Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:07

Moord met voorbedachte rade bestaat niet als term, want moord betekend dat automatisch al.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:08

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:08

Babootje schreef:
Jester_ schreef:
Nee toch? Doodslag gebeurd per ongeluk, bijvoorbeels door een autoongeluk. Je kan ook ruzie krijgen met iemand, te ver gaan en hem dan vermoorden? Dan ben je niet van huis gegaan met de intentie van he ik ga eens even iemand doden zoals deze gek het wel uitgestippeld heeft

Moord met voorbedachte rade? Dat weet ik niet. Anne was op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. Het is niet een ritje dat ze dagelijks maakte. Hij heeft zn kans denk ik gewoon gegrepen. Had ieder meisje kunnen zijn. Maar deze man mag echt nooit, nooit, nooit meer los.
TBS en castreren lijkt me het beste voor hem.

Ja ik denk niet dat hij heeft bedacht anne te grijpen, maar wel de gehele moord voorbereid. Dus dan is het wel met voorbedachte rade toch?

Nouja het maakt ook niet uit, moge hij de hoogst haalbare straf krijgen en de familie het ooit een plekje kunnen geven :(:)

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:09

Er komt nu een onderzoek naar de kliniek. Ik denk nu, mosterd na de maaltijd , er moet een zondebok gevonden worden. Begin bij het begin zou ik zeggen, dus een OM die vond dat zestien jaar gevangenisstraf te veel was toendertijd. En begin als overheid met het verplicht stellen van TBS aan veroordeelden op te leggen wanneer ze weigeren om mee te werken aan een psychologisch onderzoek. Dit zal zeker niet voorkomen dat er zaken als die van Anne niet meer voorkomen maar misschien scheelt het een paar mensenlevens.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:10

Jeetje.. schrik toch wel weer van het nieuws..
Ik heb geen woorden meer..
Rust zacht Anne.. -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:10

vibabu schreef:
En dan is het nog moeilijk... probeer maar eens te bewijzen dat hij niet puur instinctief heeft gehandeld.

https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoek ... il-tussen/

Precies dat bruintje

Ah kijk! Dankje. Maar als je 'per ongeluk' iemand dood? Door bijv een auto ongeluk? Of noem je dat dan niks?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:11

Ja het lijkt, maar goed ik heb niet de kunde, dat het wel enigszins voorbedachte raden moet zijn geweest wat betreft het beroven van iemands leven. Als ik kijk naar de spullen die verspreid neer waren gelegd en Anne zelf 40 km verderop.

Las ook dat nu opeens wordt onderzocht naar de situatie in de kliniek.. waarom gebeuren dat soort dingen pas wanneer er iets ergs is gebeurd.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:12

Jester_ schreef:
vibabu schreef:
En dan is het nog moeilijk... probeer maar eens te bewijzen dat hij niet puur instinctief heeft gehandeld.

https://www.om.nl/vaste-onderdelen/zoek ... il-tussen/

Precies dat bruintje

Ah kijk! Dankje. Maar als je 'per ongeluk' iemand dood? Door bijv een auto ongeluk? Of noem je dat dan niks?

Doodslag? En als je bijv gedronken heb of iets anders dan zou het weer dood door schuld kunnen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:13

Diegene die Anne heeft omgebracht heeft koelbloedig geprobeerd om de politie op het verkeerde been te zetten. Getuige de fiets,tas en jas.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:14

Ik ben benieuwd of en wat de politiek gaat doen... er gaat extra geld naar defensie. Van mij mogen al die klinieken wek eens doorgelicht worden, riem aanhalen. Ik heb echt het gevoel dat er, om welke reden dan ook, bij dit soort instellingen wat soepel omgegaan wordt met regels. Bezuinigingen? Minder mensen? Regels aanpassen omdat het niet na te leven valt? En waarom is dat dan onmogelijk?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:15

Maar doodslag is door opzettelijkheid. Door een foutje int verkeer kan het zo gebeuren, maar nooit met opzet..

Maargoed dit is offtopic sorry!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:16

Jester_ schreef:
Maar doodslag is door opzettelijkheid. Door een foutje int verkeer kan het zo gebeuren, maar nooit met opzet..

Nee hoor, doodslag is niet opzettelijk. Dat kan ook een ongeluk zijn.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:17

Ik denk dat het ook lastig is goed personeel te vinden voor zulke klinieken. Je gaat enkel zulk werk doen als je om mensen geeft, zorgzaam bent, anders kan je dit werk niet doen lijkt me. Maar wanneer ben je te zorgzaam of goed gelovig?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:19

Hij kan wel zeggen dat het 'per ongelijk' ging maar als forensisch onderzoek iets anders uitwijst dan zijn het zijn woorden tegen keiharde feiten.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:20

Suzanne F. schreef:
Jester_ schreef:

Dan is het dood door schuld. Maar goed, hoe nuttig is deze zijweg?

Merk wel dat het mij erg veel doet. Ben iemand die graag de mooie plekken van Nederland te voet verkent. En mij dan juist vrij voel in een leeg bos of ander mooi natuurgebied. Ben afgelopen zaterdag al niet gegaan omdat het niet goed voelde.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:20

Ik denk dat er de afgelopen jaren zoveel bezuinigd is en regels zijn gemaakt door hogere hand waardoor amper goed gewerkt kan worden in die klinieken. Maar goed, ik werk niet in die sector en dit is puur op wat je om je heen hoort en kan bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:22

Suzanne F. schreef:
Jester_ schreef:

http://www.wetrecht.nl/dood-door-schuld/

Doodslag nooit een ongeluk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-17 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:23

Jester_ schreef:
Ik denk dat het ook lastig is goed personeel te vinden voor zulke klinieken. Je gaat enkel zulk werk doen als je om mensen geeft, zorgzaam bent, anders kan je dit werk niet doen lijkt me. Maar wanneer ben je te zorgzaam of goed gelovig?

Ik denk wel dat dit een onderdeel van het probleem is.
Denk dat het ook beter zou zijn als bij dit soort types er gewoon enkel mannen i n de dagelijkse begeleiding zouden zitten.
Die zijn over het algemeen toch wat 'cooler dan vrouwen is mijn ervaring.
Ik heb in mijn werk regelmatig contact met dit soort instellingen, en vind vaak de mensen die ik te spreken krijg echt van die 'lieve' mensen.t. Ik heb geen ervaringen met de werkzaamheden overigens. Dus dat weet ik niet.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 12-10-17 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:23

Jeetje...ben er stil van. Vanaf dag 1 checkte ik elke dag dit topic...hopend op nieuws. Wel in achterhoofd dat gezien de leeftijd ze niet zomaar weg zou lopen. Het heeft me geraakt...zomaar in korte tijd weg...gewoon weg. En dan dit....ik vind het heftig.
Rust zacht Anne

Esplendido

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:26

Als je iemand onopzettelijk dood dan heet het dood door schuld.
Bij doodslag is er opzet om iemand te doden. Bij moord is er opzet en voorbedachte rade.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:28

Stille meeleester hier.

Zo oneerlijk en triest. |( Rust zacht lieve Anne, hopelijk heb je niet te veel geleden. Y;(
Ondanks dat ik niet veel hoop meer had dat ze nog in leven zou zijn komt dit ook voor mij als een klap. ;(

Ongelofelijk wat haar familie, vrienden en vriend nu voor hel zullen moeten meemaken en meegemaakt hebben. Hopelijk geeft het ze toch ook wel rust dat ze gevonden is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:28

Jester_ schreef:

En reken er op dat je heel stevig in je schoenen moet staan. Daarom wil ik na mijn Studie MWD in Januari ook niet zo zeer naar zo'n instelling willen om te werken. Ik denk dat ik er niet sterk genoeg voor in mijn schoenen sta.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:30

Is er een overkoepelende instantie die dit soort klinieken onder toezicht heeft?

Waar dmv steekproeven wordt bekeken of alles wel volgens de regels loopt?

Ik heb jaren terug al eens iets in de media gezien over een kliniek waar relaties tussen patiënten en behandelaars ontstonden en waar drugs en drank ook meer aanwezig was dan goed is.
Verloven werden slecht gecontroleerd etc.

Nu Anne gevonden is, is de nieuwe grote vraag 'hoe kon dit gebeuren?'

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 19:30

De lucht in Den dolder. Voor jou meis! Y;(

Afbeelding