Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cyntje schreef:Daar ben ik het met je eens, [***]
Ik dacht ook dat ik er NOOIT meer wat aan kon doen,..
Maar tegen beter weten in kan ik dat welEn ben ik ook van mening dat meer mensen dit kunnen.
Maar er verschuilen zich een hoop achter smoesjes etcdat heb ik wel gemerkt sinds ik veel complimenten krijg nu ik zo met lijnen bezig ben. ( dan heb ik het dus niet over de mensen die dmv ziekte of wat dan ook dik zijn )
Er word dan gelijk gezegd van: Nee, kan ik niet. Oh nee, hou ik niet vol etc etc,...
Waar een wil is, is een weg
Nouks schreef:Nogmaals: ik oordeel er helemaal niet gemakkelijk over. Ik stel het misschien allemaal wat zwartwit, maar in feite is het wel zo. Ongeacht hoe veel moeite het kost. Ik snap ook dondersgoed dat je niet zo van de één op andere dag gezond kunt gaan eten en dat de kilo's er dan afvliegen. Dat heb ik helemaal nooit beweerd. Ik word alleen zo moe van die mensen die beweren dat er niets aan te doen is.
katiavl schreef:Niemand beweert dat er niks aan te doen is denk dat je echt met een verkeerde bril aan het lezen bent![]()
Heb hier dat nog niemand horen vertellen, er is alleen een discussie over de oorzaken. En daar word nog volop onderzoek naar gedaan. Elke obese persoon die in het ziekenhuis opgenomen word moet bloedafgeven voor testen.
Hypofocus schreef:Waarom blijf je jezelf zo star opstellen over het feit dat er mensen zijn die beweren dat er niets aan te doen is?
Er is helemaal niemand in dit topic die het daar over heeft...
Cyntje schreef:Tja,... ik heb misschien ook makkelijk lüllen en heeft iemand mij gelukkig de ogen geopend dat ik er WEL wat aan moest gaan doen want zo kon ik niet verder
Bij mij is het spreekwoordelijke knopje omgegaan en kan ik het nu wel vol houden.
Ik voelde me eerst altijd lamlendig, depressief etc etc en zat to-taal niet lekker in mijn vel en wilde altijd graag dun zijn.
Nu kijk ik er heel anders tegenaan,... maarja dat het niet makkelijk is daar weet ik alles van... helaas
katiavl schreef:Denk je nu echt dat obese mensen niks geprobeerd hebben, en alleen maar in een hoekje zielig zitten doen. De helft dieet heel zijn leven, en word dan nog eens vals bekeken als hij of zij ook een koekje neemt
Mpepers schreef:[***]: Zolang jij mensen met obesitas blijft beschuldigen van een gebrek aan "discipline"en "wilskracht", sla je wat mij en de wetenschap betreft behoorlijk de plank mis en kan ik jou reacties dus niet serieus nemen.
Het ontbreekt mij in het leven helemaal niet aan discipline en wilskracht. Alleen aan het vinden van de juiste en succesvolle manier om van mijn overgeicht af te komen.
(edit: rare begin-zin)
russel schreef:[***] ik ben 10 kg zwaarder dan ik altijd was, ik heb altijd 57,58 gewogen en ik kon elke dag een zak chips eten en een slagroomtaart. Ik wilde graag 60 wegen, had ik wat meer body, kon ik gewone kleding kopen, want maatje 36 hadden ze niet overal en de meeste 36 zat als 38.
Nu ben ik sinds 2 jaar in een vlot tempo 12 kg zwaarder geworden, zat op een moment op 70, gelukkig terug kunnen brengen naar 68, maar is nog steeds 8 kg te zwaar. Ik eet weinig, nooit meer zakken chips en idd wel eens een gebakje. Maar gebakje zit er dan ook meteen aan. Ik kan er dus niets aan doen. Reden? Misschien leeftijd?? Stofwisseling is veranderd, ben nl 4 jaar geleden gestopt met roken en ik slik medicijnen. Ikkan niets meer aan wat ik vorig jaar gekocht heb en soms koop ik een broek maat 40 maar een week later slobbert hij omdat ik die week 38 heb. Maar mijn oude vertrouwde maatje waardoor broeken ook echt mooi zitten, krijg ik nooit meer terug, ook niet als ik hongerdieeten doe. Ik eet gezond, hou niet van bagger eten, maar soms natuurlijk heus wel die patat met kroket, die macdonalds, ik ben ook een mens, maar dan wel 6 dagen die week gewoon lekker gezond eten, vers.
Kan jij mij vertellen hoe ik die 8 kg weg krijg? Dan kan ik ook mijn hagelnieuwe Pikeur aan die ik vorige winter heb gekocht voor deze zomer, met de hoop dat die paar kilo's dan wel weg zullen zijn. Al zijn het er maar 3!!!
Overigens heb nog niets gegeten vandaag, ga een banaan pakken en nog een koffie.
russel schreef:Nouks ik ben 10 kg zwaarder dan ik altijd was, ik heb altijd 57,58 gewogen en ik kon elke dag een zak chips eten en een slagroomtaart. Ik wilde graag 60 wegen, had ik wat meer body, kon ik gewone kleding kopen, want maatje 36 hadden ze niet overal en de meeste 36 zat als 38.
Nu ben ik sinds 2 jaar in een vlot tempo 12 kg zwaarder geworden, zat op een moment op 70, gelukkig terug kunnen brengen naar 68, maar is nog steeds 8 kg te zwaar. Ik eet weinig, nooit meer zakken chips en idd wel eens een gebakje. Maar gebakje zit er dan ook meteen aan. Ik kan er dus niets aan doen. Reden? Misschien leeftijd?? Stofwisseling is veranderd, ben nl 4 jaar geleden gestopt met roken en ik slik medicijnen. Ikkan niets meer aan wat ik vorig jaar gekocht heb en soms koop ik een broek maat 40 maar een week later slobbert hij omdat ik die week 38 heb. Maar mijn oude vertrouwde maatje waardoor broeken ook echt mooi zitten, krijg ik nooit meer terug, ook niet als ik hongerdieeten doe. Ik eet gezond, hou niet van bagger eten, maar soms natuurlijk heus wel die patat met kroket, die macdonalds, ik ben ook een mens, maar dan wel 6 dagen die week gewoon lekker gezond eten, vers.
Kan jij mij vertellen hoe ik die 8 kg weg krijg? Dan kan ik ook mijn hagelnieuwe Pikeur aan die ik vorige winter heb gekocht voor deze zomer, met de hoop dat die paar kilo's dan wel weg zullen zijn. Al zijn het er maar 3!!!
Overigens heb nog niets gegeten vandaag, ga een banaan pakken en nog een koffie.
Mpepers schreef:[***]; en dat weet jij zo zeker uit...?? Eigen ervaring? Of is het misschien toch gewoon een oordeel dat jij opmaakt uit het bestuderen van de buitenkant andermans leven??
russel schreef:Nouks als ik gewoon ga eten wordt het wel obesitas, is toch overgewicht? Maar dat heb ik wel hoor, ik heb nl een heel smalle bouw, ik ben nu dus rond en alles blubbert er over heen. Elke kg boven de 70 is gruwelijk,dat zie je van een afstand.
Kijk, dat is het nu, als ik niet mij een paar dagen regelmatig uithonger, dan groei ik elke maand een paar ons, volgend jaar wellicht dan wel 75 en het jaar daarop 80, maar dat is echt tonnetje rond hoor.
Cyntje schreef:Niet onbijten is onwijs slechtAls je daar al mee begint win je al een hele boel en heb je niet zo'n snaaihonger tussendoor of meer behoefte aan avondeten
Cyntje schreef:russel schreef:Nouks als ik gewoon ga eten wordt het wel obesitas, is toch overgewicht? Maar dat heb ik wel hoor, ik heb nl een heel smalle bouw, ik ben nu dus rond en alles blubbert er over heen. Elke kg boven de 70 is gruwelijk,dat zie je van een afstand.
Kijk, dat is het nu, als ik niet mij een paar dagen regelmatig uithonger, dan groei ik elke maand een paar ons, volgend jaar wellicht dan wel 75 en het jaar daarop 80, maar dat is echt tonnetje rond hoor.
Dat er wat overheen blubbert wil niet direct zeggen dat het overgewicht is hoor
Vul je lengte en je gewicht eens in, in een BMI-meter dat weet je wat overgewicht is
Ik kon vroeger ook nooit ontbijten, kreeg geen brood door mijn strot maar het is een kwestie van gewnningecht waar. Nu kan ik het namelijk wel