Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:21

Shilady, ligt dat aan jou of aan mensen die jij geen Nederlanders noemt?
Ik werk in een achterstandsbuurt en heb te maken met veel jongeren die onder het noemertje "islamiet" geschaard zouden mogen worden. Ik heb het ook grofweg over Turken en Marokkanen, alsof ze allemaal over één kam gescheerd mogen worden. Ik heb met mensen en hun pubers, met het islamitische geloof, vaker discussies.
Toch word ik nooit bedreigd, nooit lastig gevallen en voel ik me niet onveilig, door ook maar iets wat op dat geloof gegooid kan worden.

Wat betreft Wilders... Ik denk dat hij slim inspeelt op wat er gaande is: (mogelijke) radicalisering. Ik vind het alleen jammer dat hij het op zo'n bizarre wijze doet en slechts één bevolkingsgroep (geloof) kiest en zich alleen op die groep richt. Er zijn namelijk genoeg mensen die hun geloof eveneens gebruiken om acties te ondernemen die in strijd zijn met wat normaliter als normaal gezien mag worden.
Dit doet voor mij af aan zijn geloofwaardigheid.

Niet de hele Islam is achterlijk, niet de Koran is achterlijk. En als het dat wel is, dan is dat op zijn minst net zo achterlijk als de bijbel (degenen die beiden hebben gelezen zullen zien dat de overeenkomsten groot zijn).
Dit is echter wel wat Wilders heeft uitgedragen en dit gaat zover, dat internationaal dit opgevat is als dat Nederland anti-islaam zou hebben gestemd. Staan we er mooi op zeg maar. Zeker in de ogen van de radicale mensen die zich ook Islamiet noemen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 19:57

Ann schreef:
Dus pas ná Wilders zijn speech in Amerika? Zal dat wel goed gaan uitpakken? :+

Dat zie ik als nóg een reden om dat kabinet pas na die datum te presenteren. Hij spreekt dan niet namens de regering, omdat die er nog niet is. Het buitenland zal dat derhalve ook niet aan kunnen halen in hun verslaggeving en het klopt helemaal met de afspraak dat men elkaars standpunten niet onderschrijft maar wel accepteert. Bovendien zal het Wilders iets gematigder laten optreden dan indien er al een akkoord getekend is.

D00R schreef:
Wat betreft Wilders... Ik denk dat hij slim inspeelt op wat er gaande is: (mogelijke) radicalisering. Ik vind het alleen jammer dat hij het op zo'n bizarre wijze doet en slechts één bevolkingsgroep (geloof) kiest en zich alleen op die groep richt. Er zijn namelijk genoeg mensen die hun geloof eveneens gebruiken om acties te ondernemen die in strijd zijn met wat normaliter als normaal gezien mag worden.
Dit doet voor mij af aan zijn geloofwaardigheid.

Met andere woorden, als hij het niet bij één bevolkingsgroep gelaten had maar er nog een bijgehaald had, dan was het wel acceptabel en geloofwaardig voor je. Je hebt dus geen probleem met zijn standpunten op zich, maar meer met het feit dat het maar één groep betreft. Je had er liever nog een of meerdere groepen bij gezien. +:)+

shilady

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:18

Nou ik ben verdomd nieuwsgierig wat hij daar allemaal gaat zeggen .. Was niet zo super enthousiast toen ik hoorde dat die erheen ging .. Maarja het is een vrij man he ..

DOOR je hebt pb ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:06

jantergouw schreef:
Daphna schreef:
@ jantergouw, ik ben de verpersoonlijking van multiculti, 3e generatie halfbloed, en met meer dan 15 nationaliteiten in mijn familie. Daarbij ben ik ook nog moslima geworden. Kan je geloven dat ik een gelukkig mens ben? oh ja, mijn hele familie is hoger opgeleid, en we zijn niet crimineel :D

Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Dan wordt, wat mij betreft, het toelaatbare overschreden.

Maar dat is. Zoals ik meerdere keren al gezegd heb niet waar. Het politieke programma en vooral de propaganda van Wilders hebben direchte invloed op álle moslims. Niet enkel de radicale moslims. Geen enkele partij gaat akkoord met radicale moslims. Geen enkele partij gaat akkoord met mishandeling van vrouwen of terroristische acties. Andere partijen hebben alleen het talent om dingen apart te zien, om oorzaak gevolg van elkaar te scheiden en om een ieder als een individu te zien. De gematigde moslim wordt direct beinvloed door de haatzaaiierij en zwart makingen van alle moslims als groep. Elke moslim wordt aangesproken op het moment dat de Islam als een idiote godsdienst wordt gepresenteerd. Wilders zegt ook zelf dat hij niet in gematigde Islam geloofd. Het afnemen van geloofsvrijheden is toch net zo goed van invloed op de gematigde moslim als op de radicale moslim. En dat jij zegt dat je in deze stroom wil deelnemen die Nederland behoedt voor de 'islamisering'.. Zo wil ik wanneer deze extreem rechtse ontwikkeling doorzet en zometeen écht in het extreme vervalt zeggen dat ik solidair ben geweest en me niet heb laten verleiden en laten beinvloeden door Wilders zijn propaganda.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:16

jantergouw schreef:
Dat is nu al verboden door de wet, het enige dat dient te gebeuren is het ook strikt na te leven en vervolgen.

Net als thuisslachten, door rood rijden, beroven, moorden etc. nu per wet geregeld is. Ik denk dat niemand in dit topic problemen heeft met het aanpakken van buitenwettelijke praktijken. Moet de juut aleen even optreden. En dan heb ik toch liever dat ze ook even achter mijn fiets aangaan, en niet alleen achter de halal lapjes vlees (van mij mogen ze vlees zowieso wel verboden maken). En ik denk dat daar de crux zit. Er zijn teveel criminelen, en die worden niet hard genoeg aangepakt. Als dat zou veranderen, hoef je ook niet meer af te geven op Moslims, geef gewoon af op criminelen :)*

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:34

kanniet schreef:
Leg me dan eens uit aan welke delen van de sharia jij je houdt. Misschien dat ik het niet helemaal begrijp. Nét de sharia loopt over van discriminerende en wrede, regels. Tenminste, in de islamitische landen is dat zo. En een beetje sharia kan dat ook? Als je je maar een beetje aan de sharia houdt ben je dan wel echt een moslima?

Sharia bestaat uit vele vormen van recht. Fard is hetgeen wat verplicht is, de basis daarvan zijn de 5 zuilen.
1. het erkennen van god en zijn boodschapper, 2. het gebed (5 keer per dag), 3. armen belasting. 4. vasten. 5. hadj reis. Dit zijn de belangrijkste verplichtingen waar ik mij zoveel mogelijk naar streef. Alleen al het eerste punt maakt mij een moslima. De overige punten zijn streef punten, die niet altijd lukken, zoals als ik op de uni zit, kan ik niet weg om te gaan bidden. Ook heb ik een studenten budget, dus gaat geld geven moeilijk, daarom doe ik vrijwilligerswerk. Ook de hadj is een streven. De Koran geeft verder veel recht, het 'wrede' gedeelte, volgens Wilders, is oorlogs recht. Gezien ik niet in staat van oorlog leef, doe ik daar niet aan. Ik doe dus niet een beetje sharia, maar zoveel mogelijk, en voor zover dit past in de Nederlandse samenleving. Hoewel ik graag een hoofddoek zou dragen doe ik dit niet, enkel om geen negativiteit over me heen te krijgen. Een dag heb ik dat wel gedaan, er kwamen bezorgde mensen naar me toe, alsof ik gedwongen werd....

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 22:50

Krips schreef:
jantergouw schreef:

Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Dan wordt, wat mij betreft, het toelaatbare overschreden.

Maar dat is. Zoals ik meerdere keren al gezegd heb niet waar. Het politieke programma en vooral de propaganda van Wilders hebben direchte invloed op álle moslims. Niet enkel de radicale moslims. Geen enkele partij gaat akkoord met radicale moslims. Geen enkele partij gaat akkoord met mishandeling van vrouwen of terroristische acties. Andere partijen hebben alleen het talent om dingen apart te zien, om oorzaak gevolg van elkaar te scheiden en om een ieder als een individu te zien. De gematigde moslim wordt direct beinvloed door de haatzaaiierij en zwart makingen van alle moslims als groep. Elke moslim wordt aangesproken op het moment dat de Islam als een idiote godsdienst wordt gepresenteerd. Wilders zegt ook zelf dat hij niet in gematigde Islam geloofd. Het afnemen van geloofsvrijheden is toch net zo goed van invloed op de gematigde moslim als op de radicale moslim. En dat jij zegt dat je in deze stroom wil deelnemen die Nederland behoedt voor de 'islamisering'.. Zo wil ik wanneer deze extreem rechtse ontwikkeling doorzet en zometeen écht in het extreme vervalt zeggen dat ik solidair ben geweest en me niet heb laten verleiden en laten beinvloeden door Wilders zijn propaganda.

Welke extremiteiten had je in gedachten?
Islamisering is een algemeenheid die tegengegaan moet worden. Heeft niets met een moslim als persoon te maken, wel met de politiek om dit tegen te gaan. Straks krijgen we een grotere groep Indiërs hier. Moeten we dan de koe heilig verklaren om het hen naar de zin te maken? Er is ook een grote groep Joden in Nederland, desondanks heb ik nooit gezien dat supermarkten ineens louter kosher vlees gingen verkopen. Ook niet dat ze wilden dat openbare zwembaden afgeplakt werden omdat de Joodse vrouwen wilden zwemmen. Dat is wat ik tegen de islamisering heb. Er worden veel te veel aanpassingen en regelwijzigingen verlangd van ons als maatschappij.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:58

jantergouw schreef:
Islamisering is een algemeenheid die tegengegaan moet worden. Heeft niets met een moslim als persoon te maken, wel met de politiek om dit tegen te gaan. Straks krijgen we een grotere groep Indiërs hier. Moeten we dan de koe heilig verklaren om het hen naar de zin te maken? Er is ook een grote groep Joden in Nederland, desondanks heb ik nooit gezien dat supermarkten ineens louter kosher vlees gingen verkopen. Ook niet dat ze wilden dat openbare zwembaden afgeplakt werden omdat de Joodse vrouwen wilden zwemmen. Dat is wat ik tegen de islamisering heb. Er worden veel te veel aanpassingen en regelwijzigingen verlangd van ons als maatschappij.

Koeien moet je altijd goed behandelen,
Ik ben nog nooit in een Albert Heijn geweest waar geen (onverdoofd gecastreerde bio-industrie) varkenslappen verkocht worden?
Het afplakken van zwembadramen vind ik ook te ver gaan, maar een vrouwenuurtje, in het Zuiderbad waar geen raam te bekennen is, wat is je probleem?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:09

Daphna schreef:
Sharia bestaat uit vele vormen van recht. n. De Koran geeft verder veel recht, het 'wrede' gedeelte, volgens Wilders, is oorlogs recht. Gezien ik niet in staat van oorlog leef, doe ik daar niet aan. Ik doe dus niet een beetje sharia, maar zoveel mogelijk, en voor zover dit past in de Nederlandse samenleving. Hoewel ik graag een hoofddoek zou dragen doe ik dit niet, enkel om geen negativiteit over me heen te krijgen. Een dag heb ik dat wel gedaan, er kwamen bezorgde mensen naar me toe, alsof ik gedwongen werd....

Het wrede is oorlogsrecht!? Dus het meisje dat door een aantal mannen verkracht is en vervolgens gestenigd werd omdat ze "buitenechtelijke" sex had gehad was in oorlog? De homo's die in Iran ter dood veroordeeld zijn waren in oorlog?
En denk nu niet dat het hier niet voorkomt, eerwraak is overal. En deze excessen zijn de reden waarom heel veel mensen op Wilders stemmen.

Geen eer aan te behalen’
Sinds september 2009 voert Zebra het project 'Geen eer aan te behalen' uit. Dit project richt zich op potentiële daders en wordt gefinancierd door de gemeente Den Haag. Potentiële daders die op het punt staan een gruwelijke daad te plegen kunnen bij Celal Altuntas terecht. Bij hem komen geen principiële weigeraars van eerwraak maar twijfelaars, bij wie het beide kanten op kan gaan.

In zijn kantoor in de Julianakerk in Den Haag ontvangt Altuntas dagelijks potentiële daders of slachtoffers. De potentiële daders zijn vaker van Turkse komaf dan van Marokkaanse. In het geval van slachtoffers is dit juist andersom. Celal luistert, begrijpt, vertelt en praat mee. Het is volgens hem heel belangrijk dat de potentiële dader zijn gevoelens erkent. Ook moet je volgens Celal niet op de stoel van de politie te gaan zitten. Gedurende een gesprek probeert de Koerd de potentiële dader zelf met een oplossing te laten komen. Bijvoorbeeld om de vrouw op wie wraak genomen moet worden niet letterlijk meer dood te wensen, maar figuurlijk. Zodra iemand aangeeft de daad niet meer te willen plegen en met een andere oplossing het pand verlaat, heeft Altuntas zijn werk goed gedaan.

Advies met effect
Maar hoeveel zin heeft het om een aantal uur met iemand in een steriel kamertje te praten? De man gaat naar huis en zegt geen eerwraak meer gaan plegen. Maar is het opgelost? Zekerheid dat er niets gaat gebeuren kan Celal niet bieden. Hij geeft slechts advies.

Maar Celal weet dat zijn advies wel degelijk effect heeft. In het geval van Fatima en Achmed had hij succes. Na een half jaar intensief contact met Achmed heeft deze zich uiteindelijk neergelegd bij de beslissing van zijn vrouw: een echtscheiding. Achmed heeft zijn eer gered, ondanks de scheiding. Op deze manier heeft Celal al meerdere levens gered.

“De dood is geen oplossing. Met de dood red je je eer niet. Met de dood los je de problemen niet op. En de dood is juist het verankeren van het probleem”, aldus Celal Altuntas.
Bron: http://www.rnw.nl/nederlands/article/do ... -voorkomen

En het dragen van een hoofddoekje...in Marokko en Turkije wordt eerder niet dan wel een hoofddoekje gedragen. De moslims die Nederlanders hier tegen komen komen bijna allemaal uit het achterland en dragen daardoor een hoofddoek. Beetje als de biblebelt zeg maar.

Hierdoor komen Nederlanders alleen maar in contact met de conservatieve moslims terwijl ze eens zouden moeten kijken naar de moderne en ingeburgerde moslim.

Abiola

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:15

Jan, dat zij in NL misdrijven, dus dat mag toch gewoon aangepakt worden? Dan is het aan justitie om dat ook echt te doen. Net als bij het te hard rijden, je vrouw op de bek rossen, je koter mishandelen. Tuig aanpakken is prima, ongeacht geloof.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:16

jantergouw schreef:

Toch wordt er louter koshere coca cola verkocht, en ondanks het kleine aantal joden heel wat producten welke speciaal voor kosher zijn gemaakt. Joodse vrouwen gaan ook niet zwemmen in een openbaar zwembad die hebben een eigen badhuis het mikwe. Dat moet ook verboden worden?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 23:24

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
Dat is nu al verboden door de wet, het enige dat dient te gebeuren is het ook strikt na te leven en vervolgen.

Net als thuisslachten, door rood rijden, beroven, moorden etc. nu per wet geregeld is. Ik denk dat niemand in dit topic problemen heeft met het aanpakken van buitenwettelijke praktijken. Moet de juut aleen even optreden. En dan heb ik toch liever dat ze ook even achter mijn fiets aangaan, en niet alleen achter de halal lapjes vlees (van mij mogen ze vlees zowieso wel verboden maken). En ik denk dat daar de crux zit. Er zijn teveel criminelen, en die worden niet hard genoeg aangepakt. Als dat zou veranderen, hoef je ook niet meer af te geven op Moslims, geef gewoon af op criminelen :)*

Het is de politiek die de politie moet sturen. Nu is het zo dat burgemeesters dat doen en er zijn veel te veel burgemeesters van het kaliber Cohen die liever niet ingrijpen om escalatie te voorkomen. Dat is wat er mis is. De politie wil maar wat graag harder ingrijpen maar worden door burgemeesters teruggefloten. Daarom ben ik een groot voorstander van de voorgenomen verantwoordelijkheid over de politie in handen te leggen van een minister en niet meer bij burgemeesters. Als je als regering zero-tolerance wilt, dan heb je daar de politie voor nodig en als dan burgemeesters met beleid komen die dat doorkruisen, heb je hetzelfde gelazer als nu. Je ziet maar wat Amsterdam nu weer doet met het kraakverbod dat bij wet geregeld is. De gemeenteraad besluit op het gemakkie dat ze zich niks aantrekken van die wet en het kraken niet gaan aanpakken. Dat krijg je ook met politie als je die in handen van burgemeesters en gemeenteraden laat.

PattyOosten schreef:
Koeien moet je altijd goed behandelen,
Ik ben nog nooit in een Albert Heijn geweest waar geen (onverdoofd gecastreerde bio-industrie) varkenslappen verkocht worden?
Het afplakken van zwembadramen vind ik ook te ver gaan, maar een vrouwenuurtje, in het Zuiderbad waar geen raam te bekennen is, wat is je probleem?

Wat heeft onverdoofd castreren van biggen te maken met onverdoofd slachten van alle dieren? Bovendien wordt er gewerkt aan een verbod op onverdoofd castreren in de hele EU.
Wat ik tegen een zwemuurtje voor alleen vrouwen in het Zuiderbad heb is dat dat door de gemeenschap betaald wordt en we dus als gemeenschap mee betalen aan de scheiding tussen man en vrouw. De politiek is diezelfde mening toegedaan als je ziet hoeveel zwembaden dit tegenwoordig niet meer mogelijk mogen maken. En terecht!

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 23:32

Daphna schreef:
jantergouw schreef:

Toch wordt er louter koshere coca cola verkocht, en ondanks het kleine aantal joden heel wat producten welke speciaal voor kosher zijn gemaakt. Joodse vrouwen gaan ook niet zwemmen in een openbaar zwembad die hebben een eigen badhuis het mikwe. Dat moet ook verboden worden?

Voor Cola hoeft geen dier onverdoofd de nek doorgesneden te worden! Een niet onbelangrijk verschil, lijkt mij.
Als moslimas in een zwembad gaan zwemmen dat ze zelf betaald hebben, mogen ze van mij afplakken en scheiden van mannen wat ze willen, maar niet van gemeenschapsgeld. Daar gaat het mij om. Ik wil niet dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om de scheiding tussen man en vrouw te faciliteren. We moeten het maar heel normaal vinden dat mannen en vrouwen niet samen mogen zwemmen of andere activiteiten ontplooien. Weet je wat er zou gebeuren als we zouden zeggen dat gekleurde en blanke mensen niet samen mogen zwemmen en activiteiten ondernemen?
terwijl er voor de wet geen enkel onderscheid is tussen discriminatie op sekse en op huidskleur. Toch moeten we het ene wel heel normaal vinden en het andere zwaar afkeuren. Schiet mij maar lek als je het kunt uitleggen.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 20-08-10 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:38

PattyOosten schreef:
Jan, dat zij in NL misdrijven, dus dat mag toch gewoon aangepakt worden? Dan is het aan justitie om dat ook echt te doen. Net als bij het te hard rijden, je vrouw op de bek rossen, je koter mishandelen. Tuig aanpakken is prima, ongeacht geloof.

Dat zijn overal misdrijven Patty maar onder het mom van Sharia wordt het goedgekeurd.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:41

jantergouw schreef:
Het is de politiek die de politie moet sturen. Nu is het zo dat burgemeesters dat doen en er zijn veel te veel burgemeesters van het kaliber Cohen die liever niet ingrijpen om escalatie te voorkomen. Dat is wat er mis is. De politie wil maar wat graag harder ingrijpen maar worden door burgemeesters teruggefloten. Daarom ben ik een groot voorstander van de voorgenomen verantwoordelijkheid over de politie in handen te leggen van een minister en niet meer bij burgemeesters. Als je als regering zero-tolerance wilt, dan heb je daar de politie voor nodig en als dan burgemeesters met beleid komen die dat doorkruisen, heb je hetzelfde gelazer als nu. Je ziet maar wat Amsterdam nu weer doet met het kraakverbod dat bij wet geregeld is. De gemeenteraad besluit op het gemakkie dat ze zich niks aantrekken van die wet en het kraken niet gaan aanpakken. Dat krijg je ook met politie als je die in handen van burgemeesters en gemeenteraden laat.

De burgermeester is niet de baas. Hij heeft het te doen met een x aantal agenten, en daarin moet hij keuzes maken. Ik ben het daar ook niet mee eens., Ik heb te maken met kleine criminaliteit (fiets weg, vals geld, ku& junken) en ik krijg heel vaak nul op het rekest. DAT mag van mij enorm aangepakt worden. Ik vind het prima als je vijf jaar moet zitten voor het jatten van een fiets.

jantergouw schreef:
Wat heeft onverdoofd castreren van biggen te maken met onverdoofd slachten van alle dieren? Bovendien wordt er gewerkt aan een verbod op onverdoofd castreren in de hele EU.
Wat ik tegen een zwemuurtje voor alleen vrouwen in het Zuiderbad heb is dat dat door de gemeenschap betaald wordt en we dus als gemeenschap mee betalen aan de scheiding tussen man en vrouw. De politiek is diezelfde mening toegedaan als je ziet hoeveel zwembaden dit tegenwoordig niet meer mogelijk mogen maken. En terecht!

Je moet alle dieren, altijd goed behandelen. Jij hebt het niet zo op halal, ik heb het helemaal niet zo op het uitbuiten van dieren. En volgens de halal regels moet het dier een goed leven gehad hebben, en mag het niet lijden tijdens de slacht. Dat heb ik liever dan onze christelijke onovertroffen kiloknaller haram lappen.
Laat ik nou een Zuiderbad chickie zijn. Een enkeltje kost 3,10. Ook tijdens het vrouwenuurtje. Alleen mag jij dan niet naar binnen, maar dat uurtje is hartstikke druk bezocht, dus het bad vaart er wel bij, en het kost de gemeenschap niets extra. Het ZB krijgt x subsidie per jaar. En als ze daar zwemmen voor varkentjes gaan doen, krijgen ze precies hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat jij het heel vervelend vindt als je helemaal uit Duitsland gereden komt, en je mag er niet in, maar dan wacht je even een uurtje. Tijdens schoolzwemmen mag je ook niet vrij zwemmen. Zullen we alle %^&kinders dan ook even het land uit zetten??

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:48

janderegelaa schreef:
PattyOosten schreef:

Dat zijn overal misdrijven Patty maar onder het mom van Sharia wordt het goedgekeurd.

De gevallen die jij beschrijft zijn voorgekomen in niet erg islamitisch correcte landen. Wist je dat er islamitische mensen rechten organisaties zijn die ook voor deze mensen op komen?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 23:49

jantergouw schreef:
Ik wil niet dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om de scheiding tussen man en vrouw te faciliteren. We moeten het maar heel normaal vinden dat mannen en vrouwen niet samen mogen zwemmen of andere activiteiten ontlpooien. Weet je wat er zou gebeuren als we zouden zeggen dat gekleurde en blanke mensen niet samen mogen zwemmen en activiteiten ondernemen?
terwijl er voor de wet geen enkel onderscheid is tussen discriminatie op sekse en op huidskleur. Toch moeten we het een heel normaal vinden en het andere zwaar afkeuren. Schiet mij maar lek als je het kunt uitleggen.

Dus Carré, het Rijks en zovele anderen die van jou belastingeld leven moeten per direct hun mannen/vrouwen segregatie op het toilet staken? Als jou dochter op voetbal gaat, moet ze lekker met de jongens onder de douche?? Als jou vrouw door het poortje op Schiphol gaat, is het prima als een kerel even aan haar borsten en in haar kruis voelt?

Ik wil bijvoorbeeld geen belasting betalen voor meisjes die politicolgie gaan studeren en vervolgens stront gaan staan scheppen in een stal in een ander land. Maar ja, je hebt het niet allemaal in de hand he :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 00:09

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:

De burgermeester is niet de baas. Hij heeft het te doen met een x aantal agenten, en daarin moet hij keuzes maken. Ik ben het daar ook niet mee eens., Ik heb te maken met kleine criminaliteit (fiets weg, vals geld, ku& junken) en ik krijg heel vaak nul op het rekest. DAT mag van mij enorm aangepakt worden. Ik vind het prima als je vijf jaar moet zitten voor het jatten van een fiets.

De burgemeester is wel degelijk de baas en verantwoordelijke over de politie. Als die zegt dat er ergens niet ingegrepen moet worden, wordt er niet ingegrepen. Verlangt hij ergens anders wel ingrijpen, dan wordt er ingegrepen!
PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:

Je moet alle dieren, altijd goed behandelen. Jij hebt het niet zo op halal, ik heb het helemaal niet zo op het uitbuiten van dieren. En volgens de halal regels moet het dier een goed leven gehad hebben, en mag het niet lijden tijdens de slacht. Dat heb ik liever dan onze christelijke onovertroffen kiloknaller haram lappen.
Laat ik nou een Zuiderbad chickie zijn. Een enkeltje kost 3,10. Ook tijdens het vrouwenuurtje. Alleen mag jij dan niet naar binnen, maar dat uurtje is hartstikke druk bezocht, dus het bad vaart er wel bij, en het kost de gemeenschap niets extra. Het ZB krijgt x subsidie per jaar. En als ze daar zwemmen voor varkentjes gaan doen, krijgen ze precies hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat jij het heel vervelend vindt als je helemaal uit Duitsland gereden komt, en je mag er niet in, maar dan wacht je even een uurtje. Tijdens schoolzwemmen mag je ook niet vrij zwemmen. Zullen we alle %^&kinders dan ook even het land uit zetten??

Dat dier kan nog zo'n goed leven gehad hebben, het slachten gebeurt onverdoofd. En halal maakt zich niet zo druk om of het dier een goed leven gehad heeft, want er wordt een schaap bij de boer gekocht, waarvan de koper geen flauw benul heeft wat voor leven dat dier gehad heeft, het wordt meegenomen naar een balkon of garagebox en daar de nek afgesneden. Niet mooier voordoen dan het is, want de feiten liegen niet en indien nodig kan ik zomaar -tig linkjes plaatsen die dit onderschrijven door beschrijvingen uit de praktijk.

Wat betreft dat Zuiderbad zwemuurtje waar de gemeente geen geld misloopt, ook dat is niet waar. Hoe weet jij dat er in die uurtjes ook niet veel mannen wilden zwemmen, alleen of met hun kinderen, maar er niet in mochten? Ook de verkoop van consumptie's staat stil voor mannen. Alleen vrouwen mogen binnen tijdens die uurtjes.
Dat heb ik nooit meegemaakt dat het hele zwembad afgesloten werd voor mannen, inclusief de cafetaria, als er kinderen schoolzwemmen hebben! Je beweert dingen die ingegeven zijn door je gevoel maar niet door feiten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:15

Daphna schreef:
De gevallen die jij beschrijft zijn voorgekomen in niet erg islamitisch correcte landen. Wist je dat er islamitische mensen rechten organisaties zijn die ook voor deze mensen op komen?

Het hele schuin gedrukte stuk gaat over eerwraak situatie's in Nederland....Die bestaan dus wel en meer dan je denkt.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:17

Waarom biologisch halal?

Via Groene Moslims kunt u vlees bestellen van dieren die zijn opgegroeid op kleine boerenbedrijven waar zorgvuldig met de natuur wordt omgegaan.

Wat we eten heeft niet alleen invloed op onze gezondheid, maar ook op onze spirituele gesteldheid en op het milieu. Ieder stuk vlees heeft een geschiedenis. Weet je of het dier dat je eet een leven heeft geleid zoals door de Levengevende is bedoeld? Heeft het kunnen krabben in de aarde, heeft het kunnen rennen, heeft het kunnen genieten van gras en kruiden met de zon op z'n rug? Is zijn integriteit gerespecteerd volgens de voorschriften van zijn en onze Schepper? Of is het dier het slachtoffer geworden van de op winstoptimalisatie en efficiëntie gerichte bio-industrie, waardoor het een ongezond, onnatuurlijk leven achter de rug heeft?

Er is een tijd geweest dat het fokken van dieren, het zaaien en oogsten van gewassen, het bereiden en eten van voedsel was onderworpen aan een diep respect voor al wat leeft en wij proberen ons opnieuw te realiseren dat voeden niet simpelweg bestaat uit het opnemen van bouwstoffen, maar een van de meest intieme manieren is waarop we in verbinding staan met de wereld om ons heen. Het herstellen van de heiligheid van het voeden is het herstellen van de heiligheid van ons lichaam en onze geest en van de schepping als geheel. Door ons streven naar het eten van voedsel dat zowel ons lichaam als onze geest voedt, hopen we een niveau van bewustzijn te bereiken dat ons in staat stelt een relatie met ons voedsel, met onze Schepper en met onszelf te realiseren, waarbij iedere hap die we nemen een zegening is.

Waar staan wij voor?

Ons vlees is afkomstig van zorgvuldig geselecteerde, gezonde dieren van boerenbedrijven die werken volgens de principes van de biologische en biologisch-dynamische landbouw. Het vlees voldoet dan ook aan de kwaliteitseisen van het EKO of DEMETER keurmerk.

Het slachtvee wordt vervoerd naar een slachthuis waar geslacht wordt volgens de islamitische rite (dzabiha). Bij de keuze van een slachthuis wordt erop gelet dat de dieren niet langer dan een uur getransporteerd hoeven worden. Wij zien er persoonlijk op toe dat de slacht op de juiste manier wordt uitgevoerd.

Ons vlees is dus niet alleen halal (toegestaan), maar ook tayyib (goed, heilzaam)

Hoe werken wij?

Voorlopig leveren wij alleen lamsvlees afkomstig van de biologisch-dynamische boerderij Natuurlijk Genoegen in Driehuizen (Noord-Holland). Eens in de twee à drie maanden vindt een bestelronde plaats. U kunt alleen hele lammeren bestellen (afhankelijk van het seizoen tussen 15 en 25 kilo). U kunt natuurlijk een lam met bekenden delen. De lammeren worden geslacht bij slachterij Ichlas te Beverwijk. U kunt het vlees daar zelf afhalen, of op een verdeelpunt in Den Haag of Rotterdam.

De prijs per kilo is ongeveer 10 euro. Hierin begrepen is de prijs van de boer en het loon van de slachter. Wij maken zelf geen winst en ontvangen geen salaris.

Voor bestellingen kunt u het bestelformulier gebruiken dat u binnenkort hier kunt vinden. Tegelijkertijd maakt u 250 euro per dier over naar rekening 39 04 50 731 ten name van de stichting Groene Moslims te Den Haag. Na aflevering ontvangt u een afrekening en wordt het eventueel teveel betaalde teruggestort.

Wat is biologisch?

Biologisch is een manier om lekker en divers eten te produceren met respect voor de natuur, zonder chemische bestrijdingsmiddelen of kunstmest. De kern is het streven naar duurzaamheid. Dit komt tot uiting in de vier basisprincipes van de biologische landbouw: billijkheid, ecologie, zorg en gezondheid.

Een landbouwproduct of voedingsmiddel mag alleen biologisch heten als het productieproces aan wettelijke voorschriften voldoet. Om de consument te beschermen tegen fraude houdt Skal toezicht op de naleving van deze regels. Het EKO-keurmerk wordt verleend door de stichting Skal en mag alleen gebruikt worden op producten die voor meer dan 95% uit biologische ingrediënten bestaan.

Lees meer op http://www.skal.nl en http://www.biologica.nl

Wat is biologisch-dynamisch?

In de biologisch-dynamische landbouw worden hogere normen gesteld, zoals het gebruik van minimaal 60% biologische mest en het voer voor de dieren dat voor minimaal 80% van het eigen bd-bedrijf afkomstig moet zijn. Een belangrijk verschil zit in het maximale behoud van eigenheid van de dieren. Dat betekent dat koeien hun horens behouden en kippen hun snavels. Ook op het gebied van de verwerking gaat de biologisch-dynamische landbouw in een aantal gevallen verder, zoals het niet-homogeniseren van melk en het uitsluiten van belastende toevoegingen.

DEMETER is het kwaliteitskeurmerk voor biologisch-dynamische landbouwbedrijven en de al dan niet verwerkte producten. Demeter-producten voldoen tevens aan de EU-Verordening voor biologische landbouw en verwerking.

Lees meer op http://www.demeter-bd.nl

Wat is halal?

Halal betekent toegestaan. In de islamitische traditie beperkt dit zich niet tot voedsel. Het heeft ook betrekking op gedrag, kleding, huwelijkspartners e.d. Halal komt in de koran vaak voor in combinatie met tayyib (halal wa tayyib, halal tayyiban). Wat wij gebruiken dient dus niet alleen toegestaan te zijn, maar ook goed, heilzaam.

Bijna alles wat eetbaar is, is toegestaan voor consumptie. Uitzonderingen zijn alcoholhoudende dranken, drugs, giftige planten, bloed en bepaalde dieren. Vlees van carnivoren en van dieren die spontaan gestorven zijn, evenals het expliciet in de Koran vermelde varkensvlees, zijn enkel toegestaan als er niets anders voorhanden is om mee in leven te blijven. Zieke dieren mogen niet gegeten worden. Het doden van een dier is enkel toegestaan voor consumptie of om het uit zijn lijden te verlossen indien het ongeneeslijk ziek of gewond is.

Het vlees van de meeste overige dieren is halal, mits het is uitgebloed en de dieren zijn geslacht volgens de islamitische voorwaarden (dzabiha).

Wat is dzabiha?

Dzabiha is de manier waarop een dier geslacht wordt om het geschikt (halal) te maken voor consumptie door een moslim. De minimale voorwaarden zijn:

* Het dier moet gezond zijn.
* De slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten.
* De slachtplaats moet rein zijn.
* Het dier mag geen stress ondervinden. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag bovendien niet door andere dieren gezien worden.
* Het dier wordt met de kop in de richting van de qibla geplaatst.
* Voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter de woorden Bismillah, Allahoe Akbar (in naam van God, God is groot) uit, waarmee hij zijn dankbaarheid en respect uit voor Degene die in het voedsel voorziet.
* In één beweging worden de halsslagader en de luchtpijp doorgesneden. Hierdoor verliest het dier het bewustzijn en stopt het hart met kloppen.

Daarnaast spelen de omstandigheden waarin een dier gefokt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan een rol bij de beoordeling of het vlees halal is. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid (khilafa) die God de mens toevertrouwde.

Groen:

* Wij werken uitsluitend met kleine veehouders die volgens duurzame methoden werken.
* Onze dieren leven buiten, ze groeien niet op in gesloten stallen.
* Onze dieren worden niet op veilingen of veemarkten gekocht.
* Herkauwers eten uitsluitend gras; geen eiwitrijk voedsel als granen, maïs of soja, waarop hun verteringssysteem niet berekend is.
* Onze dieren eten geen dierlijke bestanddelen (bloed, beendermeel, proteïnen) of genetisch gemodificeerde producten.
* Onze dieren krijgen geen hormonen en antibiotica.
* Onze dieren worden niet over lange afstanden getransporteerd.
* Ons vlees wordt niet bestraald of gekleurd.
* Ons vlees bevat geen conserveermiddelen

groenemoslims.nl

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:23

jantergouw schreef:
De burgemeester is wel degelijk de baas en verantwoordelijke over de politie. Als die zegt dat er ergens niet ingegrepen moet worden, wordt er niet ingegrepen. Verlangt hij ergens anders wel ingrijpen, dan wordt er ingegrepen!

Onzin, als ik een fiets jat, en de politie ziet dat, kan ik echt niet van der Laan opbellen en vragen of ie even medelijden met me wil hebben, Natuurlijk, er moeten prioriteiten gesteld worden, en de fiets staat wat lager op de agenda, en wat mij betreft mogen alle criminelen snoeihard aangepakt worden.

jantergouw schreef:
Dat dier kan nog zo'n goed leven gehad hebben, het slachten gebeurt onverdoofd. En halal maakt zich niet zo druk om of het dier een goed leven gehad heeft, want er wordt een schaap bij de boer gekocht, waarvan de koper geen flauw benul heeft wat voor leven dat dier gehad heeft, het wordt meegenomen naar een balkon of garagebox en daar de nek afgesneden. Niet mooier voordoen dan het is, want de feiten liegen niet en indien nodig kan ik zomaar -tig linkjes plaatsen die dit onderschrijven door beschrijvingen uit de praktijk.

Wat betreft dat Zuiderbad zwemuurtje waar de gemeente geen geld misloopt, ook dat is niet waar. Hoe weet jij dat er in die uurtjes ook niet veel mannen wilden zwemmen, alleen of met hun kinderen, maar er niet in mochten? Ook de verkoop van consumptie's staat stil voor mannen. Alleen vrouwen mogen binnen tijdens die uurtjes.
Dat heb ik nooit meegemaakt dat het hele zwembad afgesloten werd voor mannen, inclusief de cafetaria, als er kinderen schoolzwemmen hebben! Je beweert dingen die ingegeven zijn door je gevoel maar niet door feiten.

vwb de dieren; ik ben een vega en het vlees wat mijn koter eet koop ik bij de bio boer. Ik heb het liefst dat iedereen dat doet. Een dier op een eerlijke manier groot laten worden, en dan zo diervriendelijk als mogelijk slachten. Dat slachten niet zo vriendelijk is, christal. Als je dat niet wil, moet je geen vlees eten, scheelt trouwens ook een heleboel subsidie ;)

En het Zuiderbad, het is me duidelijk dat je er al enige tijd niet geweest bent. Er is geen kantine maar alleen nog een frisdrank en candy machine. Er is ook een naaktzwemuurtje, zullen we al die nudisten ook "jou" land uitzetten?

Maar Jan, hoe sta jij tegenover het betalen van studiefinanciering en die studenten vervolgens het land verlaten?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 00:26

PattyOosten schreef:
jantergouw schreef:
Ik wil niet dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om de scheiding tussen man en vrouw te faciliteren. We moeten het maar heel normaal vinden dat mannen en vrouwen niet samen mogen zwemmen of andere activiteiten ontlpooien. Weet je wat er zou gebeuren als we zouden zeggen dat gekleurde en blanke mensen niet samen mogen zwemmen en activiteiten ondernemen?
terwijl er voor de wet geen enkel onderscheid is tussen discriminatie op sekse en op huidskleur. Toch moeten we het een heel normaal vinden en het andere zwaar afkeuren. Schiet mij maar lek als je het kunt uitleggen.

Dus Carré, het Rijks en zovele anderen die van jou belastingeld leven moeten per direct hun mannen/vrouwen segregatie op het toilet staken? Als jou dochter op voetbal gaat, moet ze lekker met de jongens onder de douche?? Als jou vrouw door het poortje op Schiphol gaat, is het prima als een kerel even aan haar borsten en in haar kruis voelt?

Ik wil bijvoorbeeld geen belasting betalen voor meisjes die politicolgie gaan studeren en vervolgens stront gaan staan scheppen in een stal in een ander land. Maar ja, je hebt het niet allemaal in de hand he :D

Op die vergelijkingen ga ik niet eens in, want ze zijn het niet waard om serieus te nemen.

Voor zulke meisjes betaal je ook geen belasting, want degene die jij bedoelt hoeft geen drol te wippen. Haar taak is alleen het rijden van de paarden. Uitmesten hebben ze weer ander personeel voor hier. :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:28

Bij mijn beste weten betaal ik studiefinaciering voor alle studenten, en dan zou het leuk zijn als ze hier in NL een beetje centjes terug in de pot stoppen, ipv pony hobbelen in een ander land ;)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:30

Daphna schreef:

Ja maar als het om het Joodse geloof gaat dan is dat iets heel anders Daphna, dat snap je toch langzamerthand wel. ;)
Daar hoor je PVV aanhangers niet over. Orthodoxe joden hebben in Groot-Brittanië al meer dan 100 jaar hun eigen rechtspraak, de Beth Din. Dit lijkt sprekend op de Shariatribunalen die er nu zijn. Niet verwonderlijk want de basisgedachte is ongeveer hetzelfde. Verder gaat het duidelijk om bemiddeling bij deze tribunalen. Bij beide vind ik dat er echt wel op gelet moet worden, maar in principe gebeurt het zo vaak dat geschillen worden opgelost zonder naar het gerecht te gaan. Op scholen worden soms ook diefstallen/vechtpartijen opgelost door de schooldirecteur in overleg met ouders zonder dat de politie wordt ingeschakeld. Maar o wee als een shariatribunaal hetzelfde doet dan staat iedere islamofoob op zijn achterste benen.

Orthodoxe joden geven vrouwen trouwens ook geen hand, sterker nog ze willen niet eens met ze praten. Ik zat ooit op een vliegtuig waar de co-piloot de cockpit uit moest komen om in te grijpen omdat een groep chassidische joden net deed alsof de stewardessen niet bestonden. Het vervelende is natuurlijk dat alle fundamentalisten een nogal vertroebeld wereldbeeld hebben, of ze nu christen, jood, moslim, communist zijn of een andere ideologie aanhangen. Zodra mensen beginnen met oorlogstaal en propaganda weet je al dat de zaak helemaal vast zit in hun hoofd en is alles wat iemand met een andere mening zegt verspilde moeite.

Ik heb trouwens altijd gedacht dat kosher en halal hetzelfde was ook wat slachten betreft, klopt dat?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 00:32

jantergouw schreef:
Voor Cola hoeft geen dier onverdoofd de nek doorgesneden te worden! Een niet onbelangrijk verschil, lijkt mij.

Vraag.
Hoe is het standpunt van de PVV tegenover jagen?