Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophieFT schreef:Kayleigh_ schreef:
Zodra er een gat in een vliegtuig ontstaat stikken de passagiers gelijk. Komt door de drukverschillen. Ze hebben er dus (waarschijnlijk) niks van gemerkt.
Dat klopt niet, er was eens een vliegtuig waar een stuk van het dak was afgebroken en behalve de stewardess die naar buiten geslingerd werd was er geen enkele dode.
edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines-vlucht_243
Veulen84 schreef:Ben ik nou de enige die het ongelooflijk vind dat juist nu het Oekraïense leger een offensief is begonnen bij de stad Donetsk. Dat is ongeveer 70km van Torez. De kans is groot dat hierdoor de trein weer vertraging krijgt.
Ik bedoel, ga lekker even ergens anders met tanks spelen ofzo.
Amaryllis schreef:Ik vind dit wel een hele interessante post: http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... -mh17.html
Weer zo'n ontwikkeling waarvan ik denk: hoezo komen ze daar nu pas mee?
vuurneon schreef:Op 10 kilometer hoogte kunnen wij echt geen zuurstof meer opnemen zonder hulpmiddel. In tegenstelling tot lagere hoogtes, waar het drukverschil klein is en wij het prima kunnen volhouden met een open dakje.
Wikipedia:
Bij het wegvallen van de cabinedruk van een vliegtuig op grote hoogte, bijvoorbeeld op 40.000 voet (12 km), zal men na reeds 15-20 seconden ("Time of Useful Consciousness") niet meer normaal kunnen functioneren.
Dus kort erna verlies je eigenlijk al besef van de omgeving en kun je iets simpels als een pen vasthouden al niet meer doen. Het hoe,wat, waar is dan verstoord. Gelukkig in hun geval.
Fiffill schreef:Veulen84 schreef:Ben ik nou de enige die het ongelooflijk vind dat juist nu het Oekraïense leger een offensief is begonnen bij de stad Donetsk. Dat is ongeveer 70km van Torez. De kans is groot dat hierdoor de trein weer vertraging krijgt.
Ik bedoel, ga lekker even ergens anders met tanks spelen ofzo.
Tsja... ik snap dat mensen het nu ineens heel belangrijk vinden dat al die lichamen deze kant op komen, maar dat land is al langere tijd in oorlog, en niemand hier gaf er ook maar enige aandacht aan. En dan nu ineens moeten ze maar "ergens anders met tanks gaan spelen"![]()
Amaryllis schreef:Ik vind dit wel een hele interessante post: http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/383 ... -mh17.html
Fiffill schreef:Tsja... ik snap dat mensen het nu ineens heel belangrijk vinden dat al die lichamen deze kant op komen, maar dat land is al langere tijd in oorlog, en niemand hier gaf er ook maar enige aandacht aan. En dan nu ineens moeten ze maar "ergens anders met tanks gaan spelen"![]()
Veulen84 schreef:Fiffill schreef:Tsja... ik snap dat mensen het nu ineens heel belangrijk vinden dat al die lichamen deze kant op komen, maar dat land is al langere tijd in oorlog, en niemand hier gaf er ook maar enige aandacht aan. En dan nu ineens moeten ze maar "ergens anders met tanks gaan spelen"![]()
Was sarcasme. Maar ik vind het buitengewoon raar dat je nu de aanval inzet op zo'n gebied. Zeker nadat je steeds hebt lopen roepen dat je mee wil werken. Dit is tegenwerken.
Overigens weet jij verder niet waar mijn aandacht eerder naar uit ging. Ik kan alleen de wereld niet beïnvloeden vanaf mijn bank.
vuurneon schreef:Oekraïense regering wil ook gewoon de onrust weg en de bezette stukken weer terug. Ze spelen al even met hun tanksmaar plat gezegd; toen boeide het ons weinig....
Citaat:15u06 'Oekraïens vliegtuig naast Boeing'
Volgens het Russische ministerie van Defensie vloog vorige week donderdag, op de dag van de vliegramp, een Oekraïens gevechtsvliegtuig binnen drie tot vijf kilometer van het passagiersvliegtuig van Malaysia Airlines. Dat meldt persbureau Reuters. Het ministerie heeft Kiev om uitleg gevraagd.
Rusland heeft geen gelanceerde raketten gedetecteerd in de buurt van de vliegroute van vlucht MH17. Het ministerie vraagt de Verenigde Staten om hun satellietbeelden te delen, 'als ze die hebben'.
'Rusland heeft geen BUK-raketten geleverd aan de separatisten in Oost-Oekraïne, of enige andere wapens', aldus het ministerie.