Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:32

Markkie8 schreef:
xNK schreef:
ME busjes niet eens 4x4 ? :oo

Nee :') Heb nog helpen duwen. Staat nog op video :P

Goed bezig jij. :P

En jemig... Wat een randdebielen daar! Je hebt het knap vast weten te leggen.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 22-09-12 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:33

Voor Amsterdam is 'ie ondertussen ook al georganiseerd :Y)

tienus63

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:37

Normaal gesproken moet je een vergunning aan vragen om een groot feest/buurtbbq/stratenvolleybal te organiseren organiseren.
Geloof niet dat er voor gisteren een vergunning is afgegeven, denk ook niet dat andere gemeenten dat van plan zijn.

Zelfs als er sprake is van een illegaal feest cq. samenscholing, mag de politie nog niet meteen korte metten (meppen) maken?????????????
Ze hoefden toch niet te wachten tot het uit de hand liep?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:43

Net op tv noord journaal zitten kijken... Onvoorstelbaar....
Bewoners en ondernemers die staan te huilen... Zo zielig...

Als ouders hun kinderen niet op kunnen voeden, dienstplicht maar weer invoeren dan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:45

tienus63 schreef:
Zelfs als er sprake is van een illegaal feest cq. samenscholing, mag de politie nog niet meteen korte metten (meppen) maken?????????????
Ze hoefden toch niet te wachten tot het uit de hand liep?!

Als er een groepje herrieschoppers in hun eentje op 2m2 op een plein staan zijn ze zo gepakt.
Niet in een mensenmassa. Bedenk je hoe in het nauw gedreven relschoppers zich kunnen misdragen als ze in het nauw gedreven worden, en dat temidden van 1000en mensen die geen kant op kunnen? Massahysterie is het ergste wat er kan ontstaan. Die gevolgen kun je bedenken neem ik aan?

Of stel dat 10 ME-ers zich over 5 relschoppers ontfermen, denk je dan dat de andere relschoppers toe staan kijken? Die duiken daar weer bovenop.
De ME die zich laat ondersneeuwen zou het hek helemaal van de dam afhalen.

De ME probeert de relschoppers hun agressiviteit op hen te richten ipv omgeving.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:47

Ik vraag me toch af of inderdaad de politie en ME niets te verwijten valt. Natuurlijk is duidelijk dat ze niet de oorzaak en/of aanleiding kunnen zijn, maar de vraag is, had dit voorkomen kunnen worden?

En ik denk van wel. Ik denk ook dat als dit in Amsterdam/Den Haag of Rotterdam geweest was, de politie wel kundig gereageerd zou hebben.
Plattelands politie is het grove geweld van hooligens en opstanders minder gewend en het kan best zo zijn dat er op die manier, ongewild, een en ander in de hand gewerkt is.

Desalniettemin, heel veel respect voor de mannen, honden en paarden die daar stonden!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:48

Onderschat de hooligans van FC groningen niet.
Maar, hooligans op een overzichtelijk terrein (stadia zijn altijd ruim opgezet met een overzichtelijke, stenen omgeving) is wel wat anders dan dit.

Ik vraag me wel af, of de groep niet de andere kant op gedreven had kunnen worden. Maar ik denk dat de massa niet echt te drijven viel.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:50

De mensen die zijn gekomen, om welke reden dan ook, zijn schuldig. Er was géén feest, wat doe je daar dan in godsnaam? Echt diep triest. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:52

Niemand die die ene jongen/man herkent of weet of er van hem nog meer fotos zijn?
Zou het graag willen weten, hij lijkt op iemand waar ik al van verwachtte dat hij heen zou gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:52

Ik bedoel meer, ze hadden toch mensen met iets meer dwang kunnen duiden uit Haren te vertrekken, meteen bij aankomst van die groepen in de namiddag en avond.
Het was immers toch een illegale bezigheid?
Er was toch een noodverordening van kracht?

Zachte heel meesters maken stinkende wonden.

Als wij vroeger stonden te dringen bij de bushalte bij school, reed de bus door.
Zaten er een stel klieren in de bus, buschauffeur liet je er niet uit, maar pas op het eindpunt.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:57

Echt heel jammer dat dit zo uit de hand moest lopen.
Ik vind dat degene die écht alleen maar kwamen om te rellen en dingen hebben vernield/gestolen hier schuld aan hadden, niet degene die kwamen voor een (leuk) feestje of om te kijken. Want er werd zelfs op de radio gezegd dat het een must was om er naartoe te gaan. Wat ik ervan gehoord was, was dat het een groot (leuk) feest zou worden.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:58

sallandval schreef:
F_Orumster schreef:
Ik denk dat een podium met topartiesten ook nog uit de hand gelopen was.
De relschoppers kwamen gewoon om te rellen.
Wel had je dan beter in kunnen grijpen, omdat de positief ingestelde mensen dan aan het feesten waren en de kleinere groep relschoppers in hanteerbaardere groeperingen over straat gingen.

precies. Of je krijgt zoiets: http://www.youtube.com/watch?v=EORH8Nx6FHU&feature=player_detailpage

Wow, dat ziet er echt heel angstaanjagend uit! :oo

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:59

maar die artiest dee zelf ook mee... Of ligt het aan mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:00

Komt hier net iemand met een opmerking :+
Hij vroeg of er ook platjes-spray bestaat. Dan moet de ME in het vervolg gewoon platjes-spray spuiten op die gasten, krijgen ze allemaal platjes :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:02

judith er is voldoende aan gegeven dat er GEEN FEEST zou zijn.
Hoe duidelijk moeten ze dan zijn ?

Ze zijn allemaal schuldig, iedereen die er was !!!
Laatst bijgewerkt door moyra op 22-09-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:03

Zo'n extreme wall of death krijg je zonder het initiatief van een band nooit zo extreem voor elkaar. En zo wel, laat die relschoppers elkaar dan maar lekker hard in de haren vliegen :+

Entree vragen bij een evt feest maakt ook niet uit, dan rellen ze wel voor de kassa.

Judith, die gedachte is naïef. Er wás geen feest en de radio had nooit zo opzwepend moeten promoten.

Tienus, ik begrijp wat je bedoelt nu. Misschien hadden ze idd wel met knuppels naast de bussen moeten staan ja. Ik weet alleen dat ze bang zijn dat bij hard optreden de agressiviteit ook toeneemt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:04

Spruitjee schreef:
Ik hoor van een vriend van mij dat een maat van hem zonder iets te doen door de ME in elkaar gemept is, hijzelf is door een politiehond gebeten.. Ben ik even blij dat ik thuis op de bank zit :O

Heb je deze mensen al aangegeven?

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:08

JuliaaahX schreef:

Schiedam ook al!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:09

Spruitjee schreef:
Ik hoor van een vriend van mij dat een maat van hem zonder iets te doen door de ME in elkaar gemept is, hijzelf is door een politiehond gebeten.. Ben ik even blij dat ik thuis op de bank zit :O

Hadden ze er niet moeten gaan staan, ik geloof er geen barst van dat als iemand van verre afstand stond te kijken de ME zo iemand opeens aanvliegt, dus ergens is hij negatief opgevallen

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:09

F_Orumster schreef:
Zo'n extreme wall of death krijg je zonder het initiatief van een band nooit zo extreem voor elkaar. En zo wel, laat die relschoppers elkaar dan maar lekker hard in de haren vliegen :+

Entree vragen bij een evt feest maakt ook niet uit, dan rellen ze wel voor de kassa.

Judith, die gedachte is naïef. Er wás geen feest en de radio had nooit zo opzwepend moeten promoten.

Tienus, ik begrijp wat je bedoelt nu. Misschien hadden ze idd wel met knuppels naast de bussen moeten staan ja. Ik weet alleen dat ze bang zijn dat bij hard optreden de agressiviteit ook toeneemt.

Wat was de bedoeling daar precies van dan? In dat filmpje? Gewoon dat ze op 3, 2, 1 op elkaar afstomen en elkaar in de haren vliegen? Waarom zou je daaraan meedoen? :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:11

Inderdaad, dat is de bedoeling. En ja, die lol snap ik ook niet, moet je extreem hardrocker voor zijn om te begrijpen denk ik.
Milder plezier is tegen elkaar opspringen en bonken.
Ik heb het ook niet bedacht :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:14

F_Orumster schreef:
Inderdaad, dat is de bedoeling. En ja, die lol snap ik ook niet, moet je extreem hardrocker voor zijn om te begrijpen denk ik.

Maar dit zijn georganiseerde mafketel-praktijken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:15

JuliaaahX schreef:

Maar hier maken ze zich daar niet zo druk over. Allemaal naar P2, rossen maar en daarna met het waterkanon weer terug de trein in :D.

Er zitten hier op bokt wel een hoop mensen waar de stasi zich niet voor zou hebben geschaamd :?.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:18

F_Orumster schreef:

Wat een rare mensen zijn er toch op de wereld. Maar daar waren we gisteravond ook al achtergekomen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:40

De advertentie onder bij mij past heel goed bij dit topic :

Gorilla peuterparade :D