Sizzle schreef:Je hebt gelijk

Het aantal eigendom is inderdaad blijbaar niet bijzonder hoog, maar het aantal hypotheken. Zo had ik die cijfers nooit eerder begrepen (waar bokt al niet goed voor is). In veel zuidelijke landen is het aan huizen in bezit inderdaad hoger maar bijna geen hypotheken (blijft in de familie).
Weer wat geleerd
Ik weet nog wel van een Russische collega dat hij de bank helemaal onthutst had omdat hij in in klap de koopsom op tafel donderde. Lenen zat niet in zijn cultuur

In bepaalde landen zal een huis ook vele malen goedkoper zijn als in Nederland.
Tel daarbij alle regelgeving hier op, welstandscommissie enzovoorts...tja, dan is het in andere landen ook vaak goedkoper kopen of zelf bouwen.
Weet nog goed hoe onthutst wij waren toen een broer vertelde dat ie in Bulgarije een vrijstaand huis gekocht had voor nog geen 2000 Euro, op een perceel van ik meen 1500 meter.
Wij dachten een enorme bouwval...maar nee hoor, wel werk aan, geen keuken of badkamer meer in, maar dan nog, in de basis goed.
Enkel wat bijgebouwen buiten die slecht waren, die heeft ie gesloopt.
Het dak heeft mijn broer zelf gerepareerd, keuken en bad geinstalleerd, dus enkel materiaal kosten.
Ok, doet ie wel al een aantal jaren over, maar hey...tijd genoeg als pensionado.
Stroom en water aansluiting bij de gemeente voor elkaar krijgen was denk ik meer werk en tijd als de badkamer maken

Maximaal lenen zou ik ook nooit durven eerlijk gezegd. Ik wil ook nog kunnen leven, en geen slaaf van mijn huis zijn.