Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:25

Elisa2 schreef:
chanicha schreef:
https://www.ad.nl/politiek/tekort-aan-o ... ~a5463916/

Vraag me af hoe ze dat voor zich zien!

Nouja, in ieder geval lijken ze langzaam wakker te worden..doorstroom lukt niet omdat er gewoon geen huizen zijn hier. Ik denk dat het goed is als ze dit aan alle kanten gaan aanpakken.

Tot zover alleen bekend dat ze bijna zeker gemeentes kunnen gaan dwingen maar nog niets over de aanpak van de instroom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:27

Ik snap Italië ook wel. Pffff waarom komen al die jongemannen hier naar toe? Nog even en de Afrikaanse en Aziatische landen zijn leeg en alles zit in Europa.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:27

Ja ik snap die landen daar ook wel, die kunnen dat net zo min allemaal aan.

Ik gaf al eerder aan.
Elk land stopt x euro in een vluchtelingen pot van Europa. Maar wel eerlijk verdeeld, bijvoorbeeld per inwoner.
Daarna hoeft een land niets meer individueel te betalen.
Geen opvang, geen beveiliging, geen (bouw) huis, geen zorg, niets. Dat declareren ze allemaal uit die pot.
(ja er zal flink wat gecontroleerd moeten worden)
En Europa gaat dan verdelen en eventueel bouwen waar kan.
Of ze gebruiken het geld voor opvang in de buurt.
Maar niet enkele landen die alle klappen opvangen en andere landen die 30 asielzoekers per maand krijgen.

Daarnaast ook 1 Europese regel wanneer een vluchteling ook vluchteling is of wanneer gewoon immigrant en wanneer deze in aanmerking komt voor een paspoort.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:30

chanicha schreef:
Nou zou zeggen kijk naar de foto Elisa!

Oke ja, ik zie het inderdaad..ik had niet zo aandachtig gekeken.

DP: dat klinkt niet slecht maar wat mij betreft mogen ze bouwen in Afrika waar ze vandaan komen. Kan dat geld niet gebruikt worden om de levensstandaard daar te verhogen van alle vluchtelingen zodat ze niet naar Europa hoeven? Opvang in de buurt inderdaad.

DuoPenotti

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:34

Dat lijkt me zeker ook goed.
Blijven ze ook beter aansluiten met geloof enz.

Maar ik denk dat als er eenduidige regels komen, die dan vast minder aantrekkelijk zijn dan wat Nederland nu bied want veel landen zijn gekke Henkie niet. Dus gaan echt niet akkoord met een plan dat op dat van Duitsland en Nederland lijkt.
Dan krijg je die groep jonge mannen uit Afrika al niet.
Dan hou je denk ik sneller de echte asielzoeker over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:34

Opvang in/bij het land van herkomst is de enige oplossing want wát moeten wij hier met al die jonge kerels!?
Ik kan het echt niet begrijpen waarom ze in Den Haag gewoon achterover blijven leunen en toekijken hoe ons land naar de kl*ten geholpen wordt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:36

chanicha schreef:
Opvang in/bij het land van herkomst is de enige oplossing want wát moeten wij hier met al die jonge kerels!?
Ik kan het echt niet begrijpen waarom ze in Den Haag gewoon achterover blijven leunen en toekijken hoe ons land naar de kl*ten geholpen wordt.

noem eens een onderwerp waar ze dat niet mee doen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:37

Verruit de meeste blijven sowieso in hun eigen regio.
De EU vluchtelingen zijn in verhouding maar een schijntje van het totaal aantal vluchtelingen, maar je moet uiteraard wel een fatsoenlijk beleid hebben anders wordt het vanzelf een zooitje.

Er zijn ook juist mensen die vluchten voor de religieuze wetgevingen.
Daarnaast zijn migranten uit Afrika net zo goed Christelijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:52

Ik denk dat ze voornamelijk vluchten omdat ze een beter leven willen, Nederland staat daar bekend dat je er gratis geld krijgt dus dat is erg aanlokkelijk. Ik weet ook niet of vluchten het goede woord is voor het merendeel eigenlijk..denk dat er maar een klein % echte vluchtelingen bij zitten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:01

Elisa2 schreef:
chanicha schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/italie-ruz ... ~a03fe296/

Het zijn alleen jongemannen op dat schip.

Waar staat dat?

Ik snap Italie wel..anders kunnen anderen landen steeds immigranten maar over blijven zetten en moeten zij het er maar mee uitzoeken.

Ja dat is een lastige. Italië heeft ook veel te maken illegale immigranten dus nee ze staan niet in de top tien vluchtelingen opgevangen.

Los daarvan, Giorgia Meloni vind ik echt een feeks. Italië gaat 50 jaar terug in de tijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:13

Elisa2 schreef:
Ik denk dat ze voornamelijk vluchten omdat ze een beter leven willen, Nederland staat daar bekend dat je er gratis geld krijgt dus dat is erg aanlokkelijk. Ik weet ook niet of vluchten het goede woord is voor het merendeel eigenlijk..denk dat er maar een klein % echte vluchtelingen bij zitten.

Wat natuurlijk ook te begrijpen is maar daar is inderdaad het asielproces niet voor bedoeld. Die beslissingen en selecties moeten gewoon echt veel sneller en efficienter worden.
Uiteraard snap ik ook dat dit makkelijker gezegt is dan gedaan.

Een van mijn vroegere collega‘s kwam uit Somalie. Zij was geen vluchteling maar een werkmigrant, maar man man wat een ellendig leven. Hele dorpen om hen heen waar regelmatig de vrouwen verkracht worden door soldaten/rebellen |(
Ze zei toen ook letterlijk dat ze verbaasd was dat Europese vrouwen zo weinig kinderen kregen. Zij hadden juist een continue zwanger beleid om te voorkomen dat je „uitgefokt“ werd door moslims. Gewoon vreselijk.

Haar taktiek om haar kinderen daar weg te kunneb. houden was stiekum hoogzwanger naar Amerika vliegen voor een congres om dan daar te bevallen. Haar kinderen hadden daarmee automatisch een US paspoort.
Dat kun je veroordelen maar ik begrijp het volledig.
Zij zelf werkte gewoon verschrikkelijk hard in de hoop dat ze een permanente baan zou kunnen vinden in de wetenschap. Zij was letterlijk iedere dag (7 dagen per week, 10 uur aan het werk, desnoods met de baby ernaast.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:19

Dat begrijp ik ook volledig! Ik weet ook dat er in bepaalde Afrikaanse landen een "rape" cultuur is. Maar juist dat continu zwanger beleid zorgt natuurlijk voor heel veel problemen daar en veel te veel mensen. En dan vraag ik me af of niet iedereen geholpen zou zijn als de vrouwen daar of gratis Anti conceptie krijgen of zich gratis kunnen laten sterriliseren etc. Plus dat er flinke straffen komen op het verkrachten van een vrouw etc. Want dat is ook gewoon zo primitief als het maar zijn kan. En dat is ook een cultuur die je niet naar beschaafdere landen wilt brengen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:22

Er was toen een burgeroorlog gaande, geen idee eigenlijk hoe de huidige staat van dat land is.
Een strafrechtelijk systeem in een burgeroorlog gaat hem natuurlijk niet worden.
Inderdaad moet er ook lokaal een ommekeer komen.
Maar eerlijk is erlijk, ik zou ook alles aangrijpen voor een veiliger en beter leven.

Doet me ook denken aan een andere Oostenrijkse collega die in Zweden geboren/opgegroeid is na het herstel van de oorlog.
Ze hadden het ontzettend arm en zijn vader (destijds jonge man dus) is toen op de fiets naar Zweden gegaan om daar werk te vinden. Daarna heeft hij zijn vrouw overgehaald.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-11-22 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:24

Klopt, maar dat zijn dus in veel gevallen niet die mannen die hier komen en niets willen integreren en hier de vrouwen nog als vuil behandelen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:31

Ik heb een tijd terug op tv gezien, ging ook over anti conceptie in die landen, dat ze het helemaal niet willen omdat hoe meer kinderen hoe meer aanzien ze daar krijgen.
Natuurlijk begrijp ik dat zo’n vrouw waar Sizzle het over heeft hierheen komt en waarom ze allemaal hierheen willen maar het kan toch niet allemaal, zij draagt haar steentje bij en ik gun iedereen een goed leven maar niet allemaal hier in ons kikkerland.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 11:32

Elisa2 schreef:

Ik noem dat emigreren

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:39

DuoPenotti schreef:
Klopt, maar dat zijn dus in veel gevallen niet die mannen die hier komen en niets willen integreren en hier de vrouwen nog als vuil behandelen.

Dat bedoel ik met dat onze normen, waarden en tradities er over een aantal jaar aan gaan want ze integreren niet.
Dat krijg je ook als je ze allemaal maar bij elkaar stopt, kijk naar Kanaleneiland en Overvecht.
Daar zijn wijken waar je als meisje of vrouw ‘s avonds niet over straat hoeft te gaan, die hebben hun eigen regels daar.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:49

Popstra schreef:
Elisa2 schreef:

Ik noem dat emigreren

Dit wordt hier telkens weer beweerd, maar als je kijkt naar waar de mensen vandaan komen die asiel aanvragen is het aannemelijker dat er maar een kleine groep echte gelukszoekers bij zit..

Afbeelding
Bron: KERNCIJFERS ASIEL EN MIGRATIE
AUGUSTUS 2022

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:56

Ja maar dan nog!
Hoe wat en waar moet je ze kwijt en waarom komen ze helemaal hierheen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:08

chanicha schreef:
Ja maar dan nog!
Hoe wat en waar moet je ze kwijt en waarom komen ze helemaal hierheen!

Maar dat zijn jouw persoonlijke vragen, en die hebben niets te maken met de feiten gedeeld door Qerty. Niet dat dat erg is, maar persoonlijk denk ik dat het wel goed is onderscheid te maken tussen wat zijn de feiten en wat “vind jij”.

Niet specifiek aan jou gericht:
Soms wordt de emotie en irrationele denkwijze gepresenteerd als een feit hier. Ik merk dat ik dit topic bij vlagen interessant vind. Soms is er iemand die zich goed kan verwoorden en een andere mening heeft. Dat vind ik leuk. Maar vaak is er een reactie vanuit emotie en wordt pagina’s lang hetzelfde gedeeld. Ik heb meer het idee dat de intrinsieke motivatie om deel te nemen aan een dergelijk gesprek voor de een betekent “zorgen te uiten” en voor de ander het te weerleggen met feiten. Zo’n gesprek zal nooit van de grond komen wat de motivatie ligt al zo ergens anders. Vind ik best wel jammer. En sowieso, er wordt meer gal gespuwd dan dat er gediscussieerd wordt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:23

Nee het zijn toch feiten!
Zelfs Den Haag weet niet wat ze er mee aanmoeten.
Het maakt geen flaus aus waar ze vandaan komen, we hebben de ruimte daar niet voor en het draagvlak wordt ook steeds minder want kan gemeentes niet dwingen om een paar honderd asielzoekers op te vangen met vaak alle ellende van dien en dan daarna, wat dan!
Ja waarom komen ze allemaal hierheen nadat ze al door zoveel landen zijn gekomen waar ze eigenlijk al asiel aan hadden moeten vragen!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:28

chanicha schreef:
Nee het zijn toch feiten!
Zelfs Den Haag weet niet wat ze er mee aanmoeten.
Het maakt geen flaus aus waar ze vandaan komen, we hebben de ruimte daar niet voor en het draagvlak wordt ook steeds minder want kan gemeentes niet dwingen om een paar honderd asielzoekers op te vangen met vaak alle ellende van dien en dan daarna, wat dan!
Ja waarom komen ze allemaal hierheen nadat ze al door zoveel landen zijn gekomen waar ze eigenlijk al asiel aan hadden moeten vragen!

Hmm misschien moet ik mij beter verwoorden. Er zullen vast aantoonbare illegale immigranten zijn/mensen uit veilige landen. Maar dat getal is kennelijk klein. Ik vraag mij af of de zwaarte die jij eraan hangt in vergelijking staat met de sociaal economische impact die het heeft op de maatschappij.

Maakt overigens niet je mening irrelevant. Ik wil niet uitvlakken wat je zegt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:21

Maar hoe kun je ontkennen dat het geen zware impact heeft op de sociaal economische impact op de maatschappij? Kijk alleen al naar Nederlanders die hier door geen huis meer kunnen krijgen..

Ik vind er trouwens genoeg discussie, het mooie is ook dat sommige dingen die beweerd worden en eerst als mening weg gezet worden later toch steeds meer waar blijken te zijn.

Het is trouwens ook niet relevant om te kijken wat NU de grootste groep asielzoekers is, want een paar jaar geleden was de koploper Eritrea bijvoorbeeld en dat zijn dan veel al mensen die NU in het straatbeeld te zien zijn en die geintegreerd zouden moeten zijn etc. dus dat is waar veel mensen hun mening op baseren. Het is interesanter om een overzicht te zien van tien jaar geleden tot nu en dan te kijken wat er van die mensen terecht is gekomen.

Daarnaast vraag ik mij af, de vluchtelingen die nu voor Italie liggen..zijn dat Syrische vluchtelingen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:31

Gezien het een insignificant grote groep is zal die impact relatief klein zijn tov de impact van de groep die genoemd is in het staatje van Qerty. Tuurlijk maakt het impact. Maar het is met hagel schieten hier al je aandacht op te vestigen.

Ja het is een mening Elisa. Tuurlijk kan iets werkelijkheid worden. Maar dat maakt het nog steeds geen feit, ook niet in retrospect. Ik weet niet zo goed wat je hier wilt zeggen? Een mening hebben is niet erg. Heb ook nooit gepretendeerd dat het erg is. Maar ik maak onderscheid tussen feit en mening.

Verder, ja interessante vraag. Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik geloof dat iemand “ooit” eens gedeeld had hierover. Was geloof ik Nikas?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:45

Ja ik ook, daarom vind ik het ook wel grappig als niet zulke populaire meningen toch steeds feiten blijken te zijn/ worden. Al wordt ik er niet zo blij van dat bevestigd te zien krijgen. Volgens mij is het wel een feit als een mening werkelijkheid wordt?

Voor de rest, ik denk juist dat het goed is om open te blijven staan voor verschillende meningen en zienswijzes/ ervaringen. Want net zoals met alles zo is, is ook dit niet zo zwart/ wit.