Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 14:08

Heel goed, Shadow. Zoals jij het vertelt is het helemaal. Desondank zijn er ook nog mensen die zich niet op de hoogte willen stellen van de feiten omdat het veel leuker en makkelijker is om de onzinverhalen in leven te laten. Gelukkig zijn er miljoenen in Nederland die wel weten hoe het echt zit. ;-)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:13

jantergouw schreef:
Heel goed, Shadow. Zoals jij het vertelt is het helemaal. Desondank zijn er ook nog mensen die zich niet op de hoogte willen stellen van de feiten omdat het veel leuker en makkelijker is om de onzinverhalen in leven te laten. Gelukkig zijn er miljoenen in Nederland die wel weten hoe het echt zit. ;-)

Nou de PVV stemmers nog.... :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:29

jantergouw schreef:
Yep, en daarom zijn ze ook zo tegen de plannen van Wilders. :j Maar goed, eerst maar eens kijken of het geplande regeerakkoord er daadwerkelijk komt. Het rommelt behoorlijk in een bepaalde partij, vind ik. :+ Het zou toch wat zijn als er alsnog een paars+ komt?!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:53

Ann schreef:
jantergouw schreef:
Yep, en daarom zijn ze ook zo tegen de plannen van Wilders. :j Maar goed, eerst maar eens kijken of het geplande regeerakkoord er daadwerkelijk komt. Het rommelt behoorlijk in een bepaalde partij, vind ik. :+ Het zou toch wat zijn als er alsnog een paars+ komt?!

Tja, uit een interview met de ex-CdK (hier heet zo iemand: Gouverneur) van Limburg, CDA-er Sjeng Kremers:

....Ik maak me grote zorgen over de stap die het CDA nu zet. Dat het coalitiebesprekingen voert met een partij die de grondbeginselen van de rechtsstaat aantast. Die haar bestaansrecht ontleent aan het propageren van zaken die haaks staan op de uitgangspunten van het CDA." ....

Zie ook: http://www.limburger.nl/article/20100820/REGIONIEUWS01/100819587/1056#'Meer_CDA-kopstukken_moeten_PVV_afwijzen'

Shyte....toch een link geplaatst :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:31

@Cowboy.

Jonge CDA'ers steunen Verhagen....

Linkje: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... hagen.html

En laten deze mensen nu overwegend uit het zuiden van het land komen....Ik geloof niet dat de stem van een ex-gouverneur die ze even afgestoft hebben dan erg veel waarde heeft ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:35

Ach ja, 17 mensen die hun steun betuigen. Punt is gewoon dat het behoorlijk onrustig is binnen het CDA. En met maar een meerderheid van 1 zetel in de kamer straks, is dat niet stabiel te noemen, vind ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:41

Ann schreef:
Ach ja, 17 mensen die hun steun betuigen. Punt is gewoon dat het behoorlijk onrustig is binnen het CDA. En met maar een meerderheid van 1 zetel in de kamer straks, is dat niet stabiel te noemen, vind ik.

Dat was eigenlijk ook een beetje mijn punt. Gouverneur Sjeng heeft zeker geen power-positie meer, maar het hele CDA lijkt te wankelen en te twijfelen. Dat snap ik dan ook wel weer: als ze nu verkeerd kiezen (en de toekomst zal leren wat 'verkeerd' is geweest) dan vallen ze lichtjaren terug.....

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 15:49

@Ann en Cowboy55
Wat is dromen toch een heerlijke bezigheid.....tot de droom wreed uiteen spat, wat het onvermijdelijke lot is van iedere droom.
Droom maar lekker verder over paars plus en het protest van CDA leden, als de droom voorbij is dan zal men wakker worden in de echte wereld. Een wereld waar de VVD en het CDA een gedoogregering met de PVV hebben opgezet. :j +:)+

Ann schreef:

De vorige regering met een ruime meerderheid was lekker stabiel! :n

Bovendien is er zonder het CDA en de VVD geen enkele regering te smeden die kunnen rekenen op een meerderheid, zelfs geen meerderheid van één zetel. In nood hebben we altijd nog de hulp van de SGP, al met al helemaal niets aan het handje.
Ieder CDA kamerlid die tegen stemt kan zijn politieke ambities direct bij de vuilnisbak zetten. Uiteindelijk zullen ze stuk voor stuk voor hun eigen hachje kiezen, let maar op. Zo was het altijd en zal het altijd blijven.

Om wat er door het NRC geschreven wordt een beetje terug te brengen naar de realiteit.

Te rechtse Zwagerman: ontslag bij NRC

Joost Zwagerman moet zijn column bij NRC Handelsblad inleveren omdat hij te rechts is geworden. We informeerden bij Joost. Het was echt waar. Zijn stukjes over dat Wilders geen fascist is, waren de alsmaar verder verlinksende NRC hoofdredactie in het verkeerde keelgat geschoten. Joost vertelde dat hij er al eens voor gewaarschuwd was door Max Pam : Als je kritisch bent over links, nemen ze je column af. Alleen Afshin Ellian wordt er nog als dorpsgek aangehouden, en dan nog de oude rot Bik, en de conservatief Heldring, maar die schrijft alleen nog over de steentijd. Verder zijn alle niet-linksen er nu uitgedonderd. Wie het abonnement nog niet opgezegd heeft, kan dat alsnog doen: Discussie vindt in de NRC niet meer plaats.

Lees hele artikel hier

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:24

Citaat:
Om wat er door het NRC geschreven wordt een beetje terug te brengen naar de realiteit.

Te rechtse Zwagerman: ontslag bij NRC enz.

Met alle respect, wat wil je nu bereiken met dit soort nieuws? :)
Mensen zijn heel goed in staat om zélf een (waarde)oordeel te vellen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:29

Waarom moet ik over paarsplus dromen. Heb geen behoefte aan nachtmerries. Laat de PVV maar aan de macht, onder de meest ideale omstandigheden. Dan komt het uiteenspatten net zo snel, vraag maar aan de LPF....oh nee, dat kan niet meer....die zitten weer allen onder hun steen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:44

Cowboy55 schreef:
Waarom moet ik over paarsplus dromen. Heb geen behoefte aan nachtmerries. Laat de PVV maar aan de macht, onder de meest ideale omstandigheden. Dan komt het uiteenspatten net zo snel, vraag maar aan de LPF....oh nee, dat kan niet meer....die zitten weer allen onder hun steen.

Geert Wilders maakt echt die domme fout niet. Met de kogel van links was ook de LPF ten dode opgeschreven. Juist door nu niet mee te regeren maar te gedogen kan Geert rustig werken aan de uitrol van zijn organisatie en de juiste poppetjes op bepaalde posities zetten. Wat de komende regering verkeerd gaat doen is Geert niet aan te rekenen want hij "moest" gedogen en mocht niet mee regeren. Met de juiste publieke boodschap gaat de PVV de volgende verkiezingen nog veel groter worden dan ze nu al zijn.

En dat de uitrol al bezig is:

AMSTERDAM - Geert Wilders bouwt aan een internationale koepel voor organisaties en personen die in zijn ogen net als de PVV ''knokken voor vrijheid en tegen de islam''.

© ANP Hij streeft ernaar om de zogenoemde International Freedom Alliance (IFA) eind dit jaar te presenteren met geestverwanten in de Verenigde Staten, Canada, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

Dat heeft de PVV-leider donderdag bekendgemaakt. Wilders zegt met prominente personen te werken aan de IFA, maar wil nog geen namen noemen.

Behoefte

De mensen die de IFA wil ondersteunen hoeven niet direct politiek actief te zijn. Volgens Wilders ontbreekt het in veel andere landen aan een geluid zoals de PVV uitdraagt, terwijl daar wel behoefte aan is.

Zo wees hij op de Franse en Britse politiek waar rechtse kiezers in zijn ogen de keuze hebben tussen conservatieve of ''geen frisse'' extreem-rechtse en racistische partijen.

Idee

Ondanks dat de fractievoorzitter van de PVV in de Tweede Kamer nu werkt aan een internationaal netwerk, zei hij dat Nederland zijn plaats blijft: ''99 procent van mijn werk ligt hier''. Het idee voor de IFA is juist ontstaan in het buitenland.

''Er werd me gevraagd: waarom wordt in ons land dat geluid niet vertolkt.'' Het gaat Wilders erom daaraan een vervolg te geven.

Koepel

''Het is ook geen PVV Internationaal'', benadrukte Wilders. Het moet een koepel worden voor gelijkgestemden in de wereld, om ondersteuning te bieden aan elkaar.

De IFA kan zowel financiëel, organisatorisch als ideologisch steun gaan bieden aan personen en organisaties wereldwijd om ''iets op gang te brengen'' en ''invloed op de politiek'' uit te oefenen.

Koosjer

De selectie voor de IFA moet volgens Wilders wel zorgvuldig gebeuren. Mensen en organisaties moeten wat willen veranderen. Ze moeten ''lef hebben'' en ''koosjer zijn''. Door in de uitgangspunten van de koepel bovendien de bescherming van Israël op te nemen ''houden we hopelijk ook de fouten buiten de deur'', zei hij.

De bedoeling is dat bij de presentatie eind dit jaar ook een website van de IFA wordt gelanceerd. Hierop wordt toelichting gegeven in het Nederlands, Engels, Frans, Duits en misschien ook in het Arabisch.

© ANP

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:52

Dat zijn grootse plannen. Dat het vooralsnog geen gemakkelijke opgave lijkt om geschikte mensen te vinden die zijn partij kunnen vertegenwoordigen, is natuurlijk een klein detail. Met stemmen krijgen alleen red je het niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:04

Ann schreef:
Dat zijn grootse plannen. Dat het vooralsnog geen gemakkelijke opgave is om geschikte mensen te vinden die zijn partij kunnen vertegenwoordigen, is natuurlijk een klein detail. Met stemmen krijgen alleen red je het niet. :)

Dat is ook zo. Mijn reden om voor hem te stemmen is dat ik de dreiging van de radicaliserende Islam serieus neem en ik niet achteraf wil zeggen "had ik toen toch maar op hem gestemd". Nu is het aan Wilders de taak om capabele mensen te krijgen. Ik zeg expres niet "vinden". Hij vindt ze heus wel maar het politieke klimaat is tegenwoordig zo dat je als je een strenger rechts beleid voorstelt je moet vrezen voor je leven. Dit is een serieuze aantasting van de democratie. En daar doen de linkse partijen net zo hard aan mee.

En waarom? Ik snap het niet hoor. Aan de ene kant l*llen over democratie terwijl ze een ander monddood willen maken. En alleen maar om een groep mensen te beschermen die überhaupt helemaal geen democratie voorstaan.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 17:10

Ik wil vooral mijn kinderen en kleinkinderen later kunnen zeggen dat ik actief meegedaan heb aan het tegengaan van de islamisering van ons land. Als het niet lukt om dat tegen te houden, vraag ik me serieus af of dezelfde linkse stroom die nu die multiculturele droom omarmt, straks tegen hun kinderen en kleinkinderen eerlijk durven te bekennen dat zij medeveroorzaker zijn van de maatschappij die dan een feit is. Een maatschappij waar tegen die tijd het normaal is dat mannen en vrouwen gescheiden worden in tal van activiteiten en de sharia een grote rol zal spelen in onze wetgeving.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:18

Op internationaal niveau zijn er meer dan genoeg capabele mensen die Wilders bij zouden kunnen staan. Alleen al in Nederland kan ik er zo een paar bedenken.

Ik begrijp heel goed dat er tegen fundamentalisten op getreden moet worden, en steun dat ook. MAAR het lijkt erop dat deze overtuiging van Wilders en vrienden zo sterk is dat mensenrechten naar de achtergrond worden geduwd. Je kan fanatici aanpakken zonder mensenrechten aan te tasten, en de gematigde mens in hen waarde te laten. Ook het hele gedoe dat de criminaliteit onder de allochtone bevolking op de islam af geschoven wordt vind ik niet kunnen. Criminaliteit moet aangepakt worden, discriminatie moet daarbij uitgesloten worden.

@ jantergouw, ik ben de verpersoonlijking van multiculti, 3e generatie halfbloed, en met meer dan 15 nationaliteiten in mijn familie. Daarbij ben ik ook nog moslima geworden. Kan je geloven dat ik een gelukkig mens ben? oh ja, mijn hele familie is hoger opgeleid, en we zijn niet crimineel :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:20

@janderegelaa & jantergouw.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn gedachtengoed wat-ie wil overbrengen.
Ik wil graag meegeven dat onschuldige mensen nooit veroordeeld mogen worden voor de misdaden die extremisten hebben gepleegd.
En dat de wereld niet zwart/wit of links/rechts is en je altijd open moet staan voor álle kanten en je blik niet moet laten vertroebelen door naar 1 kant te kijken.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 17:30

Daphna schreef:
@ jantergouw, ik ben de verpersoonlijking van multiculti, 3e generatie halfbloed, en met meer dan 15 nationaliteiten in mijn familie. Daarbij ben ik ook nog moslima geworden. Kan je geloven dat ik een gelukkig mens ben? oh ja, mijn hele familie is hoger opgeleid, en we zijn niet crimineel :D

Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Dan wordt, wat mij betreft, het toelaatbare overschreden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:42

jantergouw schreef:
Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.

Gelukkig zijn deze mogelijkheden er wel, en is het niet aan jou om te bepalen of het toelaatbaar is of niet.
Als ik wil ga ik naar de halal of koshere winkel, of naar het vrouwen avondje in de sauna, fitness first lady's only en houd ik mij aan de sharia, ik probeer immers naar de wet van god te leven. Als ik dat wil doe ik dat, en ik respecteer de Nederlandse wet. Ben ik nu toch een crimineel? Vind je dat ik strafrechtelijk vervolgd moet worden?
Deze mogelijkheden zijn trouwens geen uitzonderingsregels, maar eeuwen oude traditie voortkomend uit geloofsovertuiging. Ik begrijp niet dat jij beïnvloed wordt door mijn keuze apart te gaan fitnessen of zwemmen. De enige inperking op jou vrijheid is dat jij mij niet kan zien kan zien als ik lekker zit te zweten in mijn nakie in de sauna.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 17:55

jantergouw schreef:
Daphna schreef:

Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.

@Daphna: mensen zoals jij zijn van harte welkom, zelfs bij Geert Wilders. En bij mij zeker. We gaan alleen geen zwembadramen voor je afplakken. Dan moet je maar gaan zwemmen in Marokko. Oh nee, daar doen ze dat ook niet. Turkije dan, nee ook niet, daar mag je zelfs geen hoofddoekje dragen in openbare functies. Afghanistan dan maar. Maar daar mag je niet eens zwemmen ben ik bang.

En voor wie echt bang is dat Wilders dingen doordrukt als hij wél regeert moet zijn verkiezingsprogramma toch maar eens lezen. Hij is namelijk een groot voorstander van het bindend referendum dus je houdt altijd je stem in belangrijke besluiten. Dat is democratie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:04

@Daphna Net zo min als het aan jou is om te bepalen dat het wel toegestaan is. :j
Ik heb er geen enkel probleem mee dat je het doet. Maar wel als het gebeurt in openbare gebouwen die door gemeenschapsgeld betaald worden. Ga je apart zwemmen in een privezwembad, be my guest. Ga je het eisen in een openbaar zwembad, dan ben ik daar tegen. daar sta ik niet alleen in, getuige het feit dat steeds meer gemeenten het niet meer toestaan en de VVD en PVV in hun programma's zelfs hebben opgenomen om dit wettelijk te verbieden. Dat geldt voor alle openbare instellingen. Vind je prive gelegenheden waar je dat soort dingen kunt doen, heb ik er geen enkel probleem mee. Dat je je halalvlees kunt kopen bij de Islamitische slager of in aparte schappen van de supermarkt, vind ik ook geen enkel probleem. Wat ik wel een probleem vond dat een tijd geleden in de supermarkt alleen nog maar halal vlees te koop was. Ook dat is onder groot protest weer teruggedraaid, waarmee duidelijk is dat ik niet alleen sta in mijn standpunten, die breed gedragen worden. Om nog maar niet te spreken van het thuisslachten van schapen. Dat is nu al verboden door de wet, het enige dat dient te gebeuren is het ook strikt na te leven en vervolgen. En dat is waar zowel VVD, PVV als CDA voorstander van zijn, daarom ook ben ik voorstander van zo'n kabinet. Voor het eerst zal links niets in te brengen hebben, en dat werd eens tijd.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:09

Daphna schreef:
jantergouw schreef:
Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.

Gelukkig zijn deze mogelijkheden er wel, en is het niet aan jou om te bepalen of het toelaatbaar is of niet.
Als ik wil ga ik naar de halal of koshere winkel, of naar het vrouwen avondje in de sauna, fitness first lady's only en houd ik mij aan de sharia, ik probeer immers naar de wet van god te leven. Als ik dat wil doe ik dat, en ik respecteer de Nederlandse wet. Ben ik nu toch een crimineel? Vind je dat ik strafrechtelijk vervolgd moet worden?
Deze mogelijkheden zijn trouwens geen uitzonderingsregels, maar eeuwen oude traditie voortkomend uit geloofsovertuiging. Ik begrijp niet dat jij beïnvloed wordt door mijn keuze apart te gaan fitnessen of zwemmen. De enige inperking op jou vrijheid is dat jij mij niet kan zien kan zien als ik lekker zit te zweten in mijn nakie in de sauna.

Leg me dan eens uit aan welke delen van de sharia jij je houdt. Misschien dat ik het niet helemaal begrijp. Nét de sharia loopt over van discriminerende en wrede, regels. Tenminste, in de islamitische landen is dat zo. En een beetje sharia kan dat ook? Als je je maar een beetje aan de sharia houdt ben je dan wel echt een moslima?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:25

achja ik zal het nooit begrijpen waarom meiden leuke kleding enzo willen opgeven voor helemaal bedekt ookal is het 25 graden pff moet er echt niet aan denken . Nee geef mij maar het vrije leven :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:31

Er wordt in de wandelgangen van de VVD beweerd dat als dit kabinet er niet komt, de VVD een konijn uit de hoge hoed gaat toveren in de vorm van een minderheidskabinet van alleen VVD met de gedoogsteun van CDA,PVV en SGP. Het grote voordeel zou zijn dat het kabinet niet meer kan vallen vanwege onenigheid in de regering tussen partijen en per saldo zouden precies dezelfde punten als nu, kunnen rekenen op de steun van PVV, CDA en SGP. Dat zou ik een geweldige stunt vinden. Wat zal links zich gepasseerd voelen als dat gebeurt. De hoop op de val van zo'n kabinet wordt dan teruggebracht tot alleen nog maar een motie van wantrouwen die de meerderheid van de kamer zou hebben. Dat kunnen ze vergeten. Slimme kerel die Rutte als dit echt zo is. +:)+

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:58

Persoonlijk denk ik in de buurt van 14 september en het CDA congres 18 of 19 september. Dan zitten we vlak voor Prinsjesdag en kunnen de vakbonden en protesteerders weinig meer beginnen. Dat zou ik tenminste doen als ik het voor het zeggen had. Je wilt geen onrust vóór Prinsjesdag hebben.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:13

Dus pas ná Wilders zijn speech in Amerika? Zal dat wel goed gaan uitpakken? :+