Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:34

Die jongeren lopen de 24/7 selfies te maken of te vloggen, is er dan niemand van de omstanders die de dader op beeld heeft?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:30

_Penotti schreef:
Ze kapen die discussie niet.
All lives matter is toch ook zo?
En ze heeft gelijk, hier een laffe dood waar veel minder aandacht voor is, dan een moord in voor ons ver weg. Politie geweld dat wij niet kennen.

Dit is een moord dicht bij huis. Heel wat dichter bij dan die ene moord aan de andere kant van de Atlantische oceaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:49

En de discussie wordt zeker wel gekaapt. Een idioot die iemand neerschiet is heel wat anders dan een man die de dood vindt doordat hij vanwege zijn huidskleur eerder voor crimineel wordt aangezien. De dood van Bas was zeer tragisch maar de kans dat hij nog geleefd had als hij een andere huidskleur had gehad is zeeeeeeer klein. En dáár gaat BLM over, en dáárom is het kapen met "all lives matter" enorm ongepast.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:59

Magrathea schreef:
En de discussie wordt zeker wel gekaapt. Een idioot die iemand neerschiet is heel wat anders dan een man die de dood vindt doordat hij vanwege zijn huidskleur eerder voor crimineel wordt aangezien. De dood van Bas was zeer tragisch maar de kans dat hij nog geleefd had als hij een andere huidskleur had gehad is zeeeeeeer klein. En dáár gaat BLM over, en dáárom is het kapen met "all lives matter" enorm ongepast.

Ik ben het helemaal met je eens Magrathea.

Ik vind de dood van Bas echt heel erg, dat kan iedereen overkomen: verkeerde tijd, verkeerde plaats.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:25

Electra63 schreef:
Magrathea schreef:

Ik ben het helemaal met je eens Magrathea.

Ik vind de dood van Bas echt heel erg, dat kan iedereen overkomen: verkeerde tijd, verkeerde plaats.

Dat kan niet iedereen overkomen. Als iedereen die een ander op misdadig gedrag aanspreekt daarbij kans loopt om in koele bloede vermoord te worden gaat het echt heel slecht met de mentaliteit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:28

Wat Electra bedoelt is dat als het iemand anders was geweest die daar had gestaan die vermoedelijk in plaats van Bas was neergeschoten.

Ik heb trouwens het youtubekanaal eens opgezocht van de organisatie van dat "all lives matter" protest. Is een kanaal van een vrouw van middelbare leeftijd met 71 abonnees en bepaald geen pro-BLM content. Dus ja, hier met je all lives matter... Rare mensen.

Edit: dit bijvoorbeeld. "Ik geloof helemaal niet dat mensen uitgemaakt worden voor coronachinees" :roll: https://youtu.be/2hZkrT8_z1w

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:31

Magrathea , helemaal gelijk .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:31

elnienjo schreef:
Dat kan niet iedereen overkomen. Als iedereen die een ander op misdadig gedrag aanspreekt daarbij kans loopt om in koele bloede vermoord te worden gaat het echt heel slecht met de mentaliteit.

Dat is toch zinloos geweld?
Je bent (bij toeval) op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip en je komt de verkeerde persoon tegen.....
Wie herinnert zich nog Meindert Tjoelker ?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:40

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:

Dat is toch zinloos geweld?
Je bent (bij toeval) op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip en je komt de verkeerde persoon tegen.....
Wie herinnert zich nog Meindert Tjoelker ?

Ik moest 'm googlen, maar het was een nachtincident na stappen.
Dit was op klaarlichte dag met 'n fiets wapen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:47

Is het zinvol geweld als het 's nachts is?
Jeetje ik wist dat zelfs nog, en ik zat in de brugklas toen dat gebeurde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:48

Als je het nummer van lange Frans en baas b googled kom je op nog meer mensen die door zinloos geweld om het leven zijn gekomen.
Titel weet ik even niet uit mijn hoofd

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:51

purny schreef:
Als je het nummer van lange Frans en baas b googled kom je op nog meer mensen die door zinloos geweld om het leven zijn gekomen.

Lange Frans, die gozer die Rutte dood wil hebben?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:52

Magrathea schreef:

Dan hebben ze de hele avond gezopen, dus dan is het veel risicovoller op straat.
Overdag verwacht je zulke acties niet, laat staan met vuurwapens.
Maar goed, de maatschappij verandert...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:55

elnienjo schreef:
purny schreef:

Lange Frans, die gozer die Rutte dood wil hebben?

Ja die heeft in het verleden een nummer geschreven en gemaakt toen hij nog een beetje normaal was.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:57

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Dan hebben ze de hele avond gezopen, dus dan is het veel risicovoller op straat.
Overdag verwacht je zulke acties niet, laat staan met vuurwapens.
Maar goed, de maatschappij verandert...

Zoek even de definitie van zinloos geweld op. ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:01

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:03

Magrathea schreef:
Meindert sprak mensen aan die fietsen in de gracht aan het gooien waren: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dood_va ... t_Tjoelker

Ik zat ernaast trouwens, dit was al eerder gebeurd.
Maar hee, Meindert had gedronken en het was 's nachts, dus...? Vroeg erom? Minder erg?

Niet minder erg, maar 's nachts na ruime alcoholinname zou ik met 'n grote boog om zoiets heen lopen. Overdag op 'n strandje waar ook gezinnen komen sta je daar toch helemaal niet bij stil?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:25

Beiden zijn vergelijkbaar.
Ze zijn geen criminelen, er is geen relatie tussen dader en slachtoffer.
Slachtoffer loopt bij toeval een idioot/crimineel/gek tegen het lijf en wordt gedood.
Ik zie geen verschil, wel een overeenkomst: wat een pech dat zij juist die dader tegen komen en zomaar, zonder enige relatie, gedood zijn.

En dat komt toch wel regelmatig voor.
Dat is niet nieuw.
En vreselijk voor slachtoffer en nabestaanden.

En verder begrijp ik de discussie niet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:38

De enige die op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was was die crimineel.
9 van de 10 keer zijn het bekende van de politie, alleen de slappe hap hier zorgt er niet voor dat ze vast zitten. Want dat was wel de juiste tijd en plaats; de gevangenis.
En mochten ze hem pakken levenslang. Weg zo'n gevaar, niets therapie hier en daar en dan vrij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:47

_Penotti schreef:
De enige die op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was was die crimineel.
9 van de 10 keer zijn het bekende van de politie, alleen de slappe hap hier zorgt er niet voor dat ze vast zitten. Want dat was wel de juiste tijd en plaats; de gevangenis.
En mochten ze hem pakken levenslang. Weg zo'n gevaar, niets therapie hier en daar en dan vrij.

Heb je enig idee hoe de situatie met Meindert was? Dat waren nette mensen zonder strafblad. Gebeurt vaker hoor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:48

Tuurlijk, dat gebeurt vaker, daarom staat er ook geen 10 van 10. :D

Maar heel vaak staat erbij dat de dader wel bekend was bij politie.
En niet voor het jatten van een pakje kauwgom.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:00

Ziniloos geweld blijft zinloos geweld...

Aan de andere kant, is een afrekening tussen twee rapgroepen dan minder zinloos? Dader/slachtoffer kenden elkaar wel... maakt dat het minder erg? Dat je met een vuurwapen op een knetterdrukke pier loopt zegt wel een beetje hoe je erin staat.. (maar ze waren het van plan, het was een soort 'afspraak' meen ik gelezen te hebben..de gasten kwamen uit Amsterdam dacht ik)

Citaat:
Het vervelende is dat die 'zo'n buurt'-en alleen maar aandacht krijgen als er een racistisch relverhaal van te maken is.
Dat maak jij er nu van... ik vind dat best wel een dingetje trouwens.
Rond O&N was Scheveningen ook middelpunt van aandacht, had niks met racisme te maken hoor..

Citaat:
Weet je wat helpt? Meer betaalbare woningen en beter onderhoud van de woningen die er zijn. Daar help je mensen in 'zo'n buurt' nou echt rechtstreeks en ongecompliceerd mee.
Ik snap deze zin niet helemaal...
VB 1: twee rivaliserende rapgroepen die niet uit Scheveningen komen.. Wie moet je dan goedkopere woningen aanbieden?
VB 2: de straatracers rijden in auto's die ik niet kan betalen .. wat missen zij dan precies?
VB 3: Scheveningen boulevard / De Pier heeft geen woningen...... Scheveningen haven heef wel woningen.. de meeste mensen wonen daar al jaren.. wie moeten die woningen dan?

Citaat:
En de zegen van bv een goed geisoleerde woning is dat je ook gewoon lekker geen last hoeft te hebben van wat er gaande is.
Dat vind ik persoonlijk een beetje de omgekeerde wereld.. Omdat 'buiten' zich niet kan gedragen, moet je je eigen woning maar helemaal afsluiten? En dat ook nog eens met dit weer?
Overigens, gisteren weer een toestandje met opengedraaide brandkranen.. het water liep bij een aantal mensen in de woningen langs de muren naar binnen... Kwestie van niet goed isoleren? (of gewoon niet aan de brandkranen zitten als de brandweer dat zegt).

Citaat:
Maar daar lopen mensen niet voor warm, ook al is het een heel concreet probleem. Er is een fascinatie met geweld en criminaliteit en 'cultuur' wat maakt dat dat steeds de aandacht trekt en dat mensen zich daar graag boos over willen maken
Hier kan ik persoonlijk ook helemaal niks mee... iedereen hoort zich te gedragen (heb ik ook al een paar keer aangegeven). "graag boos over willen maken".. ja ik denk dat de mensen het echt naar hun zin hebben als hun woning onder water staat, of als ze de hele nacht naast een soort Formule 1 Circuit slapen (buiten dat de rijders ook her en der wat schade maken).. ik snap niet dat iemand zich daar druk over kan maken..gezellig toch? Afval van lachgaspatronen, geen probleem, iedereen s ochtens even een bezem om andermans zooi op te ruimen, maak er een buurt activiteit van.. :j Snachts een muziekinstallatie erbij en je hebt gewoon een openluch festival.. *\o/* Als je s ochtends vroeg op moet voor je werk, gewoon ff doorbijten :j

Citaat:
En vaak door mensen die er niet eens wonen, geen interesse hebben in wat er echt speelt, zeker niet concreet bezig zijn met dingen die wel kunnen uitmaken...
Geldt omgekeerd ook.. iemand die in het midden van het land woont, wat weet die van de problemen in de badplaats? Of in Amsterdam.. Of Transvaal..
Dat zou inderdaad wellicht met locals beter opgelost kunnen worden..
Nu weet ik niet hoeveel handhaving er beschikbaar is, maar toezicht kan zichzelf ook niet in 3en delen denk.. En of het uitbreiden van politie/toezichthouders de oplossing moet zijn, weet ik ook niet precies..

Maar goed, wellicht weet de oud Utrechtse burgemeester met zijn ervaring wel een soort oplossing voor Den Haag..

Citaat:
Je bedoelt simpele oplossingen als: "Het is de schuld van de Marokkaantjes." Of "Gooi ze het land uit." Of "Ze moeten gewoon die vluchtelingen niet binnenlaten, die passen hier niet."?
Ik denk dat de achterliggende problematiek wat complexer is.. maar soms kan het ook gewoon zijn "dat moet je niet doen, en als je het wel doet is dit de consequentie".. Misschien zouden de media bijv ook niet alleen de problematiek kunnen benoemen, maar ook de 'aanpak' zodat mensen weten wat er gebeurt en dus ook dat er wat gebeurt..

En gewoon man en paard benoemen.. daar is toch ook niks mis mee?

Overigens ben ik nog steeds de link met het oorspronkelijk topic onderwerp kwijt.. Ik meen dat alleen Viruswaanzin laatst nog een demonstratie heeft gehouden.. ?

Edit: van die gasten in het metro station in Rotterdam werd ook gezegd dat het bekenden van de politie waren (en is wat minder lang geleden). Maar over het ons-kent-ons verhaal zijn volgens mij wel gemiddelde cijfers bekend.. Relationele sfeer en afrekeningen bijvoorbeeld. "Gelukkig" staat het geweld tegen onbekenden (hoewel de incidenten tegen homo's wat lijken toe te nemen, maar dat kan vertekend beeld vanuit de media zijn) wat lager op de ranglijst.. maar goed, ieder geweldsdelicht is er 1 teveel natuurlijk.. :\

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:09

Cer, er zijn wel degelijk verbanden te leggen, al is het niet altijd 1 op 1. Een geïsoleerde woning waardoor je de buren minder hoort zorgt voor meer woongenot bij de mensen, blij zijn is voor zo ongeveer alles in je leven goed, en misschien heb je er wel minder burenruzies door ook. Door die goed geïsoleerde woning is de energierekening lager waardoor de kinderen van het gezin misschien wel naar de sportclub kunnen ipv dat ze op straat gaan hangen en het criminele circuit in rollen. Zo lastig zijn dat soort verbanden toch niet te zien?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:13

Ik had het over straatraces in redelijk nieuwe Mercedessen en Audi's bijvoorbeeld.. dus nee, dat verband met een lagere energierekening zie ik niet helemaal :)

je kunt ook verbanden leggen die er niet zijn... :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:15

Cer schreef:
Ik had het over straatraces in redelijk nieuwe Mercedessen en Audi's bijvoorbeeld.. dus nee, dat verband met een lagere energierekening zie ik niet helemaal :)

je kunt ook verbanden leggen die er niet zijn... :)

Daar gaat een heel proces aan vooraf he, ik noemde toch het criminele circuit? Die gastjes kopen die auto's niet van hun kleedgeld, dat weet jij ook.