Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jantergouw schreef:Heel goed, Shadow. Zoals jij het vertelt is het helemaal. Desondank zijn er ook nog mensen die zich niet op de hoogte willen stellen van de feiten omdat het veel leuker en makkelijker is om de onzinverhalen in leven te laten. Gelukkig zijn er miljoenen in Nederland die wel weten hoe het echt zit.
jantergouw schreef:Yep, en daarom zijn ze ook zo tegen de plannen van Wilders.Heel goed, Shadow. Zoals jij het vertelt is het helemaal. Desondank zijn er ook nog mensen die zich niet op de hoogte willen stellen van de feiten omdat het veel leuker en makkelijker is om de onzinverhalen in leven te laten. Gelukkig zijn er miljoenen in Nederland die wel weten hoe het echt zit.
Ann schreef:jantergouw schreef:Yep, en daarom zijn ze ook zo tegen de plannen van Wilders.Heel goed, Shadow. Zoals jij het vertelt is het helemaal. Desondank zijn er ook nog mensen die zich niet op de hoogte willen stellen van de feiten omdat het veel leuker en makkelijker is om de onzinverhalen in leven te laten. Gelukkig zijn er miljoenen in Nederland die wel weten hoe het echt zit.Maar goed, eerst maar eens kijken of het geplande regeerakkoord er daadwerkelijk komt. Het rommelt behoorlijk in een bepaalde partij, vind ik.
Het zou toch wat zijn als er alsnog een paars+ komt?!
Ann schreef:Ach ja, 17 mensen die hun steun betuigen. Punt is gewoon dat het behoorlijk onrustig is binnen het CDA. En met maar een meerderheid van 1 zetel in de kamer straks, is dat niet stabiel te noemen, vind ik.
Ann schreef:Ach ja, 17 mensen die hun steun betuigen. Punt is gewoon dat het behoorlijk onrustig is binnen het CDA. En met maar een meerderheid van 1 zetel in de kamer straks, is dat niet stabiel te noemen, vind ik.
Cowboy55 schreef:Waarom moet ik over paarsplus dromen. Heb geen behoefte aan nachtmerries. Laat de PVV maar aan de macht, onder de meest ideale omstandigheden. Dan komt het uiteenspatten net zo snel, vraag maar aan de LPF....oh nee, dat kan niet meer....die zitten weer allen onder hun steen.
Ann schreef:Dat zijn grootse plannen. Dat het vooralsnog geen gemakkelijke opgave is om geschikte mensen te vinden die zijn partij kunnen vertegenwoordigen, is natuurlijk een klein detail. Met stemmen krijgen alleen red je het niet.
Daphna schreef:@ jantergouw, ik ben de verpersoonlijking van multiculti, 3e generatie halfbloed, en met meer dan 15 nationaliteiten in mijn familie. Daarbij ben ik ook nog moslima geworden. Kan je geloven dat ik een gelukkig mens ben? oh ja, mijn hele familie is hoger opgeleid, en we zijn niet crimineel
jantergouw schreef:Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Dan wordt, wat mij betreft, het toelaatbare overschreden.
jantergouw schreef:Daphna schreef:@ jantergouw, ik ben de verpersoonlijking van multiculti, 3e generatie halfbloed, en met meer dan 15 nationaliteiten in mijn familie. Daarbij ben ik ook nog moslima geworden. Kan je geloven dat ik een gelukkig mens ben? oh ja, mijn hele familie is hoger opgeleid, en we zijn niet crimineel
Jij bent dan ook het voorbeeld van de mensen die we wel als een verrijking zien van onze maatschappij en die derhalve ook geen enkele angst hoeven te hebben om weggestuurd te worden. Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Daphna schreef:jantergouw schreef:Je moet alleen niet gaan vragen om uitzonderingsregels als apart willen zwemmen, sporten, zelf schapen mogen slachten en invoering van welke andere sharia regel dan ook.
Gelukkig zijn deze mogelijkheden er wel, en is het niet aan jou om te bepalen of het toelaatbaar is of niet.
Als ik wil ga ik naar de halal of koshere winkel, of naar het vrouwen avondje in de sauna, fitness first lady's only en houd ik mij aan de sharia, ik probeer immers naar de wet van god te leven. Als ik dat wil doe ik dat, en ik respecteer de Nederlandse wet. Ben ik nu toch een crimineel? Vind je dat ik strafrechtelijk vervolgd moet worden?
Deze mogelijkheden zijn trouwens geen uitzonderingsregels, maar eeuwen oude traditie voortkomend uit geloofsovertuiging. Ik begrijp niet dat jij beïnvloed wordt door mijn keuze apart te gaan fitnessen of zwemmen. De enige inperking op jou vrijheid is dat jij mij niet kan zien kan zien als ik lekker zit te zweten in mijn nakie in de sauna.