Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:48

Pmarena, Vanwaar heb je zo de behoefte om mb te verdedigen? :)

De punten die je nu aanhaalt zijn volgens mij niet bewezen en ook niet de punten waar ze nu een strafeis voor hebben.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 20:31

Pmanera, ik ben ook altijd voor nuance en meerdere kanten belichten. In deze situatie is er geen plek voor nuance of begrip. Elke manier waarop je probeert de dader te begrijpen doet afbreuk aan het lijden van het slachtoffer.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:09

Wij hadden het er net thuis over. Die tikken op de billen, die gaan bij ons in de familie onder het mom

'Als de broek gespannen staat, is het een gek die er niet op slaat' al decennia lang. Echt zonder enige bij bedoelingen.
En onder goede vrienden wordt er ook heus wel eens gezegd als iemand zich kút voelt: "ah joh, een goeie beurt en je voelt je weer top".

Maar ja, als je die handeling/opmerkingen zonder enige nuance of context beschrijft als ; aan elkaar billen zitten en een vrijpartij aanmoedigen....

We zijn er niet bij geweest, de waarheid zal in het midden liggen en MB zou slimmer geweest moeten zijn dan zich in deze situatie te plaatsen, mocht hij onschuldig zijn.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:17

Jullie zeggen dat tegen kinderen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:19

Saga schreef:

Als je broek gespannen staat?

Dat is toch een heel normale grap? Werd bij ons thuis ook altijd gedaan. Twentse humor denk ik?

Resulteerde wel in bukangst! :D

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:19

"ah joh, een goeie beurt en je voelt je weer top"

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:22

De waarheid ligt niet in het midden, want beide partijen zijn het eens over strafbare feiten die mb heeft gedaan met/tegen het slachtoffer...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 21:31

Saga schreef:
"ah joh, een goeie beurt en je voelt je weer top"

Tegen een 15 jarige?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 07:59

Saga schreef:

Nee ik schreef al, onder goede vrienden, niet tegen kinderen. Maar ik bedoelde meer, als bv mijn man dat zegt tegen een vriendin van mij. En jaren later zou zij zeggen, zonder context, tegen een ander; "Nou die man van sans6 zegt gewoon tegen me dat ik seks nodig heb" dan is de situatie ineens heel anders voorgesteld dan bedoeld. Terwijl hetzelfde gezegd wordt, komt dat heel anders over.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:19

Maar het gaat hier niet om een gesprek tussen volwassenen en dát is het probleem.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 08:30

Precies.
Het is geen cafepraat vrienden onderling praat.

Maar een vader figuur tegen een kind.

Dat wij hier wel eens zeggen als iemand chagrijnig is, die heeft het zeker niet gemogen, is niet iets wat je zegt tegen een minderjarige

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:07

Wat ik ermee wilde zeggen is dat bepaalde dingen -uit context- gewoon echt anders overkomen. En dat jaren na dato dat natuurlijk niet meer terug te halen is, hoe dat exact gegaan is.
Ik ben het wél met jullie eens dat je bepaalde dingen (en dan bedoel ik niet die 'gespannen broek' die ik eerder noemde, want je kunt overal wel moeilijk over gaan doen) niet tegen een kind zegt.
Sorry als dat niet duidelijk was.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:13

Alleen was hier gewoon zwart op wit bewijs voor hoe het letterlijk geschreven werd naar het meisje.
Daarbij maakt dan de context ook echt niet uit, want geen enkele context praat goed om zoiets naar een kind te sturen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:56

sans6 schreef:
Wij hadden het er net thuis over. Die tikken op de billen, die gaan bij ons in de familie onder het mom

'Als de broek gespannen staat, is het een gek die er niet op slaat' al decennia lang. Echt zonder enige bij bedoelingen.
En onder goede vrienden wordt er ook heus wel eens gezegd als iemand zich kút voelt: "ah joh, een goeie beurt en je voelt je weer top".

Maar ja, als je die handeling/opmerkingen zonder enige nuance of context beschrijft als ; aan elkaar billen zitten en een vrijpartij aanmoedigen....

We zijn er niet bij geweest, de waarheid zal in het midden liggen en MB zou slimmer geweest moeten zijn dan zich in deze situatie te plaatsen, mocht hij onschuldig zijn.

Nou even terugkomend dan op hoe 'normaal' dit voor Marco was:

De rechter vraagt Borsato nu naar zijn persoonlijkheid. De zanger zegt over zichzelf dat hij knuffelig is, maar sinds de MeToo-beweging is voorzichtiger met aanrakingen. "Ik ging met haar om zoals ik ook met mijn eigen kinderen omging"

En even later:

De officier van justitie leest nu nog meer uit het appgesprek met het vermeende slachtoffer voor. Hierin moedigt Borsato het vermeende slachtoffer aan zichzelf te bevredigen om te ontspannen. [...] De officier van justitie vraagt of hij dat ook tegen zijn eigen dochter zou zeggen. "Natuurlijk niet", reageert Borsato.

opisop_shopJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 11:44

Misschien bedoelt hij de omgang in persoon, qua affectie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:04

Gruis schreef:
Nou even terugkomend dan op hoe 'normaal' dit voor Marco was:

De rechter vraagt Borsato nu naar zijn persoonlijkheid. De zanger zegt over zichzelf dat hij knuffelig is, maar sinds de MeToo-beweging is voorzichtiger met aanrakingen. "Ik ging met haar om zoals ik ook met mijn eigen kinderen omging"

En even later:

De officier van justitie leest nu nog meer uit het appgesprek met het vermeende slachtoffer voor. Hierin moedigt Borsato het vermeende slachtoffer aan zichzelf te bevredigen om te ontspannen. [...] De officier van justitie vraagt of hij dat ook tegen zijn eigen dochter zou zeggen. "Natuurlijk niet", reageert Borsato.

Op dat moment dacht ik ook: Marco je hangt...
1 voorbeeld van de niet-consistente verklaringen van hem, waar ik op doelde. Er zijn er meer.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:07

Zijn hakkelende verklaringen stinken aan alle kanten. Ik vind de verdediging ook zwak tot nu toe.

Enige wat waarschijnlijk gaat gebeuren is wraken tegen die ene rechter. Dat is wel een blunder van het OM om die daar neer te zetten. Straks nog meer vertraging.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:32

nou ik vind de andere kant van het verhaal ook behoorlijk stinken...

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:41

Wat stinkt er aan de kant van het minderjarige slachtoffer?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:51

Saga schreef:

Dat is toch volkomen duidelijk?
Kwestie van de zaak even volgen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:57

Saga schreef:

Ik denk alleen het feit dat MB een bn'er is, een lieve man die dat toch niet doet, plus het feit dat het niet de dochter is van degene die dit soort uitspraken doen. Dan is het makkelijker victim blamen natuurlijk. :D

Edit; o ja, plus het feit dat moeder niet spoort, dat maakt MB ook onschuldig uiteraard. :j

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 12:59

Ik heb de zaak gevolgd, maar ik zie nergens iets wat dit gedrag richting een minderjarige zou rechtvaardigen.
Als jij iets anders bedoelt, leg het dan gerust uit.
Het zijn namelijk steeds een beetje van die non-antwoorden:"Zoek het zelf maar op".

Nevica, hij komt zo onschuldig en gekwetst over in de video's. :(:)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:00

En hij is erin geluisd, vergeet dat niet!!

:')

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:02

Petpa schreef:
Saga schreef:

Dat is toch volkomen duidelijk?
Kwestie van de zaak even volgen.

Misschien ben ik heel dom, maar het is mij absoluut niet duidelijk? Kan je uitleggen wat je bedoelt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 13:25

@Gruis: ik denk dat er bedoeld wordt dat de verdediging (van Marco) vandaag aan het woord is, die probeert de aangifte van het OM door te zagen.
De beschuldigingen van de verdediging betreffen het dagboek, waarvan ze de autenticiteit (op basis van eigen onderzoek van een eigen deskundige) betwisten.
Dat de ernst van de beschuldigingen toenamen naarmate het meisje zich meer ging herinneren (hetgeen door de verdediging wordt gebruikt als zijnde door verhoorders en de moeder gestuurde herinneringen)
Volgens Carry Knoops heeft het slachtoffer nog geen week voor het door haar moeder heimelijk opgenomen gesprek, #Borsato nog benaderd met de vraag of ze hem mocht zien en knuffelen (daarmee insinuerend dat als het allemaal waar was het slachtoffer Borsato uit de weg zou zijn gegaan, want natuurlijk volgens echte deskundigen in zo'n relatie niet zo is). Getuigenissen van allerlei vrienden van Borsato hoe fantastisch en lief hij ook met zijn en hun kinderen was en dat zij nooit iets onoirbaars hebben gemerkt.

De appjes zijn niet ter sprake gekomen. Logisch ook, want die zijn heel belastend.
Het pleidooi is klaar nu.