Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saga

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:25

Dat meisje van 15, met een redelijk volgroeid lichaam en grote borsten, was nog steeds volgens de wet een kind, nog minstens 2 jaar zelfs.

Wat waren de hiaten in haar verhaal?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:27

Saga schreef:
Wat waren de hiaten in haar verhaal?

Heb je de verslaglegging van de rechtszaak van gisteren niet gevolgd?
Anders nog even lezen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:27

Zeker wel, en er werd juist gezegd dat haar verhaal consistent was en haar dagboek ook geen aanpassingen bevatte.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:28

Dat sluit hiaten niet uit.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:32

Dan kun je ze makkelijk noemen neem ik aan, want ik zie ze niet.
Of doel je echt op het deel dat zij niet meer precies wist op welke dag en hoe vaak iets gebeurde? Nee toch?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:32

Electra63 schreef:
Zij was geen kind,

Hoe noem je een meisje van 15 dan?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:34

Gelukkig heb ik rekening gehouden met vrouwenrechten toen ik ging stemmen vandaag. Dat is hard nodig in dit land. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:42

Ik vind het voor het hoge drama / heksenjacht gehalte ook wel veelzeggend dat uit mijn hele volgens mij best wel genuanceerde reactie 1 zinnetje gepakt wordt, dat wordt verdraaid tot iets smerigs, en net gedaan wordt alsof ik er niet op allerlei manieren bij zeg dat hij afstand had moeten nemen enz. en er van gemaakt wordt 'dat er zomaar klakkeloos meegegaan wordt in de verhalen van Borsato'... dan kan je echt niet lezen hoor en is het een gevalletje zoeken naar een knuppel om mee te slaan...tjongejonge zeg.

Lees je dan totaal heen over de rest van mijn reactie ofzo... :?

En ga je er voor het gemak maar gewoon vanuit dat iemand die niet 100% met pek en veren klaarstaat maar wat nuance in het verhaal ziet, meteen maar 'de kant van de viezerik kiest' :?

Dat vind ik ook om te huilen, om meteen maar alle menselijkheid van de beschuldigde aan de kant te gooien.... het slachtoffer moet haar verhaal kunnen doen, op begrip kunnen rekenen, maar het is niet fair om er meteen maar vanuit te gaan dat de beschuldigde 1 of andere berekenende goorlap is die alles wel aan elkaar zal liegen want ook het slachtoffer kan wat overdrijven en het kan heel prima zijn dat Borsato in dat YouTube stuk deels gewoon de waarheid vertelt...wij waren er toch niet bij :?

Het verhaal van beide partijen kan grotendeels waar zijn in mijn beleving.
Omdat verschillende situaties, verschillend opgevat kunnen worden.

En de setting bij bepaalde gebeurtenissen ook wel een heel groot verschil maakt.
Een vaderfiguur die mee gaat kleren kopen is niet meteen een viezerik.
Bij een onzeker meiske dat vraagt om bevestiging, bevestigt dat ze echt heus prima billen heeft. enz.

Dat kan heel oprecht niks met seksuele gevoelens te maken hebben...
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-10-25 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:42

Saga schreef:
Electra63 schreef:
Zij was geen kind.
Zij was wél een kind. Zij was minderjarig en dus per definitie een kind, ook volgens de wet.
Jouw mening is echt irrelevant hierin.

Google:Is een 17-jarige nog een kind?

Het antwoord op deze vraag in het internationale en nationale recht is duidelijk: een kind is iedereen jonger dan 18 jaar .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 16:50

Nu ben ik door het overlijden van mijn vader dus zonder vader opgegroeid.
Maar is daar op een gegeven moment toch ook dat die gaat zeggen, leuk met een kind van 4 in bad, maar met die van 14 niet meer?

Dus zo ook met andere dingen, dus bijvoorbeeld troosten.
Ik ga er vanuit dat een vader op een gegeven moment ook stopt met dat naakt doen?

Laat staan een vader figuur.
Of zie ik dat zo verkeerd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:00

pmarena schreef:
Ik heb verder niks met Borsato, ook nooit gehad, maar vind het ook wel een ietwat hoog drama gehalte hebben hoor... en stoor me ook wel wat aan dat sfeertje alsof hij zich vreselijk vergrepen heeft aan 'een kind' terwijl het toch wel wat genuanceerder lijkt te liggen en er eigenlijk misschien niet zoveel gebeurt lijkt te zijn.

In een ongelijke machtsrelatie is appen dat jezelf bevredigen goed is om te ontspannen al 10 grenzen over. Dan kun je wel vinden dat er 'misschien niet zoveel gebeurd lijkt te zijn', wat er tot nu toe naar buiten is gebracht is gewoonweg onacceptabel.

Citaat:
MB had achteraf gezien natuurlijk veel eerder afstand moeten nemen en nu hij beter weet zal hij vast niet snel meer mee bewegen met dit soort 'familie-mores' zoals er geschetst wordt, maar zoals hij het zelf brengt klinkt het toch wel veel meer als 'naïef' dan als 'predator' zeg maar.

Naïef schort niet je verantwoordelijkheid als volwassen man, die nota bene zelf een dochter heeft, op. We hebben het hier nog steeds over een ruimschoots volwassen man tegenover een puber, wettelijk een kind.

Citaat:
Als je dit zo hoort klinkt het alsof het heel prima vrijwel allemaal zonder seksuele bedoelingen van zijn kant kan zijn geweest maargoed je weet natuurlijk ook niet of hij een potje zit te huichelen...

Ik vind dat persoonlijk dan weer helemaal niet zo duidelijk.

Citaat:
[ Video ]

Even uitgaand van een óók nog steeds mogelijk scenario van helemaal geen slechte bedoeligen van zijn kant.... als dit hele gebeuren voor hem oprecht uit de lucht kwam vallen dan kan ik me zijn gevoelens hierover best wel voorstellen, als je jezelf echt van geen kwaad bewust bent dan is het eigenlijk wel logisch dat hij zo reageert als hij hier doet.

Ik kan me dan weer niet voorstellen hoe je voor jezelf verantwoordt dat het okay is een tiener, waar een vader-dochter band mee is, te appen dat ze zichzelf moet bevredigen, of een goede vrijpartij benoemt. En ik kan me al helemaal niet voorstellen in welke wereld het normaal is dat een volwassen vent van nu bijna 60 in bed gaat liggen met een naakte tiener. Maar dat ben ik.

Citaat:
Maargoed als 'ie wel wat kriebels kreeg van de blote borsten die zoals het klinkt te pas en te onpas tevoorschijn getrokken werden...tja het is ook maar gewoon een vent denk ik dan.

Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.

Citaat:
Hij had zeker beter moeten weten en afstand moeten nemen om dit soort gedoe te voorkomen.
Maar als je echt juist goede ipv. slechte bedoelingen hebt en je hebt een soort vader-vervangende-rol van ondersteuning van het gezin in je schoot geworpen gekregen....dan kan ik ook wel weer begrijpen dat je niet alles prettig of gepast vindt, maar toch graag een soort van ondersteunende / troostende rol vervult en niet zomaar weg wilt lopen van het gezin.

Dat kan ik me ook voorstellen, ja.

Citaat:
Wat dat betreft hadden zij hem wellicht ook wel een beetje in de tang met hun positie tov hem, en niet alleen maar andersom...

Hoe hadden zij hem in de tang?

Citaat:
Neemt niet weg dat hij blijkbaar wel deze jongedame het gevoel heeft gegeven dat ze niet veilig bij hem was.
En dat is natuurlijk nooit okee :(:)

Dat is zeker heel kwalijk.

Citaat:
Maar ik kan me ook wel zijn verbazing voorstellen als hij haar ongemak oprecht nooit gemerkt heeft, en de voor haar vervelende situaties juist op het initiatief van moeder en haarzelf zijn ontstaan en bleven herhalen door steeds weer bij hem op schoot te kruipen en hem steeds te vragen om te knuffelen en te troosten enzo...

Dat is geen excuus over de schreef te gaan.

Citaat:
Ik denk wel dat zijn verbazing daarover oprecht kan zijn.
Maar dat tegelijkertijd het ongemak van de jongedame ook echt kan zijn, en ik ben me ook erg van bewust dat zoiets pas (veel) later kan ontstaan, dat je beseft dat het echt niet okee was wat er gebeurde maar je wellicht andere signalen hebt gegeven.

Ik heb er dan weer moeite mee dat iemand verbaasd kan zijn dat een tiener het misschien niet zo leuk vindt dat een 'ouwe vent' haar berichten stuurt over masturbatie.

Citaat:
Neemt niet weg dat een volwassen man dan zijn verantwoordelijkheid hoort te nemen en zijn handen thuis moet houden bij een minderjarige :j

Maar daarvan zijn de mannen zich na het hele metoo gebeuren denk ik ook (veel) meer bewust dan ervoor...

In je gehele bericht zie ik veel 'Marco zat fout, maar' om dan toch nog te benadrukken waarom hij misschien toch niet zo fout was en meer verantwoordelijkheid bij het slachtoffer te leggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:02

Electra63 schreef:
Ik ga mee met Pmarena... die kan het beter uitleggen dan ik.

Ik zie geen klein kind met een kinderlichaam voor me, maar een meisje met een redelijk volgroeid lichaam en (grote) borsten en ook wel verleidelijk (naakt in bed liggen, borsten laten zien, sex hebben terwijl iedereen dat weet, een moeder die aanmoedigt).

Maar ze was voor een deel (aanrakingen en strelen) pas 15, dus het was zeker ongepast van MB.
Hij is zeker een grens over gegaan.

Ook het meisje had hiaten in haar verhaal, niet alleen MB.

a) hoe volgroeid een lichaam ook is, geestelijk is een 15 jarige nog een kind. (Vind ik overigens ook bij 16 jaar) Nog volop in de pubertijd qua ontwikkeling en dus geestelijk niet volwassen.
b) Het was niet ongepast van Borsato, maar het was strafbaar.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:03

Pmarena: Er wordt prima gelezen, maar ik denk dat je voorbijgaat aan wat de kern van het probleem is.
Zodra een volwassen man seksuele gevoelens krijgt van het lichaam van een minderjarig meisje, dan is dat niet iets waar begrip of nuance bij hoort.
Daar hoeft niets aan goedgepraat te worden of "het is ook maar een man". Het is onacceptabel op alle vlakken.
Het maakt niet uit of het meisje zich vrij gedroeg, of de moeder aanwezig was, etc, de verantwoordelijkheid ligt altijd bij de volwassene om die grenzen te bewaken.

Door te schrijven dat zijn gevoelens ook maar menselijk zijn of dat de setting verschil maakt, toon je begrip voor iets wat in de kern gewoon fout is.
Zodra het gaat om een minderjarige en een volwassene, dan is er géén grijs gebied.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:13

Ook hier in het topic loopt het steeds hoger op en dat laat precies zien hoe moeilijk kwesties als dit zijn.

Je hebt de zwaarste gradatie zoals bij Lisa, waarbij iedereen weet dat dit 100% fout is.
Dan heb je ali B die meiden verplicht sexuele handelingen te doen. Hij dacht met consent, zij duidelijk niet. (En dit was ook echt sex, wat voor mij een gradatie erger is dan misbruik)
En dan heb je marco die een minderjarige betast en sexueel benaderd. Iets wat in haar huishouden gebruikelijk is. Een moeder die het stimuleert en manipuleert. Dit op Naief schuiven? Nee dat kan niet, elk normasl denkend persoon snapt toch wel dat dat niet normaal is. Bij iemand in bed kruipen die naakt is, de appjes die hij stuurde en waar hij haar aanraakte. Hij heeft een aantal van deze dingen gedaan net sexuele intentie. Al was het slachtoffer niet bang dat hij sex met haar zou hebben. Wel vond ze het betasten onprettig en wist zij wel dat er een machtsverhouding was. Waarom hij dan niet?

Na een marco heb je nog de kroegmannen met stoer praat en die al dan niet een poging doen tot betasten
En tot slot het gros van de mannen die een vrouw met respect behandelen en weten wat grensoverschreidend is.

Als ik naar mezelf kijk zou ik me absoluut niet veilig voelen bij de dader van Lisa of ali B. Maar zou ik dat minder bij een Marco of de andere mannen hebben. (Maar dat ben ik, ik sta redelijk mijn mannetje).

Wat MB heeft gedaan is absoluut grensoverschreidend en misbruik met machtsverhouding richting een minderjarige. Maar het is geen verkrachting met dwang.

Ik vind de strafeis dan ook goed passen. Zijn carriere is voorbij, het is bewezen dat het niet kan en hij mag even zitten (al kan ik me ook voorstellen dat de uitspraak wordt dat dit wel in verhouding staat met een half jaar gevangenisstraf).

En hopelijk is het een goeie eye opener voor alle mannen, maar met name mannen met macht.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 17:58

Hij mag best gevoelens hebben, daar kan hij niks aan doen. Maar hij mag er niks mee doen en had juist omdat hij gevoelens kreeg ver weg van haar moeten blijven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:29

Babootje schreef:
BeFunny schreef:
Werkgever?

Ze was hoofd van de fanclub.

Met Borsato als werkgever. Hij ondersteunde het gezin ook financieel. Dat is ook wat het meisje heeft verklaard. Ze was bang om er wat van te zeggen, omdat ze bang was dat haar moeder haar baan zou kwijtraken en ze hun huis uit zouden moeten. Dan raakte ze ook haar vrienden kwijt.
Als dat geen drang is weet ik het niet meer. Dus dat die 16 jaar grens zo getrokken wordt doen ze voor de zekerheid van de zaak. Maar dat ligt imo niet zo scherp.

Ja dat hij ze ondersteunde dat was bekend.
Ik wist niet dat hij zijn eigen fanclub runde zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:34

Sjeemig san, zou je misschien iets minder dingen kunnen invullen / insinueren die ik nooit heb gezegd joh -O-

_San87_ schreef:
In een ongelijke machtsrelatie is appen dat jezelf bevredigen goed is om te ontspannen al 10 grenzen over. Dan kun je wel vinden dat er 'misschien niet zoveel gebeurd lijkt te zijn', wat er tot nu toe naar buiten is gebracht is gewoonweg onacceptabel.

Ja, dat is een paar grenzen over. Je hoort mij niet zeggen dat dat okee is....

_San87_ schreef:
Citaat:
MB had achteraf gezien natuurlijk veel eerder afstand moeten nemen en nu hij beter weet zal hij vast niet snel meer mee bewegen met dit soort 'familie-mores' zoals er geschetst wordt, maar zoals hij het zelf brengt klinkt het toch wel veel meer als 'naïef' dan als 'predator' zeg maar.

Naïef schort niet je verantwoordelijkheid als volwassen man, die nota bene zelf een dochter heeft, op. We hebben het hier nog steeds over een ruimschoots volwassen man tegenover een puber, wettelijk een kind.

Ook hier zeg je niets dat ik niet ook vind èn zeg....

_San87_ schreef:
Citaat:
Als je dit zo hoort klinkt het alsof het heel prima vrijwel allemaal zonder seksuele bedoelingen van zijn kant kan zijn geweest maargoed je weet natuurlijk ook niet of hij een potje zit te huichelen...

Ik vind dat persoonlijk dan weer helemaal niet zo duidelijk.

Ik wel dan ofzo.... :? Ik geef notabene aan dat er verschillende opties zijn...

_San87_ schreef:
Citaat:
[ Video ]

Even uitgaand van een óók nog steeds mogelijk scenario van helemaal geen slechte bedoeligen van zijn kant.... als dit hele gebeuren voor hem oprecht uit de lucht kwam vallen dan kan ik me zijn gevoelens hierover best wel voorstellen, als je jezelf echt van geen kwaad bewust bent dan is het eigenlijk wel logisch dat hij zo reageert als hij hier doet.

Ik kan me dan weer niet voorstellen hoe je voor jezelf verantwoordt dat het okay is een tiener, waar een vader-dochter band mee is, te appen dat ze zichzelf moet bevredigen, of een goede vrijpartij benoemt. En ik kan me al helemaal niet voorstellen in welke wereld het normaal is dat een volwassen vent van nu bijna 60 in bed gaat liggen met een naakte tiener. Maar dat ben ik.

Ben je wel helemaal lekker... :?
Waarom insinueer je hier nu wederom dat ik dat wel okee zou vinden... :?

Het verschil zit hem er in dat jij het verhaal van de jongedame klakkeloos als waarheid aan schijnt te nemen, terwijl ik me besef dat zij een ander verhaal vertelt dan hij, wij er niet bij waren, en niet weten wie nu precies de waarheid vertelt. Hij zegt dat hij alleen maar op bed is gaan zitten. Dat zij onder de dekens bleef. Die situatie moet in mijn beleving prima kunnen. Bij het horen dat ze naakt was had hij wel beter even kunnen zeggen dat ze zich eerst maar aan moest kleden.... die fout zal hij vast nooit meer maken denk ik zo.

En als het daar in huis / vriendengroep inderdaad zo volks is dat het normaal is om te zeggen 'niks dat een goede wip niet op kan lossen' ... wat gewoon vaak in allerlei volkse settingen gebeurt.....tja is hij dan zo fout als hij als wellicht zoveelste dat ook een keer appt.... denk ik dan. Maar ook dat zal hij vast nooit meer doen nu er zo panisch over gedaan wordt. En inderdaad is het eigenlijk natuurlijk totaal niet gepast als een veel oudere vent dat appt naar een minderjarige jongedame.

Maar ik heb me vaak genoeg in hele volkse settingen bevonden om me te beseffen dat dat soort dingen echt heel onschuldig kunnen zijn. Platvloers ook ja, maar we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde := Ik kan overigens ook best begrijpen dat anderen dat niet snappen en daar heel stijfjes over doen en er veel meer in zien dan het eigenlijk vaak is....

_San87_ schreef:
Citaat:
Maargoed als 'ie wel wat kriebels kreeg van de blote borsten die zoals het klinkt te pas en te onpas tevoorschijn getrokken werden...tja het is ook maar gewoon een vent denk ik dan.

Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.

Is het de wereld op zijn kop ja, om best begrip op te kunnen brengen voor een vent die een paar volgroeide borsten ziet en denkt van zo dat zijn goed gelukte exemplaren. Ik denk dat er weinig mannen zijn die dat aanzien niet kunnen waarderen eigenlijk := Je hebt er verder natuurlijk wel gewoon vanaf te blijven, zéker bij een minderjarige, maar dat spreekt voor zich....

_San87_ schreef:
Citaat:
Hij had zeker beter moeten weten en afstand moeten nemen om dit soort gedoe te voorkomen.
Maar als je echt juist goede ipv. slechte bedoelingen hebt en je hebt een soort vader-vervangende-rol van ondersteuning van het gezin in je schoot geworpen gekregen....dan kan ik ook wel weer begrijpen dat je niet alles prettig of gepast vindt, maar toch graag een soort van ondersteunende / troostende rol vervult en niet zomaar weg wilt lopen van het gezin.

Dat kan ik me ook voorstellen, ja.

Nou zijn we het toch nog ergens over eens…

_San87_ schreef:
Citaat:
Wat dat betreft hadden zij hem wellicht ook wel een beetje in de tang met hun positie tov hem, en niet alleen maar andersom...

Hoe hadden zij hem in de tang?

Wellicht zoals hier in het topic al vaker werd geopperd...? Dat moeders wel de hele fanclub in haar hand heeft... en als hij hen dan een soort van heeft beloofd hen wel een beetje in een soort van lichte vervangende vaderrol te willen ondersteunen, en dan vervolgens wegloopt omdat het allemaal te volks / laagdrempelig / seksueel vrij er aan toe gaat.... en ik kan me dus ook best voorstellen dat je denkt 'ze nu in de steek laten kan ik ook niet maken, dat is mijn eer te na'.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:40

DuoPenotti schreef:
Nu ben ik door het overlijden van mijn vader dus zonder vader opgegroeid.
Maar is daar op een gegeven moment toch ook dat die gaat zeggen, leuk met een kind van 4 in bad, maar met die van 14 niet meer?

Dus zo ook met andere dingen, dus bijvoorbeeld troosten.
Ik ga er vanuit dat een vader op een gegeven moment ook stopt met dat naakt doen?

Laat staan een vader figuur.
Of zie ik dat zo verkeerd?

Nee dat zie je niet verkeerd.
Ik kan me ook niet heugen dat mijn vader mee is geweest lingerie kopen. Of in mijn tiener jaren bij mij op bed kwam zitten. Laat staan als ik naakt lag te huilen. Laat staan dat een "peetvader" dat zou moeten doen.

Hij heeft haar ook echt betast en die appjes gestuurd over dat hij een wilde vrijpartij aanraad en appjes waarin hij haar aanzet om zichzelf te bevredigen.

Dus wat mij betreft is het gewoon een vies mannetje die geilt op jonge meisjes een perfert.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 18:42

_San87_ schreef:
Citaat:
Neemt niet weg dat hij blijkbaar wel deze jongedame het gevoel heeft gegeven dat ze niet veilig bij hem was.
En dat is natuurlijk nooit okee :(:)

Dat is zeker heel kwalijk.

Nou dan zijn we het gelukkig toch nog ergens over eens...

_San87_ schreef:
Citaat:
Maar ik kan me ook wel zijn verbazing voorstellen als hij haar ongemak oprecht nooit gemerkt heeft, en de voor haar vervelende situaties juist op het initiatief van moeder en haarzelf zijn ontstaan en bleven herhalen door steeds weer bij hem op schoot te kruipen en hem steeds te vragen om te knuffelen en te troosten enzo...

Dat is geen excuus over de schreef te gaan.

Zeg ik dat dan...? Nee dus -O- Maarja, de vraag is voor mij dus wel: in hoeveel van de genoemde situaties is hij nou eigenlijk hoe ver over de schreef gegaan...?
Die appjes waren niet okee nee, maar voor de rest is het veel speculatie zover ik zie, hoeveel intentie er nou achter zat en in hoeverre de details werkelijk zo gegaan zijn...?

Ik zag zelfs in het over de zitting uitgeschreven verslag langskomen dat de jongedame gezegd zou hebben dat zij zijn aanrakingen nooit als seksueel bedoeld op heeft gevat. MB geeft aan dat hij ze ook nooit zo heeft bedoeld. En volgens mij is het ook niet zo ver gezocht dat je over iemand heen wrijft die graag geknuffeld wil worden. Dat dat prima een been kan zijn als ze bij je komen zitten. En dat je zonder bedoelingen billen aan kan raken bij over de rug wrijven. Zonder seksuele bedoelingen maar gewoon...omdat je beweegt :=

_San87_ schreef:
Citaat:
Ik denk wel dat zijn verbazing daarover oprecht kan zijn.
Maar dat tegelijkertijd het ongemak van de jongedame ook echt kan zijn, en ik ben me ook erg van bewust dat zoiets pas (veel) later kan ontstaan, dat je beseft dat het echt niet okee was wat er gebeurde maar je wellicht andere signalen hebt gegeven.

Ik heb er dan weer moeite mee dat iemand verbaasd kan zijn dat een tiener het misschien niet zo leuk vindt dat een 'ouwe vent' haar berichten stuurt over masturbatie.

Ja daar heb je overduidelijk moeite mee. En terecht als dat waar zou zijn :j
Maar heeft er iemand hier in het topic gezegd dat hij / zij daar verbaasd over is dan, of zit je dat zelf te verzinnen ;) Misschien moet je even het stukje quoten waar dat gezegd wordt.

_San87_ schreef:
Citaat:
Neemt niet weg dat een volwassen man dan zijn verantwoordelijkheid hoort te nemen en zijn handen thuis moet houden bij een minderjarige :j

Maar daarvan zijn de mannen zich na het hele metoo gebeuren denk ik ook (veel) meer bewust dan ervoor...

In je gehele bericht zie ik veel 'Marco zat fout, maar' om dan toch nog te benadrukken waarom hij misschien toch niet zo fout was en meer verantwoordelijkheid bij het slachtoffer te leggen.

Dat jij dat 'ziet' wil niet zeggen dat dat er staat.
Mijn posts zijn alleen maar bedoeld om aan te geven dat er op basis van wat we weten, echt wel wat meer grijs in de omstandigheden kan zitten dan de keiharde oordelen die hier voorbij komen.

Dingen kunnen fout zijn in verschillende gradaties, en de preciese omstandigheden en aanloop naar een situatie toe maken daarin imo toch behoorlijk wat verschil hoe een vreselijke kl**tzak iemand nu daadwerkelijk is.

Dat benoemen is ook géén goedpraten. Maar nuance aanbrengen want ook naar een dader toe moet je wel fair blijven vind ik en hem niet van nog ergere dingen betichten dan dat wat je zeker weet. En ik vind wel dat het hier in het topic wel vrij ver gaat met de beeldvorming, alsof het een halve kinderverkrachter is.... terwijl dat imo niet blijkt - uit wat we nu te horen hebben gekregen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:01

Petpa schreef:
Maar moeder had toch ook verantwoordelijkheid jegens haar dochter?

Met verbazing las ik dat moeder Marco belde met de vraag de dochter te komen troosten.
Hij kwam en halverwege de trap zegt moeder dat dochter naakt is.

Ja! Marco had op zo'n moment de slaapkamer niet moeten betreden of moeten vragen of dochter kleding aan wilde trekken.

Maar hierin vind ik moeder ook fout.
Welke moeder laat nou een huisvriend bij een ongeklede dochter op de kamer?!?

Eens over de moeder.
Maar doet niks af aan dat Marco dan toch naast haar is gaan zitten. Dat hij de appjes heeft gestuurd waarin ze zichzelf moest bevredigen. Een app waarin hij haar een goede vrijpartij aanraadde aan een meisje van 15.

Ik had het allemaal met verbazing zitten lezen want ik geloofde inmiddels meer Marcos verhaal. Maar ik vind de hele situatie nog veel erger dan gedacht en dan komt ook die moeder er nog bij. Wat zal dat meisje zich poedersuiker gevoeld hebben. In haar dagboek stond ook iets als. Ik dacht een vader figuur te hebben" ze had dus ergens behoefde aan een vader figuur waarop ze kon vertrouwen. In plaats daarvan had ze te dealen met zo'n eikel die naar haar lichaam keek "niet als een vader" Die haar aanzette tot dingen.

De moeder vind ik als het allemaal waar is wel ook echt fout.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:13

pmarena schreef:
Het verschil zit hem er in dat jij het verhaal van de jongedame klakkeloos als waarheid aan schijnt te nemen, terwijl ik me besef dat zij een ander verhaal vertelt dan hij, wij er niet bij waren, en niet weten wie nu precies de waarheid vertelt.
De meeste mensen in dit topic, baseren hun mening op de whatsapp-communicatie, de telefoongesprekken en de bekentenissen van M.B. zelf.
Niet op het verhaal dat zij vertelt zonder onderbouwing en niet op het verhaal dat hij vertelt zonder onderbouwing.

Helaas zijn er ook een aantal bokkers die proberen redenen te vinden waarom hij minder onschuldig is dan de feiten weergeven.
Dat hij écht niet een kind onzedig heeft behandeld.

pmarena schreef:
En volgens mij is het ook niet zo ver gezocht dat je over iemand heen wrijft die graag geknuffeld wil worden. Dat dat prima een been kan zijn als ze bij je komen zitten. En dat je zonder bedoelingen billen aan kan raken bij over de rug wrijven. Zonder seksuele bedoelingen maar gewoon...omdat je beweegt :=
Hoevaak wrijf jij over de binnenkant van iemand's bovenbeen als je diegene troost? Hoevaak pets jij iemand op z'n kont gewoon... omdat je beweegt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:25

Saga schreef:
pmarena schreef:

Het verschil zit hem er in dat jij het verhaal van de jongedame klakkeloos als waarheid aan schijnt te nemen, terwijl ik me besef dat zij een ander verhaal vertelt dan hij, wij er niet bij waren, en niet weten wie nu precies de waarheid vertelt.

De meeste mensen in dit topic, baseren hun mening op de whatsapp-communicatie, de telefoongesprekken en de bekentenissen van M.B. zelf.
Niet op het verhaal dat zij vertelt zonder onderbouwing en niet op het verhaal dat hij vertelt zonder onderbouwing.

Helaas zijn er ook een aantal bokkers die proberen redenen te vinden waarom hij minder onschuldig is dan de feiten weergeven.
Dat hij écht niet een kind onzedig heeft behandeld.

Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat er volgens jou bokkers zijn die zeggen dat hij 'echt geen kind onzedig heeft behandeld'. Misschien moet je even quoten waar dat precies gezegd wordt want volgens mij is iedereen het er best wel over eens dat hij over de schreef is gegaan. Alleen is niet iedereen bereid om mee te gaan in de sfeer alsof er bewezen zou zijn dat hij 1 of andere vreselijke predator is.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:27

Ja, ga ik doen, maar ik verwacht dan ook van jou dat jij de berichten quote waarin iemand zegt dat hij 1 of andere vreselijke predator is.

Hier mijn toevoeging, ben benieuwd naar de jouwe.
Citaat:
Ik begrijp ook best dat zo'n meisje verliefd is geweest en zich aan de kant geschoven voelde. Maar als er niks gebeurd is moet je dit iemand niet aan doen. Ze is nu ouder en wijzer. Dus als er niks gebeurd is dan mag dat heel duidelijk gemaakt worden en dan mag madam van mij best op de blaren zitten. Hoe haal je het in je hoofd zeg om zover te gaan.

Citaat:
dus enkel omdat zij puber was is hij strafbaar?
Dus elke puber kan zeggen over elke man wat ze willen en dan is die strafbaar.

Citaat:
Zij was geen kind.

Citaat:
Maar meisjes van 16 of ouder hebben sex, vrijwillig en zien en gedragen zich niet als kinderen.
Nu wordt hier continu gesproken over kind. En die suggestie vind ik niet OK.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:38

Saga schreef:
pmarena schreef:
En volgens mij is het ook niet zo ver gezocht dat je over iemand heen wrijft die graag geknuffeld wil worden. Dat dat prima een been kan zijn als ze bij je komen zitten. En dat je zonder bedoelingen billen aan kan raken bij over de rug wrijven. Zonder seksuele bedoelingen maar gewoon...omdat je beweegt :=
Hoevaak wrijf jij over de binnenkant van iemand's bovenbeen als je diegene troost? Hoevaak pets jij iemand op z'n kont gewoon... omdat je beweegt?

Oh je hebt je bericht aangepast, nu staat dit er ook ineens bij.

Fraai ook hoe je hier aan het verdraaien bent, waar komt die behoefte toch vandaan.... :?
Waar zeg ik precies iets over iemand op zijn kont petsen... :?

En ja als je iemand die zo dichtbij je staat dat er regelmatig geknuffeld wordt, even troostend een kneepje in het been geeft of er even overheen wrijft, dat heb je toch al snel dat je hand om het been heen valt.... := Bij iemand die zit is dat logischerwijze het bovenbeen.

Een keer in de vrienden / familie sfeer een troostende wrijf over een bovenbeen is heus niet per definitie seksueel... ik zie wrijven over een bovenbeen niet meteen gelijk aan iemand bij het kruis grijpen in ieder geval :=

Maar je hebt natuurlijk altijd dat de oprecht onschuldige streel of hart-onder-de-riem kneepje van de 1, door de ander opgevat kan worden als iets meer.

En als buitenstaander weet je gewoon niet zeker wat er exact gebeurd is en met welke intentie, daarom vind ik het te ver gaan om alle dubieuze dingen maar klakkeloos weg te schrijven als 'het is gewoon een goorlap'. Begrijp me niet verkeerd, misschien is het wel een goorlap, dat sluit ik niet uit. Maar ik vind gewoon dat er wel erg zwaar geoordeeld wordt op basis van wat er bekend is gemaakt.

Je zou iemand dan toch bijna niet meer aan durven te raken joh want stel je voor dat je bij het geven van een knuffel je armen om iemand heen slaat en per ongeluk bovenkant bil onderaan de rug aanraakt, en je wordt meteen voor goorlap aangezien -O-

MB is over een grens heen gegaan, dat is duidelijk. Maar dan hoeft nog niet elk detail van enig contact meteen als een soort misbruik gezien te worden....

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 19:45

Omdat dat werd genoemd in het hele verhaal, maar prima, hoevaak raak jij iemand's billen per ongeluk aan?
En het ging niet om een kneepje in iemand's been, het ging over strelen over het dijbeen.
Ik heb nog nooit aan iemands dijbeen gezeten... daar komen mijn handen niet, zéker niet bij iemand van het andere geslacht.
Het ging over strelen, dat is iets dan een keer een bemoedigend klopje geven.
Waarom lees jij de dingen zo anders als dat ze feitelijk werden benoemd?

Denk je écht dat het mogelijk is dat hij, puur uit liefde voor het kind, het kind aanraadde om zichzelf te bevredigen? Of om een goede vrijpartij te hebben?
Denk je écht dat het mogelijk is dat hij, puur uit liefde voor het kind, meerdere keren is blijven zitten toen zij haar borsten liet zien i.p.v afstand te nemen?
Denk je écht dat het mogelijk is dat hij, puur uit liefde voor het kind, bij haar is gaan zitten of liggen, terwijl zij naakt in bed lag en hij dat van tevoren al wist?