Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Ze kapen die discussie niet.
All lives matter is toch ook zo?
En ze heeft gelijk, hier een laffe dood waar veel minder aandacht voor is, dan een moord in voor ons ver weg. Politie geweld dat wij niet kennen.
Magrathea schreef:En de discussie wordt zeker wel gekaapt. Een idioot die iemand neerschiet is heel wat anders dan een man die de dood vindt doordat hij vanwege zijn huidskleur eerder voor crimineel wordt aangezien. De dood van Bas was zeer tragisch maar de kans dat hij nog geleefd had als hij een andere huidskleur had gehad is zeeeeeeer klein. En dáár gaat BLM over, en dáárom is het kapen met "all lives matter" enorm ongepast.
Electra63 schreef:Magrathea schreef:En de discussie wordt zeker wel gekaapt. Een idioot die iemand neerschiet is heel wat anders dan een man die de dood vindt doordat hij vanwege zijn huidskleur eerder voor crimineel wordt aangezien. De dood van Bas was zeer tragisch maar de kans dat hij nog geleefd had als hij een andere huidskleur had gehad is zeeeeeeer klein. En dáár gaat BLM over, en dáárom is het kapen met "all lives matter" enorm ongepast.
Ik ben het helemaal met je eens Magrathea.
Ik vind de dood van Bas echt heel erg, dat kan iedereen overkomen: verkeerde tijd, verkeerde plaats.
elnienjo schreef:Dat kan niet iedereen overkomen. Als iedereen die een ander op misdadig gedrag aanspreekt daarbij kans loopt om in koele bloede vermoord te worden gaat het echt heel slecht met de mentaliteit.
Electra63 schreef:elnienjo schreef:Dat kan niet iedereen overkomen. Als iedereen die een ander op misdadig gedrag aanspreekt daarbij kans loopt om in koele bloede vermoord te worden gaat het echt heel slecht met de mentaliteit.
Dat is toch zinloos geweld?
Je bent (bij toeval) op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip en je komt de verkeerde persoon tegen.....
Wie herinnert zich nog Meindert Tjoelker ?
Magrathea schreef:Is het zinvol geweld als het 's nachts is?
Jeetje ik wist dat zelfs nog, en ik zat in de brugklas toen dat gebeurde.
elnienjo schreef:purny schreef:Als je het nummer van lange Frans en baas b googled kom je op nog meer mensen die door zinloos geweld om het leven zijn gekomen.
Titel weet ik even niet uit mijn hoofd
Lange Frans, die gozer die Rutte dood wil hebben?
elnienjo schreef:Magrathea schreef:Is het zinvol geweld als het 's nachts is?
Jeetje ik wist dat zelfs nog, en ik zat in de brugklas toen dat gebeurde.
Dan hebben ze de hele avond gezopen, dus dan is het veel risicovoller op straat.
Overdag verwacht je zulke acties niet, laat staan met vuurwapens.
Maar goed, de maatschappij verandert...
Magrathea schreef:Meindert sprak mensen aan die fietsen in de gracht aan het gooien waren: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dood_va ... t_Tjoelker
Ik zat ernaast trouwens, dit was al eerder gebeurd.
Maar hee, Meindert had gedronken en het was 's nachts, dus...? Vroeg erom? Minder erg?
_Penotti schreef:De enige die op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was was die crimineel.
9 van de 10 keer zijn het bekende van de politie, alleen de slappe hap hier zorgt er niet voor dat ze vast zitten. Want dat was wel de juiste tijd en plaats; de gevangenis.
En mochten ze hem pakken levenslang. Weg zo'n gevaar, niets therapie hier en daar en dan vrij.
Dat maak jij er nu van... ik vind dat best wel een dingetje trouwens.Citaat:Het vervelende is dat die 'zo'n buurt'-en alleen maar aandacht krijgen als er een racistisch relverhaal van te maken is.
Ik snap deze zin niet helemaal...Citaat:Weet je wat helpt? Meer betaalbare woningen en beter onderhoud van de woningen die er zijn. Daar help je mensen in 'zo'n buurt' nou echt rechtstreeks en ongecompliceerd mee.
Dat vind ik persoonlijk een beetje de omgekeerde wereld.. Omdat 'buiten' zich niet kan gedragen, moet je je eigen woning maar helemaal afsluiten? En dat ook nog eens met dit weer?Citaat:En de zegen van bv een goed geisoleerde woning is dat je ook gewoon lekker geen last hoeft te hebben van wat er gaande is.
Hier kan ik persoonlijk ook helemaal niks mee... iedereen hoort zich te gedragen (heb ik ook al een paar keer aangegeven). "graag boos over willen maken".. ja ik denk dat de mensen het echt naar hun zin hebben als hun woning onder water staat, of als ze de hele nacht naast een soort Formule 1 Circuit slapen (buiten dat de rijders ook her en der wat schade maken).. ik snap niet dat iemand zich daar druk over kan maken..gezellig toch? Afval van lachgaspatronen, geen probleem, iedereen s ochtens even een bezem om andermans zooi op te ruimen, maak er een buurt activiteit van..Citaat:Maar daar lopen mensen niet voor warm, ook al is het een heel concreet probleem. Er is een fascinatie met geweld en criminaliteit en 'cultuur' wat maakt dat dat steeds de aandacht trekt en dat mensen zich daar graag boos over willen maken
Geldt omgekeerd ook.. iemand die in het midden van het land woont, wat weet die van de problemen in de badplaats? Of in Amsterdam.. Of Transvaal..Citaat:En vaak door mensen die er niet eens wonen, geen interesse hebben in wat er echt speelt, zeker niet concreet bezig zijn met dingen die wel kunnen uitmaken...
Ik denk dat de achterliggende problematiek wat complexer is.. maar soms kan het ook gewoon zijn "dat moet je niet doen, en als je het wel doet is dit de consequentie".. Misschien zouden de media bijv ook niet alleen de problematiek kunnen benoemen, maar ook de 'aanpak' zodat mensen weten wat er gebeurt en dus ook dat er wat gebeurt..Citaat:Je bedoelt simpele oplossingen als: "Het is de schuld van de Marokkaantjes." Of "Gooi ze het land uit." Of "Ze moeten gewoon die vluchtelingen niet binnenlaten, die passen hier niet."?
Cer schreef:Ik had het over straatraces in redelijk nieuwe Mercedessen en Audi's bijvoorbeeld.. dus nee, dat verband met een lagere energierekening zie ik niet helemaal![]()
je kunt ook verbanden leggen die er niet zijn...