Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Dus pas ná Wilders zijn speech in Amerika? Zal dat wel goed gaan uitpakken?
D00R schreef:Wat betreft Wilders... Ik denk dat hij slim inspeelt op wat er gaande is: (mogelijke) radicalisering. Ik vind het alleen jammer dat hij het op zo'n bizarre wijze doet en slechts één bevolkingsgroep (geloof) kiest en zich alleen op die groep richt. Er zijn namelijk genoeg mensen die hun geloof eveneens gebruiken om acties te ondernemen die in strijd zijn met wat normaliter als normaal gezien mag worden.
Dit doet voor mij af aan zijn geloofwaardigheid.
jantergouw schreef:Daphna schreef:@ jantergouw, ik ben de verpersoonlijking van multiculti, 3e generatie halfbloed, en met meer dan 15 nationaliteiten in mijn familie. Daarbij ben ik ook nog moslima geworden. Kan je geloven dat ik een gelukkig mens ben? oh ja, mijn hele familie is hoger opgeleid, en we zijn niet crimineel
Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Dan wordt, wat mij betreft, het toelaatbare overschreden.
jantergouw schreef:Dat is nu al verboden door de wet, het enige dat dient te gebeuren is het ook strikt na te leven en vervolgen.
kanniet schreef:Leg me dan eens uit aan welke delen van de sharia jij je houdt. Misschien dat ik het niet helemaal begrijp. Nét de sharia loopt over van discriminerende en wrede, regels. Tenminste, in de islamitische landen is dat zo. En een beetje sharia kan dat ook? Als je je maar een beetje aan de sharia houdt ben je dan wel echt een moslima?
Krips schreef:jantergouw schreef:
Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Dan wordt, wat mij betreft, het toelaatbare overschreden.
Maar dat is. Zoals ik meerdere keren al gezegd heb niet waar. Het politieke programma en vooral de propaganda van Wilders hebben direchte invloed op álle moslims. Niet enkel de radicale moslims. Geen enkele partij gaat akkoord met radicale moslims. Geen enkele partij gaat akkoord met mishandeling van vrouwen of terroristische acties. Andere partijen hebben alleen het talent om dingen apart te zien, om oorzaak gevolg van elkaar te scheiden en om een ieder als een individu te zien. De gematigde moslim wordt direct beinvloed door de haatzaaiierij en zwart makingen van alle moslims als groep. Elke moslim wordt aangesproken op het moment dat de Islam als een idiote godsdienst wordt gepresenteerd. Wilders zegt ook zelf dat hij niet in gematigde Islam geloofd. Het afnemen van geloofsvrijheden is toch net zo goed van invloed op de gematigde moslim als op de radicale moslim. En dat jij zegt dat je in deze stroom wil deelnemen die Nederland behoedt voor de 'islamisering'.. Zo wil ik wanneer deze extreem rechtse ontwikkeling doorzet en zometeen écht in het extreme vervalt zeggen dat ik solidair ben geweest en me niet heb laten verleiden en laten beinvloeden door Wilders zijn propaganda.
jantergouw schreef:Welke extremiteiten had je in gedachten?
Islamisering is een algemeenheid die tegengegaan moet worden. Heeft niets met een moslim als persoon te maken, wel met de politiek om dit tegen te gaan. Straks krijgen we een grotere groep Indiërs hier. Moeten we dan de koe heilig verklaren om het hen naar de zin te maken? Er is ook een grote groep Joden in Nederland, desondanks heb ik nooit gezien dat supermarkten ineens louter kosher vlees gingen verkopen. Ook niet dat ze wilden dat openbare zwembaden afgeplakt werden omdat de Joodse vrouwen wilden zwemmen. Dat is wat ik tegen de islamisering heb. Er worden veel te veel aanpassingen en regelwijzigingen verlangd van ons als maatschappij.
Daphna schreef:Sharia bestaat uit vele vormen van recht. n. De Koran geeft verder veel recht, het 'wrede' gedeelte, volgens Wilders, is oorlogs recht. Gezien ik niet in staat van oorlog leef, doe ik daar niet aan. Ik doe dus niet een beetje sharia, maar zoveel mogelijk, en voor zover dit past in de Nederlandse samenleving. Hoewel ik graag een hoofddoek zou dragen doe ik dit niet, enkel om geen negativiteit over me heen te krijgen. Een dag heb ik dat wel gedaan, er kwamen bezorgde mensen naar me toe, alsof ik gedwongen werd....
jantergouw schreef:Welke extremiteiten had je in gedachten?
Islamisering is een algemeenheid die tegengegaan moet worden. Heeft niets met een moslim als persoon te maken, wel met de politiek om dit tegen te gaan. Straks krijgen we een grotere groep Indiërs hier. Moeten we dan de koe heilig verklaren om het hen naar de zin te maken? Er is ook een grote groep Joden in Nederland, desondanks heb ik nooit gezien dat supermarkten ineens louter kosher vlees gingen verkopen. Ook niet dat ze wilden dat openbare zwembaden afgeplakt werden omdat de Joodse vrouwen wilden zwemmen. Dat is wat ik tegen de islamisering heb. Er worden veel te veel aanpassingen en regelwijzigingen verlangd van ons als maatschappij.
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:Dat is nu al verboden door de wet, het enige dat dient te gebeuren is het ook strikt na te leven en vervolgen.
Net als thuisslachten, door rood rijden, beroven, moorden etc. nu per wet geregeld is. Ik denk dat niemand in dit topic problemen heeft met het aanpakken van buitenwettelijke praktijken. Moet de juut aleen even optreden. En dan heb ik toch liever dat ze ook even achter mijn fiets aangaan, en niet alleen achter de halal lapjes vlees (van mij mogen ze vlees zowieso wel verboden maken). En ik denk dat daar de crux zit. Er zijn teveel criminelen, en die worden niet hard genoeg aangepakt. Als dat zou veranderen, hoef je ook niet meer af te geven op Moslims, geef gewoon af op criminelen
PattyOosten schreef:Koeien moet je altijd goed behandelen,
Ik ben nog nooit in een Albert Heijn geweest waar geen (onverdoofd gecastreerde bio-industrie) varkenslappen verkocht worden?
Het afplakken van zwembadramen vind ik ook te ver gaan, maar een vrouwenuurtje, in het Zuiderbad waar geen raam te bekennen is, wat is je probleem?
Daphna schreef:jantergouw schreef:Welke extremiteiten had je in gedachten?
Toch wordt er louter koshere coca cola verkocht, en ondanks het kleine aantal joden heel wat producten welke speciaal voor kosher zijn gemaakt. Joodse vrouwen gaan ook niet zwemmen in een openbaar zwembad die hebben een eigen badhuis het mikwe. Dat moet ook verboden worden?
PattyOosten schreef:Jan, dat zij in NL misdrijven, dus dat mag toch gewoon aangepakt worden? Dan is het aan justitie om dat ook echt te doen. Net als bij het te hard rijden, je vrouw op de bek rossen, je koter mishandelen. Tuig aanpakken is prima, ongeacht geloof.
jantergouw schreef:Het is de politiek die de politie moet sturen. Nu is het zo dat burgemeesters dat doen en er zijn veel te veel burgemeesters van het kaliber Cohen die liever niet ingrijpen om escalatie te voorkomen. Dat is wat er mis is. De politie wil maar wat graag harder ingrijpen maar worden door burgemeesters teruggefloten. Daarom ben ik een groot voorstander van de voorgenomen verantwoordelijkheid over de politie in handen te leggen van een minister en niet meer bij burgemeesters. Als je als regering zero-tolerance wilt, dan heb je daar de politie voor nodig en als dan burgemeesters met beleid komen die dat doorkruisen, heb je hetzelfde gelazer als nu. Je ziet maar wat Amsterdam nu weer doet met het kraakverbod dat bij wet geregeld is. De gemeenteraad besluit op het gemakkie dat ze zich niks aantrekken van die wet en het kraken niet gaan aanpakken. Dat krijg je ook met politie als je die in handen van burgemeesters en gemeenteraden laat.
jantergouw schreef:Wat heeft onverdoofd castreren van biggen te maken met onverdoofd slachten van alle dieren? Bovendien wordt er gewerkt aan een verbod op onverdoofd castreren in de hele EU.
Wat ik tegen een zwemuurtje voor alleen vrouwen in het Zuiderbad heb is dat dat door de gemeenschap betaald wordt en we dus als gemeenschap mee betalen aan de scheiding tussen man en vrouw. De politiek is diezelfde mening toegedaan als je ziet hoeveel zwembaden dit tegenwoordig niet meer mogelijk mogen maken. En terecht!
janderegelaa schreef:PattyOosten schreef:Jan, dat zij in NL misdrijven, dus dat mag toch gewoon aangepakt worden? Dan is het aan justitie om dat ook echt te doen. Net als bij het te hard rijden, je vrouw op de bek rossen, je koter mishandelen. Tuig aanpakken is prima, ongeacht geloof.
Dat zijn overal misdrijven Patty maar onder het mom van Sharia wordt het goedgekeurd.
jantergouw schreef:Ik wil niet dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om de scheiding tussen man en vrouw te faciliteren. We moeten het maar heel normaal vinden dat mannen en vrouwen niet samen mogen zwemmen of andere activiteiten ontlpooien. Weet je wat er zou gebeuren als we zouden zeggen dat gekleurde en blanke mensen niet samen mogen zwemmen en activiteiten ondernemen?
terwijl er voor de wet geen enkel onderscheid is tussen discriminatie op sekse en op huidskleur. Toch moeten we het een heel normaal vinden en het andere zwaar afkeuren. Schiet mij maar lek als je het kunt uitleggen.
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:Het is de politiek die de politie moet sturen. Nu is het zo dat burgemeesters dat doen en er zijn veel te veel burgemeesters van het kaliber Cohen die liever niet ingrijpen om escalatie te voorkomen. Dat is wat er mis is. De politie wil maar wat graag harder ingrijpen maar worden door burgemeesters teruggefloten. Daarom ben ik een groot voorstander van de voorgenomen verantwoordelijkheid over de politie in handen te leggen van een minister en niet meer bij burgemeesters. Als je als regering zero-tolerance wilt, dan heb je daar de politie voor nodig en als dan burgemeesters met beleid komen die dat doorkruisen, heb je hetzelfde gelazer als nu. Je ziet maar wat Amsterdam nu weer doet met het kraakverbod dat bij wet geregeld is. De gemeenteraad besluit op het gemakkie dat ze zich niks aantrekken van die wet en het kraken niet gaan aanpakken. Dat krijg je ook met politie als je die in handen van burgemeesters en gemeenteraden laat.
De burgermeester is niet de baas. Hij heeft het te doen met een x aantal agenten, en daarin moet hij keuzes maken. Ik ben het daar ook niet mee eens., Ik heb te maken met kleine criminaliteit (fiets weg, vals geld, ku& junken) en ik krijg heel vaak nul op het rekest. DAT mag van mij enorm aangepakt worden. Ik vind het prima als je vijf jaar moet zitten voor het jatten van een fiets.
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:Wat heeft onverdoofd castreren van biggen te maken met onverdoofd slachten van alle dieren? Bovendien wordt er gewerkt aan een verbod op onverdoofd castreren in de hele EU.
Wat ik tegen een zwemuurtje voor alleen vrouwen in het Zuiderbad heb is dat dat door de gemeenschap betaald wordt en we dus als gemeenschap mee betalen aan de scheiding tussen man en vrouw. De politiek is diezelfde mening toegedaan als je ziet hoeveel zwembaden dit tegenwoordig niet meer mogelijk mogen maken. En terecht!
Je moet alle dieren, altijd goed behandelen. Jij hebt het niet zo op halal, ik heb het helemaal niet zo op het uitbuiten van dieren. En volgens de halal regels moet het dier een goed leven gehad hebben, en mag het niet lijden tijdens de slacht. Dat heb ik liever dan onze christelijke onovertroffen kiloknaller haram lappen.
Laat ik nou een Zuiderbad chickie zijn. Een enkeltje kost 3,10. Ook tijdens het vrouwenuurtje. Alleen mag jij dan niet naar binnen, maar dat uurtje is hartstikke druk bezocht, dus het bad vaart er wel bij, en het kost de gemeenschap niets extra. Het ZB krijgt x subsidie per jaar. En als ze daar zwemmen voor varkentjes gaan doen, krijgen ze precies hetzelfde. Ik kan me voorstellen dat jij het heel vervelend vindt als je helemaal uit Duitsland gereden komt, en je mag er niet in, maar dan wacht je even een uurtje. Tijdens schoolzwemmen mag je ook niet vrij zwemmen. Zullen we alle %^&kinders dan ook even het land uit zetten??
Daphna schreef:De gevallen die jij beschrijft zijn voorgekomen in niet erg islamitisch correcte landen. Wist je dat er islamitische mensen rechten organisaties zijn die ook voor deze mensen op komen?
jantergouw schreef:De burgemeester is wel degelijk de baas en verantwoordelijke over de politie. Als die zegt dat er ergens niet ingegrepen moet worden, wordt er niet ingegrepen. Verlangt hij ergens anders wel ingrijpen, dan wordt er ingegrepen!
jantergouw schreef:Dat dier kan nog zo'n goed leven gehad hebben, het slachten gebeurt onverdoofd. En halal maakt zich niet zo druk om of het dier een goed leven gehad heeft, want er wordt een schaap bij de boer gekocht, waarvan de koper geen flauw benul heeft wat voor leven dat dier gehad heeft, het wordt meegenomen naar een balkon of garagebox en daar de nek afgesneden. Niet mooier voordoen dan het is, want de feiten liegen niet en indien nodig kan ik zomaar -tig linkjes plaatsen die dit onderschrijven door beschrijvingen uit de praktijk.
Wat betreft dat Zuiderbad zwemuurtje waar de gemeente geen geld misloopt, ook dat is niet waar. Hoe weet jij dat er in die uurtjes ook niet veel mannen wilden zwemmen, alleen of met hun kinderen, maar er niet in mochten? Ook de verkoop van consumptie's staat stil voor mannen. Alleen vrouwen mogen binnen tijdens die uurtjes.
Dat heb ik nooit meegemaakt dat het hele zwembad afgesloten werd voor mannen, inclusief de cafetaria, als er kinderen schoolzwemmen hebben! Je beweert dingen die ingegeven zijn door je gevoel maar niet door feiten.
PattyOosten schreef:jantergouw schreef:Ik wil niet dat mijn belastinggeld gebruikt wordt om de scheiding tussen man en vrouw te faciliteren. We moeten het maar heel normaal vinden dat mannen en vrouwen niet samen mogen zwemmen of andere activiteiten ontlpooien. Weet je wat er zou gebeuren als we zouden zeggen dat gekleurde en blanke mensen niet samen mogen zwemmen en activiteiten ondernemen?
terwijl er voor de wet geen enkel onderscheid is tussen discriminatie op sekse en op huidskleur. Toch moeten we het een heel normaal vinden en het andere zwaar afkeuren. Schiet mij maar lek als je het kunt uitleggen.
Dus Carré, het Rijks en zovele anderen die van jou belastingeld leven moeten per direct hun mannen/vrouwen segregatie op het toilet staken? Als jou dochter op voetbal gaat, moet ze lekker met de jongens onder de douche?? Als jou vrouw door het poortje op Schiphol gaat, is het prima als een kerel even aan haar borsten en in haar kruis voelt?
Ik wil bijvoorbeeld geen belasting betalen voor meisjes die politicolgie gaan studeren en vervolgens stront gaan staan scheppen in een stal in een ander land. Maar ja, je hebt het niet allemaal in de hand he
Daphna schreef:Toch wordt er louter koshere coca cola verkocht, en ondanks het kleine aantal joden heel wat producten welke speciaal voor kosher zijn gemaakt. Joodse vrouwen gaan ook niet zwemmen in een openbaar zwembad die hebben een eigen badhuis het mikwe. Dat moet ook verboden worden?