Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:32

PattyOosten schreef:
Bij mijn beste weten betaal ik studiefinaciering voor alle studenten, en dan zou het leuk zijn als ze hier in NL een beetje centjes terug in de pot stoppen, ipv pony hobbelen in een ander land ;)

Patty, dat heet solidariteit, maar daar doen PVV-stemmers niet aan ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:35

PattyOosten schreef:
Bij mijn beste weten betaal ik studiefinaciering voor alle studenten, en dan zou het leuk zijn als ze hier in NL een beetje centjes terug in de pot stoppen, ipv pony hobbelen in een ander land ;)

Ach weet je Patty van sommige jonge mensen is het jammer dat ze Nederland verlaten. Dat kun je met recht "brain drain" noemen. Maar er zijn natuurlijk ook gevallen waar Shakespeare's uitdrukking "good riddance" toepasselijker is.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 00:40

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
De burgemeester is wel degelijk de baas en verantwoordelijke over de politie. Als die zegt dat er ergens niet ingegrepen moet worden, wordt er niet ingegrepen. Verlangt hij ergens anders wel ingrijpen, dan wordt er ingegrepen!

Onzin, als ik een fiets jat, en de politie ziet dat, kan ik echt niet van der Laan opbellen en vragen of ie even medelijden met me wil hebben, Natuurlijk, er moeten prioriteiten gesteld worden, en de fiets staat wat lager op de agenda, en wat mij betreft mogen alle criminelen snoeihard aangepakt worden.

Als er problemen zijn in bepaalde wijken met marokkanen en de politie wil ingrijpen maar worden teruggefloten door de burgemeester omdat hij bang is voor escalatie, hoe noemen we dat? Ik noem dat invloed, daarbij noem ik het ook laf en typisch links beleid, maar dit terzijde.
PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
Dat dier kan nog zo'n goed leven gehad hebben, het slachten gebeurt onverdoofd. En halal maakt zich niet zo druk om of het dier een goed leven gehad heeft, want er wordt een schaap bij de boer gekocht, waarvan de koper geen flauw benul heeft wat voor leven dat dier gehad heeft, het wordt meegenomen naar een balkon of garagebox en daar de nek afgesneden. Niet mooier voordoen dan het is, want de feiten liegen niet en indien nodig kan ik zomaar -tig linkjes plaatsen die dit onderschrijven door beschrijvingen uit de praktijk.

Wat betreft dat Zuiderbad zwemuurtje waar de gemeente geen geld misloopt, ook dat is niet waar. Hoe weet jij dat er in die uurtjes ook niet veel mannen wilden zwemmen, alleen of met hun kinderen, maar er niet in mochten? Ook de verkoop van consumptie's staat stil voor mannen. Alleen vrouwen mogen binnen tijdens die uurtjes.
Dat heb ik nooit meegemaakt dat het hele zwembad afgesloten werd voor mannen, inclusief de cafetaria, als er kinderen schoolzwemmen hebben! Je beweert dingen die ingegeven zijn door je gevoel maar niet door feiten.

vwb de dieren; ik ben een vega en het vlees wat mijn koter eet koop ik bij de bio boer. Ik heb het liefst dat iedereen dat doet. Een dier op een eerlijke manier groot laten worden, en dan zo diervriendelijk als mogelijk slachten. Dat slachten niet zo vriendelijk is, christal. Als je dat niet wil, moet je geen vlees eten, scheelt trouwens ook een heleboel subsidie ;)
En het Zuiderbad, het is me duidelijk dat je er al enige tijd niet geweest bent. Er is geen kantine maar alleen nog een frisdrank en candy machine. Er is ook een naaktzwemuurtje, zullen we al die nudisten ook "jou" land uitzetten?
Maar Jan, hoe sta jij tegenover het betalen van studiefinanciering en die studenten vervolgens het land verlaten?

Je schijnt niet goed te begrjpen wat nu precies discriminatie op basis van sekse inhoudt. Ik ga verder geen moeite doen om je dat uit te leggen, want blijkbaar kun of wil je het niet begrijpen. In beide gevallen is verdere uitleg zinloos. :j

Wat betreft die studiefinanciering sta ik daar net zo tegenover als jij staat tegenover allochtonen die hier komen studeren op onze kosten om vervolgens met hun diploma onder de arm weer naar hun eigen land terug te gaan. ;-)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 21-08-10 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:46

Weet je hoeveel Nederlandse studenten studeren in het buitenland (USA/België, Engeland)?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:47

slokkie schreef:
Vraag.
Hoe is het standpunt van de PVV tegenover jagen?

Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat ze tegen plezierjacht maar voor beheersjacht zijn. Het kost me een beetje moeite om iets positiefs over de PVV te zeggen :+ ... maar ze stemmen consequent voor alle diervriendelijke wetsvoorstellen/moties.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:47

Hermelientje schreef:
Ik heb trouwens altijd gedacht dat kosher en halal hetzelfde was ook wat slachten betreft, klopt dat?

Klopt helemaal, alleen zeggen moslims bismillah, en in principe mag in de islam iedereen slachten zolang deze persoon weet hoe en wat. Een boer kan dus zijn eigen kip slachten en op eten. Een joodse slachter wordt daarintegen aangesteld door het rabbinaat. Ook zijn joden strenger na de slachting, vet mag niet gegeten worden en een bepaalde spier ook niet. Een jood mag dus geen halal eten, een moslim wel kosher! Ik ben trouwens vegetariër :D

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:52

Over het discriminatie wat betreft sekse, dat ligt vast gelegd in art. 1 GW, laat dat nou het artikel zijn wat de PVV wil schrappen. In de islam zijn mannen en vrouwen gelijk, echter zijn zij wel anders, wat gerespecteerd behoord te worden. Artikel 1. voorkomt op dit moment juist dat vrouwen onderdrukt worden..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:58

Hermelientje schreef:
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik dacht dat ze tegen plezierjacht maar voor beheersjacht zijn. Het kost me een beetje moeite om iets positiefs over de PVV te zeggen :+ ... maar ze stemmen consequent voor alle diervriendelijke wetsvoorstellen/moties.

Ik ben natuurlijk helemaal voor dierenwelzijn, maar de PVV wil ook echt niet "boertje pesten" of "Henk en Ingrid" een duur eitje aannaaien. Het is lastig, allemaal aan het biologische, diervriendelijke vlees is mijn credo, maar ik ben niet de baas helaas |(
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1779285.ece

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 01:04

slokkie schreef:
jantergouw schreef:
Voor Cola hoeft geen dier onverdoofd de nek doorgesneden te worden! Een niet onbelangrijk verschil, lijkt mij.

Vraag.

www.pvv.nl zoek en gij zult vinden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:08

Bedankt voor die link Patty, dat wist ik niet. Ze stemden onlangs wel voor het verbod op nertsfokkerijen. Maar ja van hogere nertsprijzen hebben Henk en Ingrid geen last natuurlijk. ;)

Ben benieuwd of ze er nu nog zo over denken, volgens sommigen hier zijn ze binnenkort wel de baas en hebben ze het dan wel voor het zeggen. ;)
Ik vind boertjepesten ook geen goede uitdrukking, boeren zat die ook helemaal geen plezier beleven aan de bio-industrie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 01:15

Daphna schreef:
Hermelientje schreef:
Ik heb trouwens altijd gedacht dat kosher en halal hetzelfde was ook wat slachten betreft, klopt dat?

Klopt helemaal, alleen zeggen moslims bismillah, en in principe mag in de islam iedereen slachten zolang deze persoon weet hoe en wat. Een boer kan dus zijn eigen kip slachten en op eten. Een joodse slachter wordt daarintegen aangesteld door het rabbinaat. Ook zijn joden strenger na de slachting, vet mag niet gegeten worden en een bepaalde spier ook niet. Een jood mag dus geen halal eten, een moslim wel kosher! Ik ben trouwens vegetariër :D

Thuisslachten is in alle gevallen verboden in Nederland. Ook een boer mag thuis niet slachten.
Dat het voor de islam wel mag is niet belangrijk. De Nederlandse wet gaat boven de islamitische wet, derhalve is thuisslachten illegaal.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:29

Heb je daar een wetsartikel van? Want ik zie een wet uit 1997 waar toch in staat:
2. Dit besluit is niet van toepassing op:

a. dieren die worden geslacht overeenkomstig de lsraëlitische of islamitische ritus;

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 01:50

PattyOosten schreef:
Heb je daar een wetsartikel van? Want ik zie een wet uit 1997 waar toch in staat:
2. Dit besluit is niet van toepassing op:

a. dieren die worden geslacht overeenkomstig de lsraëlitische of islamitische ritus;

Dan lees maar eens goed wat dat precies inhoudt.
De slachting moet gebeuren door een erkende slager en gebeuren in een erkende slachtplaats.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 01:57

Nou heb ik dat artikel gelezen, maar als er staat dat "het besluit niet van toepassing is op dieren die geslacht worden overeenkomstig joodse of islamitische wijze" dan vraag ik me dat toch af. Kun je dan even quoten waar jij dat uit opmaakt? Als de joodse wijze zou zijn; pleur een schaap uit de Python (ik overdrijf even he) dan mag dat toch nog? Het besluit is niet op hun van toepassing toch?

Als een halal of koshere slachter bij je thuis komt (je hebt een boerderie, geen balkon) en het schaapje wordt netjes geslacht, is dat toch okee?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 02:15

PattyOosten schreef:
Nou heb ik dat artikel gelezen, maar als er staat dat "het besluit niet van toepassing is op dieren die geslacht worden overeenkomstig joodse of islamitische wijze" dan vraag ik me dat toch af. Kun je dan even quoten waar jij dat uit opmaakt? Als de joodse wijze zou zijn; pleur een schaap uit de Python (ik overdrijf even he) dan mag dat toch nog? Het besluit is niet op hun van toepassing toch?

Als een halal of koshere slachter bij je thuis komt (je hebt een boerderie, geen balkon) en het schaapje wordt netjes geslacht, is dat toch okee?

http://www.dierenbescherming.nl/downloa ... achten.pdf

http://www.dierenbescherming.nl/downloa ... dieren.pdf

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 02:16

Artikel nummer aub!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 02:28

Diverse artikelen. Dat hele bestand gaat over ritueel slachten
Art 44 o.a. en ook de aanhangsels en bijlagen aan het eind.
Als je wat wilt leren over de islam moet je er wel moeite voor doen ;-) :j
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 21-08-10 02:51, in het totaal 1 keer bewerkt

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 02:39

Hermelientje schreef:
slokkie schreef:
Vraag.

Da's nou jammer.
Dan worden ze niks voor mij.
Ik wil het voorrecht behouden mijn eigen eten te doden.
Daar is geen slager voor nodig.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 02:53

Dat is ook een soort van beheersjacht, want je beheerst je eigen honger. Nu kun je dus toch PVV stemmen. :j

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:57

Daphna schreef:
De gevallen die jij beschrijft zijn voorgekomen in niet erg islamitisch correcte landen. Wist je dat er islamitische mensen rechten organisaties zijn die ook voor deze mensen op komen?

Welk islamitisch land is wel correct in jouw visie? Ik zou echt willen dat de moslims hun geloof practiseerden zoals jij dat doet. Helaas ben jij niet de doorsnee maar hoor jij bij de uitzonderingen. Zoals ik, en velen met mij, de informatie binnenkrijg lijken alle islamitische landen (volgens jouw uitleg) in oorloggsstaat te zijn.
Ik durf zelfs te stellen dat jij niet kan deelnemen aan een echte, nu al bestaande, islamitische maatschappij zonder dat je behoorlijk in conflict gaat komen jezelf óf met je mede moslims.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:13

Nee, JanTergouw, ik ben het niet met hem eens. Althans... niet op deze manier, zoals hij het nu neerzet.
Ik kan me deels vinden in zijn standpunten, maar zijn oplossingen ervoor vind ik bekrompen.

Dat er strenger opgetreden moet worden vind ik geen gekke gedachte.
Ik vind het strafrecht in Nederland soms erg simpeltjes en licht, ik vind dat er vaak met twee maten gemeten wordt als het gaat om regels en wetten en ik vind dat we best mogen vinden dat mensen die hier graag gebruik willen maken van alles wat er hier is zich dus (deels) dienen aan te passen.

De oplossing hiervoor ligt alleen niet in het bekritiseren van slechts één bevolkingsgroep (geloofsgroep). Ik vind dat een zwaktebod, maar helaas vinden veel mensen dat juist niet. En inderdaad, blijkbaar is het deels zijn kracht, want juist hierdoor zijn er veel mensen die op Wilders hebben gestemd.
Daarnaast heeft Wilders een aantal punten die juist zeer sociaal en links zijn. Maar ook bij die punten, die op zich in mijn ogen best kloppend zijn, heeft hij geen, onhaalbare of niet kloppende oplossingen.

Dat maakt dat ik dus nooit op Wilders zou stemmen, blij ben dat ik niet op hem gestemd heb en hem een gevaarlijke man vindt. Maar ik begrijp wel goed waarom mensen wél op hem stemmen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:18

Weet je wat me opvalt?
Pakistan heeft hulp nodig. Zijn voornamelijk moslims... Mosims die vanuit hun geloof moeten delen...
Wie geeft het meeste hulp en waar hoor je niks van?
Juist...
Ook zoiets dat wanneer er een ramp gebeurd "in het westen" hoor je sommige moslims roepen dat het straf is van "ALLah" en nu hoor je ze niet en nemen ze natuurlijk graag het geld aan....

sorry, maar die frustratie moest er ook even uit. :(

http://www.spitsnieuws.nl/archives/vide ... allah.html
http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/2702

(Btw vind ik natuurlijk WEL dat de mensen in Pakistan geholpen moeten worden)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:30

Superwoman, die links die jij aangeeft geven vooral aan dat de gehele bevolking in de landen waar jij het over hebt, een zodanig laag peil heeft dat je ze de meest baarlijke nonsens door de strot kan duwen.

Hoewel er ook in Nederland een hoop onzin over de Mexicaanse griep werd verspreid en dat vooral een hoop geld heeft gekost, maar dat hele verhaal is een ander verhaal.

Verder is dit weer de inmiddels in deze draad bekende 'ja maar hunnie doen het ook dus waarom zouden wij ons fatsoenlijker/beter/verstandiger moeten gedragen' redenering.

Waarom zouden wij onze situatie willen rechttrekken aan die van op hol geslagen regimes uit andere werelddelen?
Ben je dan niet bezig delen van dictatoriaal bestuur in je eigen land in te voeren, en wat is daar de meerwaarde dan van?

Zoals Daphna (geloof ik?) al zei, Wilders wil aan artikel 1 van de grondwet morrelen. Dat artikel dat de gelijke rechten van alle staatsburgers waarborgt.

En dat terwijl de huidige Nederlandse wetgeving een prima raamwerk biedt om welke soort overlast van welke soort groepering dan ook, aan te pakken. De uitvoering moet anders, maar dat is allang mogelijk.

Overigens las ik nog wat over het drama dat PVV-politici zwaarder beveiligd moeten worden.

Nou is dat een intrieste zaak natuurlijk, maar vergeet niet dat tot nu toe er geen enkele aanslag op een PVV-politicus is gepleegd.
Balkenende wordt ook regelmatig bedreigd maar die dreigementen worden ook niet uitgevoerd.

Je kan je dus afvragen wat de waarde van het dreigen is en vooral van wie de dreigementen afkomstig zijn. Zijn het wel altijd moslimterroristen?

Daarnaast is beveiliging een lastig iets, want hoe goed je iemand ook beveiligd, als een gevaarlijke gek ineens los gaat, kan niemand dat voorkomen.
Neem de verwarde man die op het koningshuis in wilde rijden.
Of neem de volkomen blanke, niets met moslimterrorisme van doen hebbende moordenaar van Pim Fortuyn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:47

Het frustreeerd mij gewoon!
Ik gaf al aan dat ik wel vind dat deze mensen hulp nodig hebben en verdienen.
Echter zou ik graag wat dankbaarheid willen zien, zeker omdat "ze" wel het lef hebben om te schoppen als er ergens anders een ramp zich voordoet.En zelfs schoppen als ze vinden dat de hulp niet goed genoeg is :roll:
Al zijn het een paar "domme" gevallen (sommige zijn slim als je kijkt wat ze hebben bereikt met hun slinkse praktijken) die dat roepen, waarom hoor je dan zo weinig tegenspraak van de "zogenaamde" goede moslims.

Imo zijn het niet alleen de rot-marrokanen hier die zorgen dat het moslimgeloof negatief in beeld komt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:51

Ja, maar wat hebben de uitspraken van een Palestijnse Imam (vergeet niet dat onder de omstandigheden daar, het bijna raar zou zijn als die mensen geen wrok tegen Joden of het westen zouden koesteren...) of van een of andere Theologische site, of van een Egyptische regeringswoordvoerder, te maken met de miljoenen mensen in Pakistan die nu in vluchtelingenkampen zitten?

Zouden dat dan allemaal oproerimams zijn, of godsdienstige fanatici?

En nogmaals, rotmarokkanen zijn iets heel anders dan doorgeslagen theologische leiders. De oorzaken van het bestaan van de twee groepen zijn verschillend, en wat nodig is om ermee om te gaan is ook verschillend.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 21-08-10 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt