Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:gohya schreef:Iemand gisteravond Nieuwsuur gezien? hoe die mensen daar in een bepaald dorp door Assaad werden gebombardeerd en beschoten? dat er daar geen voedsel meer is,ze er niet weg kunnen,dankzij Assaad? dat de mensen daar broodmager zijn [lijkt Biafra wel] ze eten daar gras! ze smeekten om hulp.
Maar laat ze niet hierheen komen hoor!!!!! Want die cultuur verschilt te veel van die van ons!!!!! En dan wordt ons land overgenomen door moslims!!!!!
Emmaa_ schreef:gohya schreef:Iemand gisteravond Nieuwsuur gezien? hoe die mensen daar in een bepaald dorp door Assaad werden gebombardeerd en beschoten? dat er daar geen voedsel meer is,ze er niet weg kunnen,dankzij Assaad? dat de mensen daar broodmager zijn [lijkt Biafra wel] ze eten daar gras! ze smeekten om hulp.
Maar laat ze niet hierheen komen hoor!!!!! Want die cultuur verschilt te veel van die van ons!!!!! En dan wordt ons land overgenomen door moslims!!!!!
Tcm62 schreef:Ook gelezen? Die Syrische Priester? In de krant zijn interview? Het moest maar ens afgelopen zijn met de discriminatie van de Moslims! jawel hij benoemt het...de Christen in de opvang is zijn leven iet zeker en wordt heel de dag dwars gezeten...och wat hebben ze het toch slecht als Moslim hier in Nederland...zelf discrimineren ze niet en het geloof ook niet!
Ook gezien? De Syrische meisjes die in het nieuwjaarsconsert meespelden? Beiden virtuoos musikus en willen graag naar het conservatorium..Vader sprak schande over de jonge mannen die hun vrouw en kinder hebven achtergelaten en gevlucht zjn....zij hebben nl geen schijn van kans te overleven...mooie mentaliteit he?
En we weten dat maar 10% daadwerkelijk Syrisch oorlogsvluchteling is....de rest is migrant, de gelukszoeker en dan nog een percentage Eritreer, ook oorlogsvluchteling.
Aangezien er geen aktief uitzettingsbeleid is, er geen jacht op illegalen gemaakt wordt, kan alles komen..
Al die kerels die beweren nog een vrouw en kinderen te hebben aldaar, of liegen dat ze barsten wat nooit te comtroleren valt of hebben een mentaliteit waar we in Europa met open ar,en op zitten te wachten, toch.
En dan die opmerking over onderdrukking en uitbuiting en het zelf komen halen, is echt hylarisch.
De grootste groep migranten zijn Marokkanen, Libanezen, Irakezen, Iraniers en oostblokkers...uitbuiting van eigen volk dan maar, zal er bedoelt worden met die opmerking en fan mogen ze terecht onze samenleving ontwrichten.....
Emmaa_ schreef:Tcm62 schreef:Emma, op jouw betoog in te gaan, zo zeggen Moslims uit het midden oosten zelf dat een Democratie niet bij hun past, dat ze dat ook niet willen...als er eerst strenge regels zijn waardoor ze verteld wordt hoe te leven en te denken, ineens kan en mag alles, dan gaan ze los...niet voor niets dat men een Shariawetgeving wil, omdat de huidige wetgeving te los is...
Gaan we een probleem adopteren? Ik denk het wel, als Midden Oosten moslims zelf zeggem dat ze niet met een democratie om kunnen gaan en als moslims zelfs hier in Nederland, de Salafisten bv falikant tegen een democrarie zijn, hier wonen, Nederlander zijn, wat moet je daar mee? Een nog grotere groep binnenhalen waar al een verkeerde voedingsbodem heerst, gaat jouw studieonderwerp dit probleem even snel oplossen?
De koran is niet democratisch. Het geloof ook niet en de samenleving ook niet, omdat ze het niet kennen..
Alle problemen die er al zijn en nog gaan komen, komt niet door de vluchteling hoor, ook niet door de migrant, is onze eigen schuld, moeten we maar niet aan onze cultuur gaan hangen, want die bestaat niet en de vrouwen moeten zich nu eens gaan gedragen!
Man kijkt iemand wel eens vooruit?
Want de Bijbel is zo lekker democratischDaar staat in dat vrouwen belangrijker zijn dan mannen en dat ze totaaaaal niet onderdrukt mogen worden. Bijbel is ook zo vriendelijk over homo's, en over scheidingen, en over kinderen buiten het huwelijk, en over hoe je om moet gaan met mensen die niet christelijk zijn. Man man man
rapido schreef:Ben het geheel met Tcm62 eens.
Kom eens op voor je eigen land, je eigen volk, cultuur
Wees eens trots op wat je voor ouders hebben opgebouwd!! Dat word nu namelijk keihard afgebroken met de normen en waarden die ,,immigranten,, mee brengen.
Wij als klein land kunnen niet alle problemen van elders oplossen.
Waar blijven de Amerikanen in dit verhaal?? Australië..Zo zijn er meer landen die geen asielzoekers dulden. Kijk maar naar het Oostblok, die houden ook gewoon hun poot stijf.
Ik zou liever zien ze aldaar hulp gaan bieden waar het hard nodig is namelijk in de oorlogs gebieden zelf of in ieder geval de regio daaromheen. De arme mensen die geen centen om te vluchten hebben helpen eten te geven!!
Wees eens trots op wat je voor ouders hebben opgebouwd!! Dat word nu namelijk keihard afgebroken met de normen en waarden die ,,immigranten,, mee brengen.
Waar blijven de Amerikanen in dit verhaal?? Australië..Zo zijn er meer landen die geen asielzoekers dulden. Kijk maar naar het Oostblok, die houden ook gewoon hun poot stijf.
Ik zou liever zien ze aldaar hulp gaan bieden waar het hard nodig is namelijk in de oorlogs gebieden zelf of in ieder geval de regio daaromheen. De arme mensen die geen centen om te vluchten hebben helpen eten te geven!!
ravellie schreef:lieveli schreef:Mijn vriend en ik laten ons ook dopen tot moslims. Het wordt ons gewoon te gevaarlijk hier als we dat niet doen.
Zeer eigenaardig gevoel voor humor.
geerke schreef:laat Amerika het maar oplossen,die hebben IS opgeleid tot wat ze nu zijn.En daardoor is het een zooitje in Syrie.
Nee,Assaad is geen gezellige jongen in onze ogen,maar het land functioneerde gewoon goed.
Emmaa_ schreef:Maar laat ze niet hierheen komen hoor!!!!! Want die cultuur verschilt te veel van die van ons!!!!! En dan wordt ons land overgenomen door moslims!!!!!
Tcm62 schreef:Ik lees geen bijbel, ben ateist.
Maar er zal geen een bijbelfanaat zijn hier die een kalasnikov op je richt uit naam van god..
lieveli schreef:Mijn voorouders hebben echt niet keihard gewerkt zodat een aantal al dan niet beperkte geesten zich zo nationalistisch konden opstellen. Stel je voor zeg.
Sunrise_ schreef:lieveli schreef:Mijn voorouders hebben echt niet keihard gewerkt zodat een aantal al dan niet beperkte geesten zich zo nationalistisch konden opstellen. Stel je voor zeg.
Ik denk dat je hier een onderwerp aansnijdt waardoor er juist steeds minder draagvlak komt voor vluchtelingenopvang: het idee dat landen in West-Europa geen cultuur of nationalisme mogen erkennen of uitdragen. Door nationalisme af te doen als iets minderwaardigs/tokkie-achtigs ga je denk ik voorbij aan de gevoelens van veel mensen en ik denk dat dat een gevaarlijke ontwikkeling is, met misschien ooit wel een burgeroorlog tot gevolg.
Mixje90 schreef:Tcm62 schreef:Ik lees geen bijbel, ben ateist.
Maar er zal geen een bijbelfanaat zijn hier die een kalasnikov op je richt uit naam van god..
Echt... vind het een beetje te triest worden in dit topic...
Hitler heeft volgens mij genoeg mensen vermoord op basis van het darwinisme. Zo lang geleden is dat niet!
Bush zei dat de oorlog in Irak door God geïnspireerd was en heeft het zelfs een kruistocht genoemd! Maar nee... alleen als een moslim iets doet maakt het wat uit...
Slechts twee procent van aanslagen in het Westen gepleegd door moslimextremisten http://m.hbvl.be/cnt/dmf20150115_014749 ... xtremisten
Cer schreef:Mixje90 schreef:Begint met de M en eindigt op edia?
Oohhh wat ze doen in Spanje niet aan stierenvechten?? Dat komt door de media??Citaat:Waar denk je aan bij terreur? En het weigeren van een hand schudden bij iemand van t andere geslacht?
terreur? dan denk ik aan zelfmoordaanslagen, beschoten restaurants en gecrashte torens.. maar ook een beetje aan stammenoorlogen (hutsi's etc). Eigenlijk niet aan oorlogsmisdaden van het westen.. dat bedoel je zeker?
Bij het weigeren van handschudden denk ik idd aan Islam.. Is dat dan niet zo?
lieveli schreef:Ik snap je, maar dat is wel hoe ik het zie. Ik heb het al eerder gezegd, hoe nationalistischer, hoe slechter het gebruik van het Nederlands. Of beter gezegd, de moedertaal want dit beperkt zich niet tot het Nederlands.