IMANDRA schreef:Even detail ding, maar 'dure cremes' etc. hoeft niet per se onverantwoord te zijn.
Ik heb relatief dure shampoo (30-40 euro per fles), maar dat is kapperskwaliteit en daar doe ik létterlijk ruim een jaar mee omdat die zo geconcentreerd is. Vergelijk dat met supermarkt-shampoo die je er toch vaak een stuk meer koopt in die tijd. Ik ben goedkoper uit met die kappersshampoo dan dat ik uit was met supermarkt-shampoo.
Eigenlijk hetzelfde met sommige kleding en schoenen. Dan kan je soms beter investeren in wat betere kwaliteit die je langer draagt, waardoor het uiteindelijk toch goedkoper is om net wat meer uit te geven in aanschaf. Laten we mensen daar dus niet meteen op afrekenen.
@Germie: sorry alle respect hoor, maar jij hebt vaker verteld dat je duikt als hobby en daarvoor vaak ook op vakantie gaat naar allerlei oorden. Dat vind ik ook een luxe waar je toch (behoorlijk) op zou kunnen besparen als je zo krap bij kas zit. Ja, je maakt er andere keuzes voor, maar je hebt dus wel die luxe om die keuze te maken zodat je het kan veroorloven.
Verder wel eens dat een auto inruilen lang niet altijd mogelijk is. Idem met kleiner wonen/goedkopere hypotheek.
Ik heb het even niet over reizen, maar gewoon de duiksport als sport beoefenen in eigen land. Is dat ineens ook een luxe? Het is dan gewoon een sport wat je op eigen bodem beoefent hoor. Dus gewoon de sportclub. Dat is in mijn ogen geen luxe.
Kinderen heb ik niet en toch voel ik het ook. Mijn paard is dan het eerste wat weg zal moeten als het niet meer gaat, hoewel dat absoluut niet mijn bedoeling is.
Laatst bijgewerkt door germie op 11-05-22 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt