Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Ik vind het op zich wel vermakelijk hoe China handelen uit "eigenbelang" wordt verweten.
Waar is de economische welvaart van het westen op gebaseerd...![]()
(Tip, niet liefdadigheid...)
pien_2010 schreef:OK Babootje. Die wachten we eens even af of dat waar is of een sterk broodje aap verhaal.
Babootje schreef:pien_2010 schreef:OK Babootje. Die wachten we eens even af of dat waar is of een sterk broodje aap verhaal.
Ik denk eerder aan een "false flag" aanval. Rusland moet een reden hebben om "wraak te nemen" en straks een nuke te gooien. Ik denk dat ze erg in de rats zitten over de aankomende aanval door Oekraine en het feit dat ze blijkbaar ook een wapentekort hebben.
nikkel schreef:Kuggur, het beschuldigende vingertje kan je wat mij betreft gerust achterwege laten. Ik heb al meer malen in het oude topic geschreven: Europa en de VS moeten gaan omdenken incl. het stoppen met deze consumptiemaatschappij. Productie weer terug halen, een probleem: daar zit een prijskaartje aan.
nikkel schreef:Ik denk ook dat Rusland naar een reden zoekt om zwaardere wapens in te zetten. Een zelf gecreëerd probleem is absoluut niet ondenkbaar. Rusland is er gek genoeg voor, zeker gezien het feit dat een land als China hun openlijke steun intrekt. Het past daarom uitstekend in hun strategie. Ik zie absoluut geen voordeel voor de Oekraïne om dit nu te doen.
pien_2010 schreef:Dat denk ik ook Babootje en ik hoop het ook.
Gisteren was ik zelf wat van slag. Voor het eerst waren er die nacht pittige bombardementen bij het appartement complex van Yuliia geweest en het moet verschrikkelijk zijn geweest en heel beangstigend. Mensen zijn weer overleden en appartementen (zwaar) beschadigd. Haar appartement heeft als een wonder totaal geen schade. Dat noemen ze met de schrik vrijkomen.
Iedereen weet in dit topic hoe de mensen lijden, en we leven mee. Waarbij ik Gisteren voelde dat ik er echt wat last van had. Ik was wel heel blij met het fijne app contact.
Sizzle schreef:Er zijn geen aanwijzingen dat Oekraïne of bijvoorbeeld de VS de aanval hebben uitgevoerd. De Duitse Rusland-expert Stefan Meister vermoedt zelfs een desinformatiecampagne achter het Russische verslag van de vermeende aanval.
"Oekraïne moet worden beschuldigd van staatsterrorisme", zei Meister tegen de kranten van de Funke Mediengruppe. "Mogelijk is dit voorwendsel bedoeld om een groter offensief op Kiev te rechtvaardigen, nog brutalere aanvallen op de Oekraïense burgerbevolking of zelfs een poging om de Oekraïense president te vermoorden."
herr_balou schreef:BigOne schreef:Nog brutaler ? Ze doen niet anders dan burgerdoelen aanvallen, groter verschil met Oekraïners kan er niet zijn.
Vertaal-dingetje. Er wordt bedoeld 'nog bruter'.
pien_2010 schreef:Irmaz mijn man en ik hadden het vanavond nog over. Nl dat het wel erg voelbaar dichtbij komt.
Wij zien Yuliia niet meer naar Frankrijk komen, want ze hoort in Oekraïne thuis, dat is wel logisch.