Lusitana schreef:Daphara schreef:Ik haat Amaral helemaal niet, ik vind het persoonlijk maar een grieperig mannetje. Amaral noemt trouwens heel duidelijk in zijn boek dat hij de conclusie trekt dat… niet “wij als PJ”, dat kon hij namelijk ook niet zeggen, omdat hij inmiddels al niet meer werkzaam was bij de PJ. (Iets met een door politieagenten in elkaar geslagen vrouw)
In een boek schrijf je uit de eerste persoon en niet als wij
Waar baseer je dan op dat het een geniepig mannetje is? Waar vind je in de files dat hij geniepig is? Je baseert je beeld van amaral vanut de haat van de McCanns, niet op de werkelijkheid
Wat betferft d ein elkaar geslagen vrouw, dat is gedaan door zijn team, hij was toen niet eens op het bureau Maar omdat hij verandwoordelijk is over zijn personeeel en die verantwoording ook aan gaat, hebben ze hem daarop aangesproken Dat is trouwens een zaak apart waar je geen kloot van weet,dus laten we dat er even niet bij halen? want dat wijf verdiende wel meer dan een pak slaag van de politieCitaat:De PJ heeft zelf de status als verdachten van de McCanns opgeheven, dus dat hun conclusie dezelfde was als die van Amaral klopt niet.
Ze kunnen nog steeds gearresteerd worden als de zaak heropend zou worden als daar aanleiding toe as en dat is precies waarom ze vijftien jaar -kijk vooral daar en niet hier- hebben volgehouden!!!Ik denk niks, het onderzoek ondersteunt gewoon geen ontvoering en daarom is er wat anders gebeurtNiemand weet wat, maar hij kreeg de kans dus niet om daar achter te komen omdat dat hij toen van de zaak werd genomen En voor de goede orde, hij is ook niet ontslagen zoals de Britse pers graag verkondigdeCitaat:Jij denkt dat Amaral dichtbij de waarheid zit, maar er is geen bewijs dat het zo is, ook geen bewijs dat het niet zo is. Ik kan ook een theorie bedenken die mogelijk heel dicht bij de waarheid komt, maar zolang de waarheid over wat die nacht precies gebeurd is niet bekend is, zullen we niet weten of mijn theorie klopt.Dat staat naar mijn weten niet in het boek, is wel iets dat hij verkondigd als iets dat mogelijk zou zijn, maar niet als vaststaand feitCitaat:Amaral heeft een theorie, een plaatje geschetst hoe het volgens hem gegaan is, dat is niet alleen gebaseerd op feiten, maar op heel veel aannames, zoals het verstoppen van het lijk, de mogelijke vriezer (hij is imo nogal dol op vriezers als het om vermiste kinderen gaat ), de betrokkenheid van de ouders en de tapas 9, vervoer in een huurauto weken na de verdwijning, enz.
Het is niet “de waarheid” het is zelfs niet dichtbij de waarheid, het is een theorie. Niets meer en niets minder.Ze hebben zwijgrecht en dat ook gebruikt En als je de files hebt gelzen weet je dat bij de ondervraging van Kate ze niet eens op de meest simpele vragen antwoord heeftgegeven en ook bij oersconferencies zijn er altijd meteen wedervragen of kromme antwoorden van Gerry ingegooid Ze hebben alleen antwoorden gegeven die pasten in hun ontvoeringsplaatje ze zijn buiten gewoon onbeschoft geweest betreffende uitspraken over politie, en Amaral in het byzonderCitaat:En nou roep je alweer dat er nooit antwoord werd gegeven op vragen, maar Gerry en Kate hebben heel netjes antwoord gegeven op alle vragen van de PJ, dat staat gewoon netjes in de files. Alleen heeft Kate geweigerd nog vragen te beantwoorden nadat zij als verdachte werd bestempeld, dat recht had ze, of heb je nooit van zwijgrecht gehoord?
en weetje het zegt alles dat zijn nog steeds achter amaral aanzitten en hem grondig haten terwijl hij alleen maar zegt dat hij snapt dat ze gefrustreerd zijn , maar hij is niet kwaad op hen en nooit geweestDie vragen zijn maanden later beantwoord,de interviews zijn terug in engeland gedaan maar waar het om gaat is dat de verhalen kloppend zijn gemaakt, daar hadden ze ruim tde tijd vooren ze willen niet meedoen aan een reconstructie, alleen aan een voor een docu waar de McCanns een hand in haddenCitaat:De tapas 9 hebben ook netjes alle vragen van de PJ beantwoord, ook dat is terug te lezen in de PJ files. Wat hoop je nu te bereiken door voor de zoveelste keer deze onwaarheden het topic in te slingeren?Citaat:Het enige rookgordijn dat ik zie is vage beschuldigingen richting de McCanns, waarvan jij in het verleden al meerdere malen hebt gezegd ze grondig te haten.
Het verschil tussen de haat van mij en de haat van mensen tegen Amaral is dat die van mij gebaseerd is op wat ik zelf gezien en gehoord heb uit hun monden! Ik vind het niet normaal als mensen politie gaan zitten beledigenCitaat:Ik ben niet blind hoor, wordt ook niet verblind door haat tegen ook maar iemand in deze zaak, ik sta er redelijk nuchter in.
Ik zie toch een duidelijke bias als je Amaral een geiepig mannetje vind en er niets is wat hij kan zeggen dat je zou willen geloven
Ik wil er ook op wijzen dat er een groot deel van de files nooit gepubliceerd is en er bewijzen worden achter gehouden, oftewel, we weten niet alles
Ik ben onderweg, dus uitgebreid reageren kan niet, maar dit meen je toch hopelijk niet serieus hè?