Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:28

Sophie, dat vliegtuig vloog wel stukkie lager..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:28

Ik ga er voor mijn eigen gemoedsrust vanuit dat ze weinig hebben meegekregen. Omdat ze te hoog zaten om decompressie te kunnen opvangen en zuurstofmasker zou een optie geweest zijn maar ik geloof dat het vliegtuig sowieso vrij vlot naar beneden viel en hopelijk zijn ze door de G krachten ook bewusteloos geraakt....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:29

SophieFT schreef:
Kayleigh_ schreef:

Zodra er een gat in een vliegtuig ontstaat stikken de passagiers gelijk. Komt door de drukverschillen. Ze hebben er dus (waarschijnlijk) niks van gemerkt.

Dat klopt niet, er was eens een vliegtuig waar een stuk van het dak was afgebroken en behalve de stewardess die naar buiten geslingerd werd was er geen enkele dode.
edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines-vlucht_243

Idd. ik zag in een docu een vliegtuig in de lucht waarvan de achterste helft eraf was.De mensen maakte dit allemaal bewust mee! heb het vaker gezien in docu's en die vlogen ook op een behoorlijke hoogte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:30

Op 10 kilometer hoogte kunnen wij echt geen zuurstof meer opnemen zonder hulpmiddel. In tegenstelling tot lagere hoogtes, waar het drukverschil klein is en wij het prima kunnen volhouden met een open dakje.

Wikipedia:
Bij het wegvallen van de cabinedruk van een vliegtuig op grote hoogte, bijvoorbeeld op 40.000 voet (12 km), zal men na reeds 15-20 seconden ("Time of Useful Consciousness") niet meer normaal kunnen functioneren.
Dus kort erna verlies je eigenlijk al besef van de omgeving en kun je iets simpels als een pen vasthouden al niet meer doen. Het hoe,wat, waar is dan verstoord. Gelukkig in hun geval.

R12312

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:33

Rusland bijt terug! En hoe!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:33

Ben ik nou de enige die het ongelooflijk vind dat juist nu het Oekraïense leger een offensief is begonnen bij de stad Donetsk. Dat is ongeveer 70km van Torez. De kans is groot dat hierdoor de trein weer vertraging krijgt.

Ik bedoel, ga lekker even ergens anders met tanks spelen ofzo.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:34

R12312 schreef:

???

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:35

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:36

R12312 schreef:

??? vertel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:37

Veulen84 schreef:
Ben ik nou de enige die het ongelooflijk vind dat juist nu het Oekraïense leger een offensief is begonnen bij de stad Donetsk. Dat is ongeveer 70km van Torez. De kans is groot dat hierdoor de trein weer vertraging krijgt.

Tsja... ik snap dat mensen het nu ineens heel belangrijk vinden dat al die lichamen deze kant op komen, maar dat land is al langere tijd in oorlog, en niemand hier gaf er ook maar enige aandacht aan. En dan nu ineens moeten ze maar "ergens anders met tanks gaan spelen" >;) 8)7

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:38

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:38

Amaryllis schreef:
Ik vind dit wel een hele interessante post: http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... -mh17.html

Weer zo'n ontwikkeling waarvan ik denk: hoezo komen ze daar nu pas mee?

De grote vraag: is het allemaal waar wat er staat?
Ze praten natuurlijk van beide kanten hun straatje schoon.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:39

Op Nu.nl wordt een Liveblog gehouden, daar staat alles op.

Maar ze hebben de beelden van de sateliet bekend gemaakt. Ze hebben de amerikaanse inlichtingendienst gevraagd hun beelden openbaar te maken. En ze hebben aan de Oekraine gevraagd een verklaring te geven waarom er een Oekraiens militair vliegtuig op 3 tot 5 km afstand van het vliegtuig vloog ten tijden van de ontploffing.

Volgens hun is er geen raket afgeschoten.

Gini

vuurneon schreef:
Op 10 kilometer hoogte kunnen wij echt geen zuurstof meer opnemen zonder hulpmiddel. In tegenstelling tot lagere hoogtes, waar het drukverschil klein is en wij het prima kunnen volhouden met een open dakje.

Wikipedia:
Bij het wegvallen van de cabinedruk van een vliegtuig op grote hoogte, bijvoorbeeld op 40.000 voet (12 km), zal men na reeds 15-20 seconden ("Time of Useful Consciousness") niet meer normaal kunnen functioneren.
Dus kort erna verlies je eigenlijk al besef van de omgeving en kun je iets simpels als een pen vasthouden al niet meer doen. Het hoe,wat, waar is dan verstoord. Gelukkig in hun geval.

Klopt, maar minder functioneren is nog niet dood of bewusteloos, jammer genoeg. Maar goed, ik wil ook geen zout in de wonde strooien. De gedachte dat ze er niets tot weinig van hebben meegekregen dient als een troost en op zich maakt het nu ook niet meer uit.

Edit: hier werd het eens uitgetest in een Belgisch tv-programma (noot: OPGELET: dit is wel een luchtig amusementsprogramma, dus het heeft een "wauw, hoe cool" gehalte, hopelijk stoot ik daarmee niemand voor het hoofd)
http://vtm.be/het-lichaam-van-coppens/w ... -vliegtuig

vuurneon

Fiffill schreef:
Veulen84 schreef:

Tsja... ik snap dat mensen het nu ineens heel belangrijk vinden dat al die lichamen deze kant op komen, maar dat land is al langere tijd in oorlog, en niemand hier gaf er ook maar enige aandacht aan. En dan nu ineens moeten ze maar "ergens anders met tanks gaan spelen" >;) 8)7

Oekraïense regering wil ook gewoon de onrust weg en de bezette stukken weer terug. Ze spelen al even met hun tanks :+ maar plat gezegd; toen boeide het ons weinig....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:40

Amaryllis schreef:
Ik vind dit wel een hele interessante post: http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... -mh17.html

Het is al eerder in sommige verslagen kort vermeld dat er waarschijnlijk straaljagers bij het vliegtuig hebben gevlogen.. Maar dat verdween dan ook weer min of meer.
In het verslag van iemand die in Kiev op verkeerstoren schijnt te zijn geweest worden ook deze 2 militaire straaljagers genoemd die bij het vliegtuig hebben gevlogen..
Zie mijn post aantal pag terug..
Laatst bijgewerkt door fargo op 21-07-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:41

Fiffill schreef:

Was sarcasme. Maar ik vind het buitengewoon raar dat je nu de aanval inzet op zo'n gebied. Zeker nadat je steeds hebt lopen roepen dat je mee wil werken. Dit is tegenwerken.

Overigens weet jij verder niet waar mijn aandacht eerder naar uit ging. Ik kan alleen de wereld niet beïnvloeden vanaf mijn bank.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:41

Daarom vuurneon, niemand deed er toen wat aan, en nu ineens wordt er van alles verwacht... zal mij benieuwen of iemand er nog naar omkijkt als die lichamen eenmaal terug zijn. Ik vrees van niet. :n

Veulen84 schreef:
Fiffill schreef:

Was sarcasme. Maar ik vind het buitengewoon raar dat je nu de aanval inzet op zo'n gebied. Zeker nadat je steeds hebt lopen roepen dat je mee wil werken. Dit is tegenwerken.

Overigens weet jij verder niet waar mijn aandacht eerder naar uit ging. Ik kan alleen de wereld niet beïnvloeden vanaf mijn bank.

Helaas kan ik sarcasme niet ruiken vanachter mijn computer... :) Feit blijft wel dat het gros er geen aandacht aan gaf, en dat zijn nu vaak de mensen die het hardst staan te schreeuwen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 21-07-14 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:42

Ik vrees ook van niet...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:45

vuurneon schreef:
Oekraïense regering wil ook gewoon de onrust weg en de bezette stukken weer terug. Ze spelen al even met hun tanks :+ maar plat gezegd; toen boeide het ons weinig....

Toen boeide het me ook al hoor. (Ik ben er geweest, en ja dan boeit het je misschien meer).

Ik geloof alleen niet zo in de zogenaamd goeie daden van de oekraine. Maar misschien is dat omdat er hier in huis ook iemand russisch leest en verstaat en je dus ook andere dingen hoort.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:47

In een oorlog is niemand heilig vrees ik.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:52

Ik lees net dat maandag pas de eerste treinen gaan rijden, dat duurt dan nog mooi lang, het schiet echt niks op zo!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:54

Citaat:
15u06 'Oekraïens vliegtuig naast Boeing'
Volgens het Russische ministerie van Defensie vloog vorige week donderdag, op de dag van de vliegramp, een Oekraïens gevechtsvliegtuig binnen drie tot vijf kilometer van het passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines. Dat meldt persbureau Reuters. Het ministerie heeft Kiev om uitleg gevraagd.

Rusland heeft geen gelanceerde raketten gedetecteerd in de buurt van de vliegroute van vlucht MH17. Het ministerie vraagt de Verenigde Staten om hun satellietbeelden te delen, 'als ze die hebben'.

'Rusland heeft geen BUK-raketten geleverd aan de separatisten in Oost-Oekraïne, of enige andere wapens', aldus het ministerie.

Zouden ze dan toch naar de twitteraccount van die Spaanse verkeerscontroleur gekeken hebben?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:55

Amaryllis schreef:

Er staat dat ze geen wapens uit Rusland hebben ontvangen.

Nee, die tanks en wapens hebben ze zeker toevallig ergens gevonden. |o

Het wellis-niettes spelletje is nu echt begonnen en zal ook nog wel een poos door gaan.

Er was hier zojuist een live persconf dat Groot Britannie sancties gaat nemen en dat het niet meer uit maakt als we daar economisch slechter van worden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:55

kimberley12 schreef:
Ik lees net dat maandag pas de eerste treinen gaan rijden, dat duurt dan nog mooi lang, het schiet echt niks op zo!

Het is toch vandaag maandag? Als het goed is gaan ze vandaag rijden.