Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Saga schreef:Electra63 schreef:Zij was wél een kind. Zij was minderjarig en dus per definitie een kind, ook volgens de wet.Zij was geen kind.
Jouw mening is echt irrelevant hierin.
pmarena schreef:Ik heb verder niks met Borsato, ook nooit gehad, maar vind het ook wel een ietwat hoog drama gehalte hebben hoor... en stoor me ook wel wat aan dat sfeertje alsof hij zich vreselijk vergrepen heeft aan 'een kind' terwijl het toch wel wat genuanceerder lijkt te liggen en er eigenlijk misschien niet zoveel gebeurt lijkt te zijn.
Citaat:MB had achteraf gezien natuurlijk veel eerder afstand moeten nemen en nu hij beter weet zal hij vast niet snel meer mee bewegen met dit soort 'familie-mores' zoals er geschetst wordt, maar zoals hij het zelf brengt klinkt het toch wel veel meer als 'naïef' dan als 'predator' zeg maar.
Citaat:Als je dit zo hoort klinkt het alsof het heel prima vrijwel allemaal zonder seksuele bedoelingen van zijn kant kan zijn geweest maargoed je weet natuurlijk ook niet of hij een potje zit te huichelen...
Citaat:[ Video ]
Even uitgaand van een óók nog steeds mogelijk scenario van helemaal geen slechte bedoeligen van zijn kant.... als dit hele gebeuren voor hem oprecht uit de lucht kwam vallen dan kan ik me zijn gevoelens hierover best wel voorstellen, als je jezelf echt van geen kwaad bewust bent dan is het eigenlijk wel logisch dat hij zo reageert als hij hier doet.
Citaat:Maargoed als 'ie wel wat kriebels kreeg van de blote borsten die zoals het klinkt te pas en te onpas tevoorschijn getrokken werden...tja het is ook maar gewoon een vent denk ik dan.
Citaat:Hij had zeker beter moeten weten en afstand moeten nemen om dit soort gedoe te voorkomen.
Maar als je echt juist goede ipv. slechte bedoelingen hebt en je hebt een soort vader-vervangende-rol van ondersteuning van het gezin in je schoot geworpen gekregen....dan kan ik ook wel weer begrijpen dat je niet alles prettig of gepast vindt, maar toch graag een soort van ondersteunende / troostende rol vervult en niet zomaar weg wilt lopen van het gezin.
Citaat:Wat dat betreft hadden zij hem wellicht ook wel een beetje in de tang met hun positie tov hem, en niet alleen maar andersom...
Citaat:Neemt niet weg dat hij blijkbaar wel deze jongedame het gevoel heeft gegeven dat ze niet veilig bij hem was.
En dat is natuurlijk nooit okee
Citaat:Maar ik kan me ook wel zijn verbazing voorstellen als hij haar ongemak oprecht nooit gemerkt heeft, en de voor haar vervelende situaties juist op het initiatief van moeder en haarzelf zijn ontstaan en bleven herhalen door steeds weer bij hem op schoot te kruipen en hem steeds te vragen om te knuffelen en te troosten enzo...
Citaat:Ik denk wel dat zijn verbazing daarover oprecht kan zijn.
Maar dat tegelijkertijd het ongemak van de jongedame ook echt kan zijn, en ik ben me ook erg van bewust dat zoiets pas (veel) later kan ontstaan, dat je beseft dat het echt niet okee was wat er gebeurde maar je wellicht andere signalen hebt gegeven.
Citaat:Neemt niet weg dat een volwassen man dan zijn verantwoordelijkheid hoort te nemen en zijn handen thuis moet houden bij een minderjarige![]()
Maar daarvan zijn de mannen zich na het hele metoo gebeuren denk ik ook (veel) meer bewust dan ervoor...
Electra63 schreef:Ik ga mee met Pmarena... die kan het beter uitleggen dan ik.
Ik zie geen klein kind met een kinderlichaam voor me, maar een meisje met een redelijk volgroeid lichaam en (grote) borsten en ook wel verleidelijk (naakt in bed liggen, borsten laten zien, sex hebben terwijl iedereen dat weet, een moeder die aanmoedigt).
Maar ze was voor een deel (aanrakingen en strelen) pas 15, dus het was zeker ongepast van MB.
Hij is zeker een grens over gegaan.
Ook het meisje had hiaten in haar verhaal, niet alleen MB.
Babootje schreef:BeFunny schreef:Werkgever?
Ze was hoofd van de fanclub.
Met Borsato als werkgever. Hij ondersteunde het gezin ook financieel. Dat is ook wat het meisje heeft verklaard. Ze was bang om er wat van te zeggen, omdat ze bang was dat haar moeder haar baan zou kwijtraken en ze hun huis uit zouden moeten. Dan raakte ze ook haar vrienden kwijt.
Als dat geen drang is weet ik het niet meer. Dus dat die 16 jaar grens zo getrokken wordt doen ze voor de zekerheid van de zaak. Maar dat ligt imo niet zo scherp.
_San87_ schreef:In een ongelijke machtsrelatie is appen dat jezelf bevredigen goed is om te ontspannen al 10 grenzen over. Dan kun je wel vinden dat er 'misschien niet zoveel gebeurd lijkt te zijn', wat er tot nu toe naar buiten is gebracht is gewoonweg onacceptabel.
_San87_ schreef:Citaat:MB had achteraf gezien natuurlijk veel eerder afstand moeten nemen en nu hij beter weet zal hij vast niet snel meer mee bewegen met dit soort 'familie-mores' zoals er geschetst wordt, maar zoals hij het zelf brengt klinkt het toch wel veel meer als 'naïef' dan als 'predator' zeg maar.
Naïef schort niet je verantwoordelijkheid als volwassen man, die nota bene zelf een dochter heeft, op. We hebben het hier nog steeds over een ruimschoots volwassen man tegenover een puber, wettelijk een kind.
_San87_ schreef:Citaat:Als je dit zo hoort klinkt het alsof het heel prima vrijwel allemaal zonder seksuele bedoelingen van zijn kant kan zijn geweest maargoed je weet natuurlijk ook niet of hij een potje zit te huichelen...
Ik vind dat persoonlijk dan weer helemaal niet zo duidelijk.
Ik geef notabene aan dat er verschillende opties zijn..._San87_ schreef:Citaat:[ Video ]
Even uitgaand van een óók nog steeds mogelijk scenario van helemaal geen slechte bedoeligen van zijn kant.... als dit hele gebeuren voor hem oprecht uit de lucht kwam vallen dan kan ik me zijn gevoelens hierover best wel voorstellen, als je jezelf echt van geen kwaad bewust bent dan is het eigenlijk wel logisch dat hij zo reageert als hij hier doet.
Ik kan me dan weer niet voorstellen hoe je voor jezelf verantwoordt dat het okay is een tiener, waar een vader-dochter band mee is, te appen dat ze zichzelf moet bevredigen, of een goede vrijpartij benoemt. En ik kan me al helemaal niet voorstellen in welke wereld het normaal is dat een volwassen vent van nu bijna 60 in bed gaat liggen met een naakte tiener. Maar dat ben ik.

Ik kan overigens ook best begrijpen dat anderen dat niet snappen en daar heel stijfjes over doen en er veel meer in zien dan het eigenlijk vaak is...._San87_ schreef:Citaat:Maargoed als 'ie wel wat kriebels kreeg van de blote borsten die zoals het klinkt te pas en te onpas tevoorschijn getrokken werden...tja het is ook maar gewoon een vent denk ik dan.
Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.
Je hebt er verder natuurlijk wel gewoon vanaf te blijven, zéker bij een minderjarige, maar dat spreekt voor zich...._San87_ schreef:Citaat:Hij had zeker beter moeten weten en afstand moeten nemen om dit soort gedoe te voorkomen.
Maar als je echt juist goede ipv. slechte bedoelingen hebt en je hebt een soort vader-vervangende-rol van ondersteuning van het gezin in je schoot geworpen gekregen....dan kan ik ook wel weer begrijpen dat je niet alles prettig of gepast vindt, maar toch graag een soort van ondersteunende / troostende rol vervult en niet zomaar weg wilt lopen van het gezin.
Dat kan ik me ook voorstellen, ja.
_San87_ schreef:Citaat:Wat dat betreft hadden zij hem wellicht ook wel een beetje in de tang met hun positie tov hem, en niet alleen maar andersom...
Hoe hadden zij hem in de tang?
DuoPenotti schreef:Nu ben ik door het overlijden van mijn vader dus zonder vader opgegroeid.
Maar is daar op een gegeven moment toch ook dat die gaat zeggen, leuk met een kind van 4 in bad, maar met die van 14 niet meer?
Dus zo ook met andere dingen, dus bijvoorbeeld troosten.
Ik ga er vanuit dat een vader op een gegeven moment ook stopt met dat naakt doen?
Laat staan een vader figuur.
Of zie ik dat zo verkeerd?
_San87_ schreef:Citaat:Neemt niet weg dat hij blijkbaar wel deze jongedame het gevoel heeft gegeven dat ze niet veilig bij hem was.
En dat is natuurlijk nooit okee
Dat is zeker heel kwalijk.
_San87_ schreef:Citaat:Maar ik kan me ook wel zijn verbazing voorstellen als hij haar ongemak oprecht nooit gemerkt heeft, en de voor haar vervelende situaties juist op het initiatief van moeder en haarzelf zijn ontstaan en bleven herhalen door steeds weer bij hem op schoot te kruipen en hem steeds te vragen om te knuffelen en te troosten enzo...
Dat is geen excuus over de schreef te gaan.
Maarja, de vraag is voor mij dus wel: in hoeveel van de genoemde situaties is hij nou eigenlijk hoe ver over de schreef gegaan...?
_San87_ schreef:Citaat:Ik denk wel dat zijn verbazing daarover oprecht kan zijn.
Maar dat tegelijkertijd het ongemak van de jongedame ook echt kan zijn, en ik ben me ook erg van bewust dat zoiets pas (veel) later kan ontstaan, dat je beseft dat het echt niet okee was wat er gebeurde maar je wellicht andere signalen hebt gegeven.
Ik heb er dan weer moeite mee dat iemand verbaasd kan zijn dat een tiener het misschien niet zo leuk vindt dat een 'ouwe vent' haar berichten stuurt over masturbatie.
Misschien moet je even het stukje quoten waar dat gezegd wordt._San87_ schreef:Citaat:Neemt niet weg dat een volwassen man dan zijn verantwoordelijkheid hoort te nemen en zijn handen thuis moet houden bij een minderjarige![]()
Maar daarvan zijn de mannen zich na het hele metoo gebeuren denk ik ook (veel) meer bewust dan ervoor...
In je gehele bericht zie ik veel 'Marco zat fout, maar' om dan toch nog te benadrukken waarom hij misschien toch niet zo fout was en meer verantwoordelijkheid bij het slachtoffer te leggen.
Petpa schreef:Maar moeder had toch ook verantwoordelijkheid jegens haar dochter?
Met verbazing las ik dat moeder Marco belde met de vraag de dochter te komen troosten.
Hij kwam en halverwege de trap zegt moeder dat dochter naakt is.
Ja! Marco had op zo'n moment de slaapkamer niet moeten betreden of moeten vragen of dochter kleding aan wilde trekken.
Maar hierin vind ik moeder ook fout.
Welke moeder laat nou een huisvriend bij een ongeklede dochter op de kamer?!?
pmarena schreef:De meeste mensen in dit topic, baseren hun mening op de whatsapp-communicatie, de telefoongesprekken en de bekentenissen van M.B. zelf.Het verschil zit hem er in dat jij het verhaal van de jongedame klakkeloos als waarheid aan schijnt te nemen, terwijl ik me besef dat zij een ander verhaal vertelt dan hij, wij er niet bij waren, en niet weten wie nu precies de waarheid vertelt.
pmarena schreef:Hoevaak wrijf jij over de binnenkant van iemand's bovenbeen als je diegene troost? Hoevaak pets jij iemand op z'n kont gewoon... omdat je beweegt?En volgens mij is het ook niet zo ver gezocht dat je over iemand heen wrijft die graag geknuffeld wil worden. Dat dat prima een been kan zijn als ze bij je komen zitten. En dat je zonder bedoelingen billen aan kan raken bij over de rug wrijven. Zonder seksuele bedoelingen maar gewoon...omdat je beweegt
Saga schreef:pmarena schreef:
Het verschil zit hem er in dat jij het verhaal van de jongedame klakkeloos als waarheid aan schijnt te nemen, terwijl ik me besef dat zij een ander verhaal vertelt dan hij, wij er niet bij waren, en niet weten wie nu precies de waarheid vertelt.
De meeste mensen in dit topic, baseren hun mening op de whatsapp-communicatie, de telefoongesprekken en de bekentenissen van M.B. zelf.
Niet op het verhaal dat zij vertelt zonder onderbouwing en niet op het verhaal dat hij vertelt zonder onderbouwing.
Helaas zijn er ook een aantal bokkers die proberen redenen te vinden waarom hij minder onschuldig is dan de feiten weergeven.
Dat hij écht niet een kind onzedig heeft behandeld.
Citaat:Ik begrijp ook best dat zo'n meisje verliefd is geweest en zich aan de kant geschoven voelde. Maar als er niks gebeurd is moet je dit iemand niet aan doen. Ze is nu ouder en wijzer. Dus als er niks gebeurd is dan mag dat heel duidelijk gemaakt worden en dan mag madam van mij best op de blaren zitten. Hoe haal je het in je hoofd zeg om zover te gaan.
Citaat:dus enkel omdat zij puber was is hij strafbaar?
Dus elke puber kan zeggen over elke man wat ze willen en dan is die strafbaar.
Citaat:Zij was geen kind.
Citaat:Maar meisjes van 16 of ouder hebben sex, vrijwillig en zien en gedragen zich niet als kinderen.
Nu wordt hier continu gesproken over kind. En die suggestie vind ik niet OK.
Saga schreef:pmarena schreef:Hoevaak wrijf jij over de binnenkant van iemand's bovenbeen als je diegene troost? Hoevaak pets jij iemand op z'n kont gewoon... omdat je beweegt?En volgens mij is het ook niet zo ver gezocht dat je over iemand heen wrijft die graag geknuffeld wil worden. Dat dat prima een been kan zijn als ze bij je komen zitten. En dat je zonder bedoelingen billen aan kan raken bij over de rug wrijven. Zonder seksuele bedoelingen maar gewoon...omdat je beweegt

Bij iemand die zit is dat logischerwijze het bovenbeen.