Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:59

gohya schreef:
Sammie schreef:
Wat is je bron? Want ik vind niks op het ad en de nos.

Sammie,dit was vanmorgen op het nieuws op t.v. en radio,dat ze met voorbedachte zijn gekomen om te roven,aanranden,enz.Ook de Duitse politie zei dit bij [ik dacht] Nieuwsuur.

Het ligt wat genuanceerder dan dat. Een Duitse (prominente, dat wel) misdaadjournalist heeft gezegd dat het om vluchtelingen gaat en de media heeft daar zijn gebruikelijke loopje mee genomen. Dat de politie het heeft bevestigd heb ik vooralsnog nergens gelezen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:00

Tcm62 schreef:
ceasario schreef:

En waarom doen we dat niet ??

Omdat mensen zoals jij en al die andere softies in dit topic niet zo willen stemmen met verkiezingen....

Ik vraag me af wat dergelijke softie gaan zeggen als hun dochter ooit eens in tranen in huis komt en vertelt dat ze verkracht is door 5 noord Afrikaanse mannen.
Zeggen ze dan ook doodleuk. "Beetje begrip hebben meid, dat is nu eenmaal hun cultuur. Hun kijken nu eenmaal anders tegen vrouwen aan dan wij?"'

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:00

Geerke iedereen weet precies hoe het zit, maar niemand wil het hardop zeggen.

Marokko is blij dat hun rotzooi weg is, ze willen bv die Berbers ook niet terug, daar kijken ze op neer..er is geen iitleveingsverband met Marokko, omdat de regering de troep niet terug wil....Ook Turkije heeft zijn lieden die ze graag zien gaan en voor die groep in eigen land niets over heeft..zoals bv de Koerden, maar ook de onderontwikklde Turk past niet meer in hun plaatje, zoals ze hier nog in de Middeleeuwen leven met hun schotels...Turkije is veel moderner dan die generatie die nog hier zit..

Als je thuis niks doet en niks wil dan ga je naar de EU, daar mag en kan alles...daar krijg alles voor niets en als je crimineel bent dan is de pakkans nihil...

Als je opsporing verzocht kijkt is 8van de10 lichtgetint met een Noord Afrikaans uiterlijk, he wat apart...hoe kan dat nou? Crime does pay in the Netherlands...ook voor de rovende Oostblokkers is het een Walhalla hier...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:03

Loretta schreef:
Ik vraag me af wat dergelijke softie gaan zeggen als hun dochter ooit eens in tranen in huis komt en vertelt dat ze verkracht is door 5 noord Afrikaanse mannen.
Zeggen ze dan ook doodleuk. "Beetje begrip hebben meid, dat is nu eenmaal hun cultuur. Hun kijken nu eenmaal anders tegen vrouwen aan dan wij?"'

Nou straf omdat ze niet op een armlengte is gebleven .... :Y)

En Noord Afrikaans, zijn de Marokkanen en Algerijnen, als je je afvraagt wat ze daar mee bedoelen...
Laatst bijgewerkt door Indestal op 07-01-16 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:03

Loretta schreef:
Tcm62 schreef:
Omdat mensen zoals jij en al die andere softies in dit topic niet zo willen stemmen met verkiezingen....

Ik vind dit een beetje een non-argument. Natuurlijk zeg je dat dan niet. De kans is echter VELE malen groter dat je dochter thuis komt en vertelt dat ze is verkracht door een hele normale Nederlandse jongen, 80% kans dat die zelfs een bekende van haar is, en dan zeg jij als ouder misschien niet "he, dat is nou eenmaal de Nederlandse cultuur", maar de rest van de wereld zegt dat wel tegen je.

Ook in Nederland geldt een ongelofelijke rape culture, en hierin kan ik zelf als verkrachtingsslachtoffer spreken. Je krijgt van alle kanten te horen dat je niet zo'n kort rokje aan had moeten trekken, dat je niet alleen over straat had moeten gaan of dat je niet zo veel had moeten drinken.

Dat is een probleem dat we uberhaupt moeten aanpakken, daar staan vluchtelingen imo compleet los van.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:05

Wranglerbutt schreef:
@Cer: ik zal 'm even opnieuw quoten, zonder het cultuurstukkie :P
De term 'cultuur' is wat mij betreft de moeder aller hokjesdenken :+

Ja maar juist DIE zin omvatte de hele post... Daarin wordt gezegd dat cultuur niet bestaat of niet is... En ik denk dat dat niet juist is. Ik zie dat meer als dingen die al jaaaaren op een bepaalde manier gaan, waar volkeren trots op zijn (terecht of niet) en waaruit ze geworteld zijn..
Hoezo nou weer hokjesdenken? wat een quatsch, dan ontken je een soort van grote gemele deler, die uiteraard uitzonderingen kent (of andersom)..

Overigens kan een kleine groep mensen heel wat voor elkaar krijgen (zwartepietanyone) dus ik zou ze niet zomaar negeren...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:08

Omder welke steen kom jij vandaan? Kijk je wel eens opsporing gezocht?

Wat een dooddoener om steeds maar weer de Nederlander lekker nog slechter af te spiegelen tegen weten in....om de hete brij heen lopen zoals al 20 jaar wordt gedaan...daar komt ellende van...mensen pikken het nu niet meer..

Ga eens in politiebestanden kijken, dan wordt je naar....dan ga je het snappen.

Anoniem

En daar bedoel ik niet mee te zeggen dat het niet problematisch is, maar in onze eigen cultuur zit het net zo goed verankerd als in andere culturen. Als ouder maakt het je geen zak uit of je dochter/zoon nou verkracht is door iemand met een Noord-Afrikaans uiterlijk of door de buurjongen, als ouder wil je diegene naar de hell schoppen. Net zoals dat het als slachtoffer geen donder uitmaakt of je nou door iemand van een andere cultuur de bosjes in gesleurd wordt, of dat het gebeurt door een Nederlandse psychopaat. Als je iemand verkracht of aanrandt dan ben je een psychopaat, dat staat compleet los van cultuur.

Het is inderdaad waar dat er op een andere manier naar vrouwen wordt gekeken in de islamitische cultuur dan bij ons. Ze zijn collectivistischer (dus hechten meer belang aan het groepsverband) en de moeder heeft daar nog een ongelofelijk verzorgende rol. Vrouwen worden dus traditioneler bekeken en er kan nog wat verontwaardiging optreden bij vooral mensen die het geloof nog op traditionele wijze aanhangen als vrouwen zich compleet anders kleden dan zij gewend zijn. Net zoals dat wij verontwaardigd kunnen zijn als we iemand met een boerka zien.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar ik weet dat in landen waar deze cultuur nog heerst, de vrouwen geëmancipeerder zijn dan de meeste mensen denken. In de meeste subculturen (vooral in de steden, waar een grofmazigere structuur van ongeschreven regels is dan op het platteland) bepaalt de vrouw zelf of ze een hoofddoek draagt of niet.

Anoniem

Tcm62 schreef:
Omder welke steen kom jij vandaan? Kijk je wel eens opsporing gezocht?

Wat een dooddoener om steeds maar weer de Nederlander lekker nog slechter af te spiegelen tegen weten in....om de hete brij heen lopen zoals al 20 jaar wordt gedaan...daar komt ellende van...mensen pikken het nu niet meer..

Ga eens in politiebestanden kijken, dan wordt je naar....dan ga je het snappen.

Aan wie is dit gericht?

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:09

Aan jouw de eer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:13

Emmaa_ schreef:
In de meeste subculturen (vooral in de steden, waar een grofmazigere structuur van ongeschreven regels is dan op het platteland) bepaalt de vrouw zelf of ze een hoofddoek draagt of niet.

Ik heb me laten vertellen, maar daar heb ik geen bron van, slechts word of mouth van mensen 'uit de scene' dat juist de plattelanders hierheen komen (kwamen, voor het Syrie verhaal) omdat de stadse mensen heel geen reden hadden om te emigreren.. Dus ja, dan zit je een beetje met de plattelandscultuur in een westerse stad... zoiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:14

Tcm62 schreef:
Aan jouw de eer

Oké. In de onderzoeken die ik kan lezen kan ik alleen vinden dat in het aantal aangiftes van zedenmisdaden allochtonen inderdaad oververtegenwoordigd zijn, die geef ik je na. Daarentegen zijn er meer dan genoeg rapporten gepubliceerd waaruit blijkt dat slechts 8% van de verkrachtingen in Nederland leidt tot een aangifte. Dit komt veelal voort uit schaamte, omdat 80% van de vrouwen die verkracht wordt haar verkrachter kent. Tegen iemand die je kent doe je minder snel aangifte, omdat het wordt afgekeurd door je omgeving of omdat je het niet durft. Tegen iemand die je niet kent is het mentaal een stuk makkelijker.

Ik geef je geen ongelijk, de enige concrete cijfers zijn namelijk die over aangiften, en daarin zijn Surinamers en Marokkanen oververtegenwoordigd. True. Maar ik vind wel dat het niet zo simpel ligt, aangezien er dus enorm veel gevallen van verkrachting zijn waar aangifte nooit aan de orde komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:18

Cer schreef:
Emmaa_ schreef:
In de meeste subculturen (vooral in de steden, waar een grofmazigere structuur van ongeschreven regels is dan op het platteland) bepaalt de vrouw zelf of ze een hoofddoek draagt of niet.

Ik heb me laten vertellen, maar daar heb ik geen bron van, slechts word of mouth van mensen 'uit de scene' dat juist de plattelanders hierheen komen (kwamen, voor het Syrie verhaal) omdat de stadse mensen heel geen reden hadden om te emigreren.. Dus ja, dan zit je een beetje met de plattelandscultuur in een westerse stad... zoiets..

Ik volg er toevallig op dit moment een vak over, G-structuren en F-structuren. Makkelijk vertaald betekent dit fijnmazige en grofmazige structuren van regels. Grofmazige structuren betekent dat mensen zelf de taak hebben om invulling te geven aan de regels en wetten die zij opgelegd krijgen (wat er al weinig zijn), en fijnmazige structuren zijn wanneer er voor iedere handeling wel een geschreven of ongeschreven regel is.

Het lastige hieraan is dat een land nooit G of F is. In Nederland leven wij in een voornamelijk G samenleving, maar op bepaalde delen van het platteland (denk Bible Belt) is het juist weer ongelofelijk F, wat dat weer tegenhangt. Hetzelfde zie je in bijvoorbeeld Marokko. Marokko is overheersend F, maar in de grote steden vind je juist weer veel G structuren, mensen die een loopje nemen met de vrijheid die ze hebben en daar zelf een invulling aan geven (wat niet per se negatief is).

Wat je nu ziet is inderdaad dat mensen van het platteland wegtrekken omdat de mensen in de grote steden vaak door de G structuur geen rede hebben om te vertrekken. Dan komen emigranten hier in een land met een overheersende G structuur terecht, wat niet makkelijk moet zijn. Je bent gewend aan een patroon van regels, en ineens vallen die weg en wordt van je verwacht dat je zelf moet bepalen wat goed en slecht is. Er is geen controlegroep meer om je te vertellen wat je moet doen. Dat is uiteraard geen vrijbrief voor slecht gedrag (uiteraard!) maar het kan wel de grote cultuurclash verduidelijken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:23

Maar waarom gooi je dan zo een statement het topic in? Dan geef je je zelf toch een ongeloofwaardig imago?

Als iedereen nu eens gewoon eerlijk zegt hoe het er voor staat in dit topic dan krijg je geen regen van naar elkaar toe gooien van welles en nietes, maar een zinvolle discussie.

Ipv tegen oneerlijk rozebrillen gebral in koeten praten...Nederland gaat een heel groot peobleem tegemoet...we zijn een veel dichter bevolkt land dan Duitsland, Noorwegen, Zweden etc, en nog eens een heel stuk kleiner..de criminaliteit gaat de pan uit groeien op deze manier en die is al heel erg verhard...

De Macromaffia bv die de grote steden domineert waardoor de kogels om je oren vliegen en heel wat illegalen die rondhangen en crimineel zijn dagen slijt, de daklozen gaan enorm toenemen..

Gaan we in dit topic ontkennen dat er een Cultuur bestaat? Of mogen wel de Moslims een cultuur hebben en wij niet, is dat de statement?

Zolang 2/3e hun vrouw en kind in oorlogsgebied achterlaat, is dar een mannen cultuur, IK eerst, of zijn het leugens? Wat laten we dan binnen komen? Dat vrouw en kinderen aan hun lot wordt overgelaten door mannen met een Cultuur of is dat geen cultuur?

Een groep van 1000 man heb je dus moeiteloos bij elkaar, dat blijkt wel en die kunnen ongestoort bezig gaan zijn zonder gepakt te worden, want niemand weet waar ze thuis horen...maar het mag absoluut geen vluchteling zijn volgens bokt...waar komen ze dan ineens vandaan? Waar liggen die stenen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:25

@Emmaa: het is vast nuttig, maar met dat soort theorieen heb ik echt niets.. het klinkt mij altijd als een l*lexcuus... :o Bedacht door mensen die het vanaf een afstandje bekijken... Maar dit geheel terzijde..

Overigens las ik een paar posts terug dat "cultuur" niet zou bestaan of we zouden niet moeten willen dat het bestaat... zoiets..

Dan nog, als dat een clash oplevert, MOET je er toch iets mee? Ipv het maar laten want ze weten niet beter? Dat zou betekenen dat de plattelanders allemaal lage IQ-ers zijn die geen nieuw kunstje meer kunnen leren.. 'wordt van je verwacht dat je zelf bepaald wat goed en slecht is'... hallo, t zijn toch geen geestelijk beperkte mensen of wat?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:26

Tcm62 schreef:
ceasario schreef:

En waarom doen we dat niet ??

Moet ik dus op de vertegenwoordiger van het Zionisme ..Wilders.. dus gaan stemmen.??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:26

Tcm62 schreef:
Maar waarom gooi je dan zo een statement het topic in? Dan geef je je zelf toch een ongeloofwaardig imago?

Als iedereen nu eens gewoon eerlijk zegt hoe het er voor staat in dit topic dan krijg je geen regen van naar elkaar toe gooien van welles en nietes, maar een zinvolle discussie.

Ipv tegen oneerlijk rozebrillen gebral in koeten praten...Nederland gaat een heel groot peobleem tegemoet...we zijn een veel dichter bevolkt land dan Duitsland, Noorwegen, Zweden etc, en nog eens een heel stuk kleiner..de criminaliteit gaat de pan uit groeien op deze manier en die is al heel erg verhard...

De Macromaffie bv die de grote steden domineert waardoor de kogels om je oren vliegen en heel wat illegalen die rondhangen en crimineel zijn dagen slijt, de daklozen gaan enorm toenemen..

Gaan we in dit topic ontkennen dat er een Cultuur bestaat? Of mogen wel de Moslims een cultuur hebben en wij niet, is dat de statement?

Zolang 2/3e hun vrouw en kind in oorlogsgebied achterlaat, is dar een mannen cultuur, IK eerst, of zijn het leugens? Wat laten we dan binnen komen? Dat vrouw en kinderen aan hun lot wordt overgelaten door mannen met een Cultuur of is dat geen cultuur?

Een groep van 1000 man heb je dus moeiteloos bij elkaar, dat blijkt wel en die kunnen ongestoort bezig gaan zijn zonder gepakt te worden, want niemand weet waar ze thuis horen...maar het mag absoluut geen vluchteling zijn volgens bokt...waar komen ze dan ineens vandaan? Waar liggen die stenen.

Jij slingert toch net zo hard beweringen het topic in die niet onderbouwd zijn? Je geeft jezelf net zo goed een ongeloofwaardig imago. Het is niet bewezen, dus tot die tijd zal de waarheid in het midden liggen.

Ik zeg nergens dat het daar geen masculiene cultuur is, dat is namelijk gewoon zo. Maar jij bekijkt alles echt door een ongelofelijk rare bril, ik heb geen idee waar je dit wereldbeeld vandaan hebt maar het is behoorlijk verknipt. Ja, mannen vertrekken daar eerst naar Europa. Onder andere omdat het een masculiene cultuur is en omdat zij dus nog volgens het traditionele kostwinnersmodel denken, maar ook omdat er iemand geld moet verdienen om de rest van het gezin over te halen.

Ik ga je overigens blokkeren. Vind je een ongelofelijk irritante gesprekspartner, respectloos en het niveau waarop je probeert te discussieren slaat nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:27

Cer schreef:
@Emmaa: het is vast nuttig, maar met dat soort theorieen heb ik echt niets.. het klinkt mij altijd als een l*lexcuus... :o Bedacht door mensen die het vanaf een afstandje bekijken... Maar dit geheel terzijde..

Overigens las ik een paar posts terug dat "cultuur" niet zou bestaan of we zouden niet moeten willen dat het bestaat... zoiets..

Dan nog, als dat een clash oplevert, MOET je er toch iets mee? Ipv het maar laten want ze weten niet beter? Dat zou betekenen dat de plattelanders allemaal lage IQ-ers zijn die geen nieuw kunstje meer kunnen leren.. 'wordt van je verwacht dat je zelf bepaald wat goed en slecht is'... hallo, t zijn toch geen geestelijk beperkte mensen of wat?

Ik snap het hoor, ik heb bij veel van dit soort theorieen ook zo mijn vraagtekens. Maar als je het omdraait en bedenkt dat jij ineens midden op de bible belt zou gaan wonen waar je als vrouw eigenlijk net zo weinig rechten hebt als de gemiddelde vrouw in een islamitisch land, dan zou je daar denk ik ook moeite mee hebben. Weet niet hoe jij bent hoor, maar ik zou het in ieder geval niet kunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:28

Ba dum tss

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:31

Emma, op jouw betoog in te gaan, zo zeggen Moslims uit het midden oosten zelf dat een Democratie niet bij hun past, dat ze dat ook niet willen...als er eerst strenge regels zijn waardoor ze verteld wordt hoe te leven en te denken, ineens kan en mag alles, dan gaan ze los...niet voor niets dat men een Shariawetgeving wil, omdat de huidige wetgeving te los is...

Gaan we een probleem adopteren? Ik denk het wel, als Midden Oosten moslims zelf zeggem dat ze niet met een democratie om kunnen gaan en als moslims zelfs hier in Nederland, de Salafisten bv falikant tegen een democrarie zijn, hier wonen, Nederlander zijn, wat moet je daar mee? Een nog grotere groep binnenhalen waar al een verkeerde voedingsbodem heerst, gaat jouw studieonderwerp dit probleem even snel oplossen?

De koran is niet democratisch. Het geloof ook niet en de samenleving ook niet, omdat ze het niet kennen..

Alle problemen die er al zijn en nog gaan komen, komt niet door de vluchteling hoor, ook niet door de migrant, is onze eigen schuld, moeten we maar niet aan onze cultuur gaan hangen, want die bestaat niet en de vrouwen moeten zich nu eens gaan gedragen!

Man kijkt iemand wel eens vooruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:32

Tcm62 schreef:
[naam], op jouw betoog in te gaan, zo zeggen Moslims uit het midden oosten zelf dat een Democratie niet bij hun past, dat ze dat ook niet willen...als er eerst strenge regels zijn waardoor ze verteld wordt hoe te leven en te denken, ineens kan en mag alles, dan gaan ze los...niet voor niets dat men een Shariawetgeving wil, omdat de huidige wetgeving te los is...

Gaan we een probleem adopteren? Ik denk het wel, als Midden Oosten moslims zelf zeggem dat ze niet met een democratie om kunnen gaan en als moslims zelfs hier in Nederland, de Salafisten bv falikant tegen een democrarie zijn, hier wonen, Nederlander zijn, wat moet je daar mee? Een nog grotere groep binnenhalen waar al een verkeerde voedingsbodem heerst, gaat jouw studieonderwerp dit probleem even snel oplossen?

De koran is niet democratisch. Het geloof ook niet en de samenleving ook niet, omdat ze het niet kennen..

Alle problemen die er al zijn en nog gaan komen, komt niet door de vluchteling hoor, ook niet door de migrant, is onze eigen schuld, moeten we maar niet aan onze cultuur gaan hangen, want die bestaat niet en de vrouwen moeten zich nu eens gaan gedragen!

Man kijkt iemand wel eens vooruit?

Want de Bijbel is zo lekker democratisch :') Daar staat in dat vrouwen belangrijker zijn dan mannen en dat ze totaaaaal niet onderdrukt mogen worden. Bijbel is ook zo vriendelijk over homo's, en over scheidingen, en over kinderen buiten het huwelijk, en over hoe je om moet gaan met mensen die niet christelijk zijn. Man man man :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:33

Iemand gisteravond Nieuwsuur gezien? hoe die mensen daar in een bepaald dorp door Assaad werden gebombardeerd en beschoten? dat er daar geen voedsel meer is,ze er niet weg kunnen,dankzij Assaad? dat de mensen daar broodmager zijn [lijkt Biafra wel] ze eten daar gras! ze smeekten om hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:33

gohya schreef:
Iemand gisteravond Nieuwsuur gezien? hoe die mensen daar in een bepaald dorp door Assaad werden gebombardeerd en beschoten? dat er daar geen voedsel meer is,ze er niet weg kunnen,dankzij Assaad? dat de mensen daar broodmager zijn [lijkt Biafra wel] ze eten daar gras! ze smeekten om hulp.

Maar laat ze niet hierheen komen hoor!!!!! Want die cultuur verschilt te veel van die van ons!!!!! En dan wordt ons land overgenomen door moslims!!!!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:35

Mijn vriend en ik laten ons ook dopen tot moslims. Het wordt ons gewoon te gevaarlijk hier als we dat niet doen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:37

Emmaa waar zijn mijn statements? Alles is van hoe het is zoals het....maar de kop in het zand is nu te laat..

Onbegrijpelijk dat men nog steeds denkt dat die samenleving die we met open armen binnenhalen, vrouwen bv net zo zien als dat we in het westen doen...dat ook daar de vrouw gelijk is aan de man..
Dat is geen statement hoor, dat is zoals het is..alleen is het vaak zo naar als je geen gelijk krijgt en dan gaan die toer weer op.

Jij roept bv dat het aannemelijker is om door een blanke nederlander verkracht te worden dan door een allochtoon...bericht later moet je helaas toegeven dat het niet klopt wat je beweert...en dat is naar...en daarmee heb je je geloofwaardigheid bij mij verloren...je roept wat om je gelijk te krijgen, wetende dat je niet de waarheid zegt...

Jammer...gemiste kans.