Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Eregast op de betoging was Ludo Debrabander van Vrede vzw, best wel een grote meneer in het activistenwereldje, schrijft ook boeken over vredesproblematiek (was onlangs samen op een boekvoorstelling met Anja Meulenbelt dacht ik). Hij stapte even naast mij in de betoging, maar ik was een beetje geïntimideerd om naast een imo zo'n grote meneer op te stappen dat ik hem niet eens durfde aanspreken.
. Er kwam ook een artikel op hun FB pagina, maar de reacties daar van de lezers/kijkers waren om bij te huilen: "Hamas in Kortrijk", "Hand in hand naar eigen land", of "Gewoon heel hard "werken" roepen, dan gaan ze er wel vandoor". Eén opmerking heb ik zelfs gerapporteerd: "Moslims zijn achterlijker dan de domste varkens, daarom eten ze geen varkensvlees, dat is kannibalisme". Echt, ik schaamde me rot voor mijn "eigen volk". Extreem-rechts op FB, niet normaal. Ik zou moeten 20 euro krijgen voor iedere keer dat ze me zeggen dat ik dan maar daarheen moet verhuizen, dan was mijn ticket vast al betaald (op Bokt heb ik het nog maar 1x voorgehad, zie enkele pagina's hoger, misschien kan ik haar mijn rekeningnummer sturen
). hwn schreef:Ik kende het Cidi niet tot gisteren, nadat ze een "betoging tegen antisemitsme" georganiseerd hadden hier in België. Ben eens gaan kijken op hun site, en ik haalde er ook al direct misinformatie uit: zo zou het dodencijfer bijgesteld zijn naar beneden door de VN, van 35000 naar 25000.
.... Een facebook forum van joodse verenigingen (niet diegene die mee opstappen in de vredesbetogingen) had ook al zoiets gemeld. Ik dacht vorige week: ik ga eens beleefd een reactie posten met een link naar een factcheck, wie weet hebben ze echt niet door dat ze fout zijn, innocent until proven guilty. Kreeg ik voor publicatie een hele vragenlijst: vanwaar ik hen kende, waarom ik me aanmeldde... Kort en vaag geantwoord, en je raadt het al: mijn opmerking werd niet gepubliceerd.
mysa schreef:Zij ziet ze niet als terroristische beweging maar als verzetstrijders. Ik zie het heel anders maar als dat je overtuiging is, dan verdedig je ze natuurlijk.
Ann schreef:Of iemand 'Pro Palestina' is, moet degene natuurlijk zelf weten. Maar de propaganda-achtige berichten waarin de daden van Hamas worden gebagatelliseerd of zelfs goedgepraat, vind ik wel stuitend. En de ellenlange 'Anja Meulenbelt' berichten vind ik ook niet meer zoveel toevoegen aan deze discussie. Prima dat iemand fan is van deze mevrouw, maar zoveel en zulke lange stukken quoten vind ik storend en spam. Plaats dan gewoon een link met een beknopte uitleg.
ravellie schreef:mysa schreef:Zij ziet ze niet als terroristische beweging maar als verzetstrijders. Ik zie het heel anders maar als dat je overtuiging is, dan verdedig je ze natuurlijk.
Klopt, maar je kan je afvragen of het gepast is om je op een paardenforum voortdurend positief pro palestijns uit te laten en tuig als hamas goed te praten.in iedergeval,moderators nemen het in onderzoek
ravellie schreef:mysa schreef:Zij ziet ze niet als terroristische beweging maar als verzetstrijders. Ik zie het heel anders maar als dat je overtuiging is, dan verdedig je ze natuurlijk.
Klopt, maar je kan je afvragen of het gepast is om je op een paardenforum voortdurend positief pro palestijns uit te laten en tuig als hamas goed te praten.in iedergeval,moderators nemen het in onderzoek
CharleyT schreef:ravellie schreef:Bizar overigens hoe iemand hier continue een terroristische beweging aan het goed praten is, daarom dit ook bij de moderators aangekaart.
Hoezo aangekaart bij moderators? Kun je die inschakelen als iemand een andere mening heeft dan jij ?
mysa schreef:Wat ik lastiger vind is dat ik regelmatig desinformatie voorbij zie komen. Bij beide kanten.
Of, zo je wilt, gebrek aan historische kennis. Ik laat het meestal passeren omdat het me te veel tijd kost om dat met bronnen en een goede samenvatting te weerleggen.
En moderators kunnen daar natuurlijk ook niets mee.
Dus gewoon lekker blijven zeggen wat je denkt, wie het niet wil lezen moet maar door scrollen.
Nietzsche schreef:“Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.”