Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:26

Geweldig overigens, al die varianten op het Lubach-filmpje die nu overal verschijnen! (Dld, België, Zwitserland, Portugal etc)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:55

De 'Alternative Facts' van vandaag :+
http://www.nu.nl/buitenland/4440120/woo ... nslag.html
[/quote]

Ja, best gevaarlijk dat soort dingen toch? Want ze worden wel verspreid, en je moet dus echt voortdurend alert zijn dat de leugens niet zomaar je hoofd binnen sluipen.

(En een paar dingen die niet zoveel aandacht krijgen: een supporter van Yanapopoulis heeft iemand neergeschoten, en in Canada zijn door een white supremacist 6 mensen gedood en 19 mensen verwond in een moskee.)[/quote]

Die schietpartij in de moskee is Québec is initieel door FOX opgepikt met als strekking dat een moslim het bloedbad had aangericht. Toen later bleek dat deze (Marokkaanse) man een getuige was en de dader een blanke werd dat eerste bericht pas herroepen door FOX nadat de Canadese PM Trudeau zich ermee ging bemoeien. http://news.nationalpost.com/news/canad ... e-shooting

Ondertussen had het Witte Huis in de persoon van Sean Spicer het verhaal natuurlijk al 'gespind' en gelinkt aan de anti-immigratiemaatregelen van de VS:

“We condemn this attack in the strongest possible terms. It’s a terrible reminder of why we must remain vigilant, and why the president is taking steps to be proactive, rather than reactive, when it comes to our nation’s safety and security,” press secretary Sean Spicer said at his daily briefing on Monday.

Spicer had overigens ook weer een momentje.....in een poging om de deuken uit de relatie met Australie te kloppen liet hij weten dat President Trump het grootst mogelijk respect heeft voor de Australische PM Trumble. Hij noemde de naam Trumble twee keer. Jammer dat de Australische PM Malcolm TURNBULL heet.....maar verder het grootst mogelijke respect. Het leidde wel weer tot hilarische tweets uit Australie: https://twitter.com/i/moments/827286404497448965[/quote]

Ik heb diverse Amerikaanse vrienden op Facebook die Trump aanhanger zijn en enkel Fox News en vergelijkbaar volgen. Tot op heden houden ze bij hoog en laag vol dat de aanslag in Canada het werk is van moslim terrorisme.. er is echt een hele grote groep mensen in de US die enkel het nieuws volgt dat ze willen horen, waar of niet interesseert ze geen biet. Dat verklaart ook dat Kellyanne Conartist nog steeds woordvoerder is.. wat ze ook zegt maakt niet uit .. het komt uit de goede hoek dus het is waar.

De hoeveelheid onzin die door de zogenaamde democraten wordt verspreid is overigens ook vrij hoog ..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 17:58

Zo maar eens even met een biertje erbij kijken wat er vandaag allemaal weer gebeurd is op Trump gebied.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:06

Imo is dat in Nederland hetzelfde. Iedereen heeft een filterbubbel en leest z'n eigen krant of sites. Wat je leest en hoe dat geframed wordt heeft zo'n grote invloed op hoe je naar bepaalde situaties kijkt... Ik ken mensen die al hun nieuws van GeenStijl halen bijvoorbeeld, en die kijken zo anders naar de wereld dan ik.

martichr

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:09

Toch zal je hard moeten zoeken naar Nederlandse nieuwssites die de feiten omdraaien.. de interpretatie van de feiten is IMO iets anders..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:10

martichr schreef:
Dat verklaart ook dat Kellyanne Conartist nog steeds woordvoerder is..

Hier moest ik toch wel om lachen _O-

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:12

Foaly schreef:
martichr schreef:
Dat verklaart ook dat Kellyanne Conartist nog steeds woordvoerder is..

Hier moest ik toch wel om lachen _O-

Heet ze niet zo dan? :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:14

martichr schreef:
Toch zal je hard moeten zoeken naar Nederlandse nieuwssites die de feiten omdraaien.. de interpretatie van de feiten is IMO iets anders..

Maar het is gvd bijna een dagtaak om nieuwssites te bekijken en vervolgens liefst nog even via een andere bron te verifieeren. Ben blij dat tegenwoordig weinig op TV is....de IPad maakt overuren op de interwebz.....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:34

rapido schreef:
Viel vandaag anders erg mee aangezien Amerika Rusland veroordeeld over het harde geweld in de Oekraïne momenteel en Tegen Israël die bezig is met een nederzetting in Palestijns gebied!

Ja, ik vind het in principe positief.

Maar ik moet bekennen dat ik er inmiddels bij denk '...zou dit een onderdeel van een strategie zijn?' Mensen telkens op het verkeerde been zetten, verwarren, anticipatie moeilijk maken: het zijn manieren om macht uit te oefenen / te manipuleren. (Een manier waar ik djt niiet boven verheven acht.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:35

Hij heeft net nog een gesprek gehad met Putin waarvan de transcriptie niet wordt vrijgegeven omdat het gesprek niet opgenomen is *neemt slok thee*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:38

...zou dat een alternatief feit zijn of de waarheid?
....en zou de CIA er hetzelfde over denken?

(Je wordt toch niet goed van zo'n man! Compleet ongeloofwaardig.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:41

Janneke2 schreef:
...zou dat een alternatief feit zijn of de waarheid?
....en zou de CIA er hetzelfde over denken?

(Je wordt toch niet goed van zo'n man! Compleet ongeloofwaardig.)

Ik heb het vanmorgen snel gecheckt en het lijkt inderdaad zo dat er een gesprek heeft plaatsgevonden maar dat er geen transcript beschikbaar is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:50

Emma, ik geloof jou grif.

Maar wat djt allemaal uitvreet als olifant in de porceleinkast, als een politicus annex diplomaat van nul komma nul, :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:55

Net ook weer een tweet dat Iran blij had moeten zijn met het soepele beleid van Obama en dat het onder hem wel anders gaat zijn. Vraag me echt af waar dit heen gaat, het zou me niets verbazen als hij in z'n eerste 100 dagen een atoombom ergens heen gooit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:59

Cowboy55 schreef:
Onderstaand verhaal gaat nu heel hard op de interwebz......maar ik vind geen echt betrouwbare bron die het bevestigt:

Supreme Court Justice nominee Neil Gorsuch founded and led a student group called the ‘Fascism Forever Club’ at his elite high school, DailyMail.com can reveal.

The club was set up to rally against the ‘left-wing tendencies’ of his professors while attending a Jesuit all-boys preparatory high school near Washington D.C.

The yearbook described the ‘Fascism Forever Club’ as an anti-faculty student group that battled against the 'liberal' views of the school administration.

‘In political circles, our tireless President Gorsuch’s “Fascism Forever Club” happily jerked its knees against the increasingly “left-wing” tendencies of the faculty,’ said the yearbook

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z4XWreLWv4

Maar ja, het is de Daily Mail. wat mij betreft niet per se betrouwbaar. Als het klopt, dan was naam van het cluppie wel heeeeeeel ongelukkig gekozen........

Dit verhaal blijkt een hoax te zijn. Gorsuch was in prep school al dermate conservatief (en dat mag natuurlijk) dat medestudenten hem gekscherend de 'conservative fascist' noemden. Die grap werd doorgetrokken in het jaarboek. De 'club' als zodanig bestond niet, het was een club die hem bij wijze van grap werd toegedicht.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:01

Drifter schreef:
Berkeley University had Breitbarts Milo Yiannopoulos uitgenodigd voor een toespraak, maar nadat studentenprotest-acties geinfiltreerd werden door zogenoemde BlackBloc anarchists en de politie zijn veiligheid niet kon waarborgen hebben ze hem verteld niet te komen.

Trump zijn reactie?
[ Afbeelding ]
Heeft denk ik een reminder nodig dat vrijheid van meningsuiting niet betekend dat universiteiten verplicht zijn om Breitbarts personeel uit te nodigen.

Maar Milo was helemaal niet uitgenodigd door de universiteit. De uitnodiging komt van republikeinse studenten die hem graag zouden willen horen spreken en vanwege vrijheid van meningsuiting kan de universiteit dit niet simpelweg weigeren (of ze zouden alle politieke toespraken moeten weigeren).

De vraag is nu of de universiteit, in samenspraak met de politie, de juiste beslissingen heeft genomen om de doorgang van de lezing te garanderen. Als dit het geval is dan is er niets aan de hand, mocht de administratie bewust nalatig blijken dan moet ze dit wel degelijk aangerekend worden en zou intrekken van staatssteun een duidelijk signaal afgeven.

Het is eerder voorgekomen dat bv een lezing van Ben Shapiro (ook republikein) afgelast is omdat er een dreiging van geweld zou zijn en het bestuur van de universiteit, in overleg met de politie, ervoor koos niets aan de protesterende groep te doen. Op deze manier kan de vrijheid van meningsuiting in het geding komen omdat een kleine groep agressieve mensen lezingen en toespraken tegen kan houden simpelweg omdat de machtshebbers ervoor kiezen selectief met hun macht om te gaan.

Al met al zie ik niet in hoe dit een verkeerde reactie van Trump is (behalve dan dat hij dit beter via een ander medium dan Twitter zou kunnen communiceren).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:43

Want als machtsmeerdere meteen gaan dreigen is heel normaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:01

Cowboy55 schreef:
Want als machtsmeerdere meteen gaan dreigen is heel normaal?

Zou je die willen uitleggen, ik snap niet wat je zegt (volgens ontbreken er ook wat woorden in de zin).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:06

Nee hoor, er ontbreken geen woorden. Jij ziet niet in hoe de reactie van Trump verkeerd is. Ik vraag me dan af of jij het normaal vindt dat een machtsmeerdere (in dit geval de POTUS) bij een hem onwelgevallig bericht meteen gaat dreigen (met het stopzetten van de subsidie aan UC Berkely).

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:13

Trump roept hard over vrijheid van meningsuiting, behalve als het gaat om mensen die een menig tegen hem uiten, want dan is het ineens niet meer zo ok.
Ja, het feit dat die protesten zo uit de hand lopen, is een reden om na te denken, aan beide kanten. Om een plan te maken en goed te communiceren. Communiceren doe je niet met een dreigement over twitter.

Bovendien maakte Trump het zelf nog even erger door op Twitter de protesters "professionel anarchists, thugs en paid protesters" te noemen, zonder ook maar enige onderbouwing. Zo communiceer je niet als President, als President heb je de verantwoording om dingen aan te pakken met diplomatiek, niet met boze tweets.

Bovendien is het wel heel erg dubbele standaard dit:
- Een universiteit verteld een persoon dat hij betere niet kan komen, omdat de protesten uit de hand lopen en de ze zijn veiligheid niet kunnen garanderen. Dat moet onderzocht worden want daar is grote twijfel over en als het niet 100% waar is moeten ze al hun subsidie verliezen!
- Trump verteld tegen ikweetniethoeveel mensen dat ze niet terug naar huis mogen ivm met nationale veiligheid, zonder dat er nu direkt een aanleiding/incident is, elk feit wat Trump zijn wet in twijfel trekt: "false news!"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:19

enzino schreef:
Maar Milo was helemaal niet uitgenodigd door de universiteit. De uitnodiging komt van republikeinse studenten die hem graag zouden willen horen spreken en vanwege vrijheid van meningsuiting kan de universiteit dit niet simpelweg weigeren (of ze zouden alle politieke toespraken moeten weigeren).

Nee, dat is onjuist: de vrijheid van meningsuiting is eerst en vooral iets vanuit de overheid. Universiteiten, zelfs als ze subsidie ontvangen, zijn niet automatisch hetzelfde als 'de overheid' en mogen zelf grenzen stellen. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat men ook een georganiseerd platform moet bieden voor die mening, zoals hier dus de universiteit.

Een tweede punt is dat het dreigement van onveiligheid veel eerder komt vanuit Milo (en zijn aanhang), er was sprake van dat hij ongedocumenteerde studenten bij naam en toenaam zou noemen. Dat is zeker een dreiging voor de veiligheid van die studenten. Het lijkt me niet alleen toegestaan, maar ook noodzakelijk dat iedereen (inclusief universiteiten) opkomen voor de veiligheid door dergelijke opruiing niet zomaar toe te staan. (Noot: opruiing is sowieso niet zomaar toegestaan onder de vrijheid van meningsuiting)
De schutter bij de protesten was overigens white supremacist.

Ten derde is het helaas niets nieuws dat sprekers bedreigd worden en daardoor gehinderd, maar vaak komt de dreiging precies uit de hoek van Breitbart en trollclubjes. Dat werd inderdaad vaak niet aangepakt, maar het is voor die groepen wel een beetje flauw om nu de vermoorde onschuld te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:22

Cowboy55 schreef:
Nee hoor, er ontbreken geen woorden. Jij ziet niet in hoe de reactie van Trump verkeerd is. Ik vraag me dan af of jij het normaal vindt dat een machtsmeerdere (in dit geval de POTUS) bij een hem onwelgevallig bericht meteen gaat dreigen (met het stopzetten van de subsidie aan UC Berkely).

In dat geval ontbreekt het woord "het" of "dat".

Volgens mij zijn er 2 issues:
1) of het voorval een "aanslag" op de vrijheid van meningsuiting is
2) of de president hier op moet reageren (en zo ja, hoe hij erop moet reageren)

Mijn post was duidelijk gericht op issue 1 en jij verwijt me nu dat ik issue 2 over het hoofd zie.

Maar om mijn mening over issue 2 te geven:
als hij ervoor kiest hierop te reageren omdat hij denkt dat deze relatief kleine issue als voorbeeld kan dienen voor het hele land dan vind ik het toevoegen van een "dreiging" normaal. Bijna alles wat hij erover kan zeggen kan je zien als een dreiging, zelfs als hij het algemeen houd zoals "we moeten verder uitzoeken wat hier gebeurd is". Of het slim is om meteen met een concrete mogelijke reactie te komen is de vraag (vind ik niet) maar dat is zijn stijl van regeren waar blijkbaar een hoop Amerikanen op zaten te wachten.

@drifter: je gaat niet in op de punten die ik maak. Is dit een mogelijke bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting of niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:27

Ik verwijt je niks. Ik denk ook niet dat je issue 2 over het hoofd zag. Ik denk dat je authentiek reageerde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:35

enzino schreef:
@drifter: je gaat niet in op de punten die ik maak. Is dit een mogelijke bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting of niet?

Ja, machtsmisbruik door de president is een grote bedreiging voor de vrijheid van meningsuiting.