Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gnome schreef:_San87_ schreef:Yesilgoz riep voor er ook nog maar een verkiezingsprogramma was, al dat GL/PvdA geen optie was toch? Of heb ik de tijdlijn verkeerd?
Zeker maar wel op de inhoud van hun programma's.
Gnome schreef:Ik bekijk trouwens net de video van Yesilgoz over haar bezoek aan Buma en daarin zegt ze dat ze het een goed stuk vindt met uiteraard dingen waar ze het wel of niet mee eens zijn. Ontbreekt ook nog in hoe er voor dingen betaald moet gaan worden maar ze spreekt daar in ieder geval niet over 'alles moet in de prullenbak'.
Gnome schreef:Ze hebben toch een verkiezingsprogramma? Daar staat toch geen onzin in?
Als partijen zo ver uit elkaar liggen, snap ik best dat ze op voorhand zegt, dat heeft geen zin. Dus ben erg benieuwd naar het gesprek morgen. Ga er namelijk vanuit dat Buma in gesprek met VVD ook wel al tot overeenkomsten had kunnen komen als die er waren.
_San87_ schreef:Gnome schreef:Ze hebben toch een verkiezingsprogramma? Daar staat toch geen onzin in?
Als partijen zo ver uit elkaar liggen, snap ik best dat ze op voorhand zegt, dat heeft geen zin. Dus ben erg benieuwd naar het gesprek morgen. Ga er namelijk vanuit dat Buma in gesprek met VVD ook wel al tot overeenkomsten had kunnen komen als die er waren.
Ja, maar ze riep voor er überhaupt een verkiezingaprogramma was toch al dat GL/PvdA geen optie was? Dan sluit je toch al voorbarig uit en niet op de inhoud?
Gnome schreef:Ze hebben toch een verkiezingsprogramma? Daar staat toch geen onzin in?
nps schreef:Dus wacht even… D66 sluit níet uit, maar verkent hun voorkeurscoalitie, en roept op tot eerst spreken over de inhoud, en wordt daar wél op afgereken, VVD sluit wél uit, en niet op de inhoud, en wordt daar niet op afgerekend? Ik krijg hier echt een error in mijn hoofd van… het zou toch heel gek zij als ze zouden zeggen, oh de VVD wil alleen maar met Ja21, oké prima, boeiend dat we de grootste zijn, we gooien gewoon onze voorkeur overboord direct met Ja21 praten!
@journee - zeer speculatief. D66 zit er niet alleen voor mooie verhalen naar de achterban. Is ook vaak genoeg gedaald in de zetels en weer gestegen en áltijd bij hun verhaal en roots gebleven. Zonder gekke sprongen, altijd constructief. Komt nu ook wee van ik dacht 9 zetels aan. Het is geen VVD
Met JA21 regeren gaat ze hoe dan ook zetels kosten. Maar als er écht geen andere optie is, en dit plan eerst écht op de inhoud is doorgesproken weet ik zeker dat ze minimaal aan tafel gaan met JA21. En als zij ook serieus willen praten er gewoon geregeerd gaat worden met JA21, ondanks dat het D66 zetels kost. Dat doe je als fatsoenlijke partij.
journee schreef:nps schreef:Dus wacht even… D66 sluit níet uit, maar verkent hun voorkeurscoalitie, en roept op tot eerst spreken over de inhoud, en wordt daar wél op afgereken, VVD sluit wél uit, en niet op de inhoud, en wordt daar niet op afgerekend? Ik krijg hier echt een error in mijn hoofd van… het zou toch heel gek zij als ze zouden zeggen, oh de VVD wil alleen maar met Ja21, oké prima, boeiend dat we de grootste zijn, we gooien gewoon onze voorkeur overboord direct met Ja21 praten!
@journee - zeer speculatief. D66 zit er niet alleen voor mooie verhalen naar de achterban. Is ook vaak genoeg gedaald in de zetels en weer gestegen en áltijd bij hun verhaal en roots gebleven. Zonder gekke sprongen, altijd constructief. Komt nu ook wee van ik dacht 9 zetels aan. Het is geen VVD
Met JA21 regeren gaat ze hoe dan ook zetels kosten. Maar als er écht geen andere optie is, en dit plan eerst écht op de inhoud is doorgesproken weet ik zeker dat ze minimaal aan tafel gaan met JA21. En als zij ook serieus willen praten er gewoon geregeerd gaat worden met JA21, ondanks dat het D66 zetels kost. Dat doe je als fatsoenlijke partij.
Heb je het linkje gelezen wat ik deelde en de reactie van Buma?
nps schreef:journee schreef:
Heb je het linkje gelezen wat ik deelde en de reactie van Buma?
Ohja, je hebt gelijk! Met Ja21 kan eingelijk niet eens, want geen meerderheid. Dus het is eigenlijk nog gekker - het wordt D66 verweten dat ze níet willen met de partij die a. geen meerderheid oplevert en b. inhoudelijk ver van ze af staat, maar de VVD niet dat ze eigenlijk de enigst mogelijke coalitie finaal blokkeren. Helder.
Ik had best een wedje willen leggen op dat D66 wel met JA21 zou gaan, maar dat is dus geen reeele optie.
Over het nieuws- ontzettend jammer. Ik ben benieuwd wat er uit het gezamenlijk gesprek gaat komen morgen. Vond nog dit artikel: https://www.trouw.nl/politiek/formatie- ... ~baecd97f/ . Gaat dus echt over het wie met wie, niet over inhoud. Jammer.