Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:10

Lante schreef:
Ik trek een logischere conclusie dan jij denk ik.

Tong uitsteken
en idd net zoals meissielief al aanhaalt.. er zijn ook pitbull geleidehonden.. hoe verklaar je dat dan?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:10

Ik heb het idee dat blindegeleiden honden juist meer aan de wandel gaan dan huishonden omdat ze altijd aan het werk zijn als blindegeleidehond.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:11

Het braafste paard op stal kan ook een trap uitdelen hoor Knipoog
misschien schrok de geleidenhond Knipoog of iets anders, maar dan valt nog niet uit te sluiten dat hij ook begonnen kan zijn Knipoog

Dat veranderd niet dat de eigenaar van de staff nogal onverantwoord is door een hond los te laten lopen, en hiermee dus een gevecht mogelijk heeft gemaakt, gezien de staff dichtbij de andere hond kon komen Lachen!
Eigenaar van de staff is imo dus degene met schuld in dit verhaal, niet de honden Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:11

Nikki__ schreef:
Adil18 schreef:

Kijk, dat is niet waar. Ook in wolvenroedels moet de leider af en toe zijn positie bevestigen door te vechten...Het komt misschien niet veel voor, maar het komt voor...!

En natuurlijk vallen onze huisdieren niet te vergelijken met een roedel wolven. Immers houden wij (normaal gesproken) geen roedel met honden, slecht een of misschien twee. De situatie waarin wolf en hond opgroeien is heel verschillend. Maar rekenmaar dat als ik een dominante mannetjeswolf neem en zet hem voor de leider van een roedel dat de leider aanvalt. En hard.

Volgende keer even heel het berichte lezen of quoten. Dan had je namelijk punt 2 en 3 ook mee genomen, waarin staat dat het soms tog een gevecht uit komt.
Honden kan je al lang niet meer vergelijken met wolfen. Echt niet.[/quote]

Zeg ik toch Haha!

De andere twee uitspraken vind ik in principe best correct, heowel ik om nummer 3 een weddenschap zou durven sluiten Knipoog Daarom haalde ik die niet aan. Slechts je eerste opmerking klopt niet, want ook een dominante hond kan in zijn zekerheid aangetast worden waneer hij een andere dominante hond tegenkomt....en dan gaan ze kijken we het sterkste is...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:12

conclusie: niemand was erbij, niemand weet hoe het daadwerkelijk gegaan is dus niemand kan er over oordelen, alleen speculeren Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:13

hoe sneu het ook is deze gebeurtenis,
Men moet er nooit direct van uitgaan dat een visueel gehandicapte niet verantwoordelijk is.
Want zo'n hond is zonder tuig een gewone hond, terwijl de baas niet ziet waar de hond uithangt.

Lante

En tuurlijk is die kans vele malen kleiner. Lachen Dit was geen getrainde hulphond, maar een hond met een asociale baas. Ik heb niks tegen staffords, wel tegen agresieve honden die geen opvoeding gehad hebben. En daar was dit toevallig één van volgens mij.

Nikki__

meissielief schreef:
Lante schreef:
We weten niet welke hond begonnen is met vechten jongens, ik denk de ... geleidehond want uh... 1+1=... uuhhh... 3?? Knipoog

Lekker provoceren stel dat de geleidehond is begonnen met vechten en zelf zijn eigenaar heeft gebeten
Dan schreeuwen jullie niet zo hard meer Cool

Laten we het even hebben over wat er in het bericht stond. Want daaruit start je een discussie toch?
Nou, daarin staat duidelijk dat de meneer de staff hoorde grommen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:14

Nikki__ schreef:
Laten we het even hebben over wat er in het bericht stond. Want daaruit start je een discussie toch?

maar hoe weet hij dat dat de staff was, en niet zijn eigen hond? Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:15

Lante schreef:
En tuurlijk is die kans vele malen kleiner. Lachen Dit was geen getrainde hulphond, maar een hond met een asociale baas. Ik heb niks tegen staffords, wel tegen agresieve honden die geen opvoeding gehad hebben. En daar was dit toevallig één van volgens mij.

Mag ik weten waar jij deze kennis vandaan haalt? Haha!
Ken jij hem persoonlijk?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:15

meissielief schreef:
Dat hoort ook maar soms gaat dat zo snel dat je het niet voor kan zijn.
Ik merk het bij ons in de buurt als er honden naar mijn altijd aangelijnde hond komen Clown

Nou, lekker dan. Stel je voor dat zo'n hond met mijn kind aan de haal gaat Verdrietig . Ik hak zijn kop er af, kan ik je vertellen!!!! En ook die van de eigenaar. Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:17

LimaMambo schreef:
Nikki__ schreef:

Ik vermoed dat je de geluiden van je eigen hond door en door kent. Zeker blinde mensen hebben vaak een ijzersterk gehoor. Knipoog

Ik kan ook de miauwtjes op diverse niveaus van mijn katten uit elkaar houden. Ze grommen ook wel eens en die herken ik zelfs, terwijl er nog een deur, muur of verdieping tussen zit. Net als de hinnik van mijn paard, die herken ik ook meteen, terwijl ik hem dan niet eens hoef te zien. Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:17

Nadya schreef:
meissielief schreef:
Dat hoort ook maar soms gaat dat zo snel dat je het niet voor kan zijn.
Ik merk het bij ons in de buurt als er honden naar mijn altijd aangelijnde hond komen Clown

Nou, lekker dan. Stel je voor dat zo'n hond met mijn kind aan de haal gaat Verdrietig . Ik hak zijn kop er af, kan ik je vertellen!!!! En ook die van de eigenaar. Ja

Er zit een heel erg groot verschil tusen een kind en een hond...

Zolang je kind maar geen tanden laat zien en zijn nekharen overeind zet zal het wel niet zo"n risico lopen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:18

Adil18 schreef:
Lante schreef:

Mag ik weten waar jij deze kennis vandaan haalt? Haha!
Ken jij hem persoonlijk?

Vind jij hem niet asociaal dan. Ik vind dat alleen een asociaal zo reageert. Niet normaal! Lees jij nu eerst maar het artikel... Ik neem aan dat je dan begrijpt waarom ik die man een aso vind. Knipoog

Nikki__

]
Kijk, dat is niet waar. Ook in wolvenroedels moet de leider af en toe zijn positie bevestigen door te vechten...Het komt misschien niet veel voor, maar het komt voor...!

En natuurlijk vallen onze huisdieren niet te vergelijken met een roedel wolven. Immers houden wij (normaal gesproken) geen roedel met honden, slecht een of misschien twee. De situatie waarin wolf en hond opgroeien is heel verschillend. Maar rekenmaar dat als ik een dominante mannetjeswolf neem en zet hem voor de leider van een roedel dat de leider aanvalt. En hard.

[/quote]

Volgende keer even heel het berichte lezen of quoten. Dan had je namelijk punt 2 en 3 ook mee genomen, waarin staat dat het soms tog een gevecht uit komt.
Honden kan je al lang niet meer vergelijken met wolfen. Echt niet.[/quote]

Zeg ik toch Haha!

De andere twee uitspraken vind ik in principe best correct, heowel ik om nummer 3 een weddenschap zou durven sluiten Knipoog Daarom haalde ik die niet aan. Slechts je eerste opmerking klopt niet, want ook een dominante hond kan in zijn zekerheid aangetast worden waneer hij een andere dominante hond tegenkomt....en dan gaan ze kijken we het sterkste is...[/quote]

was ook geen tekst die ik getypt had he Haha!

Adil

Nadya schreef:
Ik vermoed dat je de geluiden van je eigen hond door en door kent. Zeker blinde mensen hebben vaak een ijzersterk gehoor. Knipoog

Ik kan ook de miauwtjes op diverse niveaus van mijn katten uit elkaar houden. Ze grommen ook wel eens en die herken ik zelfs, terwijl er nog een deur, muur of verdieping tussen zit. Net als de hinnik van mijn paard, die herken ik ook meteen, terwijl ik hem dan niet eens hoef te zien. Knipoog

Als hij de lab al eens heeft horen grommen zal dat ook wel geen engel zijn toch? Of krijgen geleidehonden ook altijd een cursus waakhond erachter aan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:19

Lante schreef:
Vind jij hem niet asociaal dan. Ik vind dat alleen een asociaal zo reageert. Niet normaal! Lees jij nu eerst maar het artikel... Ik neem aan dat je dan begrijpt waarom ik die man een aso vind. Knipoog

Heb het artikel gelezen...Alleen om die reactie? Misschien stond die kerel ook wel stijf van schrik....dan reageren mensen anders dan anders...Dus niet te snel oordelen a.u.b. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Adil op 10-07-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:19

Adil18 schreef:
Nadya schreef:

Als hij de lab al eens heeft horen grommen zal dat ook wel geen engel zijn toch? Of krijgen geleidehonden ook altijd een cursus waakhond erachter aan?

dat is dus precies wat ik ook dacht Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:20

LimaMambo schreef:
Nikki__ schreef:

Herkend waarscheindelijk?
Ik herken het gegrom van mijn honden uit duizendo honden. Hij waarscheindelijk ook!
Waarom die man niet gewoon geloven als er staat dat hij dat hoorde?
Omdat het om een staff gaat zeker.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:21

Nikki__ schreef:
]
was ook geen tekst die ik getypt had he Haha!

Achso Haha!

Twiggy2008

Adil18 schreef:
Er zit een heel erg groot verschil tusen een kind en een hond...

Zolang je kind maar geen tanden laat zien en zijn nekharen overeind zet zal het wel niet zo"n risico lopen

Ik gaf het even aan als voorbeeld. Ik bescherm mijn kind natuurlijk, net als deze blinde man zijn maatje wilde beschermen. Een maatje, die 'zijn ogen' zijn in het dagelijks leven. Als er een hond aan mijn paard hangt en ik heb de kans, schop ik de hond er ook vanaf, hoor. Knipoog
Reken maar van yes. Ik ben dol op dieren, maar ik wil geen gelazer onderling. Punt.

Nekharen heeft mijn dochtertje niet en tanden laten zien, hahaha, die kleine ieniemini tandjes? Haha!

Lante

Kom op Adil, je herkent het geluid van je eigen hond, kind, paard; ook al hoor je het voor het eerst. en een hond die jankt en gromt tegelijk..?

Een normaal mens reageert niet zo trouwens. Ook niet al ben je nog zo geschrokken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:22

Citaat:

Als hij de lab al eens heeft horen grommen zal dat ook wel geen engel zijn toch? Of krijgen geleidehonden ook altijd een cursus waakhond erachter aan?[/quote]

dat is dus precies wat ik ook dacht Knipoog[/quote]

Oh, dus nu gaan we dit pad op.
Honden grommen niet alleen uit agressie hoor.
Maar dat past waarscheindelijk niet in jouw beeld.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:23

Ja, het wordt wel erg onzinnig zolangzamerhand...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:23

ik heb zelfs blinden ontmoet die amper gehoor hadden Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed:

Ik vind dat een blinde sowieso niet een hond moet loslaten in een gebied die niet omheind is (bv zijn/haar tuin) of met een ziende erbij want het komt echt vaak voor dat die honden weglopen of met andere honden spelen zonder dat de baas er erg in heeft.

En die staff eigenaar ziet echt niet dat het om een bgh gaat, al had ik wel ingegrepen als ene blinde er opeens tussen sprong als eigenaar.

Dus de schuldvraag kun je niet beantwoorden eigenlijk...

(hoewel het natuurlijk begrijpelijk is waarom die man ertussen sprong, dat is niet de kwestie)