Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:48

het is helemaal niet simpel, blue eyes, niemand pretendeert dat. Ik denk alleen dat de moeders hier wegens hun ervaring er misschien minder "stellig"in zijn.
Maar het is geen schande om het geestelijke gevolg van verkrachting bij slachtoffers eens na te gaan, anders lijkt een mening me ook niet bepaald gefundamenteert.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:50

detour schreef:
Zouden jullie met mijn geplaatste info(oke, ik zeur een beetje) nog steeds vinden dat het kindje voldragen moet worden geboren?

Het is gewoon heel erg wat hier gebeurd is en ik geloof direct dat dit meisje daar behoorlijk last van zal hebben/krijgen. Ongetwijfeld niet alles wat in je lijst staat, maar ik weet niet of dat het voldragen van het kindje tegen zou moeten houden. Deze problemen zal ze toch krijgen, zwanger of niet zwanger. En bevallen moet ze ook, dus ja, ik heb er wel mijn twijfels bij.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:51

Bedoel je dan dat het kindje alsnog sterft dan, als het voldragen is, of dat het bv ter adoptie wordt afgestaan? Tuurlijk, die volledige lijst zal idd niet voor een ieder gelden en elk mens ervaart zoiets weer anders idd..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:55

Nee, dat kindje zal dan waarschijnlijk niet alsnog sterven, maar omdat het voor het kind kiezen uit twee kwaden is (nu bevallen of als de baby volgroeid is), twijfel ik.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:57

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:02

Ja Kitty, dat is ook zo. Ik zou dan ook niet weten wat beter is: afstaan ter adoptie of de baby in het gezin houden, ik weet het gewoon niet.
Maar ik denk zeker niet dat de ene beslissing pertinent goed is of de andere beslissing pertinent verkeerd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:04

Diablo schreef:
tita schreef:
Keizersnede is een heel klein sneetje ter hoogte van je bikini broekje onder verdoving.

Dat is natuurlijk lang niet alles. Het is gewoon een behoorlijk buikoperatie, met vaak ook een pijnlijke tijd erna. Voor een volwassen vrouw al niet leuk, maar voor een kind van 11 helemaal erg.

Weet niet wat erger is buikwond en herstel periode of het meemaken van een bevalling met gevolge dat je van onder kunt uitscheuren en hechtingen krijgt enz enz daar zijn ook zat horror verhalen van.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:05

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:07

Ik ben er niet eens om de zwangerschap uit te zitten detour ik vind dit veel beter.

Het trauma van een dikke buik het voelen van een kind blijft nu iets meer bespaard en dan vergeet niet de gezichten en pesten van andere mensen/kinderen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:10

Oh nee, tita, ik vind dit ook beter hoor (lees mijn ellenlange berichten maar), elke ingreep zal hoe dan ook afschuwelijk zijn voor mama, maar in dit geval denk ik ook: The sooner the better. Voor mama.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:45

.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:46

tita schreef:
Weet niet wat erger is buikwond en herstel periode of het meemaken van een bevalling met gevolge dat je van onder kunt uitscheuren en hechtingen krijgt enz enz daar zijn ook zat horror verhalen van.

En daar herstel je nog altijd sneller van dan van een keizersnede.
Om ht over het litteken maar niet te hebben overigens is het ook niet zo'n kleine snee die ze maken!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:22

.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:15

zap schreef:
goeroe schreef:
Ik blijf het herhalen omdat er veel mensen blijven reageren die abortus de enige logische en te verantwoorden oplossing vinden terwijl ik de indruk heb dat sommige van die mensen daar niet lang over hebben nagedacht

En ik krijg de indruk dat jij precies andersom denkt Knipoog en je dus hier net zo 'schuldig' aan maakt.

Jammer dat je dat denkt.

Detour en anderen geloven vanuit de grond van hun hart dat abortus het beste is voor het meisje (en daarom vind ik abortus vanuit hun oogpunt goed te verantwoorden). Ik geloof op dezelfde manier dat een abortus nog gruwelijker zou zijn en vergelijkbare geestelijke en lichamelijke problemen zou geven. Een gebrek aan levenservaring denkt detour, maar levenservaring is niet altijd een zegen en gelukkig is het niet zo dat alleen de mensen die alles al weten hier een mening over mogen hebben.

Op mijn beurt snap ik niet dat detour abortus moord kan noemen en het tegelijkertijd kan verdedigen. We zullen wel verschillende woordenboeken gebruiken en in dat geval is het niet zo zinnig om daarover te discussiëren. Knipoog

Ook begrijp ik niet hoe de indrukwekkende maar weinig zeggende lijst van klachten die het meisje zou kunnen hebben of krijgen de discussie helpt. Wij weten niet hoe het meisje zich nu voelt, laat staan wat een bevalling van een levend, of dood, kind met haar zal doen, nu en in de toekomst.

Veel zal afhangen van hoe haar naaste omgeving er mee omgaat. Eén ding is duidelijk en dat is dat de ouders van het meisje de baby pertinent niet willen. Ik denk dat dát het heel erg zwaar voor het meisje had gemaakt als ze de baby had moeten voldragen. Als de belangrijkste mensen in je leven gruwelen van jouw buik en het kindje dat er in groeit zal het nog moeilijker zijn om er zelf vrede mee te hebben. Ik hoop van harte dat de ouders haar de bagage kunnen meegeven om te kunnen leven met de vragen die ze op latere leeftijd onherroepelijk zal krijgen over het doodmaken van (ook) haar (!) kindje.

Ik hoop dat detour nu opmerkt dat dit een verandering van gedachtegang is ten gunste van het geestelijke welzijn van het meisje. Het is niet zo dat ik dit hiervoor niet belangrijk vond, integendeel, maar de gevolgen van de invloed van de ouders is voor mij in elk geval een nieuw inzicht geweest en het is eigenlijk ook het enige argument dat mij op dit moment zwaar aan het twijfelen brengt. Wat de andere argumenten betreft is mijn mening onveranderd en ik blijf dan ook van mening dat het voldragen van de zwangerschap beter zou zijn geweest als de ouders daar achter hadden gestaan. Dit geldt ook voor als de ouders zelf zouden twijfelen of het meer zouden overlaten aan de artsen. Deze ouders zijn echter zo ontzettend stellig in hun mening (blijkt het uit het naar buiten brengen van het nieuws en het dreigen naar GB te gaan) dat ik denk dat dit het verwerkingsproces van het meisje in het geval van het gedwongen voldragen van de zwangerschap ernstig zou belemmeren.

Ik zou deze keuze, welke van de opties het dan ook zou zijn geworden, niet op mijn geweten willen hebben. Blij zijn dat je mening er niet toe doet, dat is voor mij een nieuwe en bijzonder verfrissende ervaring! *LOL*

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:23

Op mijn beurt snap ik niet dat detour abortus moord kan noemen en het tegelijkertijd kan verdedigen. We zullen wel verschillende woordenboeken gebruiken en in dat geval is het niet zo zinnig om daarover te discussiëren
Abortus zie ik altijd als moord hoor, maar in dit geval zie ik deze vorm van moord idd als enige oplossing ten bate van het jonge meisje. Dit vind ik een uitzondering.

Ik ben trouwens wel blij dat abortus in NL kan, maar vind soms wel dat er lichtzinnig over gedacht wordt (ken iemand die zich drie keer na onveilig te hebben gevreeen zich heeft laten aborteren, dan zwijg ik wel, maar vind het echt te gek voor woorden dat iemand dit kan)...

Ik denk dat de ouders heel goed weten wat ze doen. Met6 dergelijke klachten als op de lijst kan het meisje idd te maken krijgen.. Die kan s is enorm, zij het in meerdere of mindere mate.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:38

detour schreef:
Op mijn beurt snap ik niet dat detour abortus moord kan noemen en het tegelijkertijd kan verdedigen. We zullen wel verschillende woordenboeken gebruiken en in dat geval is het niet zo zinnig om daarover te discussiëren
Abortus zie ik altijd als moord hoor, maar in dit geval zie ik deze vorm van moord idd als enige oplossing ten bate van het jonge meisje. Dit vind ik een uitzondering.

Dat is dan inderdaad een verschil van definitie. In mijn woordenboek is moord iets wat zonder uitzondering strafbaar is, maar ik snap hoe jij het bedoelt. Lachen

detour schreef:
Ik ben trouwens wel blij dat abortus in NL kan, maar vind soms wel dat er lichtzinnig over gedacht wordt (ken iemand die zich drie keer na onveilig te hebben gevreeen zich heeft laten aborteren, dan zwijg ik wel, maar vind het echt te gek voor woorden dat iemand dit kan)...

Ik kan me ook ontzettend kwaad maken over zulke 'draaideur-abortusplegers'. Boos! Toevallig zag ik er laatst cijfers van en dan verbaas je je echt enorm over het aantal vrouwen dat voor de derde, vierde of weet ik hoeveelste keer een abortus ondergaat. Rolleyes

detour schreef:
Ik denk dat de ouders heel goed weten wat ze doen. Met6 dergelijke klachten als op de lijst kan het meisje idd te maken krijgen.. Die kan s is enorm, zij het in meerdere of mindere mate.

Ik ben het met je eens dat die kans groot is, onder welk scenario ook. Inmiddels denk ik dat alle argumenten wel genoemd zijn dus ik ga er nu mee stoppen en mij focussen op voor mij belangrijkere zaken (herkansing statistiek Nagelbijten / Gniffelen ). Ik vond het een fijne discussie! Doei!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:34

[quGEENote="detour"]Zouden jullie met mijn geplaatste info(oke, ik zeur een beetje) nog steeds vinden dat het kindje voldragen moet worden geboren?[/quote]
Ja daar blijf ik bij.
Ik hoop het nooit mee te maken maar wanneer het onze dochter zou overkomen op welke leeftijd dan ook zou abortus geen optie zijn!!!
Maar dat heeft te maken met onze levensvisie en is in dit topic geen punt van discussie.
En je opmerking dat wanneer je stiefdochter verkracht zou worden en zwanger zou raken het ongeboren kindje ook een probleem zou hebben, vind ik weer egoïstisch en gevoelloos.
Alsof het kindje er iets aan kan doen.....

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:36

De moeder kan er ook niets aan doen maar is wel getekend voor het leven..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:37

Dat is ze nu ook al.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:38

Zeg ik dat dat niet zo is dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:40

Volgens mij zeg je dat niet, maar even om het duidelijk te hebben Knipoog - wat het getekend zijn voor het leven betreft, maakt die abortus dus niets uit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:43

Ik weet het niet, of het uit zal maken er is 1 die het zeggen kan en dat is het meisje zelf. Een abortus is niet fijn maar een bevalling ook niet. Blijft een vervelende situatie.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:45

.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:45

Dat bedoel ik Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:52

Waarom een kind op de wereld laten zetten door een kind, waarvan je weet dat beide geen makkelijk leven zullen krijgen? Nee hoor,, in dit soort gevallen ben ik zeker voor abortus, jammer dat het niet eerder kon.
Als mijn dochter op die leeftijd verkracht zou worden en zwanger zou raken dan zou er zeker een abortus gepleegd worden.