Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:05

Oh nee he, dan komt het wel heel dichtbij. Ik woon in Haarlem en zag vanochtend heel veel politie en brandweer richting Beverwijk gaan..

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:07

teiger150 schreef:
hoor net dat er 2 geradicaliseerde jongeren zijn opgepakt in Beverwijk... Hoor dit van een klasgenoot uit Beverwijk dus weet niet of het waar is.

http://m.telegraaf.nl/article/24790540/ ... -jihadisme

Artikel is aangepast, maar dit gaat er over volgens mij. Er stond eerst dat Beverwijk er 2 "in beeld" had. Maar het is dus aangepast naar dit artikel.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:31

LadyMadonna schreef:
Kwam deze net op fb tegen...

[ [url=m/7oDSvz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer.. Waar heb je deze gevonden als ik vragen mag? Wil ik graag op mijn tijdlijn zetten!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:33

Gaat rond op fb... Je kan m hier vandaan toch gewoon opslaan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:18

Getver ku klux klan . Ook van die griezels en crapuul . Ik vind het prima hoor dat deze foto rond gaat met deze vergelijking maar voor alle duidelijkheid de ku klux klan was puur racistisch 1865/1866 en in oorsprong absoluut niet vanuit Christelijke overtuiging opgericht.
Pas veel later werd KKK geassocieerd met brandende kruisen, het zogenaamde Fiery Cross (ook wel gewoonweg Burning Cross genoemd). Dit gebruik is echter pas ontstaan bij de heroprichting van de Klan omstreeks 1915 en was voorheen dus onbekend. Het kruis verwijst naar de wortels die de Klan naar eigen zeggen heeft in het christendom en werd gebruikt voor een velerlei aan redenen. In het Interbellum diende het Fiery Cross hoofdzakelijk als herkenningspunt voor rekrutering alsook voor het 'opvrolijken' van hun rally's. Na de Tweede Wereldoorlog werd het brandende kruis een hulpmiddel om de slachtoffers angst aan te jagen en te terroriseren.

Dus ik snap deze vergelijking en hij klopt ook maar de eerste KKK kwam na de burgeroorlog en was een club/ kring van paar soldaten die al snel begonnen de pas van slavernij bevrijde zwarte bevolking te terroriseren. Dat racisme in zijn meest nare vorm is eigenlijk nooit veranderd, ook niet na heroprichting.
TEvens is de KKK altijd een vrij kleine club gebleven i.t.t Daesh die je enorm ziet groeien en waar heel gericht geronseld wordt en waar een staat is uitgeroepen, die niet erkend is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:19

@pien_2010
Mijn vriendin heeft er haar spreekbeurt over gedaan, echt griezels zijn het.
Mensen ophangen en zo...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:20

xniieeenke schreef:
@pien_2010
Mensen ophangen en zo...

Lees goed wat ik schrijf. Ik gebruik het woord crapuul. Dan ben je heel erg hoor. Er zijn overeenkomsten maar zeker ook grote verschillen met Daesh.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:39

[pien_2010] schreef:
xniieeenke schreef:
@[pien_2010]
Mensen ophangen en zo...

Lees goed wat ik schrijf. Ik gebruik het woord crapuul. Dan ben je heel erg hoor. Er zijn overeenkomsten maar zeker ook grote verschillen met Daesh.

Maar het gaat niet om de vergelijkingen.

Het ging erom dat we mensen die een bepaald geloof hebben er niet op aan gaan kijken.
Dat werd toen niet gedaan bij de klan maar zie je nu wel gebeuren bij IS dus ik vind het goed dat er even een statement gemaakt wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:27

We zijn het met elkaar eens hoor Waxmeltsenzo als het gaat om het statement.

Ik heb alleen wat extra uitleg gedaan voor de jongeren die KKK niet kennen vanwege toch wel wat verschillen ook met Daesh. Toen ik jong was kwam KKK nogal eens op TV en inderdaad zeer negatief.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:52

België is gaaf en leuk. Ik hou van dat land. zo krijgen chauffeurs vanaf vandaag die op Brussel rijden "bibber geld". := Er was namelijk wat weinig animo. ML (=manlief) en ik zijn er een beetje lacherig van geworden zo grappig vinden we dit woord.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:01

twee seksclubs in Groningen zijn ontruimd na bommeldingen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij ook een grap lijkt, maar je weet het nooit natuurlijk

bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/156500/Ei ... we-grap-is

tekst:
'Ik waardeer het dat de politie en brandweer hier voor een stukje veiligheid zorgen, maar ik ben ervan overtuigd dat het een flauwe grap is.' Dat zegt eigenaar Kees van den Top van seksclub Lady Butterfly in Kropswolde.

'Ondertussen staan de dames wel in badjas op straat en ook een klant moest in zijn badjas naar buiten', moppert Van den Top.

Bommeldingen
Bij Lady Butterfly en de club Swingers Dream in Waterhuizen zijn woensdagmiddag bommeldingen binnengekomen. De clubs zijn van twee verschillende eigenaren.

Ontruimd
De politie neemt de meldingen serieus. Bij beide clubs is de weg afgezet. In Kropswolde zijn uit voorzorg vijf woningen ontruimd; in Waterhuizen gaat het om vier huizen.

Explosievenhonden
Bomverkenners zijn onderweg en er komen explosievenhonden, die de twee clubs gaan onderzoeken.

'Normale woensdag'
Clubeigenaar Van den Top denkt dat het allemaal wel meevalt: 'Ik heb thuis de camerabeelden bekeken en daar is niets vreemds op te zien. De mensen gaan normaal in en uit'

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:04

mensen van de sexclub gaan normaal ''in en uit'' :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:09

geerke schreef:
mensen van de sexclub gaan normaal ''in en uit'' :+

:') :')

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:15

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:43

:') Prachtige woordspeling _/-\o_

Er was vanavond op de radio in de auto tijdens het nieuws sprake van dat bibbergeld. De minister van mobiliteit vond het niet zo'n goed idee. Ouders sturen hun kinderen met de bus weer naar school, de mensen kunnen/mogen weer naar hun werk en dan gaan een stel chauffeurs roet in het eten gooien. Hier wordt het een "gevarenpremie" genoemd, en stond nogal haaks op het feit dat er vandaag een chauffeuse is omgekomen met een lijnbus die in botsing kwam met een trein (alle passagiers zijn ongedeerd).

Persoonlijk dacht ik dan ook, nu krijgen ze hier een premie voor, straks willen ze die ook op risicolijnen waar er veel agressie is tegen de chauffeurs, lijnen met afgelegen haltes en weinig passagiers ivm overvallen etc.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:34

Varekaj schreef:
Persoonlijk dacht ik dan ook, nu krijgen ze hier een premie voor, straks willen ze die ook op risicolijnen waar er veel agressie is tegen de chauffeurs, lijnen met afgelegen haltes en weinig passagiers ivm overvallen etc.

Goh, maar dat gebeurt nu al. Een kennis van mij is politieagent in Brussel en die krijgen ook een flinke premie als ze in Brussel willen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:48

Zo, het interview met de Eagles of Death Metal van Vice staat online. Jesus christ, heb me toch een partijtje zitten janken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:51

Van agenten weet ik dat Yasmine, maar waarom dan alleen maar buschauffeurs die in of naar Brussel rijden? Dan mogen ze allemaal wel zo'n premie ontvangen.

Al denk ik dat onze haard- en stand toelage ook iets soortgelijks is, maar ben er niet zeker van.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:20

Emmaa_ schreef:
Zo, het interview met de Eagles of Death Metal van Vice staat online. Jesus christ, heb me toch een partijtje zitten janken..

Wat een interview. Ik heb zo te doen met Jesse Hughes, die ziet er zo droevig uit.

Voor wie wil kijken: eerste interview van Eagles of Death Metal over de aanslagen, de band die in de Bataclan aan het spelen was toen de terroristen het vuur openden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:37

Yasmine schreef:
Emmaa_ schreef:

Wat een interview. Ik heb zo te doen met Jesse Hughes, die ziet er zo droevig uit.

Voor wie wil kijken: eerste interview van Eagles of Death Metal over de aanslagen, de band die in de Bataclan aan het spelen was toen de terroristen het vuur openden.
[ Video ]

Ik heb vd week een voorproefje van dit interview gezien. Dat is er behoorlijk ingehakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:41

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:45

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:02

Ik moet zeggen, door het gedeelte van Brussel waar ik vandaag ben geweest heb ik weinig gemerkt van dat terreurniveau. Op de heenweg aan een ambassade dus hekkens over de straat en 1 pantservoertuig. Voor de rest niks: geen politie, geen militairen, geen speciale voertuigen, niks. Terwijl ik toch een heel belangrijke verkeersader door moest nl. de Wetstraat en langs de Europese wijk bij Schuman.
Het leek een doodnormale dag, en eigenlijk was dat net wat het fijnste gevoel gaf: het leven van alledag gaat zijn gewone gangetje.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:04

Ik ga deze week Brussel nog ontlopen (niet naar de les) maar volgende week ga ik gewoon weer.