Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:46

Linnie050 schreef:
Er is toch een Nederlander die een media bedrijf heeft in Rusland.
Hij zit weleens bij Jinkek.

Is hij ondertussen in Nederland?

Net was er op op npo 1 bij M ook een stuk over de vluchtelingen en waarom zoveel burger doelen.

Oa omdat vluchtelingen altijd al voor veel onenigheid zorgen in Europa.

Derk Sauer , die woont daar al ong 30 jaar. Ook multimiljonair dus die kan wel een stootje hebben. Is uitgever van nu een compleet digitale krant .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:54

Daks schreef:
Nou laten we het hopen:

⚡️ Bellingcat-onderzoeker Christo Grozev zegt dat #Rusland tot zondag middelen heeft voor de oorlog, waarna ze zullen instorten.

<KNIP>

Ik heb best een hoge pet op van Bellingcat, maar dit is wel erg specifiek. Tot zondag? Voor of na de lunch? :+

En wat zijn ‘middelen’ en hoe stort de boel dan in? Lijkt me stug dat de Russische soldaten in Oekraïne ineens spontaan de handdoek in de ring gooien (zonder dat ze van de militaire politie klappen krijgen).

Lijkt me helaas toch iets te veel op de voorspellingen die we van Corona wappies horen: 12 maart 2022 vallen alle gevaccineerden dood om. Die datum heb ik trouwens willekeurig gekozen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 04-03-22 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:58

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:16

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:18

Roodvos schreef:
_San87_ schreef:

Heb je ook een korte samenvatting?
[ [url=m/uilh3N.jpg]Afbeelding[/url] ]

.@MinPres (mrutte)
Please bear in mind, that «Slava Ukraini» (Glory to Ukraine) is a salute adopted by #Ukrainian Nazi collaborators during the #WWI, based on the infamous "Heil..." slogan.
Many of the collaborators are guilty of odious war crimes. https://t.co/UQ02HSv894

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:19

Roodvos schreef:
_San87_ schreef:

Heb je ook een korte samenvatting?
[ [url=m/uilh3N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, Rutte zegt in zijn speech Slava Ukraini (Glorie aan Ukraine), volgens de Russische ambasade in NL is dat een zinnetje dat tijdens WOI door de nazi's is geadopteerd :)).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:22

De krant van Derk Sauer is the Moscow Times, in het Engels. Naast Novaja Gazjeta zo'n beetje de enige die nog een beetje objectief is. Maar de Gazjeta heeft vandaag besloten niets meer over Oekraïne te schrijven, anders worden ze verboden. De Echo van Moskou is sinds gisteren verboden en tv Dozjd ook.
Nu ook Facebook down, hoor ik en Twitter schijnt het daar momenteel ook niet te doen..

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:28

Anonymous has to step up , televisie weer hacken en video’s van doden, gewonden en verwoestingen laten zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:32

bigone schreef:
Bellingcat is van oorsprong een bak burger onderzoekers dus geen journalisten. Hun grootste scope was de waarheid over wie MH17 uit de lucht had geschoten. Ze zijn anti Rusland en hieronder nog een artikel .

https://www.bndestem.nl/buitenland/de-e ... ~a7f7867b/

Dankjewel, een aantal stukken hieruit had ik her en der (wellicht in dit topic) al gelezen. Maar de onderbouwing is hier wel helder!

Inderdaad allemaal erg specifiek, maar ik hoop dat ze gelijk hebben :)

Met betrekking tot de opmerking dat er vandaag weinig nieuws in dit topic werd besproken... Ik volg naast dit topic het NOS liveblog, (en dan het topic om te kijken wat men er hier over te zeggen heeft of uitlegt) maar er was vandaag ook relatief weinig nieuws volgens mij... Over de redenen om de kerncentrale te bestoken werd zelfs in de media weinig meer gezegd dan dat het ging om energie en niet eventuele katastofes... En dat vond ik allemaal plausibel klinken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:33

Ik denk dat Anonymous doet wat ze kunnen, en meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:35

Janine1990 schreef:
bigone schreef:
Bellingcat is van oorsprong een bak burger onderzoekers dus geen journalisten. Hun grootste scope was de waarheid over wie MH17 uit de lucht had geschoten. Ze zijn anti Rusland en hieronder nog een artikel .

https://www.bndestem.nl/buitenland/de-e ... ~a7f7867b/

Dankjewel, een aantal stukken hieruit had ik her en der (wellicht in dit topic) al gelezen. Maar de onderbouwing is hier wel helder!

Inderdaad allemaal erg specifiek, maar ik hoop dat ze gelijk hebben :)

Met betrekking tot de opmerking dat er vandaag weinig nieuws in dit topic werd besproken... Ik volg naast dit topic het NOS liveblog, (en dan het topic om te kijken wat men er hier over te zeggen heeft of uitlegt) maar er was vandaag ook relatief weinig nieuws volgens mij... Over de redenen om de kerncentrale te bestoken werd zelfs in de media weinig meer gezegd dan dat het ging om energie en niet eventuele katastofes... En dat vond ik allemaal plausibel klinken.

Er is inderdaad niet zo veel nieuws vandaag. De reden om naar de kerncentrale te gaan is ook logisch, maar wel ook gevaarlijk.

Anywho. Vandaag was op het nieuws dat Zweden en Finland bij alle NAVO vergaderingen e.d. betrokken worden. Zal Poetin ook wel blij mee zijn :').

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:44

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:46

Bedankt voor de toelichting, Daks en San.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:51

_San87_ schreef:
Oh, Rutte zegt in zijn speech Slava Ukraini (Glorie aan Ukraine), volgens de Russische ambasade in NL is dat een zinnetje dat tijdens WOI door de nazi's is geadopteerd :)).

WO2 denk ik?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:56

Cowboy55 schreef:
_San87_ schreef:

WO2 denk ik?

De Russische ambasade zegt WOI :)).

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:58

Wat is eigenlijk de laatste stand van zaken met betrekking tot de militaire colonne vlak bij Kiev? Daar heb ik vandaag niets over gelezen. Komen ze dichter bij de stad of staan ze stil?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:59

MizzMontana schreef:
Wat is eigenlijk de laatste stand van zaken met betrekking tot de militaire colonne vlak bij Kiev? Daar heb ik vandaag niets over gelezen. Komen ze dichter bij de stad of staan ze stil?

Las net dat ze nog problemen hebben met eten en benzine. En gisteren heb Ukraine ze ook aangevallen. Zou me niet verbazen dat de Russen zelf blijft hangen omdat ze van de voren niet wist dat het een oorlog was, maar dacht dat het een oefening was.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:00

_San87_ schreef:
Cowboy55 schreef:

WO2 denk ik?

De Russische ambasade zegt WOI :)).

Vrijdagmiddagborrel bij de Russische ambassade :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:00

Van nu.nl:

'Russische colonne maakt nauwelijks vooruitgang'
De nieuwste bulletin van de Britse inlichtingendienst is uit en daar staat iets opvallends in. De lange Russische militaire colonne heeft de afgelopen vier dagen nauwelijks vooruitgang geboekt. De zware gevechten gaan door, maar veel schiet Rusland niet op. Oekraïne zou ook proberen om het militair vliegveld Hostomel weer terug te veroveren op de Russen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:04

MizzMontana schreef:

Dat staat nog steeds stil. De reden weet men niet precies.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:15

Afbeelding
Was deze al gedeeld?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:16

_San87_ schreef:
[ [url=m/V8Msvf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Was deze al gedeeld?

Yup

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:21

Exitium schreef:
Van nu.nl:

De nieuwste bulletin van de Britse inlichtingendienst is uit en daar staat iets opvallends in. De lange Russische militaire colonne heeft de afgelopen vier dagen nauwelijks vooruitgang geboekt. De zware gevechten gaan door, maar veel schiet Rusland niet op. Oekraïne zou ook proberen om het militair vliegveld Hostomel weer terug te veroveren op de Russen.

Hmmm……dat is niet zo positief als het lijkt ben ik bang. Als ze niet bewegen dan is dat waarschijnlijk omdat ze dat nu nog effe niet willen.

Ik geloof best dat het convooi kwetsbaar is, maar met luchtsteun die de weg omploegt komen ze echt wel op gang. En die serieuze luchtsteun is nu al een week opvallend afwezig. En dat is geen goed nieuws als je Oekraïne bent.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 04-03-22 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:23

Cowboy55 schreef:
Exitium schreef:
Van nu.nl:

Hmmm……dat is niet zo positief als het lijkt ben ik bang. Als ze niet bewegen dan is dat waarschijnlijk omdat ze dat nu nog effe niet willen.

Ik geloof best dat het convooi kwetsbaar is, maar met luchtsteun die de weg omploegt komen ze echt wel op gang. En die serieuze luchtsteun is opvallend afwezig tot nu toe.

Rusland heeft toch juist hele goede luchtafweer?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:28

Dit is nog eens een nuttige gift naast eten, drinken, medicijnen etc
Citaat:
Scandinavische organisatie doneert dertig ambulances
De Scandinavische organisatie Falck A/S heeft dertig ambulances gedoneerd aan Oekraïne en buurlanden om gewonde Oekraïners en vluchtelingen te kunnen behandelen: