Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:11

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:11

Nu.nl

Citaat:
Het is daarom nodig dat alle 28 lidstaten beter gaan samenwerken door eindelijk werk te maken van een eerlijke verdeling van vluchtelingen over alle lidstaten. Ook moeten de buitengrenzen beter bewaakt worden door het opzetten van een Europese grens- en kustwacht.

Dat zijn de belangrijkste speerpunten van het Nederlands EU-voorzitterschap, melden premier Mark Rutte, voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker en vice-voorzitter van de Europese Commissie Frans Timmermans donderdag tijdens de start van het voorzitterschap.

"We hebben geen tijd te verliezen", zei Rutte.

Eerlijk verdelen en de EU grenzen dicht en Oekraine open met hun fascisten..en niet te vergeten de nieuwe Poolse fascisten...Dat gaat toch janken worden..
Beter wat moslims erbij dan dit gajes op de werkvloer. |(

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:13

De Moslims hebben daar wel een antwoord op, die doen niet zo moeilijk, is zo geregeld.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:13

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:15

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:16

gohya schreef:
https://www.facebook.com/ajplusenglish/ ... 630099014/

Dit vind ik nou écht heel erg! dit zijn de echte vluchtelingen,alleen kunnen ze niet weg door het leger van Assad.
Stuur de Gelukszoekers terug en haal deze mensen naar Nederland!

En sommige mensen zien Assad nog als beste van alle slechte oplossingen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:16

Landen om ons heen zijn nog veel nationalistischer. Nederland is altijd heel tolerant geweest en nog steeds. Wellicht wat TE tolerant.

En ach als iemand mij een ,,tokkie,, wil noemen vanwege mijn mening die nog eens door miljoenen anderen gedeeld word moet diegeen met zijn bekrompen geest maar lekker zijn gangetje gaan. Ik praat tenminste niet met de wind mee. Zeg wat anderen (stiekum) denken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:17

Mixje90 schreef:
gohya schreef:

Dit vind ik nou écht heel erg! dit zijn de echte vluchtelingen,alleen kunnen ze niet weg door het leger van Assad.

Ik weet niet wat nou dé oplossing is,maar Assad aan de macht laten is zekers niet de oplossing.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:21

rapido schreef:
Landen om ons heen zijn nog veel nationalistischer. Nederland is altijd heel tolerant geweest en nog steeds. Wellicht wat TE tolerant.

En ach als iemand mij een ,,tokkie,, wil noemen vanwege mijn mening die nog eens door miljoenen anderen gedeeld word moet diegeen met zijn bekrompen geest maar lekker zijn gangetje gaan. Ik praat tenminste niet met de wind mee. Zeg wat anderen (stiekum) denken.

Het hangt ervanaf wat je tolerant noemt..... De Amerikanen die ik ken in Nederland vinden dat wij meer schijn-tolerant* zijn dan echt tolerant.
*= geen idee of dat een bestaand woord is :p

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:22

rapido schreef:
En ach als iemand mij een ,,tokkie,, wil noemen vanwege mijn mening die nog eens door miljoenen anderen gedeeld word moet diegeen met zijn bekrompen geest maar lekker zijn gangetje gaan. .

Ik heb daar geen moeite mee..Cultuurgoed moet je koesteren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:27

Emmaa_ schreef:
Loretta schreef:

Ik vraag me af wat dergelijke softie gaan zeggen als hun dochter ooit eens in tranen in huis komt en vertelt dat ze verkracht is door 5 noord Afrikaanse mannen.
Zeggen ze dan ook doodleuk. "Beetje begrip hebben meid, dat is nu eenmaal hun cultuur. Hun kijken nu eenmaal anders tegen vrouwen aan dan wij?"'

Ik vind dit een beetje een non-argument. Natuurlijk zeg je dat dan niet. De kans is echter VELE malen groter dat je dochter thuis komt en vertelt dat ze is verkracht door een hele normale Nederlandse jongen, 80% kans dat die zelfs een bekende van haar is, en dan zeg jij als ouder misschien niet "he, dat is nou eenmaal de Nederlandse cultuur", maar de rest van de wereld zegt dat wel tegen je.

Ook in Nederland geldt een ongelofelijke rape culture, en hierin kan ik zelf als verkrachtingsslachtoffer spreken. Je krijgt van alle kanten te horen dat je niet zo'n kort rokje aan had moeten trekken, dat je niet alleen over straat had moeten gaan of dat je niet zo veel had moeten drinken.

Dat is een probleem dat we uberhaupt moeten aanpakken, daar staan vluchtelingen imo compleet los van.

Een dergelijke massa verkrachting als op oudejaarsnacht heeft zich nooit eerder in Europa voorgedaan. Wel in andere landen. Tijdens de demonstraties bij de Arabische lente bijvoorbeeld.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:29

Loretta schreef:
[

Een dergelijke massa verkrachting als op oudejaarsnacht heeft zich nooit eerder in Europa voorgedaan. Wel in andere landen. Tijdens de demonstraties bij de Arabische lente bijvoorbeeld.

Je bent de Oekraine vergeten ??

http://www.liveleak.com/view?i=d98_1429 ... comments=1
Laatst bijgewerkt door ceasario op 07-01-16 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:32

gohya schreef:

En sommige mensen zien Assad nog als beste van alle slechte oplossingen...[/quote]

Ik weet niet wat nou dé oplossing is,maar Assad aan de macht laten is zekers niet de oplossing.[/quote]

stabiliteit is allereerst een vereiste...dan eens verder zien.Met of zonder Assaad,dat is aan hun.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:59

Mixje90 schreef:
rapido schreef:

Het hangt ervanaf wat je tolerant noemt..... De Amerikanen die ik ken in Nederland vinden dat wij meer schijn-tolerant* zijn dan echt tolerant.
*= geen idee of dat een bestaand woord is :p
dan moeten die Amerikanen die dat vinden ook maar lekker ophoepelen naar hun eigen ,,super,, land als ze ons zo schijn vinden!! ! Tot voor kort geloofde vele Amerikanen niet dat er miljoenen joden vergast zijn in WO2.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:07

gohya schreef:

Schandalig he?
Deze mensen die vast zitten daar, moeten geholpen worden!
Maar dan wel daar en niet hier.
Ik ben inmiddels van mening dat er sprake is van een totale cultuurclash, non-respect en dat dit hele vluchtelingenverhaal slechts enkele geslaagde verhaaltjes zullen geven.
Het kost voornamelijk veel geld.
Iets beters kan ik niet meer verzinnen...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:59

Mixje90 schreef:
gohya schreef:

Kijk maar naar Libië, Irak, Afghanistan. Allemaal landen waar regering/staatshoofd in westerse ogen onacceptabel was. Nu is het er een grote ellende met voortslepende burgeroorlog, oorlogsheren en al het geweld en machtsmisbruik dat daar bij komt. Waarom willen een aantal mensen Syrië ook op die lijst? Omdat het huidige staatshoofd volgens onze media en politici vreselijke dingen doet? Hoeveel eigenbelang voor EU/VS denk je dat daar wel niet bij zit?

Ik hoop inderdaad dat de Europese buitengrenzen nu eindelijk eens beschermd gaan worden zoals de buitengrenzen beschermd moeten worden als je binnen een aantal landen vrij verkeer van personen, diensten en goederen mogelijk wil maken. Zoals de boel nu is, zijn open grenzen tussen de EU landen niet mogelijk.

Daarnaast zal uitzetting (of beter nog terug sturen aan de grens) punt uit mogelijk moeten zijn. Liefst meteen bij aankomst op EU grondgebied brood, douche, schone kleren en een sollicitatiegesprek aangezien velen aangeven hier voor beter leven/werk te komen. Laat vervolgens de werkgever maar voor de rest zorgen. Niet dit hier laten rondzwerven, van hot naar haar zeulen en los laten als ze nee te horen krijgen (na tig jaar bezwaar maken en het spekken van de hele industrie die daar op draait). Er wordt veel geld verdient over de ruggen van deze mensen en dat geld komt niet aan hen of u en ik ten goede. Haal die hele winstmaakmachine uit elkaar, dan zakt de toestroom ook een flink stuk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:28

Het zijn idd. toch Vluchtelingen,die groep uit Keulen.Ze hebben al 14 Syriërs en 1 Afghaan opgepakt.
Merkel geeft ze eerst een gevangenis straf en daarna worden ze het land uit gezet.
Bron? op de ARD zender.
121 vrouwen hebben al aangifte gedaan.Er was 1 slachtoffer die vertelde dat er bij haar in élk lichaamsdeel waar een 'gat' in zat een vinger werd gestopt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:45

rapido schreef:
dan moeten die Amerikanen die dat vinden ook maar lekker ophoepelen naar hun eigen ,,super,, land als ze ons zo schijn vinden!! ! Tot voor kort geloofde vele Amerikanen niet dat er miljoenen joden vergast zijn in WO2.

Spoiler: Ze hielden hun ogen dicht tijdens de bevrijding :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:48

Wat is vele in dit geval... Je hebt die nozems ook in Nederland (gehad), de beruchte weduwe.. Maar het merendeel in Amerika weet dondersgoed wat er in WOII is gebeurd met de joden.. Israël enzo..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:53

gohya schreef:
.Er was 1 slachtoffer die vertelde dat er bij haar in élk lichaamsdeel waar een 'gat' in zat een vinger werd gestopt!

En dat wordt ff verteld met 2 vingers in de neus. |(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:10

Laatst bijgewerkt door Mist op 07-01-16 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:14

Mist schreef:
Hoorde het al op het NOS een uur geleden; 14 jarige (!!) syrische asielzoeker (NL) opgepakt voor verkrachting van 2 meisjes van 14 en 15 jaar. 2 andere asielzoekers ook opgepakt

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... land.dhtml

Die 14 jarige zou betrokken zijn bij de misbruik van de meisjes.Ik zie niet staan dat hij die meisjes verkracht heeft?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:14

ceasario schreef:
gohya schreef:
.Er was 1 slachtoffer die vertelde dat er bij haar in élk lichaamsdeel waar een 'gat' in zat een vinger werd gestopt!

En dat wordt ff verteld met 2 vingers in de neus. |(

Uhm, wat bedoel je hier mee? ik vat um niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:18

Het is een verschrikking wat er gebeurd is in Keulen, maar het betekent wat mij betreft nog steeds niet dat we vluchtelingen maar buiten moeten laten staan. Er zijn raddraaiers meegekomen en dat zal niemand ontkennen (dat was al niet zo), maar als je leest waar mensen in Syrie doorheen moeten, vind ik nog steeds niet dat je kunt zeggen: 'Nee, een paar van jouw landgenoten hebben hier vrouwen verkracht, dus sterf jij maar lekker in je eigen oorlog.'
Ik denk wel dat we, zoals Merkel doet, stevig op moeten treden tegen degenen die zoiets uitvreten. Hopelijk gaat daar ook een afschrikwekkend effect vanuit.
En ik ben ook heel benieuwd naar wat nou uiteindelijk het hele verhaal gaat zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 19:21

Wat mij betreft mogen die Syriërs ook per direct het land verlaten. Ik zeg het verkeerd moeten het land uit