Grote en kleine honden aangepakt op gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Grote en kleine honden aangepakt op gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:34

Hmm nee niet ierland, zijn bezig met duitsland hoop dat ze daar beter kunnen regeren ed dan hier Haha!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:40

Ik was bij mijn tante en die heeft een malteser leeuwtje. Beestje hing in mijn broek, was nog net niet kapot maar wel een grote bloeduitstorting in mijn been, terwijl ik nooit echt blauw wordt. Dus ben wel blij met dit bericht, zelfs de poedeltjes kunnen gemeen zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:11

purny schreef:
Ik was bij mijn tante en die heeft een malteser leeuwtje. Beestje hing in mijn broek, was nog net niet kapot maar wel een grote bloeduitstorting in mijn been, terwijl ik nooit echt blauw wordt. Dus ben wel blij met dit bericht, zelfs de poedeltjes kunnen gemeen zijn.

Dus moet het beestje maar afgemaakt worden?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:34

De soep word zelden zo heet gegeten als opgediend,eerst maar ff kijken hoe het word gehandhaafd. Dat is onbegonnen werk.
Ik denk dat de gemiddelde diensthond er niet eens doorheen komt dus het referentiekader is al krom.
Men komt niet eens toe aan de lichte reguliere misdaad laat staan de gevallen van hond blaft en trekt lip op naar postbode of kat van de buren.
Richt de hond schade aan,dan word het een ander verhaal vermoedelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:14

MISTRAL94 schreef:
Hmm nee niet ierland, zijn bezig met duitsland hoop dat ze daar beter kunnen regeren ed dan hier Haha!

Nee, geen duitsland Tong uitsteken

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:29

C_arola schreef:
MISTRAL94 schreef:

Nee, geen duitsland Tong uitsteken

Nou ik ben om zodra ons huis verkocht is gaan we wel weg hier. Kijken wat je voor dat geld aan huizen kunt krijgen paarden aan huis is zelfs weer te betalen Haha! Maar goed dat is offtopic

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:35

Moet zeggen dat ze dat hier in Duitsland wel beter geregeld hebben.
Hier ben je verplicht je hond te verzekeren tegen evt. schade wat deze aanricht aan anderen. De risico honden worden daarbij wel moeilijker verzekerd en kost veel meer.
Ook al vind ik dit weer een minder punt, want wanneer is het een risico hond. Heb al meer ruzie met die kleintjes gehad dan de zogenaamde Kampfhunde hier.
In de steden zoals Berlijn ben je verplicht je hond een muilkorf om te doen. Ben dan ook wel blij dat ik niet in (meer) in een stad woon. Ik denk dat ik persoonlijk dan geen hond meer aangeschaft zou hebben (of meer in mijn geval katten, maar is weer andere discussie Haha! ).
Verder lopen er bij mij in de omgeving weinig honden rond. De meeste leven op de boerderij, en als ik hier iets tegen kom gaat het eigenlijk altijd goed. (op de vakantiegangers met hond na helaas).
Ik ben wel een voorstander van deze wet. Ben benieuwd of ze het ook echt eerlijk gaan handhaven, want helaas is er altijd een vooroordeel over de grote honden. Hoop dus ook echt dat ze ook de mensen van de kleinere hondjes aan gaan pakken.
Laatst bijgewerkt door SeBart op 22-08-08 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:37

SeBart schreef:
Moet zeggen dat ze dat hier in Duitsland wel beter geregeld hebben.
Hier ben je verplicht je hond te verzekeren tegen evt. schade wat deze aanricht aan anderen. De risico honden worden daarbij wel moeilijker verzekerd en kost veel meer.Ook al vind ik dit weer een minder punt, wat wanneer is het een risico hond. Heb al meer ruzie met die kleintjes gehad dan de zogenaamde Kampfhunde hier.
Verder lopen er bij mij in de omgeving weinig honden rond. De meeste leven op de boerderij, en als ik hier iets tegen kom gaat het eigenlijk altijd goed. (op de vakantiegangers met hond na helaas).
Ik ben wel een voorstander van deze wet. Ben benieuwd of ze het ook echt eerlijk gaan handhaven, want helaas is er altijd een vooroordeel over de grote honden. Hoop dus ook echt dat ze ook de mensen van de kleinere hondjes aan gaan pakken.

De schade die een hond aanricht bij anderen valt onder de wa verzekering van de eigenaar van de hond die schade aanricht Knipoog

MISTRAL94 schreef:

Nee, geen duitsland Tong uitsteken[/quote]

Nou ik ben om zodra ons huis verkocht is gaan we wel weg hier. Kijken wat je voor dat geld aan huizen kunt krijgen paarden aan huis is zelfs weer te betalen Haha! Maar goed dat is offtopic[/quote]

Klopt, veel goedkoper, vraag me af hoe het daar geregeld is??
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 24-08-08 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:39

Nou ja hier is mij dus door verschillende verzekeringen verteld dat mijn honden echt een aparte verzekering moeten hebben. Heb ook hier in Duitsland een WA verzekering maar als mijn dieren (honden/paarden/katten) wat veroorzaken kan ik dat NIET verhalen bij mijn WA verzekering maar moet ik bij mijn Haftplichtversicherung zijn.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:39

Carola-Smidt: ik vertel je net hoe het hier in Duitsland geregeld is....? Lachen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:40

SeBart schreef:
Carola-Smidt: ik vertel je net hoe het hier in Duitsland geregeld is....? Lachen

Sorry, verkeerd gelezen Bloos

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:40

Ik snapte het al even niet meer Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:41

:0

balen dat je er een extra verzekering voor moet afsluiten Lachen
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 24-08-08 01:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:48

vind ik niet hoor Lachen Niet dat ik zulke aggressieve honden heb, maar ik heb alles in 1verzekering. (boerenverzekering zeg maar). Daar zitten dus m'n paarden, honden en katten bij in. Kost zo'n 300 per jaar, maar je bent wel echt voor alles verzekerd. Dus stel m'n paard loopt een veld in en loopt de oogst kapot, geen zorgen. Of stel m'n hond loopt onder een auto en deze heeft schade, is dit ook verzekerd. Ook als je hond dus door bijten schade aanricht, dan zijn deze kosten ook verzekerd. Ik vind het niet erg, het blijven dieren en mocht er toch wat gebeuren ben ik blij als ik niet voor de volledige kosten kom te staan, want die zijn hier in Duitsland dan wel heel hoog.
Zeker als ze er achter komen dat je niet verzekerd bent, krijg je daar ook weer een soort van boete over.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:49

SeBart schreef:
vind ik niet hoor Lachen Niet dat ik zulke aggressieve honden heb, maar ik heb alles in 1verzekering. (boerenverzekering zeg maar). Daar zitten dus m'n paarden, honden en katten bij in. Kost zo'n 300 per jaar, maar je bent wel echt voor alles verzekerd. Dus stel m'n paard loopt een veld in en loopt de oogst kapot, geen zorgen. Of stel m'n hond loopt onder een auto en deze heeft schade, is dit ook verzekerd. Ook als je hond dus door bijten schade aanricht, dan zijn deze kosten ook verzekerd. Ik vind het niet erg, het blijven dieren en mocht er toch wat gebeuren ben ik blij als ik niet voor de volledige kosten kom te staan, want die zijn hier in Duitsland dan wel heel hoog.
Zeker als ze er achter komen dat je niet verzekerd bent, krijg je daar ook weer een soort van boete over.

Bij mij zit dat in mijn wa, betaal er 5,- per maand voor als ik het goed heb en zit alle kosten van mijn dieren ook bij in, ook als ik een paard ga kopen. Vandaar dat ik het wel duur zou vinden en onhandig. Knipoog

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:52

Daar tegenover zijn de WA verzekeringen hier weer goedkoper dan in NL dus dat heft elkaar dan weer op Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:55

SeBart schreef:
Daar tegenover zijn de WA verzekeringen hier weer goedkoper dan in NL dus dat heft elkaar dan weer op Knipoog

Dit snap ik niet helemaal. Je schreef dat je 300,- per jaar betaald? Ik betaal 60,- per jaar en alle kosten van de dieren die ze aanrichten worden ook vergoed, evenals de mijne als ik wat kapot maak ofzo

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:58

Onlogisch nagedacht Bloos
Ik vind alleen wel dat ze hier in Duitsland veel makkelijker zijn met uitbetalen. Toen bij ons eens de stal was afgebrand incl al mijn spullen deed de verzekering heel erg moeilijk met uitbetalen. Dat is hier wel anders.
Ach zo heeft alles zijn voor en nadelen toch Knipoog

Edit: Maar weet jij ook zeker dat je WA verzeking evt. ziektekosten van een persoon betaalt als jou hond deze schade heeft aangericht. Ook als deze persoon deels arbeidsongeschikt daardoor is geworden. Kan me nl heugen van iemand dat de verzekering weigerde te betalen. Ook terwijl de hond gewoon aan de riem liep.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:02

SeBart schreef:
Onlogisch nagedacht Bloos
Ik vind alleen wel dat ze hier in Duitsland veel makkelijker zijn met uitbetalen. Toen bij ons eens de stal was afgebrand incl al mijn spullen deed de verzekering heel erg moeilijk met uitbetalen. Dat is hier wel anders.
Ach zo heeft alles zijn voor en nadelen toch Knipoog

Edit: Maar weet jij ook zeker dat je WA verzeking evt. ziektekosten van een persoon betaalt als jou hond deze schade heeft aangericht. Ook als deze persoon deels arbeidsongeschikt daardoor is geworden. Kan me nl heugen van iemand dat de verzekering weigerde te betalen. Ook terwijl de hond gewoon aan de riem liep.

Zit er ook bij in, ja. Had ik juist op gelet. Is idd wel fijn dat het snel en makkelijk uitbetaald gaat worden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:26

MISTRAL94 schreef:
purny schreef:

Dus moet het beestje maar afgemaakt worden?

Dat beweer ik toch niet???? Mijn punt is is dat de kleine keffertjes even gemeen kunnen zijn als de grotere honden. En dat de grote honden eigelijk al bij voorbaat als vals beschreven worden terwijl er hartstikke lieve tussen zitten. Hij had mijn nichhie ook al gegrepen dus wie is er hier nou fout? Ik ben blij dat ze nou eindelijk eens gaan kijken naar ALLE HONDEN in plaats van de grotere honden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:36

Ten eerste ben ik er niet bij geweest dus ik kan niet oordelen wie zijn fout het is. Wat ik me altijd wel afvraag zeker met bijtincidenten met kinderen wat deed het kind voordat de hond beet. Jij maakt de opmerking ik ben blij met dit bericht zonder te lezen wat voor test het nu precies is. Hier zullen een hele hoop honden de dupe van gaan worden. Uit jou reactie maak ik idd op dat jij er alleen maar erg blij mee bent zodat je straks van dat soort honden verlost bent.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:11

Mijn nichie is 23 Knipoog en deed niks net zoals ik. Ik kwam alleen maar binnen en hij hapte al. Deed ie bij haar ook. En bovendien hoort een hond niet te bijten. Ongeacht het kleintje of de persoon nou iets doet of niet. Tuurlijk zijn ook onschuldige honden de dupe, ik heb zelf ook een hond en die moet echt niet bijten ofzo, want dat bestraf ik dat gelijk. Maar waar het mij omgaat is dat als iemand een bull terriër of een Stafford heeft, altijd met de nek aangekeken word.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:19

Als een hond getreiterd word door een kind of wie dan ook en het doet een dier pijn heeft het weinig keus om te bijten. Ze kunnen tenslotte niet zeggen blijf van me af. Als mensen nou eens moeite deden om de taal van een hond te spreken zou je ook al minder bijincidenten hebben

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:30

Juistum!

denk maar eens aan het Bokito incident... die vrouw maar denken dat die naar haar lachte Gestoord

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:33

DenK4ever schreef:
Juistum!

denk maar eens aan het Bokito incident... die vrouw maar denken dat die naar haar lachte Gestoord

Wahahahaha ja terwijl als je die beelden zag, zag je dat hij niet bepaald een vriendelijke uitstraling heeft.