Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik was bij mijn tante en die heeft een malteser leeuwtje. Beestje hing in mijn broek, was nog net niet kapot maar wel een grote bloeduitstorting in mijn been, terwijl ik nooit echt blauw wordt. Dus ben wel blij met dit bericht, zelfs de poedeltjes kunnen gemeen zijn.
MISTRAL94 schreef:Hmm nee niet ierland, zijn bezig met duitsland hoop dat ze daar beter kunnen regeren ed dan hier
C_arola schreef:MISTRAL94 schreef:Hmm nee niet ierland, zijn bezig met duitsland hoop dat ze daar beter kunnen regeren ed dan hier
Nee, geen duitsland
SeBart schreef:Moet zeggen dat ze dat hier in Duitsland wel beter geregeld hebben.
Hier ben je verplicht je hond te verzekeren tegen evt. schade wat deze aanricht aan anderen. De risico honden worden daarbij wel moeilijker verzekerd en kost veel meer.Ook al vind ik dit weer een minder punt, wat wanneer is het een risico hond. Heb al meer ruzie met die kleintjes gehad dan de zogenaamde Kampfhunde hier.
Verder lopen er bij mij in de omgeving weinig honden rond. De meeste leven op de boerderij, en als ik hier iets tegen kom gaat het eigenlijk altijd goed. (op de vakantiegangers met hond na helaas).
Ik ben wel een voorstander van deze wet. Ben benieuwd of ze het ook echt eerlijk gaan handhaven, want helaas is er altijd een vooroordeel over de grote honden. Hoop dus ook echt dat ze ook de mensen van de kleinere hondjes aan gaan pakken.
MISTRAL94 schreef:Hmm nee niet ierland, zijn bezig met duitsland hoop dat ze daar beter kunnen regeren ed dan hier
SeBart schreef:Carola-Smidt: ik vertel je net hoe het hier in Duitsland geregeld is....?
SeBart schreef:vind ik niet hoorNiet dat ik zulke aggressieve honden heb, maar ik heb alles in 1verzekering. (boerenverzekering zeg maar). Daar zitten dus m'n paarden, honden en katten bij in. Kost zo'n 300 per jaar, maar je bent wel echt voor alles verzekerd. Dus stel m'n paard loopt een veld in en loopt de oogst kapot, geen zorgen. Of stel m'n hond loopt onder een auto en deze heeft schade, is dit ook verzekerd. Ook als je hond dus door bijten schade aanricht, dan zijn deze kosten ook verzekerd. Ik vind het niet erg, het blijven dieren en mocht er toch wat gebeuren ben ik blij als ik niet voor de volledige kosten kom te staan, want die zijn hier in Duitsland dan wel heel hoog.
Zeker als ze er achter komen dat je niet verzekerd bent, krijg je daar ook weer een soort van boete over.
SeBart schreef:Daar tegenover zijn de WA verzekeringen hier weer goedkoper dan in NL dus dat heft elkaar dan weer op
SeBart schreef:Onlogisch nagedacht![]()
Ik vind alleen wel dat ze hier in Duitsland veel makkelijker zijn met uitbetalen. Toen bij ons eens de stal was afgebrand incl al mijn spullen deed de verzekering heel erg moeilijk met uitbetalen. Dat is hier wel anders.
Ach zo heeft alles zijn voor en nadelen toch
Edit: Maar weet jij ook zeker dat je WA verzeking evt. ziektekosten van een persoon betaalt als jou hond deze schade heeft aangericht. Ook als deze persoon deels arbeidsongeschikt daardoor is geworden. Kan me nl heugen van iemand dat de verzekering weigerde te betalen. Ook terwijl de hond gewoon aan de riem liep.
MISTRAL94 schreef:purny schreef:Ik was bij mijn tante en die heeft een malteser leeuwtje. Beestje hing in mijn broek, was nog net niet kapot maar wel een grote bloeduitstorting in mijn been, terwijl ik nooit echt blauw wordt. Dus ben wel blij met dit bericht, zelfs de poedeltjes kunnen gemeen zijn.
Dus moet het beestje maar afgemaakt worden?
DenK4ever schreef:Juistum!
denk maar eens aan het Bokito incident... die vrouw maar denken dat die naar haar lachte