Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
S_zanne schreef:vergaat de wereld om half 10 of zie ik dat verkeerd
HorseyDude schreef:Half 6? nee hoor, ze hebben het over 9:30 am (beam injection)
Yessy schreef:En het is de 10e! Las op nu.nl dat ze vandaag eerst een proton linksom erdoorheen doen, en dan als dat werkt rechtsom eentje. En dan zijn ze blij en gaat dat ding echt aan
Maargoed dan duurt het nog weken voordat de inhoud op snelheid is. Van 0 naar bijna-lichtsnelheid duurt even!
joostvangestel schreef:en dit:Om te beginnen is het nogal klinkklare onzin om aan te nemen dat een miniscuul zwart gat de wereld zou kunnen vernietigen. Dan moeten ze nogal veel massa in één punt verzamelen.
Bojangles schreef:De kans dat er iets fout gaat is 1 op de 50 miljoen.
Als er wel zwarte gaten ontstaan zijn deze niet groter als een molecuul en dan nog hebben ze niet genoeg energie om zich zelf in stand te houden. Ze moeten een minimale massa hebben van 5x de zon om zichzelf in stand te houden.
Denk wel dat er plaatselijk iets te merken valt, al is het niet direct, misschien wel later... Er komt zoveel magnetische straling bij vrij denk ik, lijkt me niet gezond voor de mensen die er in de buurt wonen.
Ntlie_ schreef:Misschien lopen ze daar wat achter met het opstarten van dat ding..
love_bichke schreef:idd dan brown heeft erover geschreven in zijn boek, het juvenalis dillemma geloof ik?
hij baseert zich op echte dingen maar het verhaal blijft fictie, dat vergeten sommige mensen
maar de deeltjesversneller bestaat wel degelijk, dat is niet verzonnen hoor
Citaat:Het is volgens hem niet helemaal uitgesloten dat er bij de experimenten met de nieuwe deeltjesversneller (LHC) zwarte gaten ontstaan. Maar de zwarte gaten die je met de LHC kunt maken zijn extreem klein. Zo klein dat ze meteen verdampen, vertelt hij op Voxlog. En zelfs al zouden ze in het onwaarschijnlijke geval de aarde bombarderen, dan zouden we daar niets van merken. De energie waarmee dat gepaard gaat is namelijk veel lager dan bijvoorbeeld die van de kosmische straling: de elementaire deeltjes die vanuit het heelal de aarde altijd al bombarderen.
Het brein achter de verontruste geluiden is een Duitse scheikundige. Vijf jaar geleden schopte hij ook al stennis bij de installatie van een deeltjesversneller op Long Island, bij New York. ‘Die nu overigens draait als een zonnetje.’ Pure bangmakerij, zegt ook vakgenoot Nicolo de Groot.
love_bichke schreef:ja
maar mss wordt het dan toch half zes vanavond
en anders wordt het wachten 2012 dan is het de maya's hun beurt