zo vooruit helpen en een doel en toekomst te geven is het al wat waard.
Bij zoeken naar projecten in Kameroen kwam ik deze stichting tegen: https://www.turingfoundation.org/ctry_kameroen.html
Ze lijken in veel meer landen projecten te ondersteunen. Als ik het goed begrijp is de stichting van de oprichter van TomTom.
BigOne schreef:Even wat anders , dit komt uit de verkenning ;
Want de grootste obstakels uit de zojuist afgeronde verkenningsfase zijn nog niet uit de weg geruimd: het waarborgen van de Grondwet, de grondrechten en de democratische rechtsstaat.
Ik vind het raar , wanneer je regeert kun je proberen de wetten aan te passen, daar ga je niet van te voren over bakkeleien.
Er speelt waarschijnlijk toch een stuk wantrouwen naar de diepvries van Wilders bij de andere drie. Ze willen waarschijnlijk keiharde garanties dat op bepaalde punten de grondwet leidend blijft.
Nikass schreef:Verdrietig verhaal
BigOne schreef:Wat vind je raar?Even wat anders , dit komt uit de verkenning ;
Want de grootste obstakels uit de zojuist afgeronde verkenningsfase zijn nog niet uit de weg geruimd: het waarborgen van de Grondwet, de grondrechten en de democratische rechtsstaat.
Ik vind het raar , wanneer je regeert kun je proberen de wetten aan te passen, daar ga je niet van te voren over bakkeleien.
Er speelt waarschijnlijk toch een stuk wantrouwen naar de diepvries van Wilders bij de andere drie. Ze willen waarschijnlijk keiharde garanties dat op bepaalde punten de grondwet leidend blijft.
koeke schreef:BigOne schreef:Wat vind je raar?Even wat anders , dit komt uit de verkenning ;
nps schreef:Nikass schreef:Verdrietig verhaal
Inderdaad, snap je gevoel helemaal
Krijg zelf ook altijd enorme jeuk als we zeggen roepen dat we het hier zo slecht hebben, in armoede leven of niet vrij zijn. Heb redelijk wat gereisd met auto en camper en ben oa in Wit-Rusland geweest (rolstoelen brengen, oa in door pis doordrenkt huis van vrouw die niet goed ter been was en in appartement zonder lift op eerste verdieping woonde), daar te gast bij dame die geschokt was over hoe vrij wij praatten - sommige dingen konden we gewoon echt niet zomaar zeggen op straat (en achteraf denk ik dat we zó lomp zijn overgekomen). In Marokko, oa door de bergen in het Noorden en Mauritanie, wat rechtstreeks terug naar de Middeleeuwen is. Niks te doen, dorpen vol stof en vuilnis, kinderen schaapjes hoeden in de bergen. Sierra Leone, waar het gros van de bevolking totaal ongeschoold is, geen riolering en / of elektriciteit heeft. Mijnbouw in handen van de Engelsen, wegenbouw van de chinezen en het weinige toerisme wat er is Libanees (dacht ik). Gambia zelfde verhaal. Mensen in lemen hutjes. Oost Europa, oa in Servie en Kosovo waar je nog steeds de sporen van de oorlog ziet. En dan lees ik hier mensen over hoe slecht wij het wel niet hebben. Echt, schaam me de ogen uit mn kop.
Ik heb het vermoeden dat de achterban van PVV allang tevreden is als er maar spierballentaal rondom migratie geroepen blijft worden, dit was dacht ik voor zo’n 80% het belangrijkste thema. Het maakt me wel blij en enigzins gerust dat het gros van de kamer genoeg waarde hecht aan de grondwet, de rechtstaat en internationale afspraken enzo.
Lughnassadh schreef:En dat is een dieptrieste zaak…..dat men nu eerst over het respecteren van de grondwet moet gaan praten omdat een van de partijen dat het liefst geen rekening mee hoeft te houden.
nps schreef:Dit is wat het volk wil toch? We stemmen toch echt zelf een partij met ongrondwettelijke standpunten als grootstr in. Ik ben alleen maar blij dat de rest van die kamer z’n werk doet en de democratie en rechtstaat wél belangrijk vind.
Janneke2 schreef:... we zijn het gewend dat formaties in Nederland lang duren.
Met stadium 'verkennen', stadium 'informeren' en dan pas echt 'formeren'...
Maar dat er in verkenning en informatie gepraat gaat worden over 'dat de Grondwet gerespecteerd moet worden' - da's nieuw.
(En zo zout hoeft het voor mij niet...)
BigOne schreef:nps schreef:Dit is wat het volk wil toch? We stemmen toch echt zelf een partij met ongrondwettelijke standpunten als grootstr in. Ik ben alleen maar blij dat de rest van die kamer z’n werk doet en de democratie en rechtstaat wél belangrijk vind.
Het volk ? 20 % ongeveer is niet het volk.
Wat betreft het gevaar van een leider die niet zoveel met sommige wetten in de grondwet opheeft :
https://x.com/thiessenmark/status/17342 ... EopP3zUX6Q